Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 september 2006, 13:55   #1
Veerleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 3
TTM op andere plaatsen dan het hoofd

Hallo allemaal,



Ik ben nieuw hier en heb net enkele posts doorgenomen ivm TTM. Hier lees ik enkel over mensen die haren uit hun HOOFD trekken. Dat heb ik vroeger ook gedaan en ik spoor nog steeds heel vaak naar gespleten haarpunten. Maar dat is niet mijn grootste probleem.

Jaren lang heb ik de haartjes uit mijn onderbenen zitten plukken met een pincet. Wanneer die onderhuids teruggroeiden, krabde ik mijn huid helemaal open om eraan te kunnen en dat ene haartje toch maar uit te trekken. Gevolg: benen vol littekens! Door laserepilatie (maar dit is uiteraard een dure oplossing!) heb ik de aandacht van mijn benen kunnen weghalen en beginnen ze langzaam te genezen. Nu is de aandacht echter verschoven naar snorhaartjes en wenkbrauwen. Ik heb al een klein littekentje in mijn gezicht van al dat trekwerk! Ik spendeer úren voor de spiegel, terwijl ik me niet bewust ben van de tijd en maar sta te plukken.

Zijn er nog mensen die haartjes uittrekken uit andere plaatsen dan het hoofd?

Groetjes,
Veerleke
Veerleke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2006, 18:10   #2
zaire
HaarWeb lid
 
zaire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2006
Berichten: 10
Geslacht:
ja herkenning

hoi veerleke,

ik las je berichtje en dacht dat komt me bekend voor!
ik doe precies hetzelfde ,als ik een haartje er niet uitkrijg met het pincet blijf ik net zo lang bezig tot ik hem heb.
vaak met loep en pincet. en met een speld of naald.
het resultaat is dat ik altijd wondjes heb en litttekens.
het is raar om dit zo op te schrijven ,om ermee geconfronteerd te worden.
ik word er vaak rustig van om te plukken maar even later denk ik wat heb ik nu weer gedaan!!

groetjes van zaire
zaire is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2006, 19:48   #3
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
dag veerleke,

eerst en vooral: welkom hier! goed dat je dit forum gevonden hebt. ik hoop dat je er wat aan zal hebben, neem je tijd alleszins...

ik trek zelf eigenlijk voornamelijk hoofdhaar uit, maar ik kan ook heel sporadisch bezeten raken door een haar op mijn been bv, meestal dan één dat ingegroeid is of dikker dan de rest ofzo, en dan moét het eruit. en dan doe ik er ook alles aan, net als jij; huid openkrabben, pincet,...

tot gauw, sterkte!
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2006, 01:15   #4
Veerleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 3
Hoi Zaire en anderen,

Het is inderdaad heel erg vreemd om dit probleem te erkennen en het zwart op wit neer te schrijven. Op de send-knop drukken vond ik heel moeilijk. Behalve met mijn zus, moeder en vriend, heb ik nog met niemand gepraat over wat ik 'mijn haarobsessie' noem. Net als jullie dacht ik dat ik de enige was die zoiets 'raar' deed. Mijn vriendinnen zijn gewoon om me steeds in lange broek te zien, hoe warm het ook is, en ik heb hen nooit de reden durven vertellen. Ik heb al wel overwogen om een psycholoog aan te spreken, maar die drempel ligt nogal hoog...

Ik ben blij dat ik deze site gevonden heb en wil iedereen sterkte wensen met zijn/haar haarprobleem.

Tot binnenkort,
Veerleke
Veerleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 07:18   #5
Bianca25
Bianca25
 
Geregistreerd: 27 augustus 2006
Berichten: 12
Hoi Veerleke,

Ik herken jouw verhaal. In het begin trok ik ook de haartjes uit mijn onderbenen, en had ik er ook last van dat ze onderhuids gingen groeien. Het ging ook best wel jeuken, dus ben ik daar mee gestopt. Wel heb ik altijd de haartjes van mijn wenkbrauwen uitgetrokken. Niet allemaal, maar alleen de haartjes die buiten
de "vorm" van de wenkbrauw groeien. Bijna 2 jaar terug heb ik hulp gevonden bij een huidkliniek en laat ik die haartjes verwijderen met elektrische epilatie. Resultaat is dat nu bijna alle "foute" haartjes weg zijn en mijn wenkbrauwen nu geen wondjes meer hebben. Ik heb nu een maand geen enkel haartje meer getrokken. Misschien is dit ook een optie voor jou..?

groetjes Bianca
Bianca25 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2006, 21:04   #6
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hai,

Ja ik trek ook op andere plekken: wenkbrauwen en verder heb ik een prachtig roze lady shave van gilet, die alle oksel, been en navelhaartjes eraf scheert. En niet "gewoon" ff scheren, ik ben dan net zo "bezig" als dat ik op mijn hoofd en wenkbrauwen trek. Alleen op die andere plekken kan ik niet zo gemakkelijk trekken/scheren als op mijn hoofd, op mijn hoofd zit namelijk geen kleding en da's makkelijker, ligt bij de hand

Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 22:36   #7
beatrice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: België
Berichten: 8
ook de onderbenen

Hallo,

het is inmiddels een hele tijd geleden dat ik hier nog iets schreef. Het trekken aan mijn hoofdhaar is redelijk onder controle, 't is te zeggen het blijft bij een paar haartjes per dag. Maar ik ben nu vooral gericht op mijn benen ook. Ook bij mij staan er massaal veel littekens, door met pincet en naald de ingegroeide haartjes er uit te peuteren. 't Is echt geen zicht, maar ik kan het niet laten . De littekens zullen nooit meer weggaan denk ik.
Het probleem is inderdaad dat hoe meer je ze uittrekt, hoe meer ze ingroeien. Hoe meer ze ingroeien, hoe meer je er wil aan trekken. Zo zit je dus echt in een vicieuze cirkel.
Ergens ben ik wel "blij" om te lezen dat er nog mensen zijn die dit doen.

Groetjes,
Beatrice
beatrice is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 11:47   #8
Veerleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 3
Hoi Beatrice,

Ja, zo is dat denk ik vaak: je trekt minder op één plek en verschuift je aandacht naar een andere plaats... Ook "blij" te horen dat ik niet alleen ben. Durf jij een rok dragen? In de winter vind ik het niet zo erg, dan draag ik laarzen en nylons, maar in de zomer draag ik bijna nooit een rok, tenzij ik ver weg op vakantie ben, waar enkel mijn vriend me kent. Als ik al die mooie gave benen rond mij zie, schaam ik me dood om de mijne.
Mijn dermatologe heeft me gezegd dat de littekens waarschijnlijk nooit helemaal weggaan, maar ze kunnen wel vervagen...
Het feit dat je benen meestal bedenkt zijn en je er dus minder makkelijk bijkan, heeft mij nooit tegengehouden. Wanneer ik alleen was, legde ik mijn benen op tafel, broekspijpen omhoog en trekken
Maar sinds ik de haartjes via laserstraal laat verwijderen, trek ik dus veel minder. Er staan ook veel minder haartjes op natuurlijk. Maar nu krijgen mijn wenkbrauwen de volle aandacht.

Veel sterkte nog, allemaal!
Groetjes,
Veerleke
Veerleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat heeft zij aan haar hoofd? Annewil AA - Algemeen 23 4 oktober 2006 02:46
Net haarwerk laten plaatsen. PANIEK!! Picard Haarwerken 31 2 augustus 2005 14:52
finasteride anoniem Medicijnen/haargroeimiddelen 110 3 februari 2002 23:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.