Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2008, 15:36   #1
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Advies gevraagd met foto's

Hallo Forum,

Het is een hele tijd goed gegaan met mijn haar, ben inmiddels 46 jaar. Sinds een paar weken heb ik een grote shedding. En ik zie nu wel dat het langzaam minder gaat worden, had eerst nog goed hoop dat het gestabiliseerd was,maar ja......

Om een goed en eerlijk advies heb ik een aantal foto's gemaakt. Ik kan natuurlijk vele kanten op o.a. een HT, minox en finas of overig, een haarstuk of toch maar millimeteren of maar cosmetisch aan de gang te gaan met Toppik of anders.

Graag jullie eerlijke en open advies.

http://www.mijnalbum.nl/Album=SFU8XZNY
__________________
Regime: Rooscure, Saw Palmetto Universal, Vitamine E, Silicium, Biergist en Knoflook.
Situatie: Alles is gestabiliseerd, en sinds kort hergroei.!! Mijn kruin is weer dicht. haren dikker, dus voller.
Gestopt met roken vanaf 27 jul 08





Laatst gewijzigd door henk1106; 17 augustus 2008 om 16:52
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 19:16   #2
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Henk, ik denk niet dat je te maken hebt met een shedding. Ik lees dat je nog niet zo lang geleden nog een volle kruin had en het ziet er nu een stuk minder uit. Dit lijkt meer op een natuurlijke vorm van AGA. Dat kan soms heel snel gaan op gevorderde leeftijd.

Ik zou je een HT aanraden. Met minoxidil was ik sowieso al begonnen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 19:24   #3
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Ola Lucky,

Kruin was verleden jaar omstreeks juni helemaal kaal, ong. de grote van een bierglas. Toen is het heel langzaam dicht gegroeid, en nu wordt het weer dunner.

Nu moet ik ook wel zeggen, dat ik 2 weken geleden naar de kapper ben geweest, en die heeft het extreem (per ongeluk) te kort geknipt. Maar ja, dit is de huidige situatie.
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 20:17   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.432
Geslacht:
En je slikt ook geen fina Henk??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 21:27   #5
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Om een goed en eerlijk advies heb ik een aantal foto's gemaakt. Ik kan natuurlijk vele kanten op o.a. een HT, minox en finas of overig, een haarstuk of toch maar millimeteren of maar cosmetisch aan de gang te gaan met Toppik of anders.
Zet voor jezelf de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden eens op een rijtje. Als je voor een HT gaat zou ik eerst een keer alles eraf scheren. Dit moet ook als je voor een FUE-HT gaat. Wie weet staat het je prima.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 17 augustus 2008 om 21:30
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 21:40   #6
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Zet voor jezelf de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden eens op een rijtje. Als je voor een HT gaat zou ik eerst een keer alles eraf scheren. Dit moet ook als je voor een FUE-HT gaat. Wie weet staat het je prima.

OK, Tibetaan, duidelijk. Ja, ik heb alle voor- en nadelen op een rijtje gezet voor mijzelf, maar kom er niet helemaal uit. Eerst eens alles een keer eraf te scheren, vind ik wel heavy.

En je slikt ook geen fina Henk??

Nee, Limbo, ik gebruik geen fina, wilde het eerst op deze manier proberen, en idd het heeft gewerkt, mijn kruin was echt kaal. Maar jammer genoeg heeft het niet doorgezet.
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 22:08   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.432
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk1106 Bekijk bericht
Nee, Limbo, ik gebruik geen fina, wilde het eerst op deze manier proberen, en idd het heeft gewerkt, mijn kruin was echt kaal. Maar jammer genoeg heeft het niet doorgezet.
Dan toch maar aan de fina evt. met minox??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 22:09   #8
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
OK, Tibetaan, duidelijk. Ja, ik heb alle voor- en nadelen op een rijtje gezet voor mijzelf, maar kom er niet helemaal uit. Eerst eens alles een keer eraf te scheren, vind ik wel heavy.
Je zou bij een eventuele haartransplantatie dan ook voor een FUT (strip) gaan zodat je het niet kort hoeft te doen?
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 17 augustus 2008 om 22:25
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 00:44   #9
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Als je voor deze situatie een HT kiest , dan heb je al zeker een stevige nodig ,wil je een degelijk resultaat behalen ..en dan spreek ik toch van 'min' 4000 grafts. Voor fina is het al te ver gevorderd vind ik( dus alleen behoud gericht dan).. en minox ..t'ja ..dat beetje donshaar dat je daar van krijgt ..zou ik niet waard vinden... is een typisch AGA patroon wat je hier ziet.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 01:26   #10
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Onzin dat een combi van fina en minox voor 'alleen' wat donshaar op de kruin zou zorgen.. Ik heb zat foto's gezien van kalende mannen (+40) die een mega-progressie op de kruin hadden..

Veel succes!
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 01:38   #11
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Als je voor deze situatie een HT kiest , dan heb je al zeker een stevige nodig ,wil je een degelijk resultaat behalen ..en dan spreek ik toch van 'min' 4000 frafts. Voor fina is het al te ver gevorderd vind ik (dus alleen behoud gericht dan) en minox...... tja..dat beetje donshaar dat je daar van krijgt ..zou ik niet waard vinden... is een typisch AGA patroon wat je hier ziet.

OK Dundee, duidelijk. Dat is ook de reden, dat ik foto's heb gemaakt (hoe moeilijk het ook is, om dat zichtbaar voor andere te maken) maar dan weet je in ieder geval waar je over praat.

Een HT is een overweging, en dan eventueel een FUT, zie het niet zitten om alles weg te scheren. Waar ik veel aan zit te denken is het volgende: er wordt dan tussen de nog aanwezige haren getransplanteerd, waar ik bang voor ben, is dat die dan ook weg vallen met termijn, dus wat heb je dan?. En dan kom je op het volgende, waar en is het in één keer te doen?.

Om met minox en finas aan de gang te gaan, is hoogstens het in stand houden van het aanwezige haar, ik zal dan het moeten camoufleren met toppik, fullmore, dermatch of anders. En dat dan elke dag.

Zit nu echt in een proces, van wat moet ik nu ?. Haarsituatie is echt van de laatste maand, daarvoor was alles gedekt, en liet ik het ook niet zo kort knippen (weliswaar per ongeluk, omdat de spanjaard het niet begreep)

Je zou bij een eventuele haartransplantatie dan ook voor een FUT (strip) gaan zodat je het niet kort hoeft te doen?

Ja, Tibetaan, wegscheren zie ik niet zitten, dus dan is een FUT de enige mgl.

Dan toch maar aan de fina evt. met minox??

Wie weet Limbo, zit nu in een proces, dat ik echt om advies vraag. Zit vaak te lezen op het forum, maar ben er nog niet uit. Vandaar ook foto's van huidige situatie, is moeilijk, maar nu wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door henk1106; 18 augustus 2008 om 01:42
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 01:46   #12
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Onzin dat een combi van fina en minox voor 'alleen' wat donshaar op de kruin zou zorgen.. Ik heb zat foto's gezien van kalende mannen (+40) die een mega-progressie op de kruin hadden..
op de kruin hadden..

Veel succes!

Hallo echoes, dat is ook het proces waar ik momenteel in zit. Veel verschillende meningen. Als ik met zekerheid zou weten dat combi van fina en minox, niet alleen behoud maar ook meer groei zou genereren, dan zou ik daarvoor gaan. Momenteel nog even zoekende.
__________________
Regime: Rooscure, Saw Palmetto Universal, Vitamine E, Silicium, Biergist en Knoflook.
Situatie: Alles is gestabiliseerd, en sinds kort hergroei.!! Mijn kruin is weer dicht. haren dikker, dus voller.
Gestopt met roken vanaf 27 jul 08




henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 02:04   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Henk,

Velen zeggen met minox wel degelijk hergroei te hebben gekregen en sommigen beweren dat ook van fina te hebben gekregen.

Je kunt natuurlijk ook een haarwerk overwegen. Dat gaat je dan ongeveer 1000 euro per jaar kosten, maar dan hoef je nooit meer medicijnen en voedingssupplementen te kopen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 03:16   #14
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echoes Bekijk bericht
Onzin dat een combi van fina en minox voor 'alleen' wat donshaar op de kruin zou zorgen.. Ik heb zat foto's gezien van kalende mannen (+40) die een mega-progressie op de kruin hadden..

Veel succes!
Ik spreek niet over Henk zijn kruin ,maar over zijn volledige haarstatus.
Donshaar dekt op foto's ook goed ..met foto's kun je zoveel..wat je maar wil.Ik moet hier nog steeds de eerste foto's te zien krijgen van die zogezegde succes resultaten waar ze hier steeds over praten ...maar ik zie niks ??? ..niks. ..0,000 .Moest minox zo goed zijn dan stond heel internet vol foto's ..van dat oud middeltje dat straks al 35 jaar gebruikt word.Henk kan minox/Fina proberen voor zijn kruin ..maar dan staat hij nog niet veel verder....als het dan al aanslaat of hij geen eczeem krijgt van die minox ...want bij mij heeft minox heel mijn hoofdhuid naar de kl*te gemaakt, en dat is voor de rest van mijn leven.

@Henk ,ja dat risico is er ,dat de nog aanwezige haren nadien uitvallen bij een HT ,maar dan kan je bv Fina gaan nemen of eventueel Duta ..om die haren alsnog te behouden....is een moeilijke keuze/beslissing idd...maar ik zou toch eerst het voorste gedeelte , nieuwe haarlijn en bovenop laten transplanteren en dan nadien zien wat je met je kruin doet.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 18 augustus 2008 om 03:25
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2008, 09:41   #15
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Henk,
Velen zeggen met minox wel degelijk hergroei te hebben gekregen en sommigen beweren dat ook van fina te hebben gekregen.
Je kunt natuurlijk ook een haarwerk overwegen. Dat gaat je dan ongeveer 1000 euro per jaar kosten, maar dan hoef je nooit meer medicijnen en voedingssupplementen te kopen.

Hallo Hanna, ook bedankt voor je bijdrage. Ja, fina en minox, het blijft een gok, het punt is ik de komende maanden dan ook met toppik of iets anders aan de gang kan gaan, om het nog wat te laten lijken, totdat fina/minox wel of niet aanslaat. Voor wat betreft een haarwerk daar heb ik ook over nagedacht: probleem is dat ik in Spanje woon en werk, en je voor een haarwerk toch 1 x in de maand terug moet naar een kapper, om het weer te laten bevestigen. Als ik in Nederland zou wonen, zou ik er wat makkelijker over denken misschien.

Ik spreek niet over Henk zijn kruin ,maar over zijn volledige haarstatus.
Donshaar dekt op foto's ook goed ..met foto's kun je zoveel..wat je maar wil.Ik moet hier nog steeds de eerste foto's te zien krijgen van die zogezegde succes resultaten waar ze hier steeds over praten ...maar ik zie niks ??? ..niks. ..0,000 .Moest minox zo goed zijn dan stond heel internet vol foto's ..van dat oud middeltje dat straks al 35 jaar gebruikt word.Henk kan minox/Fina proberen voor zijn kruin ..maar dan staat hij nog niet veel verder....als het dan al aanslaat of hij geen eczeem krijgt van die minox ...want bij mij heeft minox heel mijn hoofdhuid naar de kl*te gemaakt, en dat is voor de rest van mijn leven.

Inderdaad Dundee, resultaten Minox, welke eigenlijk?, je moet geluk hebben dat het aanslaat, en dan zou ik voor de foam gaan, om eventueel eczeem tegen te gaan.

@Henk ,ja dat risico is er ,dat de nog aanwezige haren nadien uitvallen bij een HT ,maar dan kan je bv Fina gaan nemen of eventueel Duta ..om die haren alsnog te behouden....is een moeilijke keuze/beslissing idd...maar ik zou toch eerst het voorste gedeelte , nieuwe haarlijn en bovenop laten transplanteren en dan nadien zien wat je met je kruin doet.

Oke, zoals je al eerder aangaf, een sessie van min. 4000
grafts, is dat in één keer te doen?. En kan je het risico dat bestaande haren tussen de transplantaten uitvallen, inschatten?, of is dat voor een ieder verschillend.
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd!! Pharell Chirurgische behandelingen 2 11 juli 2008 13:24
Graag jullie mening en advies gevraagd esmee Haarproblemen bij vrouwen 12 18 december 2007 15:10
Advies op basis van fotos? netspy AGA - Algemeen 11 6 augustus 2007 15:51
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.