Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2005, 19:40   #1
Nerakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 80
Unhappy moeder, weer

Eejkes,


Weet da het eens nie me TTM te maken heeft ze, ma moet mijn verhaal ff kwijt.
Sommigen onder jullie zullen wel weten da ik zwaar probs heb gehad me mijn ouders. Wel, het is weer zover.
Mijn vriend is twee maanden geleden ontslagen en hij heeft het financieel nie makkelijk. Ik betaal af en toe eens iets voor hem als hij nie rondkomt en hij gaat me dat wanneer het kan teruggeven. Nu dateert da wel al van voor da ontslag, maar dat maakt nu wel da hij nog nie de kans heeft gehad mij terug te betalen. Ik vind dat nie zo erg omdat ik da geld nie nu onmiddelijk nodig heb.
We hebben nu afgesproken dat hij mijn nieuwe gsm gaat betalen omdat mijn oude mankeert en dan zijn we ongeveer rond. Dus, probleem van de baan.
Wel da is nu nie volgens mijn moeder gerekend. Nu eist ze dat hij mij tegen het eind van volgende maand heeft terugbetaald. Ze wil dat geld zien. Resultaat, weer dikken ambras. Ik vind absoluut niet dat ze haar hier mee moet moeien. Ik en Wes hebben onze afspraken over dat geld en ik weet dat wanneer het kan hij me wel zal betalen. Nu is het weer dikke zever omdat mijn moeder haar weer eens moet moeien. Ze weet wat de afspraken erover zijn en toch wil ze hem nie vertrouwen.
Hij moest zijn vader en zijn huisgenoots moeder ook nog geld omdat hij begin dit jaar plots op straat stond, zonder geld enzo. Vandaar dat hij mij ook nog moet. Ik versta ook dat die voorrang hadden en aan dat ontslag kon hij ook niets doen. Nu helpt hij zijn vader iedere maand omdat die in zijn onderneming een man te kort komt en zijn vader helpt hem dan een beetje.
Sinds kort dopt Wes dan ook terug en vandaar dat er nu mss de mogenlijkheid bestaat dat hij genoeg heeft om me terug te betalen.
Het is hier alt wel iets. Ik vind absoluut niet dat mijn moeder het recht heeft om te eisen dat hij me betaald. Ze zegt ook dat ze geen respect meer heeft voor hem. Fijn voor mij. Ik en Wes komen uit een moeilijke periode en zijn hard aan het werken om eruit te komen en dan doet mijn moeder dit. Al dat werk naar de knoppen.

Zou graag willen weten wat anderen daar van vinden. Heeft mijn moeder het recht zo te gaan eisen en haar zo te moeien in mijn relatie?

xxx Nerakje xxx
__________________
De genezing nabij
Nerakje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2005, 22:12   #2
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
ik heb ook weleens in zo'n situatie gezeten vroeger.
Maar mijn ouders hebben zich er nooit mee bemoeit.
Ik kon wel merken aan hun dat ze het niet zo tof vonden,
maar ze hebben er nooit wat van gezegt en zo hoort het vind ik.
Maar ik begrijp je moeder ook wel aan de ene kant, ze probeert je te
beschermen.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2005, 22:49   #3
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
ik begrijp je moeder ook wel. ze is natuurlijk bang dat hij je gebruikt en dat jij over je heen laat lopen...dat je niet voldoende voor jezelf op komt en dergelijken. vanuit je moeder gezien is dat wel een begrijpelijke reactie, je blijft haar 'kleine meid' natuurlijk en wat er ook gebeurd, hoe volwassen je ook bent en hoe wijs en verstandig je ook bent...ze zal zich altijd snel zorgen om je maken. ze kan daar zelf ook weinig aan doen, dat heet moederliefde en zorgzaamheid hihi.
alleen heeft je moeder uiteraard wel een keuze in hoe ze daarmee om gaat.
in mijn ogen kan ze je het beste je gang laten gaan inderdaad. oke, dit moet moeilijk zijn voor haar maar alleen zo leer je van situaties he, als je ze zelf moet uitzoeken en oplossen.
bovendien wordt het onderlinge begrip en respect tussen jullie er niet beter op. jij krijgt steeds meer moeite met haar en zij voelt zich steeds minder begrepen door jou....kortom....de problemen groeien alleen maar.

sterkte in elk geval! het lijkt me idd een lastige situatie.

groetjes
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 18:01   #4
Heidi
HaarWeb lid
 
Heidi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: België
Berichten: 64
hey

ik kan best begrijpen dat je moeder zo reageert, mijn ouders zouden ook zo reageren, maar ik denk dat het gewoon is, dat uw ouders (of uw ma althans) denken dat als er ooit iets tussenkomt tussen u en Wes je je geld kwijt bent.
Ook al vertrouw jij hem, je kunt er nooit zeker van zijn.

Als het op een ruzie uitdraait tussen Wes en u, en ik bedoel echt hevige ruzie, denk ik wel dat jij je geld kunt vergeten. Maar indien uw vriend een gsm wil kopen voor u, plus nog de rest van het geld geeft, dan kan uw mama idd niets zeggen.

Als ik u was, zou ik er niets meer van tegen uw ouders zeggen totdat jij je geld of nieuwe gsm hebt.
Heidi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
Weer een nieuweling saartje TTM - Algemeen 5 2 februari 2004 00:22
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 06:30
Zo stil .... Oilily TTM - Algemeen 20 16 januari 2003 11:00
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.