Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juni 2009, 21:13   #46
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Topicstarter,

Mag ik je een advies geven als 3-4 jarig fina en minox gebruiker?
(..wacht niet op het antwoord

Als ik jouw situatie inschat, dan lijkt mij dat je haarlijn er gewoon goed uitziet. Je haar kan misschien wat dunner zijn geworden, maar dat kan ik niet vergelijken. Gebruik in ieder geval niet zo veel gel! Als jij zegt dat je er hele klodders erin gooit dan krijg je zowiesow een vettige plakkop! Voor een wetlook of glanzend haar kan je beter een haarmaskercreme gebruiken. Verder zit jouw situatie er toch goed uit in mijn ogen.

Als je er hoe dan ook van overtuigd ben over jouw dunnend worden haar, en je nu al zoiets hebt als depressieve gedachten, dan raad ik zo snel mogelijk preventie aan.
Mijn tip is dan toch Finasteride laten voorschrijven. Het is zeker geen snoepje ofzo, maar laat je ook zeker niet bang maken door alle indianenverhalen. In mijn geval zijn alle bestaande haren dikker en beter van structuur geworden. Ik had toen al echter dikke inhammen.

Pas toen ik minoxidil 5% in de strijd gooide, kreeg ik enige vorm van hergroei (na dik driekwart jaar). Minox kan dus effectief zijn, maar is een heel gedoe. Ik heb verschillende soorten geprobeerd, en elke dag 2x is gewoon veel onderhoud. Het zorgt voor verdikkende haren en waarschijnlijk (na veel pijn en moeite) voor wat hergroei. Maar het zal nooit cosmetisch bevredigend worden. Daarnaast is het naar mijn mening met een volle haarlijn als die van jou overbodig! Ikzelf ben na 3 jaar aan het minderen (voorraad opmaken) en daarna stop ik ermee. Mijn inhammen lijken nu met alleen fina (na 2 maanden) redelijk stabiel.

Mijn laatste (en misschien belangrijkste) tip:

Laat je wereld niet bepalen door hoofdhaar. Ik, en andere op dit forum, heb mij voor lange tijd constant bezig gehouden met haarverlies. Dit kan grote vormen aannemen tot het constant checken van eigen maar vooral ook andere haarlijnen. Ik ben er nu voor mijzelf uit dat dit ernstige parrellen heeft met mensen die anorexia hebben. Je probeert te voldoen aan een onrealistisch ideaal, en kan op die manier nooit tevreden zijn met jezelf!

Zorgen maken over je uiterlijk mag, dat doet iedereen, maar zorg dat je niet doorschiet!

Laatst gewijzigd door martindeman; 13 juni 2009 om 21:18
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 05:36   #47
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Je ziet toch dat op de foto de haren helemaal NIET gespiked zijn of RECHTOP zijn gezet. Ze liggen juist plat en nog kijk je er naar mijn mening flink doorheen.
Ik heb AGA en kan je garanderen dat je er bij mij TOTAAL NIET doorheen kijkt als ik mijn haren plat leg of hetzelfde modeleer als op de foto's. (natuurlijk zie je bij de scheiding altijd hoofdhuid, maar daar reageer ik ook totaal niet op...)

Wie is er hier nu achterlijk?

PS: Sorry aan de rest (die wel fatsoenlijk kunnen reageren) voor de laatste zin, maar als ik onzin lees als: "ik vraag me hierd us echt af of jij achterlijk bent" en "de kniekous domste opmerking award gaat naar u!" kan ik daar niet serieus op ingaan. Al helemaal omdat het een post was van flink wat WEKEN geleden...

Nee dat zeg je niet maar je zegt wel dat iemand kaler lijkt als hij zijn haar rechtop zet, dus spiked e.d. Dan zie je immers altijd meer hoofdhuid. Kaal of niet. Genoeg 10 jarigen waarbij je flink wat hoofdhuid ziet door hun spikes
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2009, 12:00   #48
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
ik ben begonnen met Rooscure en heb het idee dat het goed werkt (lekker ruikend spul en idd heb je maar een beetje nodig). haaruitval is nog minder geworden, terwijl het niet eens zo veel was. ik wil ook beginnen met minox, waar kan ik de foam versie bestellen en betalen met ideal? ik heb wel een site gevonden hier maar dan heb je niet de foam versie? ik heb echt het gevoel dat minox goed zal werken voor mij!
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 18:09   #49
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Na meer dan 2 weken gebruik van Rooscure is mijn haaruitval onderhand NIHIL!!!! Ik moet nu echt een paar keer door mijn haren wil ik een paar haren in mn handen hebben. (sinds afgelopen week)

Zonder gel heb ik een flinke bos en lijkt het ook dik....maar ja..."lijkt"....

zodra mn haren nat zijn of "bewerkt" met gel, dan zie je duidelijk dat mn haren dunner worden.

Ik heb een paar keer gezocht, maar zijn er ook NL sites waar je rogain foam kan bestellen? (met ideal) Ik heb zo'n gevoel dat het goed gaat werken bij mij. Overigens moet ik het dan over mijn hele hoofdhuid smeren? Ik denk dat het diffuse thinning is bij mij.....proscar of fin of whatever zal ik NOOIT gebruiken, liever kaal dan dat mn gereedschap niet werkt....."dat dan weer wel"
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 18:24   #50
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Geen idee of 't in NL verkrijgbaar is.
Je kunt even een PayPal-account aanmaken en dan goedkoop Rogaine Foam bemachtigen via Ebay, en anders bij minoxidil.com met creditcard vloeibare minoxidil 5% zonder propyleenglycol (nr. 540)
Je brengt een klein beetje minox aan op de kalende plekken en laat het goed intrekken; het verspreidt zichzelf ook onderhuids.

Je moet het behandelen met minoxidil wel levenslang volhouden als je AGA hebt, anders vallen de behouden gebleven haren plus de nieuwe haren weer uit; dat geldt overigens voor ieder haargroeimiddel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 12:16   #51
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
sinds 2 weken flinke haaruitval....zeker tussen 50 - 80 per dag....het houdt ook maar niet op. Ik plaats zo wat fotos, ik gebruik nu ong. 4 tot 5 maanden rooscure. Jammer dat ik mijn eigen post niet kan bewerken dan had ik de fotos wel daar geplaatst.

Edit:

Eerste foto => juli 2009
Tweede foto => net genomen (21-08-2009)
Derde foto => juli 2009 (droog naar voren gekamt. denk wel dat verlichting hier slecht is)

Ik heb ook foto's in mei 2009 genomen, deze kun je vinden in mn eerste bericht...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (62,9 KB, 253x gelezen)
Bestandstype: jpg foto2.jpg‎ (48,1 KB, 244x gelezen)
Bestandstype: jpg foto3.jpg‎ (29,0 KB, 248x gelezen)

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 21 augustus 2009 om 14:03
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 12:29   #52
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
trouwens de haren die uitvallen zijn dikke lange (en misschien gezonde) haren. Er zitten hier zelden dun, dood haar tussen. Zegt dit iets?
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 13:05   #53
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Als het lange 'gezonde' haren zijn die uitvallen, zal dit hoogstwaarschijnlijk normale haaruitval zijn. 50 - 80 per dag is met zo'n bos de normaalste zaak, dus zou me nog niet direct zorgen maken. Verder vind ik echt dat je een mooie bos hebt...
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 15:48   #54
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
is je haar nat op deze foto's?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2009, 16:29   #55
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
is je haar nat op deze foto's?
Eerste twee foto's zijn mn haren nat/met gel. Derde is het droog, ik heb daar ook een opmerking bijgezet.

Het lijkt dat het beter is geworden maar ik geloof er niet echt in. Frontaal is het dun (eerte cm ofzo).....daarnaast heb ik geprobeerd om de verlichting hetzelfde te houden maar dat gaat niet echt...

Rooscure heeft me wel geholpen, want ik had last van huidschilfers en jeuk. Beide zijn verdwenen.

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 21 augustus 2009 om 16:36
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 16:05   #56
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Nu precies een jaar geleden. Ik denk toch dat ik eea te danken heb aan Rooscure. Ik heb het ong. 3 kwart jaar gebruikt; 3 tot 4 keer per week.

Inmiddels ben ik overgestapt naar Revita voor dagelijks gebruik.

Sindsdien is mn haaruitval normaal, hoewel ik hier en daar wel miniturized haren tegen kom. Als ik foto's van dit jaar vergelijk met vorig jaar zien deze er hetzelfde uit en op sommige foto's heb ik eigenlijk het gevoel dat het er beter uitziet.

Wel blijf ik paraat en vrees ik dat uiteindelijk (één dezer jaren) mijn inhammen groter en groter zullen worden en dat langzamerhand mijn kruin zichtbaar gaat worden. De reden is dat mn haardichtheid vroeger echt veel beter was dan het nu is. Vooralsnog geen paniek.

Kan het zijn dat ik nu toch wel haren verlies zonder dat ik het direct door heb? Dat het nu zo super langzaam gaat, dat ik het zelfs met foto's niet kan zien? Of dat mn haaruitval in ene keer na mn 30ste (paar jaar) erger wordt? Vooral dat laatste vrees ik voor.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 16:20   #57
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Kan het zijn dat ik nu toch wel haren verlies zonder dat ik het direct door heb? Dat het nu zo super langzaam gaat, dat ik het zelfs met foto's niet kan zien? Of dat mn haaruitval in ene keer na mn 30ste (paar jaar) erger wordt? Vooral dat laatste vrees ik voor.
Haarverlies kan heel sluipend gaan. De hoeveelheid haren die je dagelijks verliest zegt daarbij weinig. Het gaat er om of die haren ook (net zo dik) weer teruggroeien.

Als je uitdunning redelijk diffuus is (dus niet geconcentreerd op de inhammen en bij de kruin), dan kan het hele lange tijd ongemerkt gaan. Je kunt makkelijk 1/3e van je haren kwijtraken zonder ook maar iets van uitdunning te zien. Maar er is een grens (afhankelijk van haarkleur, huidskleur, individuele haardikte, krullen, haarlengte, coupe) waarbij het ineens gaat opvallen en daarna kan het voor het oog heel snel van kwaad tot erger gaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 17:04   #58
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Crossing fingers dan maar....

Maar als de foto's van vandaag zou plaatsen...jedan zie je toch geen verschil in wat ik al had geplaatst en nu heb gemaakt.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 23:07   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Crossing fingers dan maar....

Maar als de foto's van vandaag zou plaatsen...jedan zie je toch geen verschil in wat ik al had geplaatst en nu heb gemaakt.
Met foto's is het nog lastiger. Belichting, hoek, er varieert gewoon teveel.

Je zou bij een serieuze dermatoloog langs kunnen gaan om je haar nader te laten beschouwen en een telling te laten uitvoeren. Als je dat jaarlijks doet, dan zou je wel een beeld kunnen krijgen.

Zelf denk ik dat je zelf waarschijnlijk instinctief wel weet welke kant het op gaat. Je ziet waarschijnlijk regelmatig oudere familieleden en je hebt je vast wel eens met hen vergeleken. Het komt zelden voor dat je de enige in de familie bent die door kaalheid wordt getroffen. Er is altijd wel een oom, oudere neef of opa waar je iets van jezelf in herkent.

Wat ook een beeld kan geven is een foto onder ongenadig fel licht. Met een flitser. Het lijkt dan allemaal stukken erger dan het werkelijk is, maar als je duidelijke AGA patronen kun zien, dan zou die foto wel een kijkje in de toekomst kunnen bieden.

O ja, de beste foto's maak je met nat haar. Voor een beeld bij de inhammen achterover gekamd en voor een beeld bij de kruin weggekamd vanaf de kruin. Ook dat zijn enge foto's die een negatiever beeld laten zien dan de werkelijkheid, wees je daar wel van bewust.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 14:22   #60
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
O ja, de beste foto's maak je met nat haar. Voor een beeld bij de inhammen achterover gekamd en voor een beeld bij de kruin weggekamd vanaf de kruin. Ook dat zijn enge foto's die een negatiever beeld laten zien dan de werkelijkheid, wees je daar wel van bewust.
Dan ziet het er echt eng uit.

Mijn broer is op jonge leeftijd kaal geworden en is inmiddels NW4 ofzo...hij is maar 1 jaar ouder. Mn vader was op diezelfde leeftijd kaal geworden....ik vroeg mn vader ook laatst "had jij een bos net als ik toen je 27 was?" waarop hij gelijk antwoordde dat hij bijna helemaal kaal was. Heel de familie van mn vaders kant is kaal (althans....de mannen dan ) Iedereen in mn familie vergelijkt mij met mn opa van mn moeders kant en ook kwa haarstijl. Hij is ong. 70 en heeft alleen flinke inhammen (ong wat ik ook heb) en kale kruin met een doorsnee van ong. 5cm. Ik denk dat het ong. NW3 (NW3+) is....maarja...op die leeftijd!!!!

Ik zit nu duidelijk op NW2, maar ik heb een foto van toen ik 24 was (3 jaar geleden) toen zat ik duidelijk op NW1. Ik kon hele klodders gel erin doen en nog was mijn hoofdhuid niet zichtbaar. Dat is nu zeker anders, ik moet beduidend minder gel gebruiken en kan helaas niet meer mn haren spiken als vroeger. Vooraan is het toch uitgedund. Vandaar mijn zorgen.


Een maat van me is begonnen aan rogiane foam en de kans zit er dik in dat ik er ook mee ga beginnen, hoewel ik weet dat het weinig effect zou hebben op de inhammen of frontaal (zo staat het in de beschrijving).
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 18:25
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 20:58
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 14:44
plotseling dunner haar mottel Haarproblemen bij vrouwen 3 30 juli 2007 10:56
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.