Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2004, 11:04   #31
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Jennifer!!

Weet je ik zou zo graag willen dat ik voor al deze lieve mensen hier kon wensen dat ze geen haaruitval meer zouden hebben! Ik vind het zo erg voor iedereen!! Die jeuk he Jen die is erg he! Soms net zo erg als de haaruitval zelf.
Ik vind het wel heel erg knap van je dat je het nog steeds zonder medicijnen doet!! Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd maar toen werd het steeds erger.
Maar misschien helpt het bij jou wel en sta je op een ochtend op, kam je je haren en is de haaruitval opgehouden omdat je lichaam zich hersteld heeft!!
Ik hoop het voor je!!!
Heel veel liefs en een dikke knuf van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 11:17   #32
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Jennifer, is het die rooscure die ervoor gezorgd heeft dat je haar meer uitviel?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 11:29   #33
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Hoi Andastra,
Tsja ik weet het eigenlijk niet. Een paar maanden geleden begon ik ermee, en ik vond het heerlijk dat die jeuk weg was, maar kreeg een beetje irritatie op m,n hoofd en ben er toen ongeveer 2 weken mee gestopt, en het ging toen best goed met m,n haar, nog steeds geen jeuk, en het leek dus of de haaruitval ook iets minder werd. Heb het toen nog eens gebruikt half om half met babyshampoo, om te voorkomen dat het weer zou gaan jeuken, en het ging nog steeds goed, totdat ik eergisteren toch weer dat branderige gevoel op voelde komen. Toen heb ik het dus weer half om half met babyshampoo gedaan, en de jeuk is weg, maar wel weer iets meer haaruitval.
Ik weet nog niet wat ik nu zal doen. Ophouden , puur gebruiken (met kans op weer die bultjes op m,n hoofd), of zo doorgaan.
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 11:48   #34
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Jen ik ken dat branderige jeukerige gevoel maar al te goed!! Ik heb soms ook het gevoel van pijnlijke plekken op mijn hoofd (het gevoel van een blauwe plek dat als je erop drukt het pijn doet)
Dat je meer haaruitval hebt na het wassen hoeft niet persé met de shampoo te komen het kan ook komen door het gevoel wat eraan vooraf ging.
Als ik hele erge jeuk heb gehad of dat branderige gevoel dan weet ik dat ik meer haren zal verliezen. Want dat gevoel komt volgens mij voort uit het proces wat zich in je hoofdhuid afspeelt. (haarzakje, talg, hormonen etc.)
Maar je had het over bultjes daar heb ik ook last van gehad en ik gebruik ook vaak babyshampoo (zwitzal) en rooscur. Ik kreeg met name de bultjes toen ik deze produkten tegelijkertijd gebruikte. Misschien is dit een allergische reactie?
Misschien heb je baat bij Dermolin deze is ongeparfumeerd en bevat geen alcohol of zeep. Zwitzal is op zich ook goed daar heb ik jaren mijn haren mee gewasen maar nu met een hoofdhuid probleem vind ik hem toch niet zo prettig meer er zit naar mijn gevoel teveel parfum en olie in.

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 11:57   #35
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Hoi Sigur,

Ja het is inderdaad zo dat ik ook meer haar verlies wanneer ik die jeuk heb,
daarom wou ik het ook weer onderdrukken met de rooscure. Ik had toch wel het idee dat dat ook iets (indirect misschien ) tegen de haaruitval deed.
Misschien beter om het dan weer puur te gebruiken, maar toen kreeg ik juist die gevoelige bultjes op m,n hoofd. Misschien dan wel puur gebruiken, maar minder vaak. De zarqa shampoo voor tussendoor is trouwens ook heel fijn, en dat is er ook in een all-day variant, dus nog zachter dan de anti-roos.
Tsjonge, ben alweer de hele morgen over shampoo,s aan het denken enzo.
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 12:06   #36
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ja het is toch wat hé met die haren, maar weet je die tijd die ik nu in mijn haar steek dingen erover opzoeken etc. zie ik ook als een investering in mijn haar. Weet je dat als ik dit niet zou doen, ik nooit zou hebben geweten dat er meer mensen zijn met dit probleem nooit van rooscure of androcur gehoord zou hebben. Als ik in een wat rustiger vaarwater terrecht kom dan neemt het vanzelf wel af.

Ik denk dat rooscure indirect haaruitval wel kan verminderen aangezien het de hoofdhuid verlost van het gist roos etc. waar naar mijn gevoel de hoofdhuid dus zeker ook de hoofdharen baat bij hebben maar teveel ermee wassen is weer schadelijk. Ach zo kun je het een beetje vergelijken met vitaminen etc. iets wat slecht is bij teveel kan zeer goed zijn bij het juiste hoeveelheid gebruik ervan.

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 13:29   #37
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Volgens mij is het inderdaad zo dat die jeuk 'n aanduiding is van 'n probleem of irritatie van de hoofdhuid waardoor je haar meer uitvalt, dus die shampoo doet er volgens mij echt niet veel toe...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 13:51   #38
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Sigur,

Ik herinner me spijtig genoeg niet meer hoeveel mg het was, ben er intussen al 5 jaar mee gestopt...

Feb,

Ja, ik gebruik al die producten op een dag (2x/dag) en allemaal na elkaar. Eerst de spironolactone, dan de minoxidil en dan de tricomin. De minoxidil gebruik ik sinds december 2003, (de lasercomb sinds januari), de tricomin sinds februari en met de spiro ben ik pas in juli begonnen.
Mijn haar is nu veel dikker en gezonder, en heb ook tamelijk veel hergroei, vooral vooraan en bovenop mijn hoofd.. op de zijkanten is het beduidend minder. De eerste nieuwe haartjes merkte ik op in februari, na ongeveer 2,5 maanden minoxidil. Zo rond mei van dit jaar begon ik opmerkingen te krijgen van mensen dat mijn haar er dikker uitziet. Mijn vader vroeg me zelfs hoe het kwam dat ik plots veel meer haar had.

Al die producten kosten me wel veel geld, maar ik heb het er wel voor over. Heb vaak het gevoel dat ik met een soort tijdbom leef. Als ik naar mijn moeder kijk zie ik de toekomst. Ik besef dat als ik niks onderneem mijn haar na de menopauze babyfijn zal zijn, en je overal hoofdhuid zal kunnen zien

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 16:08   #39
Jelleke
HaarWeb lid
 
Jelleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 65
Thumbs up

Super hoor Cloud, dat die middelen uiteindelijk effect hebben. Jee wat gebruik je veel. Wel fijn om van iemand te horen dat hergroei dus mogelijk is! Hoe zag je haar eruit voordat je aan die middelen begon? Had je nog redelijk veel haar of waren er al kale plekken zichtbaar?

Welke middelen zijn overigens zonder recept te verkrijgen en hebben geen vervelende bijwerkingen?

Blijf ons op de hoogte houden!

Groetjes, Jelleke
Jelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 17:18   #40
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi Cloud,
Bedankt voor je reactie. Er is nog hoop als ik jouw verhaal lees.
Heb nog een vraagje. Heb je ooit de dianepil genomen? Ik zie namelijk dat je de yasmin neemt. Zit er verschil in deze twee pillen. Van dianapil kreeg ik namelijk vaak migraine.

Groet Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 19:01   #41
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Ik heb ook 'n vraagje: moet je androcur samen met de diane pil nemen of kan je dat ook zonder de pil nemen?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 19:16   #42
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
andastra,het beste is de androcur SAMEN met de pil te nemen.het kan ook zonder maar dan krijg je een minder percentage als resultaat.na de menopauze wordt de androcur vaak alleen gebruikt!
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 19:35   #43
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hee Jennifer,

We hadden het vandaag toch over shampoos?
Ik heb vandaag de nieuwe Dermolin gekocht. En hij is verbeterd!!! Ze hebben nu ook alle conserveringsmiddelen er uitgelaten. (deze shampoo bevat ook geen parfum en geen zeep geen keurstoffen geen parabenen geen alcohol en geen chloor- of broomverbindingen) Als je de ingredienten leest
van de vernieuwde Dermolin en deze vergelijkt met de ingredienten op de oude verpakking dan scheelt dat enorm veel stofjes!! De oude dermolin was ook een beetje gekleurd (ziverachtig) terwijl de nieuwe gewoon doorzichtig is.
Hoe de shampoo is tegen jeuk kan ik nog niet zeggen want daar is het nog te vroeg voor. Ik had vandaag wel beduidend minder haaruitval met het wassenmaar ik denk dat dat met de hormoontjes te maken heeft want ik had vanmorgen al minder uitval dan normaal. Maar de schampoo zal de haaruitval zeker niet vermeerderen!

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 19:43   #44
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Heidiken, ik heb zo geen zin om die zware pil te nemen en m'n dermatoloog had gezegd dat die enkel ging helpen als 'k een teveel aan mannelijk hormoon had, dusja...

Ik vraag raad aan m'n nieuwe dermatoloog donderdag
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 20:19   #45
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Hoi Sigur,

Ik heb nog een flesje Dermolin staan, was inderdaad ook wel goed, maar ik weet zo niet of ik nu de nieuwe heb of de oude. Ik ga het in ieder geval eens vergelijken!

Liefs, Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
androcur zonder de pil michelle Hirsutisme - Behandelingen 12 10 december 2004 18:18
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur) Cloud Haarproblemen bij vrouwen 4 10 november 2004 14:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.