Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2003, 12:53   #1
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
Even een vraagje!!!

Hoi allemaal.

Weten jullie misschien als er mensen ooit helemaal van ttm genezen zijn. Want ik zou wel eens ervaringen willen horen van mensen die het hebben gehad, en hoe hun er vanaf zijn gekomen. Dat moet toch mogelijk zijn!
Ik ga over een week trouwens met gedragtherapie beginnen.

veel liefs
karin
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2003, 13:29   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik denk dat ttm in de 'genezingsfase' steeds een kleiner deel van je leven gaat uitmaken maar dat je ten allen tijde alert moet blijven. Zoals bolleke ooit zei in andere woorden, ttm wordt na een tijd een vriend, iemand die je waarschuwt als je jezelf in een moeilijk parket werkt en die je waakzaam houdt.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2003, 17:29   #3
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Thumbs up Hoi Kaantje !

Goed van je dat je die therapie gaat proberen !!!!
Heeeeeeel veeeeeeel succes !!

Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2003, 10:10   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Kaantje.

Hoi kaantje,

Hoe is het met jou en met je twee kindjes?
Goed zeg dat je over een week met therapie begint!!!!
Heel veel succes daarmee!

Je vraagt of er mensen zijn die van de ttm zijn afgekomen, voor zover ik weet is Cheryn Salazar ervan af gekomen. Zij plukte haar wimpers en wenkbrauwen en ze is amerikaans.
Ik heb een boek van haar in huis, dat boek gaat over haar leven met ttm.

Zie deze site:

http://www.cheryn.com/new/book.html

Ook heeft ze omdat ze de problematiek goed kent van ttm-ers een eigen pruikenbussiness opgezet, zie deze site:

http://www.cheryn.com/

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2003, 12:48   #5
Ida
HaarWeb lid
 
Ida's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2003
Locatie: lommel
Berichten: 15
hey kaantje,ik wens je alvast enorm veel succes meisje met je gedragstherapie,zelf heb ik het ook al twee maal opnieuw geprobeerd maar telkens er iets van tegenslag op mijn weg kwam(overlijden moeder en schoonvader ) had ik weer die terugval
Waarschijnlijk ligt het ook aan het aantal jaren dat ik ook al trek,is ook al 36 jaar ,met hulpverlener klikte het niet echt,
maar zet door hoor,zeker als het klikt met jou hulpverlener,zal het enorm kunnen verbeteren en dat is ook al heel wat he,liefs van ida,ik duim voor je
__________________
ida
Ida is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2003, 19:21   #6
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Kaantje,

Goed dat je weer in therapie gaat. Ga d'r voor en ik hoop dat het z'n vruchten afwerpt voor jou!! Heel veel succes!!
Om op je vraag te antwoorden of er ooit iemand vanaf gekomen is??....Misschien ik ...maar misschien ook niet Ik weet het niet, de tijd zal het moeten uitwijzen.... Het gaat erg goed, ik heb na hele slechte tijden mijn eigen haren terug, draag geen haarwerk meer, loop gewoon zo rond.... Zonder te hoeven denken: 'Zouden ze het zien dat ik kale plekken heb??'..of..'Zouden ze zien dat ik een haarwerk draag'?? Dat is echt heerlijk, het geeft je zelfvertrouwen!! Maar of ik er nou echt vanaf ben? Ik denk het niet, het zal altijd een zwakke plek blijven en zal altijd alert moeten zijn.......
Gedragstherapie is wel hetgeen me helpt m'n controle vast te houden als het nodig is, maar zelf ervaar ik dat motivatie, strijd/vechtlust, doorzettingsvermogen en ECHT willen kernbegrippen zijn die je beslist nodig hebt. Er zijn regelmatig momenten dat je zwakkere momenten tegen zult komen, maar die moet je juist winnen, dan voel je je sterk en zul je je steeds sterker voelen. De drang neemt af na verloop van tijd, het duurt lang, maar is zeker de moeite waard!!
Nogmaals veel succes!!
Groeten van Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 12 september 2003 om 19:41
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2003, 19:44   #7
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
hoi monique

Hoi

Met mij twee kids gaat het prima de oudste is echt een deugdniet en gaat nu naar peuterspeelzaal wat hij prachtig vind en de jongste is over 10 weken alweer een jaar!
Met mij ging het heel goed totdat ik een flinke terugval had toen ben ik aan de anfranil gezet door de huisarts wat de zaak alleen maar verslechterde. En nu ben ik er weer vanaf en voel ik me weer lekker in me vel gaan zitten. En natuurlijk kan ik niet wachten om met therapie te beginnen.
Ik las dat je alweer iets van zes weken nu plukvrij bent! Goed hoor.. Ga vooral zo door en geniet van je zwangerschap!

Veel liefs karin
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2003, 19:48   #8
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
Hey monique

Ik las net op die site dat zei er vanaf is gekomen zoals je zei maar hoe is zij er vanaf gekomen dan als jij dat boek heb gelezen. En lees ik nou goed dat haar twee kids ook haren plukken?!!!
Is het genetisch of doordat ze het hun moeder zagen doen?

Liefs kaantje
(karin)
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.