Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 augustus 2004, 20:16   #1
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
wie kan mij meer vertellen over androcur?

Ik zit te denken om de arts te vragen of hij mij androcur wil voorschrijven.
Kan iemand mij vertellen of dit goed helpt tegen haaruitval?
Ook vroeg ik me af of je dit middel je hele leven mag gebruiken.
Kan iemand alsjeblieft deze vragen beantwoorden?

liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 10:01   #2
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi Sigur

Ik ben nu net begonnen met androcur in combinatie met de diane pil.
Ik ben nu ongeveer 9 of 10 dagen bezig en heb nu al last van hartkloppingen en pijnlijke borsten. Mijn haaruitval daar is nog niets aan verandert maar ik zal je op de hoogte houden.

Liefs Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 14:57   #3
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Bedankt voor je reactie, en ja ik zou graag op de hoogte gehouden worden. Weet jij of je androcur je leven lang mag slikken? Want als het wel aanslaat en je moet er vervolgens weer mee stoppen begint de haaruitval dan niet weer opnieuw?

Liefs Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 16:00   #4
yanaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 1
Hallo

Ik heb androcur ook eens genomen samen met de diane pil .

Ik vind dat je er alleen dikke borsten van krijgt .

Je mag het ook niet blijven nemen zei de dokter en ik heb eigenlijk er geen baat bij gehad hoor . ik zou het dus ook niet aanbevelen .

Liefs yanaa
yanaa is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 16:31   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi,
Heb zelf een aantal jaren Androcur genomen, maar zonder enig resultaat te merken.
Sigur, ik las elders dat je haarverlies vermoedelijk met het stoppen met de pil te maken heeft. Je hebt geen AGA, en dan weet ik niet of Androcur wel zou helpen. Misschien herstelt je haar zich wel vanzelf? En wat als je ooit met Androcur zou stoppen? (Ik wist trouwens niet dat je dat maar voor beperkte tijd mag nemen.. heeft mijn vroegere dermatoloog me nooit veteld).
Wat zegt je dokter ervan?

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 17:20   #6
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi cloud,(en anderen)

Ja, mijn haaruitval komt door het stoppen met de pil, maar na 14 maanden weer opnieuw dezelfde pil is het nog niet over. Ik ben bang dat de pil iets heeft veroorzaakt waar ik anders nooit last van zou hebben gehad. Ook ik ben inmiddels bijna de helft kwijt! Achter mijn oren kan ik er al een beetje doorheen kijken.
Ben zo bang, echt ten einde raad! Ik ben de laatste tijd zo ontzettend somber, ik weet dat ik mijn haar niet het belangrijkste moet vinden in het leven maar op het moment is het toch het enige waar ik aan denk. Ik ben weer gaan roken (als een gek)terwijl ik jaren gestopt was, ga niet meer uit (terwijl ik midden twintig ben) en ben de hele dag door misselijk door mijn gedachtes. Ik ben de hele dag moe omdat ik er s'nachts over droom.
Mijn haar is ook jarenlang geromantiseerd door anderen. Omdat ik lang natuurlijk krullend blond haar heb tot aan mijn kont noemden ze me altijd jonkvrouwe
of elfje. Altijd was mijn haar hetgene dat mensen opviel. Ik weet niet of ik mezelf nog mooi kan vinden als het nog dunner word. Ik weet dat ik het niet mag zeggen en dat haren niet het belangrijkste behoren te zijn en voel me schuldig als ik het zeg, maar als het niet goed komt met mijn haar ben ik bang dat het ook niet meer goed komt met mij. Ik ben ook zo boos het had niet gehoeven, het was niet nodig geweest als ik nooit die pil had geslikt!!!!

Sorry voor mijn geklaag, moest het even kwijt (zit nu in een behoorlijke dip)

Liefs Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 18:32   #7
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
hoi meiden,

Ik lees dat jullie allemaal geen baat hebben gehad bij androcur, Ik ben er natuurlijk net mee begonnen en merk ook nog niks. Maar Cloud ik dacht dat je vertelde dat je haaruitval wel gestabiliseert was met androcur of zijn er helemaal geen positieve ervaringen met dit medicijn?
Ik ben net bij mijn huisarts geweest omdat ik vond dat mijn hart zo snel/hard klopte, mijn bloeddruk was wel goed zei hij maar vond idd dat mijn hart heel hard klopte dus nu heb ik prepanolol ofzo dat is een soort beta blocker. Nou ik weet het even niet meer hoor. Heb ook nog over minox lotion en spiro lotion en yasmin pil gehad maar daar wist mijn huisarts niks van. Ik weet het niet meer hoor!
Had toch wel gehoopt dat mijn haaruitval zou stabiliseren door androcur maar nu geloof ik daar ook niet meer in.

Joney
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 18:34   #8
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hallo dames, hier ikke nog even voel me nu iets beter denk ik. snel afwisselende ups en downs! Hé Yanaa zijn je borsten wel weer de oude geworden na het stoppen? En hoe kwam dat eigenlijk door de hormonen door vocht?

liefs, sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 18:38   #9
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Joney,


Volgens mij zijn er wel mensen die er baat bij hebben misschien ben jij er één van, laten we het hopen! Ik denk dat het voor iedereen toch uit proberen is. Wat bij de één wel helpt helpt bij de andere niet.
Maar hoelang mag je het nu slikken van je arts?

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 22:20   #10
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Sigur, fijn dat je je inmiddels wat beter voelt. Ik kan je gevoelens heel goed snappen hoor. Als je haar altijd je handelsmerk is geweest moet het nog harder aankomen als daaraan geraakt wordt.

Joney, die versnelde hartslag komt van de Androcur? Ben je daar zeker van?
Androcur en Diane hebben misschien mijn haarverlies gestabiliseerd, maar weet het niet zeker, omdat ik denk dat het zowiezo al gestabiliseerd was. Omdat ik in al die jaren niet de minste verbetering in mijn haar heb gezien (noch kwalitatief, noch kwantitatief) ben ik geneigd om te zeggen dat het toch niet veel effect heeft gehad. Ik had er meer van verwacht. Maar, zoals Sigur zegt, sommige mensen hebben wél veel baat bij Androcur, en misschien ben jij er eentje van.
Over spiro en Yasmin kan je beter aan je dermatoloog vragen, huisartsen zijn niet zo op de hoogte.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2004, 08:38   #11
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
hoi meiden,

Ik weet het niet van die versnelde hartslag maar de huisarts zei dat dat wel mogelijk was en die ging er vanuit dat het tijdelijk was tot mijn lichaam gewent is aan de hormonen. Maar ik vind het wel erg raar nu neem ik daar weer medicijnen tegen. Het rottige is dat mijn dermatoloog nogal ver rijden is dus ik moet een goede in noord holland zien te vinden. Waar ik zo af en toe eens met mijn vragen heen kan gaan. Ja ik hoop dat androcur enz werken maar aan de andere kant wat ik al zei het staat me erg tegen om zoveel hormonen te slikken hoor!
Nou succes allemaal he!

Kus Joney
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 21:40   #12
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Joney,


Hoe gaat het nu met je? Zijn de hartkloppingen minder? En hoe gaat het met de haren?

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 22:02   #13
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi Sigur,

Ik heb nu voor mijn hartkloppingen beta blockers van de huisarts gekregen en die hartkloppingen is wel minder hoor maar ja zo steeds weer een medicijn erbij.
Ik vind dit echt heel erg vervelend allemaal! Ze hebben in mijn bloed trouwens wel iets afwijkends gevonden dit gaat om dhea hormoon maar ja wat is nou weer een dhea hormoon?
Hoe gaat het verder met jou? Joney
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 22:11   #14
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Misschien kun je informatie verkrijgen op internet over dat hormoon?

Tja hoe is het met mij? Vandaag weer een beetje somber, ik weet dat ik het niet moet doen, maar heb de uitgevallen haren weer eens zitten tellen en kwam weer op meer dan 200. Ik heb mijn haren van alle kanten bekeken in de spiegel en zie dat mijn volle haren tot aan mijn kont toch minder vol zijngeworden. Ik heb er eigenhandig een stuk van af geknipt!

Ik vind het wel heel fijn dat ik deze website gevonden heb, het helpt me toch enigzinds

Liefs, sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 23:17   #15
jolinda
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2001
Berichten: 43
Sigur,
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ook mijn haar was eens mijn handelsmerk,mooi lang vol en goudblond.
Ik heb zelfs aan shampooreclames meegedaan.
Ik ben ook ruim dehelft van mijn haar kwijt,het ziet er nog wel goed uit,maar niet meer bijzonder mooi,gewoon.

Maar.ik zou nooit androcur gaan slikken voor mijn haar.

Je verhoogd het risico op trombose(net als de pil,mar dan veel meer).

En verder is het zowiezo niet goed.

En je mag het iid maar een aantal jaren gebruiken,en dan?

Ik heb ook een periode diep in de put gezeten vanwege de haaruitval,maar daar ben ik nu doorheen.

Weet je wat je misschien kan helpen?
Kijk bv eens naar de andere dingen die mooi aan je zijn,je figuur je gezicht ect.

Daar werd ik steeds op atent gemaakt,en toen besefte ik eindelijk dat niet alles alleen maar om het haar draait.

Hoewel ik het nog steeds heel erg vind natuurlijk.

jolinda is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
androcur zonder de pil michelle Hirsutisme - Behandelingen 12 10 december 2004 18:18
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur) Cloud Haarproblemen bij vrouwen 4 10 november 2004 14:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.