Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2004, 17:11   #31
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
is dit trouwens niet illegaal? mischien moet er even een moderator naar kijken
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 22:35   #32
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
is dit trouwens niet illegaal? mischien moet er even een moderator naar kijken
Haha Idd zullen we het bespreken!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 8 mei 2006 om 09:03
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 14:41   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Unhappy

Okee ik schop deze weer even naar voren. Ik ben me eens aan het verdiepen in hoe je nu het beste dingen kunt downloaden. Ik ben er al achter dat de volgende twee programma's aardig werken:

- LimeWire
- KaZaA Lite (niet de gewone want die bevuilt je hele pc met spyware).

Nu wil ik graag ook grote softwarepakketten, games en films enzo downloaden, lijkt me vet Als ik zo wat rondkijk op internet worden daarvoor de volgende programma's aangeraden:

- Emule
- BitTorrent-clients, zoals Azureus

Nu heb ik die twee dus effe gedownload. Ik dacht: zoekterm intikken en downloaden maar. Maar allemachtig mensen dat is een tegenvaller. Je hebt gewoon een universitaire studie "Downloadprogramma's" nodig om hier wat van te snappen.

Voor Emule heb je een High ID nodig en ik krijg die gewoonweg met geen mogelijkheid. En als ik Azureus download moet je een poort open hebben staan ofzo, en als ik die poort test krijg ik iedere keer de melding: "NAT-fout". Ik heb al wat rond zitten snuffelen op internet en dan lees ik dingen als dat ik een statisch IP-adres moet nemen en dan de NAT-poorten van de router moet forwarden etc etc. Nou ik ben geen sukkel op de computer maar hier snap ik gewoonweg niets meer van.

Kan iemand me hiermee helpen of weet iemand een simpele handleiding die gewoon stap voor stap zegt hoe je dit soort programma's moet installeren?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 14:47   #34
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
DC++ kan ik je aanbevelen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 14:50   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik moet je trouwens zeggen dat het me vaker opvalt hoe de gebruiksvriendelijkheid nog te wensen overlaat op internet. Zo kocht ik laatst een boek op Amazon.com, nou het was gewoon een enorme queeste om precies uit te vinden wat het me totaal ging kosten incl. verzendkosten enzo. In plaats van één druk op de knop en klaar moest ik allerlei schermen doorworstelen, echt vreselijk.

Daarom ben ik ook zo blij met een website als Google, die hebben het dus echt goed begrepen. Gewoon alleen een zoekbalk en klaar, geen gezeur verder. Simpeler kan niet. Dat zou nou veel vaker moeten. Gewoon een downloadprogramma met alleen een grote zoekbalk en verder helemaal niks.

Maargoed, tot die tijd: wie kan me helpen?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 14:55   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
bittorent, mirc, nieuwsgroepen, emule/edonkey
Dat hoor je trouwens ook vaak: nieuwsgroepen. Maar hoe gaat dat dan in z'n werk precies?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 15:21   #37
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Dat hoor je trouwens ook vaak: nieuwsgroepen. Maar hoe gaat dat dan in z'n werk precies?
Daarvoor kun je bijvoorbeeld het gratis programma GrabIt gebruiken. Je kunt daarmee dan inloggen op de nieuwsgroep server van je provider en daar staan dan allemaal binary groepen op, waarop ontelbaar veel bestanden worden aangeboden, zoals films, muziek en programma's.

GrabIt kun je downloaden van: http://www.shemes.com/

Edit:
Het nadeel van Usenet is echter dat je altijd moet afwachten wat er wordt aangeboden. Op een gegeven moment verdwijnen berichten (en dus de bestanden) weer. Je kunt dan wel een request plaatsen, maar goed, dan moet je altijd afwachten of het er komt en wanneer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 18:56   #38
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Azureus, of een andere BitTorrent client gebruikt een poort. Als de NAT-test aangeeft dat de poort gesloten is betekent dat óf je firewall, óf (als je die hebt) je router verkeer via die poort tegenhoudt. Heb je Windows XP? XP heeft een ingebouwde firewall die zo'n poort dichthoudt. Je moet dan effe kijken bij de firewall-instellingen en een exception maken voor de poort die Azureus wil gebruiken.
Hetzelfde geldt voor je router. Daar moet je ook ergens de poort open kunnen zetten. Echter, dit is per router anders, dan moet je echt effe in de handleiding ervoor kijken. Ik heb m'n router gewoon op DMZ staan (DeMilitarized Zone), geen enkele beveiliging, en de Windows XP firewall uitgeschakeld, dat werkt natuurlijk ook gewoon
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 19:08   #39
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
ik gebruik zelf Imesh www.imesh.com
lekker handig en nog es zonder spyware.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 00:38   #40
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Ik heb intussen zo'n beetje alles uitgeprobeert en ben tot de volgende ontdekking gekomen : Voor muziek en snelle downloads kies je KCeasy, voor aanbod(oa films,games) kies je Edonkey. Helaas gaat het downen met Edonkey niet erg rap, al wordt het beter naarmate je het programma langer aan hebt staan.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 00:56   #41
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
www.binaries4all.nl hier kun je leren wat nieuwsgroepen zijn, hoe je erop kunt komen etc.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2005, 13:50   #42
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
je kan bijna alles wat je wilt in een torrent filetje krijgen wat dan shareaza opent en het meestal nog best snel download maar voor echte grote bestanden moet je gewoon ftp(flashFXP) gebruiken dan zijn er zegmaar groepen stoute nerdjes die servers kraken( zoals een tijd terug die van de vu ) er bijvoorbeeld xbox spellen opzetten of de livesetjes van feesten naja maakt niet uit als het een paar uur uit is is het meesal al te krijgen zoals halo 2 die downde ik in een paar uurtjes en zette hem zo over op me xbox hdd ook met ftp en had hem uitgespeel 2 weken voordat hij uitkwam ik heb de mazzel dat ik veel mensen ken die een btje in deze scene zitten en me altijd een servertje geven... ik heb een omgebouwde xbox met een 80gig hdd en hoef nooit een spel te kopen dit alles heb me alleen een xbox,modchip en hdd gekost en een dvd,divx of ander bestand film hoef ik alleen nog maar via me comp op me xbox te zetten en ik kijk het gewoon chill op de bank voor de tv zonder iets op dvd te hoeven zetten en verder speel ik nog gameboy/n64/snes/nes/sega spellen op dat ding dmv roms en ook kan ik met een usb toetsenbord gewoon linux/windows draaien en downloaden dus(is lekker stil,zuinig met de stroom en stabiel, wel zo handig als je hem de hele nacht wil laten downloaden)


kortom als je van films en spelletjes houdt en veel download is een omgebouwde xbox echt ideaal
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 13:26   #43
lex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 23
muziektips

Ik kan iederen de prachtige debuutcd van Martha Wainwright aanraden. Hele mooie, rustige singer/songwriter muziek in de lijn van Jackson Browne, Rickie Lee Jones en toch ook wel broer Rufus.

Voor mooie rustgevende muziek is de nieuwe Iron and Wine samen met Calexico aan te bevelen (Lays in the Reign heet ie)

En natuurlijk al het werk van Ryan Adams, maar dat spreekt voor zich!
lex is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 16:21   #44
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Voor muziek gebruik ik SoulSeek.

Prima programma, en je bepaald zelf van wie je t download!!
En in de kroeg (de chatboxen hebben verschillende namen) vind je de Nederlanders!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 19:24   #45
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Voor liefhebbers van de binary nieuwsgroepen, download deze (maak wel een account aan) programma http://www.euronet.nl/users/fl_magic/FTDv36Final.exe

Dit is een online gids waar je kunt zien wie, wat en waar er gepost wordt. Films, games, muziek, alles.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.