Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2003, 21:46   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink ik ben terug.

Dag allemaal,

Zoals de titel zei: ik ben terug.
Jawel, na meer dan drie maanden (vrijwillige) opname in een psychotherapeutisch centrum ben ik terug thuis.
Jullie begrijpen wel dat dit even wennen is, voor mij en voor mijn huisgenoten.
Wat ik vooral geleerd heb is dat ik mijn grenzen moet bewaken. Eén van de gevolgen daarvan is dat ik mijn tijd achter de pc gelimiteerd heb. Ik heb mezelf voorgenomen om slechts op bepaalde tijdstippen achter de pc te kruipen en om niet op alle items te antwoorden. Dit is geen teken van ongeïnteresseerd zijn, het heeft alles te maken met 'mijn eigen wereld afschermen en mezelf verplichten om structuur uit te bouwen én om mezelf eraan te houden'.
Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Eigenlijk is die 'structuur' datgene wat me de laatste maanden enorm geholpen heeft. Zelfs mijn TTM is zo goed als verdwenen... heerlijk. Af en toe nog wel wat trekdrang, maar dan weet ik dat gedrag te plaatsen en roep mezelf terug tot de orde. Ik heb de chaos in mijn eigen wereld opgeruimd en wil het zo houden...

Iets anders, mijn boek is verschenen, ligt nu in de boekenwinkels. In eerste instantie had ik het er moeilijk mee. Je kan dingen zeggen, je kan dingen schrijven, maar als woorden gedrukt zijn, dan is er geen weg terug. Gelukkig heb ik genoeg aanmoedigingen gekregen, ik weet dat het goed is wat ik doe, sta er nu volledig achter.

Verder wil ik nog vertellen dat ik terug naar school ga! Eenmaal in de week, op donderdag volg ik de hele dag les in Brussel aan het hoger instituut voor gezinswetenschappen. Vakken als psychologie, pedagogie, sociologie, filosofie ea. hebben me altijd geboeid. Toen ik 18 was kon ik die keuze niet maken, mijn TTM was toen zo dwingend dat ik niet kòn studeren! Nu heb ik geleerd om 'dicht bij mezelf' te staan en dus die dingen te doen die ik heel diep in mijn hart altijd heb willen doen. De kern van TTM; houden van jezelf! Niet leven in een schijnwereld maar eerlijk zijn tov je gevoelens...
Ieder van jullie komt er ooit wel achter!

PS: ben nog steeds herstellende van mijn kapotte achillespees, elke dag kiné... kan nog niet lopen, ook niet met de auto rijden. Moet het nu rustigaan doen, voorzichtig stappen... mooi zo.

Aan iedereen die me een kaartje of een brief heeft gestuurd naar Rustenburg: VAN HARTE BEDANKT!!!
Vergeef me wie ik niet antwoordde; in zo'n centrum houden ze je echt wel bezig en werken aan jezelf is verdomd een vermoeiende opdracht!

Liefs en sterkte voor ieder van jullie!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 12:34   #2
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
Talking Welkom terug

Hoi Bolleke,

Fijn dat je weer terug bent! Goed om te lezen dat het goed met je gaat.

Eindelijk is het dan zo ver: je boek in de winkels.... hartstikke goed. Blijf bij jezelf, zoals je zelf ook al zei, dan komt alles goed. Dat weet ik zeker.

Groetjes, Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 13:50   #3
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Weer thuis!!!

Hoi Bolleke,

Ook namens mij welkom thuis!!!
Spannend dat je boek in de winkels ligt...laat het maar gewoon over je heen komen en laat alle controle los, daar heb je de laatste tijd trouwens veel in kunnen oefenen, in los-laten.
De dingen lopen zoals ze moeten lopen...(nu jij nog lopen)
In ieder geval wens ik je heel veel succes met je thuis-zijn, je boek, je nieuwe leven enz.

liefs en een dikke knuffel van Monique.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 14:05   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi Bolleke

Welcome back! We hebben je gemist

Ik loop binnenkort naar de boekenwinkel om je boek te gaan kopen, ja ja... Nu ben ik wel heel benieuwd..

Lieve groet
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 18:44   #5
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Thumbs up inzicht

Hoi Bolleke,

fijn dat je terug bent en dat je zoveel inzicht in jezelf en je patroontjes hebt gekregen.
Nu dat inzicht vasthouden en je grenzen bewaken!
Daarmee wens ik je heel veel sterkte en ik hoop ook dat je begrip vindt in je omgeving. Hier op t forum hoef je je in ieder geval niet te verontschuldigen (omdat je bijv. minder op internet bent).
Het belangrijkste is dat jij doorgaat zoals je nu bezig bent!

groetjes, simone

ps wat is de tilel van je boek, of evt. isbn nummer.
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 20:12   #6
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
He Bolleke,

Fijn dat je er weer bent............ en dat het je zo goed heeft gedaan. Wat leuk dat je weer aan de studie gaat... en wat een interessante richting, Leuk! Veel goeds toegewenst.
Uiteraard ben ik ook heel erg benieuwd naar je boek.
Groetjes en tot ziens Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 21:20   #7
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Re: inzicht

Citaat:
Originally posted by sim
groetjes, simone

ps wat is de tilel van je boek, of evt. isbn nummer.
Hoi Simone,

Zie : http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?threadid=1406

Groetjes,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 08:02   #8
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
HOi bolleke

HOi

Welkom thuis en ik hoop dat je je leven fijn verder opbouwt, zonder drang en ttm.
Ik hoop dat je snel weer kan lopen en ik vind het heel erg knap dat je een boek heb gescheven en dat hij nu in de planken ligt.
Ik ga hem zeker kopen! Je hebt zoveel mensen geholpen door dit boek te schrijven dus als ik jou was zou ik me trots gaan voelen.
Want het is een hele opgave om zoiets op papier te zetten en het te delen met andere.
Ik ben in iedergeval heel blij dat je het heb gedaan.

Veel liefs karin
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 08:36   #9
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
thanks...

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden, maakt het thuiskomen iets makkelijker..
Kaantje, er staat een stukje in mijn boek, door jou geschreven... misschien leuk om weten!
Ook van Ilse, Eus (zo lang geleden!!) staan er stukjes in... en natuurlijk van Monique! Goh meid, dat was toen wel een hele boterham hé toen ik jou 'ontdekt' had op het OCD-forum!
Heel veel woorden komen van onze Webmaster die me ook ongelooflijk goed heeft geholpen, en die ondertussen (hoe kan het anders) een goede vriend is geworden! Bedankt!
Trouwens, het boek is ook aan ieder van jullie opgedragen, staat op de eerste pagina!
Groetjes,
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 09:41   #10
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up

Welkom terug boll... pardon : Daniëla!


Hoi Daniëla,

Ook van mijn kant: welkom terug! Welkom terug bij je eigen familie in België, welkom terug op HaarWeb, maar bovenal : welkom terug bij JeZelf!.

Nòg dichter bij Jezelf (en daardoor nòg dichter bij een trek/dwangvrij leven).... : jou nog langer 'Bolleke' noemen is niet meer gepast lijkt me! Vóór je ontmoeting met Monique, met de OCD Vriendenkring, met Alex en met mij 'pastte' de naam 'Bolleke' bij je. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat jij zult genezen van je TTM en dat heb ik je tijdens onze eerste ontmoeting in het voorjaar van 2002 ook gezegd. En waarom was ik hiervan zo overtuigd? Omdat ik overtuigd was van jou! Ik wist dat jij ergens wist dat het uiteindelijk allemaal in jezelf te zoeken is en dat je aan het begin stond van deze ontdekkingstocht naar en in Jezelf.

En je ziet.... ik heb gelijk gekregen! (Ik zei het je toch??!!! )
Wat heb jij in de afgelopen 2 jaar ONGELOOFLIJK veel bereikt met, door en in JEZELF!
2 jaar terug was je 'Bolleke'... 2 jaar later ben je JEZELF. Wàt een enorme innerlijke kracht heb je hervonden. Je ONTKRACHT jezelf niet meer en dat straal je ook uit nu, zowel qua innerlijk als qua uiterlijk!

Als eerste heb ik ook de oorspronkelijke versie van je boek mogen lezen en ik vond het ècht fantastisch. Ik heb -dankzij jou- nu een aantal boeken gelezen van belgische schrijvers, maar ik vond ze allemaal niet zo al te best, om eerlijk te zijn. M.u.v. jouw boek. En dat zeg ik niet omdat je voor mij een bijzondere vriendin bent geworden, maar het is simpelweg ècht zo. Ik ben ontzettend benieuwd hoe de uiteindelijke uitgave is geworden!

Jouw boek is het beste wat jij jezelf hebt kunnen geven en daardoor ook het beste wat je anderen hebt kunnen geven. Misschien kun je het (door je persoonlijke omstandigheden) op dit moment nog niet helemaal zo zien en vooral voelen, maar neem van mij aan dat dit zèker over een tijd zo voor je zal zijn, als je op deze periode in je leven terugkijkt.

Misschien dat je op dit moment nog geeneens ècht beseft hoe enorm groot de waarde is van jouw levensverhaal met en visie op Trichotillomanie, vormgegeven middels dit boek. Maar laat ik je 1 ding zeggen : jouw boek zal (vroeg of laat) de levens van andere lotgenoten veranderen .... jouw boek zal de ogen van vele lotgenoten openen, op het moment dat zij daar aan toe zijn op hun pad naar genezing. Jij hebt je 'trekkende hand' getransformeerd in een 'helpende hand'....

Wauw. Ik heb er superveel bewondering voor!

Ik ben blij dat ik je ontmoet heb,

Liefs,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 20 september 2003 om 10:38
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2003, 20:42   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oeps, moet eventjes slikken en vind (voor één keertje) de juiste woorden niet meer... bedankt!

Toch wil ik samen met jullie een gevoel delen.
Tijdens mijn laatste avond in het psychotherapeutisch centrum, had men voor mij een afscheidsgedicht geschreven. Een goede vriend had de woorden speciaal voor mij gekozen... en ik vind het eerlijk waar... prachtig!
Waarom ik deze woorden met jullie wil delen heeft eigenlijk een goede reden. Het bewijst dat IEDEREEN een ander kan helpen, ongeacht of je nu TTM of een depressie hebt, burnout of een alcoholprobleem of iets anders...
Ik heb geleerd dat je geen TTM hoeft te hebben om ons te kunnen helpen. Als je de moeite doet om jezelf open te stellen voor anderen, kan je van iedereen iets leren. Dit geldt ook voor ons... jarenlang heb ik gezwegen omdat ik niet alleen schuld en schaamte voelde, maar misschien ook omdat ik de 'pretentie' had om te zeggen dat er tòch niemand was die me kon begrijpen. Op die manier heb ik de weg naar genezing voor mezelf serieus moeilijk gemaakt. Zomaar een tip dus...
Dit gedicht is mooi en bewijst wat we (allemaal) voor elkaar kunnen betekenen.

Afscheid

De weerbarstigheid van het witte blad,
niet weten welke woorden kiezen,
alleen voelen,
pure emotie,
afscheid

Een stem die trilt,
een deur die langzaam dichtvalt,
een droom die melancholisch wegebt,
pure nostalgie,
afscheid

Wie ben je,
waarheen ga je,
breekbaar mensenkind,
alleen met je verdriet?
afscheid

Weggaan
of toch nog even blijven?
De trom van de twijfel roffelt zacht,
maar onophoudelijk en dwingend,
afscheid

En wij?
Wij blijven niet achter in een kil bestaan,
maar worden verwarmd
door een mateloos verlangen naar geluk

Dit is geen afscheid,
maar een nieuw begin,
gebouwd op de rookpluimen van het verleden

Daniëla,
bedankt voor wie je was,
maar vooral voor wie je morgen wil zijn,
met of zonder je handen in je haar,
op weg naar een veranderd bestaan.

Paviljoen 2
16/09/03

Ik hoop dat de mensen ginder het me niet kwalijk nemen dat ik dit 'publiek' maak. Ik vind het zo mooi...
Bedankt lieve vrienden, bedankt MC.
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2003, 22:18   #12
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Hee lieverd, hardstikke goed

Ik heb je boek meteen besteld en dat kunnen anderen hier ook doen

Wieweet word je er wel beroemd en rijk mee door dit forum

Laatst gewijzigd door Diable; 23 september 2003 om 10:17
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2003, 22:47   #13
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Heel mooi!

Dag Bolleke,
Ja, het is een heel mooi en toepasselijk gedicht....
Mooi dat je het met ons wilde delen!!!

alle goeds van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2003, 22:48   #14
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
???

Ik ben bij de boekhandel geweest en wilde het boek van Bolleke bestellen, maar ze konden nergens in het systeem aansluiting maken en kon het dus niet of nog niet bestellen. Helaas!!!! Is het bestellen iemand hier in Nederland al wel gelukt?
groetjes Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 16:18   #15
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
Thumbs up Madelief

Het bestellen via de site die Diable heeft gebruikt, gaat heel gemakkelijk!

Succes.

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.