Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 2 juli 2012, 22:16   #1351
shawna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Kun je geen foto van de ingrediëntenlabel maken

De ingrediënten die je hebt opgenoemd kunnen wel een verlichting voor je eczeem bieden, maar ik geloof er niet in dat het Seborroïsch eczeem kan genezen. Daarvoor is de aandoening gewoon te complex. Desondanks ben ik toch benieuwt naar de rest van de ingrediënten.
Het staat zo klein geschreven op het potje het is amper te lezen. Maar de dingen die ik kon lezen heb ik hier vermeld.
Of het Seborroïsch eczeem kan genezen weet ik natuurlijk ook niet maar ik heb geen klachten nu en daar ben ik erg blij mee.
Ik heb in mijn jeugd nooit last van Seborroïsch eczeem gehad. Opeens kreeg ik het en ik geloof toch dat ik er op de een of andere manier ook weer vanaf moet kunnen komen.
Ik heb mijn zoektocht naar het juiste middel nooit opgegeven.
En tot nu toe werkt dit middel voor mij prima. Of dat zo blijft dat weet je natuurlijk nooit maar vooralsnog ben ik erg tevreden nu.
Heb jij je hele leven al last van Seborroïsch eczeem of is het ook pas later gekomen?
shawna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2012, 22:28   #1352
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shawna Bekijk bericht
Het staat zo klein geschreven op het potje het is amper te lezen. Maar de dingen die ik kon lezen heb ik hier vermeld.
Of het Seborroïsch eczeem kan genezen weet ik natuurlijk ook niet maar ik heb geen klachten nu en daar ben ik erg blij mee.
Ik heb in mijn jeugd nooit last van Seborroïsch eczeem gehad. Opeens kreeg ik het en ik geloof toch dat ik er op de een of andere manier ook weer vanaf moet kunnen komen.
Ik heb mijn zoektocht naar het juiste middel nooit opgegeven.
En tot nu toe werkt dit middel voor mij prima. Of dat zo blijft dat weet je natuurlijk nooit maar vooralsnog ben ik erg tevreden nu.
Heb jij je hele leven al last van Seborroïsch eczeem of is het ook pas later gekomen?
Seborroïsch eczeem verdwijnt alleen als je de oorzaak aanpakt, en die zit echt niet in de huid. Ik geloof er nog steeds in dat de oorzaak ergens anders in je lichaam plaats vind. Daarom vind ik het opmerking dat je eczeem als sneeuw voor de zon is verdwenen.

Ik heb nu 7 jaar last van dit eczeem, is tegelijk met mijn haaruitval gekomen.

Ik zou eigenlijk wel een sample van dit product willen uitproberen, als het werkt heeft ella-jorden er een vaste klant bij. Weet je of ze met zoiets willen meewerken?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 2 juli 2012 om 22:32
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2012, 22:55   #1353
shawna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Seborroïsch eczeem verdwijnt alleen als je de oorzaak aanpakt, en die zit echt niet in de huid. Ik geloof er nog steeds in dat de oorzaak ergens anders in je lichaam plaats vind. Daarom vind ik het opmerking dat je eczeem als sneeuw voor de zon is verdwenen.

Ik heb nu 7 jaar last van dit eczeem, is tegelijk met mijn haaruitval gekomen.

Ik zou eigenlijk wel een sample van dit product willen uitproberen, als het werkt heeft ella-jorden er een vaste klant bij. Weet je of ze met zoiets willen meewerken?
Ik denk er precies zo over als jij Strider en denk ook dat de oorzaak dieper ligt. Ik hoor ook positieve dingen over de blackseed oil om in te nemen schijnt erg goed te werken bij huid en haar problemen maar hier heb ik nog geen ervaring mee (ben wel van plan het te gaan proberen)
Ik kreeg dit eczeem kort na de bevalling van mijn eerste kind.
Ik kreeg ook eczeem en tegelijkertijd haaruival.

Ik heb geen idee of ze samples willen opsturen ik zou het proberen als ik jou was. Ik heb er niet eens bij stil gestaan om dat te vragen. Als ze een beetje klantvriendelijk zijn zouden ze dat moeten doen toch.
shawna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2012, 17:17   #1354
Rikkerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 36
Ik heb nu al een tijdje last van huidkorsten op mijn hoofdhuid. Als ik ze tussen mij haar probeer uit te halen gaan er meestal 1-2 haren mee, die vastzitten aan het korstje. Ik ben kort geleden ook begonnen met mijn haar om de dag te wassen met anti roos (kruidvat) en een anti-hairloss shampoo (Hairwonder). Daarvoor waste ik mijn haren om de 2-3 dagen. Kan het vaker wassen van mijn haar de oorzaak zijn?
Rikkerd is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2012, 18:30   #1355
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Kunnen de laatste 15 posts verwijderd worden? Dit is een forum om informatie te delen, niet om producten aan te smeren! Het is overgens een kapster dus als je echt informatie wil of wil weten of het wel of niet echt is dan bel je ze op!
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2012, 22:20   #1356
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Thumbs down

Mijn post dan niet hea ikzelf vind het namelijk ook vrij verdacht!
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2012, 09:29   #1357
VapoChill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2010
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Krijg je meer haaruitval van selsun? Tijdens het wassen? of wanneer?
Nou, weet ik niet zeker.
Denk eerder door de eczeem zelf dan selsun.
VapoChill is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 22:52   #1358
Edy_Spaghetti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 8
Wie van jullie gebruikt nog elke dag zijn of haar wondermiddel? Zie niet veel reacties meer..jammer.

Wat kan ik het beste voor stappen volgen voor mijn hoofdhuid? een antiroos shampoo en dan ketaconazolgel? of kan ik ook gewoon normale shampoo voor haar gebruiken (zoals zwitsal)?en welke? en dan ketaconazolgel.
Edy_Spaghetti is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 23:08   #1359
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ikzelf gebruik nu naast lange tijd keto shampoo 2% nu ook een olie topical.
Voordat ik ga douchen inmasseren met de olie [bestaande uit zie handtekening] halfuur a max uur laten intrekken en dan tijdens het douchen een goedkope shampoo gebruiken uitwassen en totslot keto shampoo 5min laten intrekken en uiteraard weer eruit wassen, voila
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 10:26   #1360
Edy_Spaghetti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2012
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ikzelf gebruik nu naast lange tijd keto shampoo 2% nu ook een olie topical.
Voordat ik ga douchen inmasseren met de olie [bestaande uit zie handtekening] halfuur a max uur laten intrekken en dan tijdens het douchen een goedkope shampoo gebruiken uitwassen en totslot keto shampoo 5min laten intrekken en uiteraard weer eruit wassen, voila
waar krijg je die olie? en hoe heet het?

en voor je gezicht dan? smeer je er niks op? of heb je in het gelaat niks?
Edy_Spaghetti is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2012, 09:46   #1361
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Alleen de olie of alle ingredienten die ik gebruik? [zie handtekening]
In je gelaat zou ik het bij, alleen emu olie houden of eventueel andere huid/gezicht olien mee mixen dat zou ik zelf even googlen.
Mijn olie topical is vooral voor de hoofdhuid en haren lijkt mij niet handig voor in het gezicht.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2012, 22:17   #1362
jokeadema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2012
Locatie: heerenveen
Berichten: 22
sebborisch eczeem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop Bekijk bericht
Ik Heb Seborroisch eczeem al vanaf mijn 16 de jaar (ben nu 41) , het is een onderschatte vreselijke ziekte , heb (had)het ook op mijn hoofdhuid en gebruikte jaren Nizoral shampoo , (hielp een beetje ) maar bleef toch kleine korstjes houden en schilfertjes , MAAR gebruik nu al zeker 8 maanden rozemarijn GUHL antiroos shampoo (dagelijks) ,en sindsdien ZERO eczeem op mijn hoofdhuid , nul schilfertjes , nul korstjes ,nul jeuk ,, 100 x wat zeg ik 1000 x beter dan die hele verdomde nizoral shampoo.
Ik raad daarom iedereen aan (en heb dat al eerder gedaan) die last van deze aandoening heeft om deze shampoo dagelijks te gebruiken.
echter de eczeem op mijn wangen en neus kan ik alleen maar onderdrukken met inderdaad ja Nizoral zalf (moet bijna dagelijks smeren).
hallo
ik heb al jaren zulke korsten op mijn hoofd en schilfers er werd gezegd door een kapster dat ik goed mijn hoofdhuid moest masseren tijdens haarwassen en jeuk op mijn hoofd
ik ga die shampoo begruiken al is het geen eczeem dan helpt het waarschijnlijk ook
heb erge haaruitval vind het dood irritant draag nu een wig voldoet heel erg goed
want mijn haar is sowieso veel te dun pom het lang te hebben en dat is wat ik wil dus een wig van minstens 60 cm

mvrgr joke adema
jokeadema is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2012, 03:00   #1363
Prince77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 13
Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,

Hierbij mijn verhaal en ervaringen...

Ik ben 22 jaar en begon op mijn 18e te merken dat mijn hoofdhuid er niet meer gezond uitzag en ik voelde dit ook, dmv jeuk, roodhuid, schilfers. Kreeg van mijn huisarts ketoconazol shampoo en creme. Heb het 2 tot 3 maanden gebruikt en ben ermee gestopt na een periode van 2 weken hevige haaruitval. Intussen bleef ik langs mijn huisarts gaan voor advies etc. maar uiteindelijk ben ik ook daarmee gestopt, ik vond namelijk dat mijn huisarts mij niet echt kon helpen, hij gaf het ook zelf aan en zei; een eczeem blijft altijd bestaan, soms is het wat sterker aanwezig en soms wat minder...

Toen ik 18/19 jaar was had ik me geregistreerd als lid hier op Haarweb. Was toen hier een aantal maanden actief en heb toen ook heel veel geleerd over SE dankzij dit forum. Intussen bleef ik niet stil en wilde ik mijn SE tegengaan (logisch) dmv het achterhalen waardoor SE onstond. Ik ging regelmatig naar de kapper, om de 2/3 weken door mijn "snelle" haargroei en kreeg op een gegeven moment advies van mijn kapper om Kerastase Bain Vital Dermo Calm te gebruiken, wat volgens hem mijn hoofdhuid zou reinigen en verzorgen. Nadat ik hiermee was begonnen, merkte ik al snel dat mijn jeuk volledig was verdwenen en dat mijn hoofdhuid niet meer zo strak aanvoelde en ook niet mijn gezicht (vooral rondom mijn neus en voorhoofd). Na twee maanden ongeveer begon mijn haaruitval te stabiliseren (ong. tot 20 haartjes na kammen in de middag). Na ongeveer 5 maanden merkte ik dat het voor mijn SE veel moeilijker werd om zich te blijven ontwikkelen en heb ik al ongeveer 1 jaar geen last meer van SE, alleen droge huid rondom mijn neus en op mijn wangen wanneer ik tot 10 minuten onder de douche sta of wanneer ik heet water gebruik tijdens het douchen. Heb daar ook van geleerd en probeer maximaal 5 minuten onder lauw water te staan. Momenteel smeer ik mijn droge plekken rondom mijn neus in met Vaseline-cetomacrogolcreme FNA. Om te zorgen dat eczeem zich niet kan ontwikkelen en rondom mijn haren kan zitten vastplakken, houd ik mijn haren zo kort mogelijk en ga ik regelmatig om de anderhalve week naar de kapper om bij te laten knippen. Daarnaast droog ik mijn haren niet af met een handdoek of fohn maar laat ik het natuurlijk drogen, dit doe ik al ongeveer 1,5 jaar (wanneer ik een handdoek gebruikte, merkte ik dat het begon te jeuken etc.). Ik laat het shampoo voor ongeveer een minuut tot twee minuten inwerken en dan spoel ik het uit. Voor het slapen gaan masseer ik mijn hoodhuid en om de twee weken smeer ik het in met olijfolie voor het slapen gaan en was ik het uit in de ochtend dmv douchen. Ik merk ook dat regelmatig douchen, dus reinigen, heel belangrijk is. Momenteel heb ik soms haaruitval en soms helemaal niet (haaruitval; 10 tot 20 haartjes wat niet gepaard gaat met plotseling wakker worden met hevige zweet op hoofdhuid, wat eerder tijdens SE-tijden wel het geval kon zijn).

Waar ik momenteel last van heb is droge mond met een zure/bittere smaak wanneer ik wakker word. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met melkzuur ontwikkeling door de spieren, voornamelijk beenspieren door overspanning etc. (maar dit gebeurt ook af en toe net als haaruitval).

Ik zal binnen paar dagen fotos hier op het forum zetten van mijn tijden voor SE en mijn situatie na het stabiliseren van mijn SE.
Prince77 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2012, 09:31   #1364
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 Bekijk bericht
Beste Haaweb-leden die lijden aan SE,

Hierbij mijn verhaal en ervaringen...

Ik ben 22 jaar en begon op mijn 18e te merken dat mijn hoofdhuid er niet meer gezond uitzag en ik voelde dit ook, dmv jeuk, roodhuid, schilfers. Kreeg van mijn huisarts ketoconazol shampoo en creme. Heb het 2 tot 3 maanden gebruikt en ben ermee gestopt na een periode van 2 weken hevige haaruitval. Intussen bleef ik langs mijn huisarts gaan voor advies etc. maar uiteindelijk ben ik ook daarmee gestopt, ik vond namelijk dat mijn huisarts mij niet echt kon helpen, hij gaf het ook zelf aan en zei; een eczeem blijft altijd bestaan, soms is het wat sterker aanwezig en soms wat minder...

Toen ik 18/19 jaar was had ik me geregistreerd als lid hier op Haarweb. Was toen hier een aantal maanden actief en heb toen ook heel veel geleerd over SE dankzij dit forum. Intussen bleef ik niet stil en wilde ik mijn SE tegengaan (logisch) dmv het achterhalen waardoor SE onstond. Ik ging regelmatig naar de kapper, om de 2/3 weken door mijn "snelle" haargroei en kreeg op een gegeven moment advies van mijn kapper om Kerastase Bain Vital Dermo Calm te gebruiken, wat volgens hem mijn hoofdhuid zou reinigen en verzorgen. Nadat ik hiermee was begonnen, merkte ik al snel dat mijn jeuk volledig was verdwenen en dat mijn hoofdhuid niet meer zo strak aanvoelde en ook niet mijn gezicht (vooral rondom mijn neus en voorhoofd). Na twee maanden ongeveer begon mijn haaruitval te stabiliseren (ong. tot 20 haartjes na kammen in de middag). Na ongeveer 5 maanden merkte ik dat het voor mijn SE veel moeilijker werd om zich te blijven ontwikkelen en heb ik al ongeveer 1 jaar geen last meer van SE, alleen droge huid rondom mijn neus en op mijn wangen wanneer ik tot 10 minuten onder de douche sta of wanneer ik heet water gebruik tijdens het douchen. Heb daar ook van geleerd en probeer maximaal 5 minuten onder lauw water te staan. Momenteel smeer ik mijn droge plekken rondom mijn neus in met Vaseline-cetomacrogolcreme FNA. Om te zorgen dat eczeem zich niet kan ontwikkelen en rondom mijn haren kan zitten vastplakken, houd ik mijn haren zo kort mogelijk en ga ik regelmatig om de anderhalve week naar de kapper om bij te laten knippen. Daarnaast droog ik mijn haren niet af met een handdoek of fohn maar laat ik het natuurlijk drogen, dit doe ik al ongeveer 1,5 jaar (wanneer ik een handdoek gebruikte, merkte ik dat het begon te jeuken etc.). Ik laat het shampoo voor ongeveer een minuut tot twee minuten inwerken en dan spoel ik het uit. Voor het slapen gaan masseer ik mijn hoodhuid en om de twee weken smeer ik het in met olijfolie voor het slapen gaan en was ik het uit in de ochtend dmv douchen. Ik merk ook dat regelmatig douchen, dus reinigen, heel belangrijk is. Momenteel heb ik soms haaruitval en soms helemaal niet (haaruitval; 10 tot 20 haartjes wat niet gepaard gaat met plotseling wakker worden met hevige zweet op hoofdhuid, wat eerder tijdens SE-tijden wel het geval kon zijn).

Waar ik momenteel last van heb is droge mond met een zure/bittere smaak wanneer ik wakker word. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met melkzuur ontwikkeling door de spieren, voornamelijk beenspieren door overspanning etc. (maar dit gebeurt ook af en toe net als haaruitval).

Ik zal binnen paar dagen fotos hier op het forum zetten van mijn tijden voor SE en mijn situatie na het stabiliseren van mijn SE.
Had jij voor je shampoo geen last van een vettige hoofdhuid?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2012, 22:54   #1365
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prince77 Bekijk bericht
Kerastase Bain Vital Dermo Calm.
Gebruik je dit al jaren met succes? Ik vind dit meestal van die dure Kappers-commerciele aansmeer producten. Waar koop je het? Ik zag dat het 17 euro kost.
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.