Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 25 juni 2007, 11:32   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke1969 Bekijk bericht
Hoi,
Ik ben Janneke, ben 37, ik heb ook haaruitval door extreme stress. Bij mij ligt het allemaal nog voor me. Ik bedoel, de stress situatie, het ziet er nou niet bepaald naar uit dat het (ooit) over zal gaan. Ik ben hevig verliefd. En mijn doelwit is, volgens mij, ook helemaal hoteldebotel. Jeugdliefde. Ze zeggen wel van: oude liefde roest niet. Heel lang heel erg onverschillig en zelfs bozerig geweest op doelwit in kwestie. Totdat we elkaar paar jaar terug inenen weer troffen. De bliksem sloeg compleet in, volgens mij aan beide zijden. Sindsdien probeer ik mijn leven vol te houden/te volbrengen. Ben getrouwd. Doelwit is ook gewoon netjes getrouwd. Durf geen stappen te ondernemen naar hem toe. En hij blijft ook waar hij is. Gevolg: hevige stress en hele dagen en nachten met open ogen lopen dromen. Dacht gewoon door te kunnen gaan met mijn leven. Zo af en toe treffen we elkaar. Altijd met anderen erbij, dus geen gelegenheid tot openheid van zaken. Sinds een half jaartje extreme haaruitval. Volgens mij gewoon dus van de extreme stress, van het intense verdriet wat in mij woedt van het zo graag willen maar niet bezitten (je enige echte grote liefde). Haaruitval is constant. Hele dag door. Loop vaak zonder shirt, is lekker. Maar niet meer. Constant haren op mijn rug, op mijn schouders, op mijn borsten. Het valt uit. Loop constant af te vegen en weg te plukken.
Na het haren wassen zit het overal. Je droogt je haar af, er komt haar in de handdoek te zitten en vervolgens smeer je dat weer uit over je lijf. Het houdt maar niet op...........
Janneke,
Ben je naar een dermatoloog geweest voor je haaruitval? Het kan nl vaak ook een andere oorzaak hebben. Van alopecia aerata weet men qua oorzaak eigenlijk helemaal niet zo veel en werd/wordt er daarom vaak gezegd "maar" gezegd dat het stress is, overigens ook door artsen zelf.
Van alopecia androgenetica, de hormonale vorm van haaruitval, is de oorzaak wel bekend.
Ik zou als ik jou was toch naar een dermatoloog gaan.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.