Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2003, 21:05   #1
zebedee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 4
vakantie&plukvrij

Hallo allemaal,

Ik ben nooit zo actief geweest met schrijven maar nu voel ik dan toch weer de behoefte. Toen ik een half jaartje geleden voor het eerst kennis maakte met dit forum heb ik eens een korte hallo brief geschreven en daar is het toen bij gebleven. Toen stond er ook een verhaal van iemand over de vakantie en het niet plukken. Nou ja ik heb dus ook (weer) dezelfde ervaring gehad. Een week op vakantie in ik ben volkomen plukvrij. Geen enkele behoefte ik dacht er niet eens aan maar zodra dat vliegtuig lande op schiphol............. Terwijl ik mij toch zo voorgenomen had. Tsja dan ga je denken..... waarom? En eerlijk gezegd ik kan geen enkele reden vinden. Heb een leuke baan een te gekke baan, een geweldige vriend, fantastiche vrienden, goed sociaal leven, geen stress, geen moeilijke tijden,leuk huis etc etc. Het enige waarvan ik baal is dat ellendige plukken. Waarom dan toch ???????????
Ik heb geprobeerd het te accepteren, oke het hoort nou eenmaal gewoon bij me! Die gedachte heeft even goed gedaan maar is ook niet de oplossing. Ik zou het nog kunnen accepteren als ik iets zou moeten doen, iets waarvoor je een drempel over moet, iets wat erg moeilijk voor mij zou zijn maar ik hoef er eigenlijk alleen iets voor te laten, iets niet te doen. Je zou denken wat is er nou makkelijker dan dat, iets niet doen.
Krijg langzaam het gevoel dat het "gewoon"een verslaving is. Net als roken. (wat ik overigens ook doe) of gokken of nou ja, noem alle verslavingen maar op.
Ik heb al verschillende therapieen gedaan (gedrags&meditatie&hypnose&ken jezelf&algemeen) Aan de "normale" de algemene heb ik het meeste gehad. Deze therapie was er niet voor om te stoppen met het haarprobleem maar om mijzelf gelukkiger te maken. En dat is goed gelukt. Ben nu erg tevreden en happy.Je zou verwachten........ maar helaas. Iemand nog een idee?

Groet Zebedee
zebedee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.