Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 november 2004, 20:57   #1
An.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 17
Question beginneling

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op het forum en weet nog niet zo goed hoe alles
er hier aan toe gaat.
Ik ben ook helemaal nieuw op het gebied van haarproblemen en weet niet wat ik nu moet .
Hier even een korte geschiedenis van mij:
Ik kreeg als ik zo terug kijk ongeveer een jaar geleden
last van dunner haar, vooral aan de voorkant. Langzaam werd dit steeds erger
totdat mijn vriend een keer zei dat mijn haar echt begon uit te dunnen.
Ik zelf stond er toen nog niet zo bij stil.
Daarna begon de ellende. Ik ging nu zien dat mijn haar echt uitviel:
's ochtends veel haren op mijn kussen (10 haren) en vooral met het wassen (douchen) kon ik daarna aan de onderkant hele plukken eruit halen. OOk met het borstelen en fohnen van mijn haar lag de hele vloer van de badkamer vol! (meer dan 20 haren). Ik ben ongeveer 2 maanden geleden naar de huisarts gegaan.
Die herkende een mannelijk patroon op mijn hoofd en stuurde me door naar de demratoloog: dr. Boersma. Hij constateerde de mannelijke vorm van kaalheid bij me en vertelde me de opties van de dianepil, een aminixil-kuur die je bij de kapper kan halen (als tijdelijk middel wat het een beetje binnen de perken houdt) en uiteindelijk finasteride, de pil op verwijzing naar zijn haarkliniek in Geldermalsen.
Ik schrok enorm en vraag me nu af of ik dit wel echt heb. Het hele probleem is naar mijn idee begonnen toen ik ben overgestapt op de pil 'lovette'. De huisarts had me na mijn bezoek inmiddels diane voorgeschreven. Deze pil heb ik al eerder geslikt (2 jaar geleden) vanwege mijn acne. Ik had toen van te voren en daarna geen last van haar uitval.
Maar het kan dus ook allemaal toeval zijn. Dat het pilgebruik niets te maken heeft met mijn haaruitval en dat ik deze aandoening wel degelijk heb. Ik ben nu 20 jaar en na mijn 19e verjaardag lijkt het allemaal langzaam te zijn begonnen. Dit zou volgens de dermatoloog inderdaad de leeftijd zijn waarop de eerste tekenen zichtbaar kunnen worden.
Toch vraag ik me af of er geen andere redenen zijn die hiervoor kunnen zorgen:
Welke oorzaken zijn hiervan bij jullie bekend en welke oplossing weten jullie?
Misschien wil ik het niet accepteren maar ik wil graag alle minder ernstige vormen van haaruitval door andere oorzaken eerst definitef uitsluiten!
Kan het komen door een allergie (haar verven)?
Welke pillen zijn bij jullie bekend die dit veroorzaken?
Wie heeft er andere medicijnen of alternatieve wegen geprobeerd en wat raden jullie me juist wel en niet aan?

Zo, dat was een heel verhaal! Maar ik ben ook zo in de war en het is allemaal zo nieuw voor mij! Opeens overkomt dit me en ik kan er niets tegen doen!
Normaal krijg je een medicijn en dan gaat het over. Hier kan je niets tegen doen. Voelen jullie je ook zo machteloos? Dr. Boersma vertelde ook dat het goed te stoppen is maar dat mijn haarhoeveelheid in de loop der jaren wel afneemt. Helemaal herstellen (of meer maken) gaat niet, buiten transplantatie om dan. Ik had mezelf er over 20-30-40 jaar wel anders voorgesteld!


Dankjewel!
Doeg,
Annemarie
An. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 14:35   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Annemarie,

Je vertelde dat je zo'n 10 haren sóchtends vind op je kussen en ongeveer 20/30 tijdens het haren wassen. Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar als ik het wel goed begrepen heb dan heb je geen abnormaal haarverlies.
Misschien zit jou probleem hem in de terug groei?
maar zeker niet in het haarverlies. Je mag gemiddeld zo'n 80 haren per dag verliezen. Pas als je over de 100 per dag zit spreek je over overmatige haaruitval.
Mijn zus met een flinke bos haar en totaal geen haaruitval (haarverlies heeft ieder mens, hoort bij de natuurlijke verjonging van de haren) verliest (heb ik stiekem geteld omdat ik het wilde vergelijken) zo'n 85 haren met wassen, en dit 2 á drie keer per week. Dit is echt volledig normaal.
Als het hem in de teruggroei zit, misschien heb je dan wel iets aan minox, omdat minox ervoor zorgt dat haren kunnen terug komen terwijl finas en de Diane er voornamelijk voor zorgen dat de uitval minder wordt, of misschien beiden?

Succes, liefs Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 18:38   #3
An.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 17
Dankejwel voor je reactie!

Ik bedoelde dat er zoveel haren blijven liggen maar dan heb ik de hoeveelheid
haren niet meegeteld die ik er zo'n 6-7 keer tijdens het douchen al onder uit mijn haar trek!
Maar het zou best kunnen wat je zegt! Toch heeft dr. Boersma w3at anders geconstateerd en ik zie het ook duidelijk. Vooraan kijk je zo door mijn haren heen en kijk je zo op mijn hoofdhuid. Er hangen nog wat dunne strengen. Maar ik ben wel in de beginfase, vandaar dat ik de goede keuzes wil maken omdat het nu nog niet zo erg is en ik er nu nog wat aan kan doen.
Ik hoor hier zoveel verschillende dingen en medicijnen en oplossingen waar de dermatoloog het helemaal niet over gehad heeft! Ik wil er geen maanden/jaren over doen om erachter te komen dat iets anders beter zou zijn voor mij want dan kan het inmiddels al weer verergerd zijn!
Ik zal het eens aan hem voorleggen de volgende keer!

Liefs,
Annemarie
An. is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.