Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juni 2007, 17:28   #1
peetje82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 6
Unhappy Rare gewoonte

Ik heb nu enkele jaren alopecia. Met hier en daar nog wat plukjes haar. Maar af en toe komen er wat haartjes terug ( niet noemenswaardig trouwens, maar ja ) en ik heb de rare gewoonte gekregen om aan die haartjes te gaan trekken om te kijken of ze wel "vast" zitten En als ze niet los gaan ( dus vast zitten ) trek ik nog wat harder en als die er dan uit komt denk ik; zie je wel ik heb alleen maar "zieke" haartjes. Een hele nare en stomme "tic". Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren??? En zo ja, hoe gaan jullie daar mee om? Of wat heb/doe je eraan om het niet meer te doen???

Liefs Peetje
peetje82 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2007, 21:53   #2
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Hey Peetje,

Ik ben gedurende vier jaar een pruik gedragen en heb deze sinds Februari in de kast kunnen leggen omdat mijn haar is teruggekomen.
Ik heb niet de gewoonte om aan m'n haar te gaan trekken. Maar ik kijk wel elke dag mijn haarborstel na of er veel haar in zit en kijk elke dag of ik geen nieuwe plekjes heb...

Misschien moet je proberen om er niet te hard aan te trekken, zodat je ze niet uittrekt?

Groetels,
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2007, 16:41   #3
Tonny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TinneV Bekijk bericht
Ik ben gedurende vier jaar een pruik gedragen en heb deze sinds Februari in de kast kunnen leggen omdat mijn haar is teruggekomen.
Hoe is je haar teruggekomen??
Tonny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2007, 20:39   #4
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tonny Bekijk bericht
Hoe is je haar teruggekomen??
Hey Tonny,

Ik al eventjes mijn vehaal uitleggen:
Rond mijn acht jaar kreeg ik voor het eerst enkele kale plekjes. We gingen er mee naar een dermatoloog en zij vertelde dat het alopecia areata was. Ze heeft dan een (foutieve) behandeing gedaan. Ik kreeg wekelijks honderden spuitjes in men hoofd (op de kale plekken).Het hielp niet en verergde alleen maar.
We zijn dan naar een dermatologe die enkele AA-patiënten in behandeling heeft gegaan. Zij vertelde ons dat die spuitjes een beandeling waren voor mannen die op latere leeftijd stilletjes aan hun haar verliezen.
Zij is dan gestart met een andere behandeling, we moesten één maal per week een product op m'n plekjes smeren en dit zou da een irritatie met zich meebrengen... Ook dat hielp niet en vier jaar geleden, 14 jaar was ik toen, ben ik in drie wekn tijd volledig kaal geworden..
Ongeveer een dik jaar geleden begon mijn haar weer te groeien en in November van vorig jaar had ik nog één kale plek. De dermatologe is dan weer gestart me die behandeling die irritatie opwekt. Dit heb ik maareen tweetal weken volghouden want het ded veschrikkelijk veel pijn. Dan is m'n haar spontaan teruggekomen en sinds eind Februari loop ik weer zonder pruik rond...
Dus eigenlijk heb ik er niets voor gedaan...

Groetjs,
Tinne
TinneV is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2007, 15:58   #5
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetje82 Bekijk bericht
Ik heb nu enkele jaren alopecia. Met hier en daar nog wat plukjes haar. Maar af en toe komen er wat haartjes terug ( niet noemenswaardig trouwens, maar ja ) en ik heb de rare gewoonte gekregen om aan die haartjes te gaan trekken om te kijken of ze wel "vast" zitten En als ze niet los gaan ( dus vast zitten ) trek ik nog wat harder en als die er dan uit komt denk ik; zie je wel ik heb alleen maar "zieke" haartjes. Een hele nare en stomme "tic". Zijn er nog meer mensen die dit zo ervaren??? En zo ja, hoe gaan jullie daar mee om? Of wat heb/doe je eraan om het niet meer te doen???

Liefs Peetje
hoi!
mijn haar/wenkbrauwen etc etc komen langzamerhand terug en ook ik zit er heel graag aan. ik trek niet aan mijn haar, maar ik draai wel aan mijn wimpers die er dan ook uitgaan. heel apart en ook wel een beetje vervelend, want het doet ook pijn. het is vooral als ik me verveel: een ander soort nagelbijten denk ik. wat je er aan moet doen..daar heb ik geen idee van.
afleiding zoeken misschien?
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 16:36   #6
Barehead_Es
HaarWeb lid
 
Barehead_Es's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2007
Berichten: 4
rare gewoonte?

Hoi Peetje,

Helemaal niet raar, je wordt er toch een beetje angstig van dat al je haren spontaan willen verhuizen naar de grond...Ik heb zelf ook de gewoonte om veel mijn hand door het kleine beetje haar te halen, om te checken hoe erg het nog uitvalt (het lijkt wel iets te stagneren en ik heb ook weer een paar nieuwe sprietjes, maar angstvallig worden die in gaten gehouden)
Ik hoop dat ze blijven zitten bij jou, en volgens mij kan een beetje er aan trekken geen kwaad

Sterkte!!

Esther
Barehead_Es is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat heb ik toch een rare kop met haar.... ff wat gevoelens delen. kas Haarproblemen bij vrouwen 5 11 december 2005 09:42
Rare haaruitval kevin AGA - Algemeen 1 1 september 2004 23:33
rare beleving zazje TTM - Algemeen 6 9 mei 2003 14:12
[ttm suggesties en feedback] Vraag aan jullie!! monique3 TTM - Algemeen 19 4 augustus 2002 19:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.