Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 4,67 gemiddeld. Weergave
Oud 3 maart 2006, 13:34   #16
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik heb Minox al op recept gekregen. Ik moet het alleen nog ophalen. Ik vraag het wel aan mijn 1e dermatoloog wat hij er van vindt. Het is zo jammer dat dit zo'n vage aandoening is en dat bepaalde middelen op ieder een andere uitwerking hebben. Het zou een stuk duidelijker zijn als het het voor iedereen dezelfde heeft. Dan kom je niet nog eens voor verassingen te staan. Nou ja...ik moet het nog even overwegen, maar mijn probleem is dat geen kale plekken heb, maar echt geleidelijke uitval heb, dus ja ik kan niet op mijn hele hoofd dat gaan smeren. Pffff...ik weet het allemaal niet meer.

Doeiiii
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2006, 15:01   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ritzje

Minoxidil... wel/niet .. het ook moeilijk hoor om een passend regime te vinden hoor waar je zelf achter staat...
Helpt de keto bij jou nog steeds zo goed? Is voor het eerste spul dat werkt... en geloof me ik heb al heel wat troep voorgeschreven gekregen.
kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 00:28   #18
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Bedankt allemaal voor jullie commentaar. Met al die verschillende meningen weet ik het nu ook niet echt meer. Ik heb nu een nieuwe afspraak bij de dokter staan om mijzelf opnieuw te laten doorverwijzen naar een nieuwe dermatoloog.
Ik hoop dan ook dat ik eindelijk krijg te horen wat ik nu precies heb en of het erger zal worden en of ik iets kan gebruiken wat daadwerkelijk helpt.
Zodra ik weet wat ik heb kan ik eindelijk keuzes maken wat ik met mijn haar kan laten doen. Ik vind het zo moeilijk allemaal, ik hoop zo erg geholpen te kunnen worden. Het tast echt mijn persoonlijkheid aan en dat wil ik helemaal niet. Wil me zo graag weer een keer gelukkig voelen en door mijn ellendige haar lukt dat steeds maar niet.

ik hoop dat ik binnenkort jullie om nog meer raad kan vragen, het is fijn om in deze nare situatie lotgenoten te hebben!
stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2006, 09:31   #19
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ritzje
Ik heb Minox al op recept gekregen. Ik moet het alleen nog ophalen. Ik vraag het wel aan mijn 1e dermatoloog wat hij er van vindt. Het is zo jammer dat dit zo'n vage aandoening is en dat bepaalde middelen op ieder een andere uitwerking hebben. Het zou een stuk duidelijker zijn als het het voor iedereen dezelfde heeft. Dan kom je niet nog eens voor verassingen te staan. Nou ja...ik moet het nog even overwegen, maar mijn probleem is dat geen kale plekken heb, maar echt geleidelijke uitval heb, dus ja ik kan niet op mijn hele hoofd dat gaan smeren. Pffff...ik weet het allemaal niet meer.

Doeiiii
Minox verspreidt zich ook onder de hoofdhuid, dus het niet nodig elk plekje echt nat te gaan maken. Als je het op vaste plaatsen op je hoofdhuid aanbrengt (een beetje verspreid), wordt het middel voldoende opgenomen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 23:00   #20
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Shit

Nou bij de dokter geweest en zij vertelde mij dat ik een versie heb van alopecia androgenetica
het heeft voor mij iig een naam gekregen.
ik moet nu wel proscar doorslikken. beetje tegen mij wil in maar ja ik heb niet al te veel keus.
Nou ik dit weet wil ik er alles tegen doen om tegen te gaan dat mijn haar nog meer uit valt dat ik iig met het haar wat ik nog heb door kan gaan.
Zal ik nu met deze alopecia helemaal kaal worden of kan ik het tegen gaan met de juiste medicijnen/behandelingen?
Wie kan mij hier alsjeblieft informatie overgeven??
Alvast heel erg bedankt

Groetjes en sterkte allemaal
stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2006, 07:21   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
stipje

Ik wil je verwarring niet groter maken, maar proscar is niet het enige middel tegen aga.
Ben je door de dermatoloog ook geinformeerd over diane/androcur of spironolactone / minoxidil ?
Kijk anders eens in het haarwoordenboekje voor meer informatie over (andere) middelen.
sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 21:04   #22
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Mijn dokter wilde dus geen doorverwijzing geven naar een nieuwe dermatoloog, ze vond het nodig dat ik doorging met proscar. krijg nu ook geen diane 35 meer en slik nu microgynon 30 ik lees hier ook veschillende meningen over! ik weet net nu niet meer hoor kitty, wat een ellende allemaal.
stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 09:30   #23
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stipje
Mijn dokter wilde dus geen doorverwijzing geven naar een nieuwe dermatoloog, ze vond het nodig dat ik doorging met proscar. krijg nu ook geen diane 35 meer en slik nu microgynon 30 ik lees hier ook veschillende meningen over! ik weet net nu niet meer hoor kitty, wat een ellende allemaal.
Microgynon is geen goede pil bij AGA. Hij bevat een progestateen dat androgeen is (levonorgestrel), net als veel andere veel voorgeschreven pillen. Vraag je huisarts om een andere! Bijv. een pil met drospirenon of gestodeen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 14:30   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
stipje

Kan me alleen maar aansluiten bij wat georgie zegt. Geen microgynon als je aga-lijdster bent.
Vond je dokter het nodig dat je doorgaat met proscar? Dat bevreemdt me een beetje, veel artsen zijn nogal terughoudend als het gaat om het voorschrijven van proscar aan vrouwen....
Mbt geen verwijzing naar derma, daar zou ik me persoonlijk niet mee laten afschepen..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2006, 12:21   #25
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik ben ook van mening dat Mycrogynon geen goede pil is als je AGA hebt. Nu is er nooit AGA bij geconstateerd, maar ik ben er van overtuigd dat ik het wel heb. Ik ben net drie maanden gestopt met Microgynon na 15 jaar en ik merk dat ik minder haar verlies dan de laatste drie jaar. Ik ben ook niet van plan om het ooit nog te gaan gebruiken.
Ik ben inmiddels toe aan mijn 3e dermatoloog en ik ben het echt zat. Ik hoor liever dat ik AGA heb dan wetende dat je AGA hebt, maar iedereen doet alsof het niks is. 'Je wordt nooit kaal', 'het zal wel door de stress komen'. Als ik na al die jaren op mijn achterhoofd bijna geen haar meer heb en het ook niet terugkomt, dan denk ik dat het toch wel wat serieuzer is. Op mijn hele hoofd is het flink uitgdunt en ik kan het echt niet meer losdragen. Jeuk en schilfers (nu fijn Keto). Alle symptomen wijzen erop, maar ik wordt maar niet serieus genomen. Hopelijk is de laatste derma wat serieuzer naar mij toe. Ik wordt er echt weer hopeloos van.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2006, 15:22   #26
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ritzje

Het geeft idd wel enige 'rust' als je haaruitval type een naam heeft. En je verhaal en je eerdere posts lezende denk ik dus ook in jouw geval ook aan aga.
Ik hoop dat je 'volgende derma' je wat meer duidelijkheid kan verschaffen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2006, 15:55   #27
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi

Hoi Ritzje,
Ik weet niet waar je woont maar in het erasmus in rotterdam zit een goede dermatoloog (dokter Munte) voor mij was het dik anderhalf uur rijden maar dat is het zeker wel waard geweest misschien kan je daar terecht?
succes verder! Debje.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 16:02   #28
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Ik ga morgen naar mij huisarts en zal haar vragen mij door te verwijzen naar dr. Munte. Ik heb positieve verhalen gelezen, dus liever van Amsterdam naar Rotterdam dan maar bij verschillende dermatologen rondgaan. Bedankt voor de tip. Ik moet nu echt actie ondernemen. Ik wil in iedergeval weten wat ik heb (ook weet ik het zelf al).

Jullie horen van me!!

Liefs,
Ritz
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 20:31   #29
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ritzje

Hoi,

Ook ik heb deze arts. De wachttijd is soms wel lang, maar dan heb je in ieder geval een arts die je probleem serieus behandeld.
Groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2006, 23:34   #30
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Jeetje, waarom moet ik dan die pil slikken? Ik wordt er echt knettergek van. lijkt wel of jullie er veel meer vanaf weten dan mijn eigen dokter! Ok dan stop ik direct met de pil.

Vraagje kan ik dan beter maar weer overstappen op de Diane? Dan bel ik morgen direct met mijn dokter.

Thanks allemaal!!!
stipje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan homeopathie helpen tegen haaruitval? dusty Medicijnen/haargroeimiddelen 14 3 november 2011 13:08
Iemand die me kan helpen? pinkylime Haarproblemen bij vrouwen 2 28 oktober 2005 13:46
Wat kan helpen tegen kaal worden/haaruitval Chihuahua46 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 30 augustus 2005 12:32
hallo & wie kan je helpen? Kristel TTM - Algemeen 15 1 december 2004 12:37
HELP!! Wie kan me aan finasteride helpen? slapeloos Medicijnen/haargroeimiddelen 3 13 augustus 2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.