Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2012, 12:14   #16
XRoos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2012
Berichten: 31
Okee sorry rweersch, wist de geschiedenis niet..
Wat super! Hoop dat het ooit voor dames ook mogelijk wordt..
XRoos is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 17:33   #17
jokeadema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2012
Locatie: heerenveen
Berichten: 22
dan eindelijk mijn verhaal kwijt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjesterug Bekijk bericht
Beste Forummers,

Ik heb een tijdje rond gelezen en ik wil graag mijn verhaal kwijt. Ik heb het idee dat ik er bij niemand echt mee terecht kan. 1,5 jaar geleden heb ik hele erge haaruitval gehad. Als ik terug analyseer was het eigenlijk al een tijdje bezig. Aangezien ik veel haar had begon het me 1,5 jaar geleden pas echt op te vallen. De oorzaken kunnen van alles zijn. Ik heb veel gereisd en gewoond in het buitenland en omdat ik mijn relatie daardoor voor 5 jaar lang om de 3 a 4 maanden zag ben ik vaak gestopt en begonnen met de pil. Achteraf denk ik, na het lezen van informatie, dit niet zo slim was geweest. 1,5 jaar geleden kwam ik voor het laatst terug van 7 maanden buitenland en kon je dwars door mijn lange haar heen kijken. Ik heb het kort laten knippen en er brak een periode aan van frustratie. De haaruitval was wel gestopt. Er begon verbetering op te treden en ik heb 1,5 jaar hoop gehad dat het goed zou komen. Ik had de hele tijd de illusie dat mijn haar van bovenaf gezond terug groeiden. Maar na 1,5 jaar de dunne stukken eruit te hebben geknipt ben ik nu na mijn laatste kappersbeurt ten einde raad. De dunne haren zijn zo kwetsbaar dat ze ook continu afbreken. Ik heb dus nu geen haaruitval meer maar dun haar dat alleen maar breekt.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn haar gewoon dun terug groeit, en dat ik de dunne stukken er niet uit kan knippen, het blijft dun. Ook ontdekte mijn moeder een inham op mijn trouwfoto's een jaar geleden. Ik heb dat genegeerd maar er is wel degelijk een inham die ik wel goed kan verbergen, omdat het haar dat ik nog heb nog net zo veel volume heeft als vroeger. Ik had haar tot een flink stuk onder mijn borsten, golvend en met veel volume. Nu heb ik het schouder lengte al 1,5 jaar lang en moet ik het bij knippen omdat het telkens beschadigd. Het groeit ook veel langzamer naar mijn idee. Ik had afgelopen 7 jaar wel vaker deze lengte en dan was het binnen no time weer lang.

Om een lang verhaal kort te maken, ben ik er depressief van. Ik heb zo mijn momenten maar nu naar deze laatste kappersbeurt heb ik de hoop opgegeven. Ik heb dan wel nu eindelijk een afspraak met een dermatoloog maar als ik hier de verhalen lees, lees ik niet een succesverhaal. Ik ben ook zoals vele hier bang voor de toekomst, als ik nu al het jaar van een bejaarden heb? Ik ben 23!!!! Ik heb sterk het vermoeden dat het door de pil komt en de mannelijke hormonen door die inham die ik heb, waar overigens wel donshaartjes op groeien, die niet verder groeien. Ik heb zin om mijn hele hoofd kaal te scheren en "opnieuw" te beginnen in de hoop dat ik ooit mijn haar weer terug krijg. Maar dit durf ik niet natuurlijk. Iemand tips, en dan geen tips om mijn haar weer terug te krijgen maar tips om het te vergeten en gewoon te leven! Ik denk namelijk al 1,5 jaar elke dag aan mijn haar, dit had ik vroeger niet. Ik scan ook automatisch alle vrouwen en meisjes met mooi haar op straat en denk ohh dat haar had ik vroeger gewoon, hoe is dit mogelijk ??!! Ook kijk ik foto's van vroeger waar mijn haar nog mooi is en dan krijg ik gewoon liefdesverdriet bijna! Ik kan ook uren in de spiegel staan staren. Het stomme is dat van een bepaalde afstand en in bepaald ligt, mijn haar mooi is en er goed uitziet. Maar zodra ik dan in de badkamer ben met veel licht, of in bepaalde ramen kijk, ben ik net een scharnulleke en zijn het slierten :S. Extensions is denk ik geen optie omdat mijn haar zo zwak en breekbaar is, ik ben bang dat als ik die extensions eruit haal het nog erger wordt, ik heb stiekem nog ergens een beetje hoop namelijk.

Bedankt voor het lezen, alle reacties zijn welkom groetjes!
hallo

ik heb altijd als ik mij n haar wil laten lang groeien hetzelfde probleem alleen ik heb al dun haar van mijzelf ik ben 47 en heb dit al vanaf mijn 20e
na jarenlange psychische last van het dunne haar en haaruit haarafbreken
heb ik besloten om een full lace wig te gaan dragen geweldig ik ben er helemaal mee in mijn nopjes het word niet op je haar vast geplakt kan dus ook veel minder kwaad als weaving of extensions

ik voel me eindelijk vrouw ik zag ook mensen met heel mooi lang haar en dan dacht ik had ik maar zulk mooi haar
nou met mijn wig op heb ik zelf mooi haar het is dan wel niet van mijzelf maar niemand die het ziet ja bekenden maar dan zou je eerst met wat korter haar beginnen en misschien ook om zelf wat te wenne

ik heb nl direct 22 inch besteld is 55 cm
maar ik wou zo graag lang haar dat het kon mij nik sschelen wat ze er van vonden ik ben gelukkig ermee

ik wil zelfs nooit meer met mijn haar geconfronteerd worden
heb ook een kale plek op mijn hoofd

ik laat je dit alleen weten hoor dat er ook een optie is om een haarwig te nemen

gr joke adema
jokeadema is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 18:09   #18
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jokeadema Bekijk bericht
hallo

ik heb altijd als ik mij n haar wil laten lang groeien hetzelfde probleem alleen ik heb al dun haar van mijzelf ik ben 47 en heb dit al vanaf mijn 20e
na jarenlange psychische last van het dunne haar en haaruit haarafbreken
heb ik besloten om een full lace wig te gaan dragen geweldig ik ben er helemaal mee in mijn nopjes het word niet op je haar vast geplakt kan dus ook veel minder kwaad als weaving of extensions

ik voel me eindelijk vrouw ik zag ook mensen met heel mooi lang haar en dan dacht ik had ik maar zulk mooi haar
nou met mijn wig op heb ik zelf mooi haar het is dan wel niet van mijzelf maar niemand die het ziet ja bekenden maar dan zou je eerst met wat korter haar beginnen en misschien ook om zelf wat te wenne

ik heb nl direct 22 inch besteld is 55 cm
maar ik wou zo graag lang haar dat het kon mij nik sschelen wat ze er van vonden ik ben gelukkig ermee

ik wil zelfs nooit meer met mijn haar geconfronteerd worden
heb ook een kale plek op mijn hoofd

ik laat je dit alleen weten hoor dat er ook een optie is om een haarwig te nemen

gr joke adema
hoi joke kan je een foto plaatsen anoniem van jezelf met wig op?
ik ben zo benieuwd naar je haar na dit stukje! liefs millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 04:57   #19
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjesterug Bekijk bericht
Haar is zo belangrijk voor vrouwen, het lijkt wel of je kracht weg is gevloeid en het lijkt of je alleen maar gelukkig kan zijn als je mooi haar hebt. Veel mensen zullen je voor gek verklaren maar het voelt echt zo.. wat als het niet meer terug komt? en we ons nooit meer mooi en sexy kunnen voelen? .
Haar is voor mij als man (die graag vrouw wilt zijn) eigelijk alles, ben er vrijwel de hele dag mee bezig en mijn ultime wens is het haar op bil of heup lengte te krijgen. Ben net als jullie altijd naar meiden en jonge vouwen aan het kijken naar hun (lange) haren, en in winkelramen en spiegels naar mijn eigen haar of het wel mooi en goed valt. Zelfs op Girlscene forum kijk ik dagelijks naar het topic ''Show je lange haar''

Gelukkig groeit het gestaag door en is de lengte inmiddels al ruim 40 tot 45 cm. In april 2010 was mijn haar nog maar 2 tot 3 cm lang, maar mijn regime slaat bij mij erg goed aan. Verlies per dag maar hooguit 15 tot 20 haren.

Voordat ik over 3 jaar 50 wordt moet mijn doel (haarlengte tot aan mijn billen) bereik zijn
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 16:11   #20
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie en net een huis gekocht en hij weet van nix. Ben doodsbang dat hij me verlaat.. Gelukkig gaat hij altijd om 5 uur sochtens de deur uit en kan ik rustig mn haar kammen.. op vrije dagen slaapt hij tot maximaal 10 uur en ik ben altijd voor 7 uur wakker..
Ik heb 8 jaar een relatie gehad, dus kan wel meepraten over hetgeen 'houden van'. Je hoeft in principe echt niet bang te zijn dat hij je verlaat. Als hij 'echt' van je houdt tenminste. Ik hield zoveel van mijn 'ex' al had ze brandwonden in haar gezicht, ik bleef toch wel bij haar. Want het ging om haar, als persoon, iemand die uniek is qua karakter en onvervangbaar. Een persoon waar bij je thuis komt, je problemen neerlegt en samen oplost, ongeacht wat andere denken. Een echte maatje helpt je door shit tijden heen
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 21:13   #21
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Mooie post, Jasperdje. (En blij dat je opnieuw bent ingelogd )
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 21:53   #22
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Ik heb 8 jaar een relatie gehad, dus kan wel meepraten over hetgeen 'houden van'. Je hoeft in principe echt niet bang te zijn dat hij je verlaat. Als hij 'echt' van je houdt tenminste. Ik hield zoveel van mijn 'ex' al had ze brandwonden in haar gezicht, ik bleef toch wel bij haar. Want het ging om haar, als persoon, iemand die uniek is qua karakter en onvervangbaar. Een persoon waar bij je thuis komt, je problemen neerlegt en samen oplost, ongeacht wat andere denken. Een echte maatje helpt je door shit tijden heen
inderdaad mooi gesproken jasper,zo is het maar net!
mijn man moest een plaatje in zijn mond,en moest hier 2 onder tanden voor trekken,en echt hij vond het vreselijk ik heb hem altijd gesteund en hij mij met mijn haar probleem,als je van elkaar houd zit dat wel goed denk ik!zoniet dan is het een grote eikel en kan je die persoon beter kwijt dan rijk zijn!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 12:02   #23
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ik ben net bij de dermatoloog geweest. Niet veel positiefs eigenlijk. Combinatie van factoren, kan goed door de pil komen, vooral die inhammen dan. Haren die zijn verloren zullen niet meer terug komen en ik moet realistisch zijn. Wel verbetering kan er optreden. Ik heb minoxidil 2% voor de inhammen gekregen en ANACAPS Tri-Activ van Ducray een kuur van 3 maanden. Dan moet ik terug komen. 74 euro bij elkaar :S Ik weet niet of dit zin gaat hebben maar ja ik ga het maar proberen. Na 3 maanden kunnen we dan kijken hoe het gaat en kan ik eventueel naar yasmin of diane 35 veranderen.
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 14:35   #24
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Trouwens ik lees de bijsluiter van minoxidil en dit is alleen voor mensen die AGA hebben, wat dus erfelijk is. Dit heeft ze helemaal niet vermeld dat ik dit heb. Dat deze dermatoloog dit voorschrijft betekend dit dat ik het heb? Er staat in de bijsluiter namelijk dat het alleen bij AGA gebruikt mag worden en absoluut niet bij acute of chronische haaruitval door andere redenen zoals stress, whatever. Wat moet ik doen?
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 23:05   #25
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjesterug Bekijk bericht
Er staat in de bijsluiter namelijk dat het alleen bij AGA gebruikt mag worden en absoluut niet bij acute of chronische haaruitval door andere redenen zoals stress, whatever. Wat moet ik doen?
Haaruitval door (chemische)stress hersteld zich doorgaans zeer goed. maar gebruik de Minox nu maar en maak je eerste bevindingen dan over 3 tot 4 maanden hier bekend.

Klagen over haarverlies lijdt doorgaans alleen maar tot meer stress, en dus ook weer haarverlies.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 20:31   #26
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Minoxidil wordt als het goed is voor meer gebruikt worden dan alleen AGA. Maar jij verteld dat je last van inhammen hebt, als vrouw, wat een symptoom kan zijn voor AGA. Ik denk niet dat stress duidelijke inhammen kan veroorzaken, op zijn hoogst diffuus. Stress kan het AGA proces wel versnellen.

Als je echt echt twijfelt, neem contact met je dermatoloog op. Het is wel belangrijk dat jij je dermatoloog vertrouwt, om zo samen de beste oplossing te vinden.

oja en haartjesterug als je aga hebt, betekend dit niet meteen dat je volledig kaal word he :p misschien is dit jouw patroon voor de aankomende 20 jaar en kan het van hieruit beter gaan!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2012, 00:07   #27
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Ik ben nu toch maar begonnen met minoxidl 5% op de inhammen en midden bovenop de voorkant. Volgens mij werkt het wel een beetje al gek genoeg, vooral op de inhammen zie ik al nieuwe haartjes komen terwijl ik het pas net 2 weken gebruik, maar weet niet of dit me verbeelding is! Ik ben bij 2 dermatologen geweest en de een zij dat ik het alleen op de voorkant moest doen en de 2e ook op de achterkant. Alleen zie ik dat niet helemaal voor me. Ik vind dat mijn scheidingen wel wat groot zijn achter maar ik heb geen idee of ik zo geboren ben of niet en omdat ik er niet goed bij kan en ik ook niet zeker weet of ik consequent het op dezelfde plek kan doen, doe ik het alleen nu aan de voorkant. Gek genoeg vallen mijn haren nu achter meer uit dan normaal. Maar misschien komt dit door de herfst? Het is ook de ene dag veel en dan weer een dag niets etc. Daarnaast ga ik ook overstappen van microgynon anticonceptie naar yasmin wat dus een anti-androgene werking heeft. Ben benieuwd of dat uitmaakt. Al met al voel ik me best ok. dat ik eindelijk aan het behandelen ben zeg maar!

Vraag geeft minoxidil verbetering van het hele haar of alleen op de plek waar je het aan brengt? Omdat dus haaruitvallen een "goed" teken zou zijn dat de minoxidil aanslaat, maar het haar valt dus uit waar ik de minoxidil niet op doe!! Iemand ervaring?
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2012, 16:25   #28
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Minoxidil verspreidt zich onder de hoofdhuid en heeft dus op al je haar effect. Zo kunnen zelfs je wenkbrauwen er baat bij hebben (dat was bij mij zo). Zelf zweer ik bij de 5% minoxidil sinds jaar en dag, maar het is wel goed om met 2% te beginnen om te kijken hoe dat uitpakt. Met de Yasmin heb ik persoonlijk niet zo'n goede ervaring, wel met de Diane 35 maar dat is dan weer een heel zware pil. En verder: hoe is je levensstijl? Stress, onvoldoende slaap en rust, instabiliteit (relaties, werk, emoties, psychische gezondheid), alcohol, sigaretten, drugs en medicijnen, overmatig suikergebruik, transvetten, overgewicht, tekorten aan allerlei vitaminen, mineralen en vetzuren zijn funest voor je haar! Onderschat dit alstjeblieft niet!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.