Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2020, 14:36   #1
Oktafel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2020
Berichten: 12
Geslacht:
Haaruitval

Goedemiddag,

Sinds dit jaar heb ik last van haaruitval. Ik merkte dit op bij mijn broer van 21 die inmiddels redelijke inhammen heeft. Zelf ben ik 19. Mijn vader heeft een bos haar op zijn hoofd, de vader van mijn moeder was vroeg kaal namelijk 20. De broer van mijn moeder heeft ook gewoon nog haar en die is 45. Mijn andere broers van 25 hebben ook inhammen maar ook nog gewoon goed haar.

Ik merk dat ik last heb van haaruitval. Het resulteert er in dat ik me hand door mijn haren haal om zo maar de haren te tellen die ik op mijn handen vind. Dit doe ik echt veel op een dag. Ik zit hier erg mee, ik wil namelijk niet mijn haarverlies op deze leeftijd.

Ik ben naar de dokter geweest, heb het uitgelegd en die keek 4-5 seconden naar mijn haar. Die vertelde dat het erfelijke haaruitval is. Ik balen natuurlijk. Ik vraag naar finasteride en minoxidil, de dokter vertelt vervolgens: "Dit zijn experimentele middelen en mag je maar tijdelijk gebruiken. Je moet het accepteren. " Ik wist niet wat te doen en ben maar naar huis gegaan, ik probeer het te accepteren maar het lukt niet. Ik blijf er maar mee bezig, ik google elke dag en ben er zeker 2-3 uur per dag mee bezig. Ik heb niet het gevoel of de dokter mij niet begrijpt en de dokter geeft er maar weinig aandacht aan. Wie kan me helpen?

Heel erg bedankt.
Oktafel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 15:07   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Hey Oktafel,
welkom trouwens... voor haar expertise ben je hier aan het goede adres, huisartsen kunnen botte boeren zijn die je het gevoel geven dat je jezelf aanstelt. Haarverlies is geen ernstige ziekte, maar voor de mensen die het een serieus probleem vinden is het wel degelijk ernstig. Wat betreft jouw haarverlies of haartellingen is het nog te onduidelijk voor ons om er een zinnig woord op te geven. Je weet dat haarverlies normaal is? Iedereen verliest tussen de 50 en 100 haren op een dag. Als het goed is komen daar gewoon haren voor terug. Bij mensen die 'haaruitval' hebben komen die haren steeds zwakker terug. Dus hoeveel haren verlies je nu? En wat belangrijker is: zie je dunnere plekken op je hoofd? Je kunt ook foto's uploaden en dan kunnen we hier kijken of je je nog helemaal geen zorgen hoeft te maken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 15:44   #3
Oktafel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2020
Berichten: 12
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Hey Oktafel,
welkom trouwens... voor haar expertise ben je hier aan het goede adres, huisartsen kunnen botte boeren zijn die je het gevoel geven dat je jezelf aanstelt. Haarverlies is geen ernstige ziekte, maar voor de mensen die het een serieus probleem vinden is het wel degelijk ernstig. Wat betreft jouw haarverlies of haartellingen is het nog te onduidelijk voor ons om er een zinnig woord op te geven. Je weet dat haarverlies normaal is? Iedereen verliest tussen de 50 en 100 haren op een dag. Als het goed is komen daar gewoon haren voor terug. Bij mensen die 'haaruitval' hebben komen die haren steeds zwakker terug. Dus hoeveel haren verlies je nu? En wat belangrijker is: zie je dunnere plekken op je hoofd? Je kunt ook foto's uploaden en dan kunnen we hier kijken of je je nog helemaal geen zorgen hoeft te maken.
Dankjewel voor je snelle reactie. Het is per dag echt verschillend. De ene dag zit ik over de 100. Maar nooit extreem veel. Nooit meer dan 120. Op een gemiddelde dag 80 denk ik.

Foto's van mijn haar.


Oktafel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.