Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 40 stemmen, 4,95 gemiddeld. Weergave
Oud 17 juli 2005, 00:10   #316
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar wat bedoel je met zwak geboren? Evolutionair in het nadeel? Daar ben ik het dan niet mee eens, want als AGA zo nadelig is in evolutionair opzicht (seksuele selectie), hoe kan het dan dat het zo ontzettend veel voorkomt en vooral ook op jonge leeftijd en dat het, maar mijn idee, lijkt toe te nemen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 00:23   #317
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Je word met AGA geboren of niet je kan het niet kiezen , net als je haarkleur of de kleuren van je ogen.
Sommige mensen worden geboren met zwakke botten die bij een redelijke val hun botten breken.
Sommigen worden weer geboren met botten die sterk zijn en waarbij dit niet gebeurt.
En wij worden geboren met haarwortels die zwak zijn en gevoelig zijn, die niet het DHT kunnen bevechten.
En anderen worden geboren met evenveel DHT alleen met een wat lagere gevoeligheid.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 01:35   #318
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar je doet nu ook net alsof iedereen overal wat aan zou willen doen. Alsof het een soort verplichting is als je het weet. De meeste mannen doen ook niets aan hun rimpels of hun grijze haar omdat het ze niet uitmaakt. Ik ken best veel kalende (jonge) mensen en als ik zo een beetje 'rond pols' ben ik geloof ik de enige die er dusdanig veel problemen mee heeft, dat ik er wat actiefs tegen onderneem. Sommige van de anderen zijn er zelfs trots op als een soort kenmerk van hun familie. Zo kun je het ook zien natuurlijk . Bovendien wordt je onderhand door onder andere de Sp!ts doodgegooid met reclame over finasteride (en meer) als middel tegen kaalheid, dus ik kan me niet voorstellen dat het nog echt zo'n geheim is voor het grote publiek dat er eventueel iets tegen ondernomen kan worden.
Ik zou dit eigenlijk niet weten of sommige mensen het niets kan schelen. Het lijkt me dat niemand er blij van wordt, maar ik moet natuurlijk niet mijn eigen denkbeelden op iedereen projecteren. Misschien zijn er echt wel jongens die het geen hol kan schelen. Ik heb eigenlijk maar 1 vriend met een haarprobleem. Voor de rest hebben al mijn vrienden nog al hun haar. Die ene jongen doet er duidelijk niets aan, want in de drie jaar dat ik hem nu ken is hij behoorlijk kaal geworden. Maar ik heb er nooit met hem over gepraat, en ga dit ook niet doen. "Zo, waarom doe jij niets aan je haarprobleem" is gewoon een te domme en misschien wel beledigende vraag. Ik denk dat het hem idd misschien wel niks kan schelen........ Om aan het begin van mijn verhaaltje aan te sluiten.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 01:37   #319
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Ycelik! Hoe gaat het trouwens met jou fina slikken? Jij bent ongeveer gelijk met mij begonnen dacht ik. Gebruik je verder nog middeltjes of bepaalde soorten eten of drinken die je haarproblemen kunnen verminderen?

Oh ja, wie is die dude in je avatar?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 09:28   #320
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Kom op heren en dames, weer On-topic.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 09:54   #321
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Dat is Johnny Depp , komt uit de film BLow.
Maar zo ziet mijn haar er ook uit zo ver ben ik dus ook qua inhammen enzo precies hetzelfde, wat ashton kutcher ook heeft enzo.
Jah ik slik ook al fina , bijwerkingen minimaal, puisten enzo.
Effect jah in mijn avatar staat dat ik voor fina ook al weinig uitval had na een periode veel uitval.
Dus...maar toch dat wat er uitvalt ook al kan het weinig zijn,misschien niet teruggroeit of dunner en kleiner (de aga verhaal), dus voor de zekerheid neem ik fina.
Trouwens die ene vriend die jij bedoeld, zo'n 1 heb ik ook vond het echt zielig toen ik hem zag, hij begon op hetzelfde moment te kalen en hij is echt veeeel verder dan ik , ik ben hetzelfde gebleven in die 2 jaar.
Ik wou naar hem toelopen en zeggen van ga naar haarweb kijk of je een middel kan vinden die voor jouw gaat werken, maar dacht laat maar durf het niet , hij zou zich misschien dan wel kut voelen omdat iemand naar hem toeloopt en zegt van joow je bent kaal doe er wat aan.

Voor de rest gebruik ik nog rooscure.
Eet walnoten,vette vis en drink veel groene thee.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony

Laatst gewijzigd door ycelik; 17 juli 2005 om 09:58
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 18:21   #322
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Precies.
Ik snap zo weer zo het nut van AGA gewoon niet.
Het heeft geen 1 doeleinde behalve je miserable te laten voelen.
Wat DHT wel voor je doet is het boeltje beneden, boven gemiddelde laten werken.
Ik zag op een site gasten die pillen in namen om het DHT peil omhoog te halen omdat ze geen erectie konden krijgen, pil bijwerkingen:haaruitval, wij gebruiken een pil om de DHT tegen te gaan, pil bijwerkingen:haargroei.
Sommigen worden sterk geboren(veel dht geen gevoeligheid) en anderen helaas zwak(veel dht veel gevoeligheid...oftewel AGA).
Miserable voelen een doeleinde van haaruival? Helemaal niet. Je hebt altijd een keuze en je kiest er zelf voor om er een probleem van te maken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 18:33   #323
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Geloof me iedereen wie dan ook voelt zich door aga miserable(beetje te sterk uitgedrukt).
Als je mijn postings leest weetje dat ik heel optimistisch ben enzo en dat er helemaal niet er aan onderga.
Maar ik heb ook mijn dagen dat het dan kut voelt en dan doet AGA 1 ding voor mij en guess what....het zorgt er effetjes voor dat ik me kut voel.
Ook als is het voor effe of wat dan ook.
Mijn punt is dat het voor de rest niks voor je doet, maakt het je gezonder? word je er beter van?
Het zorgt alleen voor de nodige kopzorgen van tijd tot tijd, en als het geen kopzorg was zou deze forum dus echt niet bestaan.
Tuurlijk kies je ervoor of het je wat doet of niet doet maar geloof me het doet iedereen wel wat ook die gene die doet alsof hij er niks door voelt op een leeftijd van 23.
Geloof me dat hij echt momenten heeft dat hij met zijn nw4 loopt naast vrienden of uitgaat met vrienden die allemaal nog nw1-2 zijn.
Of dat zijn vriend van een meisje te horen krijgt dat zijn haar zo mooi is en hij weet dat hij nooit zulke complimenten zou krijgen.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony

Laatst gewijzigd door ycelik; 17 juli 2005 om 18:37
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 18:44   #324
nobody
Rebel Scum
 
nobody's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2003
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik

-snip-

Trouwens die ene vriend die jij bedoeld, zo'n 1 heb ik ook vond het echt zielig toen ik hem zag, hij begon op hetzelfde moment te kalen en hij is echt veeeel verder dan ik , ik ben hetzelfde gebleven in die 2 jaar.
Ik wou naar hem toelopen en zeggen van ga naar haarweb kijk of je een middel kan vinden die voor jouw gaat werken, maar dacht laat maar durf het niet , hij zou zich misschien dan wel kut voelen omdat iemand naar hem toeloopt en zegt van joow je bent kaal doe er wat aan.

-snip-
Nee joh, een beetje extra druk uit z'n omgeving om wat te veranderen aan z'n uiterlijk kan nooit kwaad. Misschien heeft ie nog wel meer imperfecties. Zoals een gebogen neus of overgewicht. In dat geval zou ik hem zeker ook even attenderen op de mogelijkheid van een neuscorrectie of maagverkleining.

En van het feit dat hij er misschien zelf helemaal geen probleem mee heeft zou ik me niets aantrekken. Ik bedoel, waar haalt ie het lef vandaan om zo door te blijven lopen en onze gemeenschappelijke visuele ruimte te vervuilen.
nobody is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 18:53   #325
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Geloof me iedereen wie dan ook voelt zich door aga miserable(beetje te sterk uitgedrukt).
Als je mijn postings leest weetje dat ik heel optimistisch ben enzo en dat er helemaal niet er aan onderga.
Maar ik heb ook mijn dagen dat het dan kut voelt en dan doet AGA 1 ding voor mij en guess what....het zorgt er effetjes voor dat ik me kut voel.
Ook als is het voor effe of wat dan ook.
Mijn punt is dat het voor de rest niks voor je doet, maakt het je gezonder? word je er beter van?
Het zorgt alleen voor de nodige kopzorgen van tijd tot tijd, en als het geen kopzorg was zou deze forum dus echt niet bestaan.
Tuurlijk kies je ervoor of het je wat doet of niet doet maar geloof me het doet iedereen wel wat ook die gene die doet alsof hij er niks door voelt op een leeftijd van 23.
Geloof me dat hij echt momenten heeft dat hij met zijn nw4 loopt naast vrienden of uitgaat met vrienden die allemaal nog nw1-2 zijn.
Of dat zijn vriend van een meisje te horen krijgt dat zijn haar zo mooi is en hij weet dat hij nooit zulke complimenten zou krijgen.
Er wel eens aan gedacht dat AGA de kijk die je hebt op het leven (positief) verandert zoals het hoort?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 20:10   #326
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Vind Ik Ook!

Hallo Kevin, ik kan jouw mening alleen maar beamen!
Alle miserie die ik al over me heb gehad ( en dat is heel wat ), heeft mijn leven verrijkt!!!

Groetjes, Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 20:34   #327
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Zie ik wist dat de volgende postings daarover zouden gaan hoe goed het wel voor je is geweest.
Het enigste wat ik geleerd heb is door AGA is dat je rekening moet houden met andermans gevoelens dat je niet zo gauw iemand zun problemen tegen het gezicht meot smijten.
Voorbeeld iemand heeft een grote neus, en dan schreven ieeeejuuuw wat een grote neus, zoiets.
Want ik weet het zou nooit leuk vinde als iemand zou roepen ieeeejuw die kale, het zou geen reet interesseren en zou die gene ook nooit als vrienden willen hebben maar toch het doet wel een klein beetje pijn.
Maar die respect had ik voor AGA ook voor mensen.
Het heeft mij in geen enkele manier verrijkt vind ik eigenlijk.
Werk,school , andere problemen, relatie problemen etc.
Die hebben mij verrijkt.
En die ene sarcastische post van nobody....please zeg.
Ik zat met AGA en er was niemand die mij kon helpen , de huisarts zei dat er niks aan de hand was en het maar moest accepteren.
Ik was echt wel blij geweest als iemand naar mij toeliep, als vriend zijnde zei van joow je kunt er wat aan doen tenminste als je er mee zit , lees hier maar over of doe dit etc.
Dan hoefde ik voor 2 jaar niet rond te dwalen, sinds ik deze forum ken en aan wat middellen ben begonnen ben ik zo in vrede met mezelf totally zen, alleen soms breekt die vrede maar die is zo weer goed.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 10:34   #328
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
AGA is mij bij anderen pas gaan opvallen toen ik er zelf mee te maken kreeg.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 11:11   #329
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Jah hetzelfde hier huhhhhh is hij ook kalend?
Dat wist ik niet.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 11:21   #330
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
En ik staar al 14 jaar naar iedereen zijn haar!
Vroeger alleen naar het haar van vrouwen.

En sinds ik op de haarweb ben en ondervonden heb dat ook mannen haarproblemen hebben, staar ik ook naar hen!

En met staren bedoel ik niet nakijken, gewoon eens vluchtig kijken hoe iemand zijn haren zijn.

Tja, en iemand die problemen heeft met zijn gewicht, zal het ook wel gezien hebben zeker als er iemand doorkomt met een maatje meer!
wilfried is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitverkiezing knapste kale(nde) (bekende) Nederlander. Henk AGA - Algemeen 119 19 november 2007 20:52
(Bekende) lieden met AGA waarbij het goed staat Haarmannetje AGA - Algemeen 60 17 mei 2007 16:29
vanavond op koppen "Kaal is mooi!" TinneV AA - Algemeen 4 24 april 2007 22:20
Bekende Mensen met AA? sweet_muisje AA - Algemeen 13 12 september 2005 18:46
Bekende nederlanders bij La$er Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 3 16 december 2001 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright ฉ 2001-2024 Stichting HaarWeb.