Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juni 2022, 12:23   #1
hugojulius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Post FUE: Resultaten op lange termijn

Ik overweeg een FUE HT te ondergaan voor mijn inhammen en kruin (via Nielsen) en alle mooie resultaten die ik hier zie geven mij veel vertrouwen. Met name na 6 maanden tot een jaar zijn de resultaten vaak prachtig. Wel vroeg ik me af of er al iets bekend is over de resultaten op langere termijn, dus vanaf 5 jaar of meer. De getransplanteerde haarzakjes zouden een leven lang meegaan, maar ik ben benieuwd of daar ook bewijs van is.

Zijn er mensen die langer dan 5 jaar geleden een FUE behandeling (of iets vergelijkbaars) hebben gehad en willen zij hun resultaten / ervaringen misschien delen? Ook ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met de verdere uitval van de originele haren icm de getransplanteerde haren.
hugojulius is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2022, 12:51   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugojulius Bekijk bericht
Zijn er mensen die langer dan 5 jaar geleden een FUE behandeling (of iets vergelijkbaars) hebben gehad en willen zij hun resultaten / ervaringen misschien delen? Ook ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met de verdere uitval van de originele haren icm de getransplanteerde haren.
De getransplanteerde haren zijn normaal gesproken het probleem niet. Het probleem is dat de kaalheid bij mensen die een HT ondergaan (en die dus een haarprobleem hebben) door gaat. Originele haren blijven uitvallen, en dan staan die transplantatie haren uiteindelijk maar alleen.
Op lange termijn is het nodig dat je je onderliggende kaalheid ook aanpakt (of nagenoeg zeker weet dat wat er nog staat van jezelf ook gaat blijven staan). Op jongere leeftijd een HT zonder verdere actie is vragen om problemen later.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2022, 16:41   #3
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Wat minten zegt klopt. Er zijn wat voorbeelden van publieke figuren, zoals Wayne Rooney en Pastor Maldonado waarbij het doorzet na de transplantatie. Zelfs met een hoop toppik en andere camouflagemiddelen is het aanmodderen. En dan, na de littekens van 5000+ grafts is een totale geschoren kop ook niet altijd meer een optie...
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2022, 14:09   #4
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Wat minten zegt klopt. Er zijn wat voorbeelden van publieke figuren, zoals Wayne Rooney en Pastor Maldonado waarbij het doorzet na de transplantatie. Zelfs met een hoop toppik en andere camouflagemiddelen is het aanmodderen. En dan, na de littekens van 5000+ grafts is een totale geschoren kop ook niet altijd meer een optie...
Inderdaad. ik zelf heb 17 jaar geleden 2 keer een ht ondergaan. (10.000 euro totaal)

er is nu bijna niks meer van over, ik ben dus gewoon kaal. temeer omdat er ook veel minder haar geplaatst is dan ik dacht. en zoiets zie je pas achteraf. ik zit nu met een groot litteken op mijn achterhoofd wat veel breder is dan het destijds beloofde potlootstreepje. kaal scheren kan niet meer ,en hopelijk is er nog genoeg donor over voor verdere behandeling.

maar het ziet er niet uit. ik draag elke dag een petje en ben bijna 50 jaar.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2022, 21:40   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Inderdaad. ik zelf heb 17 jaar geleden 2 keer een ht ondergaan. (10.000 euro totaal)

er is nu bijna niks meer van over, ik ben dus gewoon kaal. temeer omdat er ook veel minder haar geplaatst is dan ik dacht. en zoiets zie je pas achteraf. ik zit nu met een groot litteken op mijn achterhoofd wat veel breder is dan het destijds beloofde potlootstreepje. kaal scheren kan niet meer ,en hopelijk is er nog genoeg donor over voor verdere behandeling.

maar het ziet er niet uit. ik draag elke dag een petje en ben bijna 50 jaar.
Misschien is MHP een optie voor je. Mijn geschiedenis komt aardig overeen met de jouwe. En ik ben nu heel blij met MHP, litteken is ook veel minder zichtbaar nu.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2022, 00:05   #6
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Misschien is MHP een optie voor je. Mijn geschiedenis komt aardig overeen met de jouwe. En ik ben nu heel blij met MHP, litteken is ook veel minder zichtbaar nu.
Alleen pigmenteren het litteken bedoel je? ik heb een vrij witte huid ,,ik ga eind deze maand een ht laten doen . 2500 graft moet nog wel lukken maar hopelijk kan er nog meer. dat is even te bezien op de dag zelf.

ik zou ook niet graag door het leven willen met een volledige haar tatoe. dat vind ik zo nep.
hairry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue, haartransplantatie, lange termijn, nielsen haarkliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.