Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2020, 13:33   #1
brianb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2019
Locatie: Limburg
Berichten: 38
Geslacht:
dilemma met mijn ''handen in het haar''

Mensen,

ik zit met een dilemma. Ik ga 16 oktober trouwen. Dit weet ik sinds midden februari
Voor mij was de bruiloft de druppel om eindelijk mijn HT te plannen.
Toen begon het Corona gedoe... Begin maart afspraak gehad bij Medicalcare en bij Esteworld. Prijzen liggen nogal wat uit elkaar, afgewisseld met VEEL en WEINIG recencies te vinden.
Daardoor toch besloten een ''non-facebook'' kliniek te kiezen waarbij ik enkele mensen ken die daar ook zijn geweest.

Maar goed, mijn dilemma is het volgende: door de corona perikelen kon ik niet vliegen. Ik wilde in April al gaan, gezien de herstelperiode tot aan mijn bruiloft in Oktober. We kunnen pas weer vanaf nu vliegen... maar ik moet natuurlijk met werk, verlof, vliegtickets, kliniek etc. rekening houden.
Ik zou me kunnen indenken dat ik begin/midden Juli evt wel zou kunnen gaan.

Dat zou betekenen dat ik een herstel van 3 maanden heb.
Is dit genoeg om enigszins normaal uit te zien op de bruiloft?
Mijn doel is niet een volle bos, ik weet da dit tot 12 maanden kan duren, maar in ieder geval weer zo uit te zien als ik nu zie, maar dan met wat ''vollere'' uitstraling.
Het gaat vooral om de voorkant, inhammen etc. die dun zijn.

Ik heb veel verlopen gezien van mensen en na 3 maanden vind ik het bij de meeste toch echt wel al goed uit zien, vandaar dat ik het ''risico'' wel wil nemen. Wil alleen voorkomen dat mijn haar dat er nog is, na 3-4 weken sowieso weer normale groei heeft, maar dat daarna de nieuwe haartjes totale tegenstrijd zijn met de oude haartjes. Dus dat ik als een halve gare in mijn trouwpak moet staan

Ik wil graag trouwen met nieuwe look, maar ik wil ook geen overhaaste beslissing nemen welke niet goed uitpakt en het juist erger dan nu uitziet.
Het zou dan gaan over ongeveer 4500 grafts. Dit wees het consult bij de 2 in NL al uit dat mijn donorgebied prima is.

Ben benieuwd naar jullie advies/mening.
Ik heb even een foto erbij gedaan en dan lijntje getekend welk gebied ik bedoel, maar dat was denk ik wel al duidelijk als ik ''aanzicht'' noem.
Dit is ook beetje hoe de haarlijn gaat als ik frons.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20190829_205154 - kopie.jpg‎ (137,9 KB, 142x gelezen)
brianb87 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 14:09   #2
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Eerlijk gezegd... ik zou al die stress niet aangaan zo vlak voor een trouwerij. Dan ben je meer bezig met; hoe ziet mijn haar eruit dan met de voorpret.
Maar goed, ik snap je ijdelheid. Ik zou na Juli niet meer gaan. Dus dan moet je het snel regelen.
Succes!
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 14:22   #3
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Het zal per persoon verschillen en ook afhangen van de shockloss. Maar wat heb je te verliezen, aangezien het altijd beter zal dan nu en je tijd niet terug zal kunnen winnen. Ik verwacht dat het dun zal zijn als ik je huidige situatie zie, maar denk dat je niets te verliezen hebt eerlijk gezegd.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 14:54   #4
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Indien je HT niet mislukt zal het beter zijn dan nu.
Welke kliniek heb je in gedachten?
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 18:50   #5
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Gewoon doen je haar groeit met 1 cm per maand dus zal het zeker mee vallen, is ook de periode dat de getransplanteerde haren beginnen door te komen.Bekijk enkele topics en zie de resultaten 3 maanden na de HT.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 19:02   #6
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
niet doen. ik weet nie hoe jullie het in je hoofd halen deze man dit advies aan te praten.

Ik zeg niet dat je geen HT moet doen. maar na 3 maanden ben je gewoon letterlijk kaal. Er staan misschien een paar babyhaartjes van een paar milimeters. Het zal nog minder bedekt zijn dan nu. Ik zou gewoon goed nadenken voor je een HT doet. van 3 maanden hoef je echt niks te verwachten
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 19:41   #7
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Haarwerk zou ook goed kunnen en dan kun je kijken als je toch voor een HT wil gaan. Maar verwacht ook niet dat een HT beter gaat helpen.

Wel goed na denken voor dat je een haartransplantie ondergaat. Want ze beloven je heel veel soms kan het ook mislukken of er groeit er een deel niet. Want bij jou is de kaalheid echt bevorderd. en waar je ook rekening mee moet houden als je ze van achteren de haren vandaan halen krijgt je ook schockloss en dan krijgt je ook tijdelijk of permanent wel kale plekken achter in waar ze al die haren vandaan hebben gehaald en dit is voor ieder een ander situatie.

Dat plek met dat rondje is minimaal 3000 grafts.

Laatst gewijzigd door roel2000; 14 juni 2020 om 19:44
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 20:23   #8
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
niet doen. ik weet nie hoe jullie het in je hoofd halen deze man dit advies aan te praten.

Ik zeg niet dat je geen HT moet doen. maar na 3 maanden ben je gewoon letterlijk kaal. Er staan misschien een paar babyhaartjes van een paar milimeters. Het zal nog minder bedekt zijn dan nu. Ik zou gewoon goed nadenken voor je een HT doet. van 3 maanden hoef je echt niks te verwachten
Ik denk dat dit niemand zei, maar met de huidige dekking heb je met een status na 3 maanden niets te verliezen. Met daarbij het feit dat je mentaal wellicht stuk beter voelt als je dan toch het besluit hebt gemaakt, om het dan zsm te laten uitvoeren. Uiteraard heeft ie vrijwel niets op zone 2,3 en 4 staan naar 3 maanden, de vraag is wat staat er nu?
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 20:34   #9
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Ik denk dat dit niemand zei, maar met de huidige dekking heb je met een status na 3 maanden niets te verliezen. Met daarbij het feit dat je mentaal wellicht stuk beter voelt als je dan toch het besluit hebt gemaakt, om het dan zsm te laten uitvoeren. Uiteraard heeft ie vrijwel niets op zone 2,3 en 4 staan naar 3 maanden, de vraag is wat staat er nu?
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Doen.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2020, 22:25   #10
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Hoi Brian,

Mijn persoonlijke mening is niet doen! Ik ben nu bijna 2 maanden onderweg! Heb nog steeds last van roodheid, verdoofdgevoel en puistjes. Daarbij komt nog ook kijken dat je niet in de felle zon mag. Wellicht als je op honeymoon gaat lijkt mij niet zo een goed plan...
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2020, 15:28   #11
brianb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2019
Locatie: Limburg
Berichten: 38
Geslacht:
Hoi mensen,

Dank voor de vele reacties... mindere dank voor de wisselende meningen (hahaha!).. dat maakt me meer aan het twijfelen.
Hoewel, mijn gevoel zelf gaat uit naar ''wat heb ik te verliezen'' dus doen... vooral omdat de korstjes e.d. zijn toch na 10-15 dagen langzaam aan verdwenen? En als ik nu toch met het haar dat ik nog heb, elke 4-5 weken naar de kapper moest (om model enigszins op te scheren etc.), dan betekent dat, dat ik na de HT toch ook na dit aantal weken gewoon weer bij de huidige situatie ben? Of zie ik dit verkeerd?

Het enige risico wat ik voor mijn gevoel had, vandaar dit topic gestart, is inderdaad hoe het dan uitziet met de haartjes die wel doorgekomen zijn na die 3 maanden (en in achtneming van shockloss etc.).

persoonlijk denk ik, en dan wil ik niet jullie meningen tenietdoen, dat ik er altijd beter uit zal komen dan nu. Ik heb ze nu gezien corona gemilimeterd. Ziet ook vrij oke uit.. dus mocht het 16 oktober niet zover zijn als ik gehoopt had, kan ik alsnog er voor kiezen om dan weer te milimeteren denk ik

Wat kan het leven toch soms zwaar zijn

Straks mijn aanstaande de wisselende reacties eens laten lezen. Kijken wat zij zegt... Nogmaals dank!
brianb87 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2020, 22:40   #12
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Nooit beginnen aan een haartransplantatie.

Op foto's en consulten wordt het allemaal veel te mooi voorgespiegeld en strookt dus totaal niet met het eindresultaat .
Dun, krullend en "onwelwillend/getraumatiseerd" haar. Moet u echt niet willen!

Acceptatie/kort scheren is echt een veel betere oplossing, ipv duizenden euro's uitgeven aan een vlassig bosje stro.

Succes
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2020, 22:43   #13
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Hey Brian, kijk even naar mijn topic van: Veldhoven 3300 grafts en bekijk de foto,s van juist na mijn HT ( 22 october 2019 ) ...4 weken verder en 4 maanden erna,misschien dat het je enige duidelijkheid geeft van wat je mag verwachten.Veel succes verder.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2020, 22:47   #14
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brianb87 Bekijk bericht
Hoi mensen,

Dank voor de vele reacties... mindere dank voor de wisselende meningen (hahaha!).. dat maakt me meer aan het twijfelen.
Hoewel, mijn gevoel zelf gaat uit naar ''wat heb ik te verliezen'' dus doen... vooral omdat de korstjes e.d. zijn toch na 10-15 dagen langzaam aan verdwenen? En als ik nu toch met het haar dat ik nog heb, elke 4-5 weken naar de kapper moest (om model enigszins op te scheren etc.), dan betekent dat, dat ik na de HT toch ook na dit aantal weken gewoon weer bij de huidige situatie ben? Of zie ik dit verkeerd?

Het enige risico wat ik voor mijn gevoel had, vandaar dit topic gestart, is inderdaad hoe het dan uitziet met de haartjes die wel doorgekomen zijn na die 3 maanden (en in achtneming van shockloss etc.).

persoonlijk denk ik, en dan wil ik niet jullie meningen tenietdoen, dat ik er altijd beter uit zal komen dan nu. Ik heb ze nu gezien corona gemilimeterd. Ziet ook vrij oke uit.. dus mocht het 16 oktober niet zover zijn als ik gehoopt had, kan ik alsnog er voor kiezen om dan weer te milimeteren denk ik

Wat kan het leven toch soms zwaar zijn

Straks mijn aanstaande de wisselende reacties eens laten lezen. Kijken wat zij zegt... Nogmaals dank!
Ik heb zelf een HT gedaan in de periode van 2 weken tussen twee banen in. Bij mijn nieuwe baan heeft nooit iemand wat gezien, behalve mijn gemillimeterde hoofd. Na 3 maanden heb je nog niet echt haar, mogelijk wat stoppels. Ik zou de gok nemen, met de kennis die ik nu heb. Zit nu zelf op 6 maanden, heb eindelijk weer een kapsel.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2020, 22:47   #15
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Dino 33 ,hou je negatieve uitlatingen voor jezelf, ik heb heel lang gewacht om een HT te ondergaan ( misschien te lang zelfs) maar ben enorm tevreden met het resultaat en je mag gerust weten dat ik waarschijnlijk 1 van de oudste Ht ers op dit forum ben en begin 2021 zelfs voor een 2e HT ga voor mijn kruin….het is maar dat je het weet!
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.