Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 4,67 gemiddeld. Weergave
Oud 21 december 2006, 14:48   #61
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stipje
Moet ik nu dutasteride gaan slikken of niet? Mijn dermatoloog raadt het af bij jonge vrouwen. ik wil ook nog kinderen.

HELP HELP HELP
Stipje,

Ik weet dat Cloud dutasteride heeft gebruikt, of dat nog zo is, weet ik niet. Missch. moet je je eens tot haar richten t.a.v. haar ervaringen ermee.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2006, 20:28   #62
sildewit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2005
Berichten: 7
Unhappy Tipje voor stipje

Hoi Stipje,

Ik herkent je emoties want ik ben een vrouw van 35 en ik leef met dezelfde probleem als jij. Mijn haar wordt dunner en dunner, ik zie nu de huid van mijn boven hoofd en ik word gek hiervan. Ik heb ook minoxidil gebruikt en die hielp me wel, maar na een tijd niet meer, elke lichaam reageert anders and je zal het gebruiken als je het goed vind. Ik heb een haarwerk besteld bij hairlace met Salvatore, die is een mooi haarwerk, maar ik durf het nog niet te doen. Ik camouflageer nu mijn probleem met Toppik. Deze helpt mij heel veel en ik denk dat het niemand merk. hoop ik.

Ik kan je niet aanraden om daar geen zorgen over te maken want dat is gewoon ONMOGELIJK !! maar kijk, als de probleem in je familie zit. Moeder tantes of zo. dan is het gewoon dat je dezelfde krijgt. en ik zal jou dan aanraden om over een haarwerk te denken. anders ga je je hele energie besteden aan je haar, en dat is echt K *** T. weet ik zelf.

Liefs,
Silvia

Laatst gewijzigd door sildewit; 23 december 2006 om 20:31
sildewit is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 02:32   #63
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Intussen dit proberen?

Stipje, ik zit ook in Amsterdam met de handen in het weinige haar. Dankzij een reactie (van strid) op de Haarwebsite ben ik sinds een maand op een heel andere manier aan de gang gegaan dan wat ik hierboven allemaal lees. Dus ik weet niet of het dan wel op prijs gesteld zal worden... Maar omdat het bij mij toch al gauw leek te helpen ga ik het toch maar vertellen. Om de darmflora te verbeteren: voor ontbijt: Biogarde met rechtsdraaiend melkzuur met Kellogg's All Bran Plus, een schep tarwekiemen en wat krenten voor de smaak, en voor het slapen gaan een heel compleet poeder Orthiflor Atopic van Orthica opgelost in water dat ook goed is voor het immuunsysteem. Voedend: overdag een handvol biergisttabletten en een paar teunisbloemolie capsules (van Orthica, bevatten omega 6 vetzuren), 's avonds lijnzaad (de duurdere kwaliteit) over het eten strooien en een super multi vitamine pil (Omnium van Solgar, van natuurlijks stoffen) nemen, regelmatig gierst eten vanwege het kiezelzuur, en ook (gemengde) noten.

Voordat ik hiermee begon overwoog ik een lasercomb te bestellen, maar dat leek me zo bewerkelijk en voor mij niet vol te houden. Ik zocht een natuurlijke oplossing zonder bijwerkingen die ook nog vol te houden zou zijn. Zoals ik schreef bracht strib me op het idee het van binnen uit te proberen, met name via de darmflora. Als ik geen vooruitgang had gemerkt, had ik dit uberhaupt hier niet neergeschreven. En ik verwacht geen snel herstel, maar heb nu wel de hoop gekregen dat herstel er komen zal. Sommige dingen zijn niet bepaald goedkoop, maar ik ja, die lasercomb was ook prijzig, en dat had ik er voor over. Maar dat begrijpen we hier allemaal wel.

Heel veel sterkte.
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 01:02   #64
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ben echt ten einde raad en kan dus wel wat hulp en tips gebruiken.

Waar ik echt doodongelukkig van word is dat ik echt boven op mijn hoofd kaal word. Als het nou alleen dun wordt... maar nee echt boven op. Pony is niet mogelijk (wat ik heel graag zou willen met mijn lelijke grote voorhoofd) en ik kan mijn haar nu nog is 1 scheiding dragen (voor hoelang?)
Ik kan niet eens meer zonder fullmore de straat op (2mnd geleden nog wel) het wordt nu echt kaal!!!

Als ik het tot zover zou kunnen beperken zou ik het nog wel kunnen opbrengen om gelukkig te worden met wat nephaar (1malig hartransplantatie zelfs) Maar wat nu het probleem is dat ik niet weet hoe kaal ik ga worden. Word ik alleen daar boven kaal (mijn haaruitval is echt over mijn gehele hoofd maar vooral boven en kruin.)

Ik ben echt doodongelukkig, ik heb geen zin meer om dingen te doen, begin echt mijn sponaniteit kwijt te raken. Vakantie bleh.. met die volle zon op mijn kale knar. Ik ben zelfs blij dat het winter is want dan kan ik met een muts rondlopen. (terwijl ik zou van reizen hield.) ik ben bang dat ik in een isolement raak en vooral dat ik nooit meer gelukkig zal worden. dat mijn vriend mij verlaat (zal niet lang meer duren) Ik ben zo onzeker en ben alleen maar met mijn walgelijke haar bezig, ik ontwijk spiegels en als ik moet kijken, dan richt ik mij al helemaal niet op mijn haar. Ik begin echt veranderingen te zien in mijn gedrag, helaas hele negatieve. Ik denk haar, ik zie haar, ik wordt gek van haar...

Pfff sorry hoor allemaal maar ik weet het gewoon echt niet meer. ik zit hier met dikke tranen. Als ik hier ook kom dan lees ik alle droefenis van iedereen en niemand krijgt wat ie zo graag wilt. Ik gun iedereen echt de beste remedie. Alleen ik word er nog depressiever van omdat niemand mij kan helpen, geen dokter geen dermatoloog...

Ik weet het niet meer....
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007




Laatst gewijzigd door stipje; 13 januari 2007 om 01:04
stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 02:53   #65
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Stipje,

Je zegt nog jong te zijn en kinderen te willen krijgen en daarom geen dutasteride te willen slikken.............Goed zo!

Maar waarom heb je niet even gekeken in het Haarwoordenboekje van dit forum bij finasteride( is de werkzame stof in Propecia en Proscar), want dat is net zo gevaarlijk als dutasteride als je onbedoeld toch in verwachting raakt:

Gevolgen voor de zwangerschap en gebruik bij vrouwen:





Vrouwen moeten oppassen met het slikken van finasteride en dutasteride. Als vrouwen die in verwachting zijn van een mannelijke baby in aanraking komen met deze middelen, kan de baby met afwijkingen aan de geslachtsorganen geboren worden. Dit geldt overigens al als de vrouw een gebroken of fijngemalen tablet aanraakt (via de huid kan het middel opgenomen worden in het bloed).




Dus ophouden met Proscar en doorgaan met Diane35 + Minoxidil + Lasercomb.


Gebruik ook goede shampoo, b.v. Rooscure (heel duur, maar je wast gewoon eerst met normale shampoo en dan met een heel klein beetje Rooscure)staat ook in het Haarwoordenboekje.

Misschien heb je ook een tekort aan vitaminen en/of mineralen( vooral zink en ijzer zijn belangrijk)
Ga ook alvast rondkijken op internet naar hele of halve pruiken. Dan heb je in ieder geval al zo'n ding in huis voor het geval je eerdaags niet meer over straat durft. Er zijn honderden leuke pruiken of toppers te koop en het vereist veel tijd om een geschikte te vinden, maar ze hoeven helemaal niet duur te zijn. Om wat kennis over die dingen op te doen, kun je bij www.alamp.com al een pruik van synthetisch haar krijgen vanaf € 40 en een pruik van echt haar vanaf € 70. Voor zo'n laag bedrag kun je geen buil vallen en de kwaliteit is prima voor dat geld.

Zo, nou heb je wat te doen.... Kom op meid!

Groetjes, sterkte en succes!

Laatst gewijzigd door Hanna; 13 januari 2007 om 20:26
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2007, 13:34   #66
strid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 20
haaruitval gestopt door goede voeding

Hoi Stipje,

bij mij is de haaruitval gestopt door voeding. Hou een voedingsdagboek bij en let op wat er gebeurt bij welke voeding. De dag erop heb je meestal al reacties van je haar! (dit zullen artsen niet erkennen, maar het is wel zo!!) Bijvoorbeeld bij vette vis, vet eten (b.v. volle yoghurt) en spinazie viel mijn haar met bakken uit. Mijn conclusie: mijn darmflora was niet goed.

Begin elke dag met een ontbijt met vezels/brood, eet elke dag een kwart gekookte of gestoomde kool (witte of rode). Eet elke dag halfvolle (niet de volle, die is te vet!) biogarde. Ná het ontbijt! Dus niet als eerste. Goedkoop te verkrijgen bij Dirk. En kijk daarna of het regiem iets uithaalt.

Oja, verder ben ik begonnen met bijslikken van mineralen, maar doe dat alleen aan de hand van de wetenschap welke voeding je binnen krijgt. Je wilt jezelf immers niet vergiftigen. Nou ja, ik kan hier nog een hele riedel opschrijven, maar voeding is het belangrijkst. Al die middelen helpen blijkbaar niet, dus ik zou, als bovenstaand regiem iets uithaalt, stoppen met die middelen.

Blijf je voeding aanpassen tot je het gevonden hebt!

Succes!
strid :-)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stipje Bekijk bericht
Beste allemaal!

Ben nu 24 en zit al een tijd met een haarprobleem wat alleen maar erger wordt.
Al bij dokter en dermatoloog geweest, helaas niet verder gekomen.
Ik kamp al een aantal jaar met haar uitval, heb geen kale plekken alleen mijn haar wordt heel dun, is vooral al te zien aan de bovenkant.
ik durf al geeneens meer mijn haar los te dragen aagezien dit totaal niet meer mooi uitziet.
Wat allemaal tot gevolg leidt tot depressiviteit en onzekerheid.
Ik hoef geen volle haardos maar zou wel weer gewoon een stuk zekerder over straat willen. En een pruik zie ik al helemaal niet zitten. Ik zit echt in de knoop over wat nu en wat er gaat komen. ik kan hier echt wel wat hulp gebruiken weet alleen niet zo goed waar ik het zoeken moet.

Alle info is welkom en alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Groetjes
strid is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2007, 01:38   #67
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Mee eens: haaruitval gestopt door goede voeding

Heee hallo Strid!

Dankzij een oude post van JOU met als titel "Haaruitval gestopt!", ben ik in plaats van een lasercomb te gaan bestellen, een andere weg ingeslagen. En die weg heeft geholpen! Kan ik je nu daarvoor bedanken: Thanks soooo much!

Jij bracht me door je verhaal over Biogarde op het idee dat ik mijn darmflora op moest krikken. Heb ik gedaan met Biogarde en Orthiflor-poeder. Hierboven al een en ander opgeschreven, op 07-01-07 (en jou, zoals je kunt zien, daarbij genoemd).

Maar ook van buitenaf dingen veranderd: neutrale shampoo, het haar wassen uitstellen, geen aggressieve haar-middelen meer gebruiken.

Mijn basis is gezonde voeding - alles vers, niks in potjes, blikken, dozen of kant-en-klaar.

Met die dure multivitamine en extra B-complex die ik 07-01-07 noem, ben ik even mee gestopt omdat ik de dag na het slikken ervan opeens weer WEL haaruitval had. Merkwaardig. Dus misschien zou het kloppen dat B6 in de vorm van pyridoxine haaruitval veroorzaakt (in tegenstelling tot B6 als pyridoxaal-5-fosfaat) zoals SonofSam ergens in het forum schrijft.

Nadat de schilfertjes (roos), jeuk en haaruitval gestopt waren, ben ik MSM-poeder erbij gaan slikken, zo'n 2 tot 4 gram per dag. (Omdat zelfs "verse" groenten en fruit dat tegenwoordig mist).

Strid, ik was nog maar een paar maanden geleden aan het denken over een haarstukje. Dus nogmaals bedankt.
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2007, 16:12   #68
strid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 20
Fantastisch Marli! Ga zo door! Ben blij voor je!! En doet mijzelf ook goed natuurlijk dit te lezen. Jouw ervaringen met vitaminepillen, namelijk de verergerde haaruitval, had ik ook! Inderdaad gewoon mee stoppen en dat soort dingen niet meer kopen, totdat je darmflora weer op peil is. Over twee maanden weer eens voorzichtig beginnen met een pil en kijken hoe het uitwerkt. Wat fijn ook dat zowel de roos, jeuk als haaruitval gestopt zijn.

Overigens, het is niet gezegd dat voeding uit blik ongezonder is dan vers. Soms is het zelfs gezonder, qua vitaminegehalte. Ligt aan de kooktijd die je hanteert bij verse voeding. In ieder geval is het zo dat voeding uit blik waarschijnlijk meer vit.C bevat dan uit glas. Ik was afgelopen november op een voedingscongres waar voorgaande werd verteld.

Ik ga ook eens kijken wat die lasercomb nu is. Want ben wel nieuwsgierig welke fabrikant nu aan verdiensten gaat inboeten ;-))

Groetjes en hoop nog eens te horen hoe het verder is gegaan.
(was jij diegene die mij had gemaild??)
strid :-)
strid is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2007, 18:00   #69
Marli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 19
Haaruitval, jeuk en roos verleden tijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strid Bekijk bericht
Fantastisch Marli! Ga zo door! Ben blij voor je!! En doet mijzelf ook goed natuurlijk dit te lezen. Jouw ervaringen met vitaminepillen, namelijk de verergerde haaruitval, had ik ook! Inderdaad gewoon mee stoppen en dat soort dingen niet meer kopen, totdat je darmflora weer op peil is. Over twee maanden weer eens voorzichtig beginnen met een pil en kijken hoe het uitwerkt. Wat fijn ook dat zowel de roos, jeuk als haaruitval gestopt zijn.

Overigens, het is niet gezegd dat voeding uit blik ongezonder is dan vers. Soms is het zelfs gezonder, qua vitaminegehalte. Ligt aan de kooktijd die je hanteert bij verse voeding. In ieder geval is het zo dat voeding uit blik waarschijnlijk meer vit.C bevat dan uit glas. Ik was afgelopen november op een voedingscongres waar voorgaande werd verteld.

Ik ga ook eens kijken wat die lasercomb nu is. Want ben wel nieuwsgierig welke fabrikant nu aan verdiensten gaat inboeten ;-))

Groetjes en hoop nog eens te horen hoe het verder is gegaan.
(was jij diegene die mij had gemaild??)
strid :-)
Hoi strid,
Ben lang niet op het forum geweest omdat... m'n haarproblemen zijn opgelost. Dat kan ik inmiddels echt wel stellen. Ik kijk elke ochtend nog wel op mijn hoofdkussen, maar vind daar niks of een enkele haar, en al helemaal geen roos. En ja, ik was degene die jou destijds had gemaild! Wat je schrijft over vitaminepillen: ik ben er inderdaad inmiddels weer aan begonnen, aan een multivitamine tablet (Omnium van Solgar) en af en toe een B-complex, en dat geeft nu geen haaruitval, hoor! Ook de pyridoxine dus niet. Ik kies dan voor Solgar omdat die fabrikant haar supplementen zo natuurlijk mogelijk maakt. Over blik en glas en de vitamine C erin, dat heb ik ook eens gelezen. Ze hebben het dan enkel over vitamine C. Maar als je op de etiketten kijkt zie je toch dat er allerlei stoffen toegevoegd worden. Dus ik kies zelf toch maar gewoon voor verse groenten die ik kort kook of stoom of rauw eet. Strid, overweeg je een lasercomb te kopen? Terwijl ik mede door jou juist geen lasercomb ben gaan aanschaffen! (Daarnaast twijfelde ik ook of ik het zou volhouden het ding te gebruiken.) Betekent dat dat je toch nog problemen met je haar hebt? Ik wou dat ik ze voor jou en iedereen kon oplossen! Want ik weet hoe beroerd het is en voelt als je zover bent dat je aan haarstukjes en pruiken gaat denken... Ik wil toch graag, ter afscheid, opsommen wat in ieder geval mijzelf van de problemen af heeft geholpen, dus van de haaruitval, jeuk aan de hoofdhuid en roos (witte schilfertjes). Hopelijk heeft iemand er wat aan.
  • Gezond dieet (o.a pond groenten, paar stuks fruit per dag en geen of zo min mogelijk ongezond spul via de mond binnenkrijgen)
  • Vezels voor schonere darmen
  • Meer zuurstof (via beweging, ventileren, 's nachts het raam open)
  • Minder stress, goede nachtrust
  • Je (hoofd)huid niet wassen en insmeren met spullen waar "troep" in zit dat door de huid het lichaam binnendringt, ook in de haarfollikels. Greenpeace heeft er een verhelderend gidsje over met als titel "Mooi", te bestellen via 0800-4223344 of via hun website. Overschakelen op neutrale toilet- en makeup-artikelen (staan ook in het gidsje). Proberen je haar minder vaak te wassen, ook dat kan helpen.
  • Je darmflora "opkrikken" teneinde je immuunsysteem te versterken. Ikzelf heb snel baat gevonden bij het poeder Orthiflor Atopic, en ben daarnaast - door een tip van strid - vangewone yoghurt overgeschakeld op Biogarde met rechtsdraaiend melkzuur.
  • MSM-poeder. Heb de voordeligste gevonden via www.winkelplein.nu/msm. Daar kun je bijv. een kilo MSM-poeder bestellen in eenvoudige verpakking voor een derde van de prijs van wat je elders betaalt. (Kun je zelf uitrekenen door de prijs door het aantal grammen te delen.) In het begin nam ik 6 gram per dag, nu als "onderhoudsdosis" 4 gram. MSM is een natuurlijk mineraal dat in het hedendaagse voedsel ontbreekt vanwege de "moderne" manieren van verbouwen, kweken, behandelen en manipuleren van het voedsel.
  • Er zijn stoffen die goed zijn voor huid en haar. Die kun je in dure tablet- of capsulevorm kopen. Maar je kunt ook gewoon het goedkope voedingsmiddel waar de betreffende stof in zit af en toe eten. Zo zitten ijzer, calcium en silicium dat haaruitval kan tegengaan in groente en fruit, vooral gedroogd fruit. Silicium (kiezelzuur) zit ook in gierst. In plaats van dure tarwekiemolie aan te schaffen, kun je ook een zak van de - veel goedkopere - tarwekiemen zelf kopen. En waarom dure Biotine(vitamine B8)-capsules kopen als B8 in eieren, lever, melk, noten en pinda's zit? Enzovoort.
Op het internet staan op veel plaatsen alle mogelijke oorzaken van haaruitval en hoofdhuidproblemen opgesomd. Het zal aan de oorzaak of oorzaken van je haar- en hoofdhuidproblemen liggen of bovenstaand zal helpen. Maar misschien kan het hier en daar toch iemand helpen (ook Stipje???). Ik heb veel aan het forum gehad en wens jullie allemaal sterkte maar vooral ook succes met het oplossen van het probleem.
Met een apart groetje aan strid!
Marli
Marli is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2007, 10:35   #70
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik wil hier niemand ontmoedigen, en ben ervan overtuigd dat voeding in bepaalde gevallen zeker een rol kan spelen.
Maar ondanks een bijna volmaakt voedingspatroon heb ik toch AGA gekregen.
Voeding kan zeker bijdragen, maar is niet altijd de doorslaggevende rol.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2007, 20:31   #71
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik wil hier niemand ontmoedigen, en ben ervan overtuigd dat voeding in bepaalde gevallen zeker een rol kan spelen.
Maar ondanks een bijna volmaakt voedingspatroon heb ik toch AGA gekregen.
Voeding kan zeker bijdragen, maar is niet altijd de doorslaggevende rol.

Igv aga zeker niet. Dat kan ik ' als kenner' inmiddels echt wel stellen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 01:14   #72
strid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 20
Hoi Marli,

Wat fantastisch zo'n afscheid van het forum!! Ik ben heel blij voor je!! Vooral omdat je hiermee het heft in eigen hand hebt genomen en je jezelf niet afhankelijk hebt gemaakt van medicijnen.

Georgie en Kitty, dat hangt ervan af wat jullie al geprobeerd hebben. Ik weet inmiddels dat er heel veel kan d.m.v. voeding.

Met speciale groetjes aan Marli! ;-)

strid :-)
strid is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 10:05   #73
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strid Bekijk bericht
Hoi Marli,

Wat fantastisch zo'n afscheid van het forum!! Ik ben heel blij voor je!! Vooral omdat je hiermee het heft in eigen hand hebt genomen en je jezelf niet afhankelijk hebt gemaakt van medicijnen.

Georgie en Kitty, dat hangt ervan af wat jullie al geprobeerd hebben. Ik weet inmiddels dat er heel veel kan d.m.v. voeding.

Met speciale groetjes aan Marli! ;-)

strid :-)
Er kan ongetwijfeld veel met voeding, maar niet alles. Vergeet niet dat AGA een genetisch bepaalde ziekte is. Zelfs met voeding kun je dan niet alles oplossen.
En hoe ik eet? Biologisch, alles vers, zonder toevoegingen, vrijwel vegetarisch (met voldoende vervangende middelen), ik neem extra mineralen e.d. Mijn darmen werken perfect en ik ben volkomen gezond.
Ik sport vrijwel elke dag, doe aan yoga en ik mediteer. Mijn yogameester, ook zeer bewust levend, is zo kaal als een biljartbal. Mijn acupuncturist ook (waar ik regelmatig mijn 'energiebalans' laat controleren). Mijn man idem. Allemaal vette AGA, zal ik maar zeggen.

Ik wil hier geen 'wedstrijd' gaan doen wie er het gezondst leeft, en hoewel ik me zoals gezegd de rol van voeding zeker realiseer, vind ik het altijd weer heel erg vervelend als er gesteld wordt dat je voeding zo ongeveer alles op kunt lossen. Dat kan namelijk niet, hoe graag je het ook zou willen.
Ik denk dat voeding zeker bij andere haaruitval dan AGA een rol kan spelen, maar het is niet zaligmakend.
En ik word ook nogal moe van het toch enigszins belerende toontje dat er gebruikt wordt. 'Je zult wel niet alles op voedingsgebied gedaan hebben', is dan de stelling.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 11 april 2007 om 11:56
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 13:31   #74
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Hoi Strid,

Inderdaad goed om te horen dat je jouw haarproblemen hebt opgelost met voeding. Ik ben zelf ook bezig nu goed op mijn voeding te letten. Hoe ben je er achter gekomen dat het beinvloeden van je darmflora goed zou werken op je haaruitval? Heb jij aga of een andere vorm van haaruitval gehad?
Ben het er wel mee eens dat voor mensen met aga, het aanpassen van de voeding waarschijnlijk niet het hele probleem zal oplossen, aangezien het door hormonen wordt veroorzaakt.

Maar ik ga toch maar even Biogarde kopen straks

Groetjes,
Moorea
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2007, 00:12   #75
strid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2005
Berichten: 20
Hoi Moorea,
zie mijn post van 18-10-2005, 16:10
Al succes geboekt met de biogarde??
strid :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moorea Bekijk bericht
Hoi Strid,

Inderdaad goed om te horen dat je jouw haarproblemen hebt opgelost met voeding. Ik ben zelf ook bezig nu goed op mijn voeding te letten. Hoe ben je er achter gekomen dat het beinvloeden van je darmflora goed zou werken op je haaruitval? Heb jij aga of een andere vorm van haaruitval gehad?
Ben het er wel mee eens dat voor mensen met aga, het aanpassen van de voeding waarschijnlijk niet het hele probleem zal oplossen, aangezien het door hormonen wordt veroorzaakt.

Maar ik ga toch maar even Biogarde kopen straks

Groetjes,
Moorea
strid is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan homeopathie helpen tegen haaruitval? dusty Medicijnen/haargroeimiddelen 14 3 november 2011 13:08
Iemand die me kan helpen? pinkylime Haarproblemen bij vrouwen 2 28 oktober 2005 13:46
Wat kan helpen tegen kaal worden/haaruitval Chihuahua46 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 30 augustus 2005 12:32
hallo & wie kan je helpen? Kristel TTM - Algemeen 15 1 december 2004 12:37
HELP!! Wie kan me aan finasteride helpen? slapeloos Medicijnen/haargroeimiddelen 3 13 augustus 2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.