Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2012, 19:34   #1
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Hoofdhuidpijn...ik word gek!!

Lang heb ik zitten twijfelen of ik een account zou aanmaken en nog langer heb ik zitten twijfelen of ik een berichtje zou gaan plaatsen. Aan de buitenkant is er niet veel aan mij te zien. Van binnen ben ik echter een emotioneel wrak. Ik zie het op dit moment allemaal zo zwart in, dat ik hoop dat iemand op dit forum advies voor me heeft.

Ik ben een gezonde vrouw van 31, en kamp inmiddels sinds een maand of 10 met relatief veel haarverlies. Ik zeg relatief, omdat het waarschijnlijk binnen de 120 haren blijft die op internet als normaal wordt gezien. Echter voor mijn doen is dit zeker niet normaal. Ik heb altijd al last gehad van wat meer haarverlies in de winter (november-december), echter dit stopte netjes in het nieuwe jaar. Dit jaar dus niet….oftewel ik verlies nu al maanden het aantal haren dat ik normaal slechts gedurende een maandje of 2 verlies. Mijn haar is dus voor mijn gevoel behoorlijk uitgedund (ik denk wel zo’n 20% minder dan een jaar geleden rond deze tijd).

Sinds een week of 6 is het echter een obsessie geworden, ik ben panisch en herken mezelf niet in hoe ik hier mee omga. Ik kan de hele dag bijna nergens anders meer aan denken. Draag mijn haar overdag en ’s nachts in bed niet meer los…uit angst om geconfronteerd te worden met uitgevallen haren. Kijk de hele dag naar de haren van andere vrouwen…De spreuk: ‘een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest”, is bijzonder goed op mij van toepassing. Kijk niet graag in de spiegel en ben er van overtuigd dat je het bij de haarimplant op mijn voorhoofd kunt zien (ik zie mijn hoofdhuid heel goed zitten), daarnaast loopt er ook een scheiding over mijn hoofd van voor tot achteren (kan me niet herinneren dat deze er voorheen zat) .

Ik ben 5 weken geleden naar de huisarts gegaan en deze heeft mij proberen gerust te stellen. Daarnaast heeft hij mijn hoofdhuid onderzocht om te kijken of die rood of geïrriteerd was en of er kale plekken waren. Dit was niet het geval. Na een bloedonderzoek bleek ook daar niets vreemds uit te komen. Ik kreeg wel een doorverwijzing, voor mijn eigen geruststelling. Gelukkig kon ik diezelfde week nog bij de dermatoloog langs komen. Ook zij probeerde mij gerust te stellen en heeft mijn haar en hoofdhuid bekeken. Ze voerde volgens mij een soort van trektest uit en controleerde op meerde plaatsen de dikte van mijn haren. Hier leek alles op het blote oog normaal, ze achtte de kans op AGA zeer klein op basis van wat ze zag en het feit dat er geen erfelijke aanleg lijkt te zijn. Er werd ook opnieuw bloed geprikt, omdat de ferritine waarde nog niet getest was. Deze bleek aan de lage kant te zijn (16) en daarom moet ik nu een maandje ijzertabletjes slikken. Over 3 maanden moet ik terug komen en opnieuw bloed laten prikken.
Normaal gesproken zou ik nu dus denken…ok even afwachten dus en gewoon loslaten. Maar dat lukt dus niet. Ik zit echt in een soort van vicieuze cirkel…dat wordt verstrekt omdat ik mijn hoofdhuid de hele dag voel. Een trekkerig gevoel. 4 weken geleden was dit niet constant…het was er soms wel, soms niet en zat steeds op andere plekken. Sinds een week zit het er constant en concentreert het zich midden op mijn hoofd en bij de haarimplant op mijn voorhoofd. Hierdoor kan ik helemaal nergens anders meer aan denken. Ik kom er niet meer uit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik hier aan doen? En hoe kan ik er voor zorgen dat ik het kan loslaten en het niet meer zo mijn level laat beïnvloeden?
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 19:48   #2
jokeadema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2012
Locatie: heerenveen
Berichten: 22
hoofdhuidpijn ik word gek

hallo

je bent niet de enige hoor die zo denkt en voelt over haaruitval
ik voelde me precies zo
ik heb een kale plek op mijn hoofd kun je gewoon zien helaas baal dus ook vreselijk en een staart in dat kan ook al niet meer
dan zie je de hoofdhuid zo goed aan de zijkanten dat echt ik kan wel janken
voel me precies zoals jou maar wat hoofhuid pijn is weet ik niet

maar na een tig pogingen om mijn haar langer te laten groeien heb ik het maar opgegeven maar ik zit ook net als jij in de viciiueze cirkel geloof dat ik het niet goed schrijf

mijn huisarts heeft er geen begrip voor eigenlijk en is ook een vrouw
jammer had graag wat begrip willen hebben ze zei een vitaminegebrek

ik heb dus op inerrnet gezien dat je een wig kunt kopen en die over je eigen haar heen kunt dragen
heb er nu 1 geweldig lang haar ik voel me er echt super happy bij
wil alleen het haar alleen al vaak borstelen al is dat niet verstandig natuurlijk

ik heb nu een duurdere bested en dat noemen ze een frontlacewig die kun je over je eigen hara heen plakken of met kammetjes vast klemmen echt het lijkt net alsof het haar uit je hoofd groeit

en echt waar kwaad kan het niet mijn haaruitval is gestopt is weer normaal terwijl ik hem nu al 2 maanden dag in dag uit op heb

het is maar een tip hoor

ik zou het anders ook niet weten

ik weet alleen dat het vreselijk aan je kan knagen

hoop dat er gauw een oplossing voor word gevonden en dat het helpt

gr joke
jokeadema is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.