Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2012, 19:12   #1
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Hand door het haar uitval

Hee haarwebbers,

Ik heb enkele vragen over mijn haren, hopelijk kunnen jullie die beantwoorden.

Wanneer ik met mijn hand door mijn haar ga (vooral de achter-onderkant) heb ik elke keer haartjes in mijn handen.. soms 1 soms wel 3.. Ik ben vandaag wel 80 haartjes verloren alleen al door de wrijvingen door mijn haren..

Ik heb wel idioot veel stress gehad laatste 3 maanden, ik sport 6 dagen per weg intensief.. Eet enorm veel kwark ( kilo per dag ) en zit veel in de zon..

Ik kan jullie niet vertellen of mijn haar dunner word aangezien de kapster mijn haar 4 weken geleden heeft uitgedund! Daardoor is ook mijn lelijke kruin te zien..

Word dit een probleem?

Jasperdje!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2012, 22:23   #2
jokeadema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2012
Locatie: heerenveen
Berichten: 22
hand door haar uitval

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Hee haarwebbers,

Ik heb enkele vragen over mijn haren, hopelijk kunnen jullie die beantwoorden.

Wanneer ik met mijn hand door mijn haar ga (vooral de achter-onderkant) heb ik elke keer haartjes in mijn handen.. soms 1 soms wel 3.. Ik ben vandaag wel 80 haartjes verloren alleen al door de wrijvingen door mijn haren..

Ik heb wel idioot veel stress gehad laatste 3 maanden, ik sport 6 dagen per weg intensief.. Eet enorm veel kwark ( kilo per dag ) en zit veel in de zon..

Ik kan jullie niet vertellen of mijn haar dunner word aangezien de kapster mijn haar 4 weken geleden heeft uitgedund! Daardoor is ook mijn lelijke kruin te zien..

Word dit een probleem?

Jasperdje!
hallo

een mens verliest ongeveer 80 haren op 1 dag misschien een baker verhaal hoor maar als je niet door je haar wrijft verlies je geen haar
dan zou ik niet meer iiedere keer mijn hand door het haar halen word je alleen maar onzeker en ongelukkiger van

maar als je ze zo verliest en je hoofdkussen haar op ligt ja dan is het wel veel en als de kapper jou haar uitdunt lijkt het ook al gauw dunnenr denk
ik
ik weet neit of je dik of dun haar hebt met dun haar hoef je maar bij wijze van 30 haren verliezen op 1 dag al veel schelen natuurlijk

je zou eens naar de kapper kunnen gaan en die even vragen wie weet weet die er wel wat op

maar ik begrijp maar al te goed hoe vervelend je daarbij voelt
het beheerst mijn leven ik heb echt heel veel haaruitval

hoop dat het over gaat

gr joke
jokeadema is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2012, 07:36   #3
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
dankje!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 15:22   #4
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Eet enorm veel kwark ( kilo per dag )
Dat is wel héél erg veel. Niet dat ik denk dat zuivel direct iets met haren te maken kan hebben (zuivel is vooral water, vet, eiwitten en wat calcium), maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dat gezond is. Net zo min als het gezond is om elke dag een kilo appels te eten, of een kilo wortels, of een kilo volkorenbrood.
Daarnaast heb je dan al aan ongeveer 30-50% van je dagelijkse energiebehoefte voldaan (afhankelijk van je lichaamsbouw): 1 kg halfvolle kwark zijn ongeveer 1000 kCal. Als je daar nog een warme maaltijd bij doet (soepje, aardappelen, groente, vlees) van 800-1000 kCal, dan zit je al bijna aan je benodige calorie-inname. En dan heb je nog geen tussendoortjes, broodmaaltijd en dranken gehad.

Overigens drink en eet ik zelf al 25 jaar geen zuivelproducten, omdat ik ze meestal niet echt lekker vind, en omdat de meeste zuivelproducten nogal wat lactose bevatten, en dat is een stof die ons lichaam echt niet meer nodig heeft: niet voor niks is 75% van de wereldbevolking lactose-intolerant. Melk is oorspronkelijk (biologisch/evolutionair gezien) een tijdelijke voedingsbron voor pasgeboren en jonge dieren. Volwassen dieren verliezen de mogelijkheid om melk te verwerken als ze ouder worden, zodat je extra gestimuleerd worden om op vast voedsel over te schakelen. Wij mensen doen eigenlijk dus iets heel geks: melk(producten) consumeren op volwassen leeftijd. Daarnaast doen we nog iets veel gekkers: wij consumeren melk(producten) van andere zoogdieren, zoals koeien. Terwijl koeienmelk eigenlijk ooit was bedoeld als voedsel voor kalfjes.

Ook de gezonde eigenschappen van melk zijn niet onbetwist. Het is absoluut een zeer goede en goedkope bron van eiwitten, vergeleken met vlees, peulvruchten of vleesvervangers. Maar de aangeprezen eigenschappen zoals "goed voor de botten wegens calcium" zijn niet helemaal waar. Ja, er zit veel calcium in. Echter, om die calcium te kunnen losmaken uit de melk, is er veel magnesium nodig, veel meer dan je lichaam kan leveren. De meeste calcium uit de melk verlaat dus gewoon weer je lichaam via de darmen. Daarnaast zal je lichaam gaan verzuren door de overdaad aan melkeiwit (wat namelijk zuur is). Om dat te compenseren, is basisch materiaal nodig, zoals calcium, en dat zal je lichaam uit de calciumvoorraad halen: je botten.
Als je dus niet voldoende magnesium hebt, heeft het drinken van veel zuivelproducten dus potentieel een botontkalkend effect! Het schrijnende is echter dat elke huisarts je, op volautomatische piloot, zal adviseren om melk te drinken, "omdat het gezond is". En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die rommel (hormonen, antibiotica e.d.) die in grote hoeveelheden in melk zitten...

Mijn vrouw heeft haar leven lang (29 van de 35 jaar) ontzettend veel last gehad van constitutioneel eczeem. Zelfs hormooncreme (rotzooi!) hielp niet meer. Toen hebben we het alternatieve circuit opgezocht. Nou, dan kom je wat clowns en charlatans tegen, zeg! Accupunctuur, accupressuur, "geen kraanwater meer drinken", "alleen biologisch eten", "je aura is slecht" en ga zo maar door. Maar toch heeft het ons enkele goede aanknopingspunten opgeleverd, omdat we zelf veel van die suggesties onderzocht hebben, zo goed en kwaad als dat kan als amateurs. Met een gezonde dosis verstand, en wat kennis van scheikunde en biologie kom je een heel eind. Voor ons gevoel leek melk een product dat een mogelijke "trigger" kon zijn voor haar eczeemaanvallen. Dus toen hebben we rigoreus bijna alle zuivel uit haar eetpatroon geschrapt, behalve de producten die bijna geen lactose meer bevatten, zoals goudse kaas. Binnen enkele maanden was het medicijngebruik afgenomen tot nog geen 10%! En al zes jaar lang heeft dit aangehouden.

Waarom dit hele verhaal? Ik denk persoonlijk dat een beetje melk (tot 200 ml/gr) melk(producten) per dag weinig kwaad kan, en dat de meeste mensen zelfs probleemloos grotere hoeveelheden kunnen verdragen, daarop heeft de evolutie ons in het "westen" namelijk meestal redelijk aangepast. Maar als je vreemde gezondheidsproblemen hebt, is het stoppen met zuivelproducten, als proef voor een paar weken, een eenvoudige en goedkope manier om te kijken of je situatie verbetert.

En zoals gezegd, los van het feit of je al dan niet in de gezondheidsclaims van melkproducten gelooft: iedere dag een hele kilo kwark kan volgens mij nooit gezond zijn!

Succes!
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven

Laatst gewijzigd door rweersch; 23 augustus 2012 om 06:49 Reden: [inderdaad, 200 ml, niet cl. En talloze typo's verbeterd]
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 23:58   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Interessant verhaal hierboven. Alleen zul je 200ml en niet 200cl bedoelen.

Ik denk ook dat je met een kilo kwark een te hoge inname hebt waardoor het nadelige effecten gaat hebben; waaronder mogelijke verzuring en andere nadelige haar effecten. Zelf vind ik zuivelproducten te lekker en inderdaad een makkelijke bron van eiwit om ze laten staan; maar ik probeer wel op de hoeveelheden te letten.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.