Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 maart 2009, 11:20   #1
Joss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Locatie: Oss
Berichten: 26
Thumbs up Politieke partij oprichten???

Hallo Allemaal,

Als je zo de verschillende rubrieken op Haarweb doorleest heeft menigeen al heel wat geld uit eigen zak uitgegeven voor zijn/haar haarproblemen zonder dat dit over het algemeen ergens vergoed wordt.
Zou het geen idee zijn om een politieke partij op te richten voor mensen met haarproblemen die er voor kan gaan zorgen dat wij onze kosten aftrekbaar kunnen maken van de belastingen, awbz of iets dergelijks? Terwijl er daarnaast een centraal onderzoeksinstituut zou kunnen worden opgericht dat onderzoek doet naar haarproblemen en bijbehorende (geschikte) medicatie-/behandelingsregime's.
Dan maar wat minder geld naar "ontwikkelingshulp" voor corrupte regeringen e.d.

Ik hoor het wel...

Joss

Laatst gewijzigd door Joss; 23 maart 2009 om 07:53 Reden: aanpassing tekst
Joss is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 12:32   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Nee. Dat lukt je nooit.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:31   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik behoor tot die trutten die haarproblemen ondergeschikt vind aan honger,sorry.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:44   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Trouwens, we hebben toch al de PVV?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:48   #5
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Als hij onze grote leider wordt kunnen we misschien voor weinig allemaal een Wilderlookalike pruikie kopen
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:50   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Als hij onze grote leider wordt kunnen we misschien voor weinig allemaal een Wilderlookalike pruikie kopen
In de VS, ook al allemaal getikten, zijn ze idolaat van hem. Je kunt t-shirts kopen met daarop "Geert van Wilders". Gekke jongens, die Amerikanen...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:52   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik kan wel janken..........
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:53   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ik ook. Ik ga pitten. Morgen weer centjes verdienen (hoop maar dat de files niet al te lang zijn)...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 00:39   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik behoor tot die trutten die haarproblemen ondergeschikt vind aan honger,sorry.
Ik ook. Maar die zogenaamde ontwikkelingshulp van ons heeft hun alleen maar nog veel meer ellende gebracht; daar kan ik een paar pagina's over vol typen, maar ik maak me al weer kwaad als ik daaraan denk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 11:51   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Maar die zogenaamde ontwikkelingshulp van ons heeft hun alleen maar nog veel meer ellende gebracht;
Verklaar u nader!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 13:53   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Is echt te veel om op te sommen. Moet je maar naar goede reportages op t.v. kijken i.p.v. voetbalwedstrijden, films e.d.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 14:52   #12
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Het is geen geheim dat we ondertussen foute regimes steunen en terroristische organisaties met ons ontwikkelingsgeld (dit laatste geld zelfs voor subsidies) maar als er maar een paar mensen te eten krijgen vind ik het al best. Ik heb bittere armoe gezien met als gevolg honger, kindermisbruik en arbeid en geloof me Hanna, je kunt nog zoveel goede programma's bekijken maar niks is zo walgelijk als honger en ziekte en kinderarbeid/misbruik als je er met je neus opstaat. En het is niet zo dat als we dat teveel dat we geven en in verkeerde zakken terecht anders besteden dat iemand daar echt beter van wordt. Dan pompen we dat geld in projecten die pas echt zinloos zijn.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 15:05   #13
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Als hij onze grote leider wordt kunnen we misschien voor weinig allemaal een Wilderlookalike pruikie kopen
Mwa, leuk voor carnaval misschien maar buiten dat denk ik dat ik liever helemaal kaal ben

Trouwens, Wilders is zelf ook een beetje kalend, vraag me af of hij dit kapsel nog lang aan zal houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik ook. Maar die zogenaamde ontwikkelingshulp van ons heeft hun alleen maar nog veel meer ellende gebracht; daar kan ik een paar pagina's over vol typen, maar ik maak me al weer kwaad als ik daaraan denk.
He, mee eens! Voor het eerst geloof ik!

Daarbij moeten landen zichzelf gewoon ontwikkelen, kijk maar naar hoe die Aziatische landen dat al tijden doen. God helps those who help themselves..

Laatst gewijzigd door Tato; 23 maart 2009 om 15:08
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 15:44   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ontwikkelingshulp is onmisbaar. Is zelfs een teken van beschaving. En er zal ongetwijfeld wel eens iets niet goed aankomen of ergens iets aan de strijkstok blijven hangen. Lijkt me echter eerder uitzondering dan regel.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 15:55   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
..Hanna, je kunt nog zoveel goede programma's bekijken maar niks is zo walgelijk als honger en ziekte en kinderarbeid/misbruik als je er met je neus opstaat. En het is niet zo dat als we dat teveel dat we geven en in verkeerde zakken terecht anders besteden dat iemand daar echt beter van wordt. Dan pompen we dat geld in projecten die pas echt zinloos zijn.
Weet ik, maar 't is makkelijker om tv-reportages te bekijken dan zelf naar al die landen te moeten reizen. Alhoewel menigeen dat zou kunnen doen i.p.v. kiezen voor luxe hotels in welvarende landen.
Overigens wordt ontwikkelingsgeld niet geschonken, maar moet met rente worden terugbetaald, waardoor ze nog dieper in de schulden komen, want ze kunnen de rente nog niet eens betalen, laat staan de aflossingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Daarbij moeten landen zichzelf gewoon ontwikkelen, kijk maar naar hoe die Aziatische landen dat al tijden doen. God helps those who help themselves..
Klopt gedeeltelijk, want er zitten nog een paar vette intens gemene adders onder het gras. Daar heeft het programma Terzake van het Belgische Canvas ook al zoveel zendtijd aan besteed.
Enkele Afrikaanse boeren hebben heel hard gewerkt, alle schulden afbetaald en nu een bloeiend bedrijf, maar kunnen hun produkten aan de straatstenen niet kwijt, omdat geïmporteerde produkten door allerlei rare subsidieregelingen veel goedkoper zijn voor de plaatselijke bevolking; de boeren vroegen om een importverbod, maar het IMF weigert dat. Het IMF blijkt de baas te zijn.

En dan zijn er nog de walgelijke praktijken van de multinationals zoals op de rubberplantages van autobandenfabrikant Firestone in Afrika: hongerlonen, milieuvervuiling, corruptie...dieptrieste ellende voor de bevolking voor onze autobanden(die natuurlijk voor ons betaalbaar moeten blijven)
En de gruwelijke kinderslavernij op de grote cacaoplantages.
En de zeer veel op slavernij lijkende werkomstandigheden in de suikerrietplantages in Zuid-Amerika.
En de Victoria-baars-fabriek die bij het Victoria-meer zou zorgen voor werkgelegenheid en welvaart voor de plaatselijke bevolking, waar alleen blanken werk hebben gevonden bij dit westerse visexportbedrijf en de werkloze zwarten buiten de fabriek naar voedsel moeten zoeken tussen het rottende visafval, want zij mogen niet meer vissen in het meer zoals ze vroeger gewend waren...
Etc.etc.etc.

Dus Agatha, al heb je de beste bedoelingen, die problemen zijn te immens voor simpele burgers; het kind dat vandaag van jou te eten heeft gekregen, heeft morgen het HIV-virus en/of is kindsoldaat of kindslaaf.
Het enige wat wij doen, is ons geweten een beetje sussen.
En wij hebben allemaal boter op ons hoofd, want we willen graag goedkope produkten en zelf in luxe leven en lekker vaak op vakantie.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verkiezingen Tweede Kamer 2006 another Van alles en nog wat... 216 25 november 2006 23:10
Het politieke debat hier op HaarWeb. Haarmannetje Van alles en nog wat... 2 3 oktober 2004 22:26
Bijeenkomst voor oprichten zelfhulpgroep!! monique3 TTM - Algemeen 18 23 september 2002 14:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.