Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2004, 13:24   #1
Mo 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2004
Berichten: 7
Unhappy Stomme dermatoloog

Blergh, ik heb zojuist een belafspraak met mijn dermatoog gehad waar ik echt helemaal niks aan had! Ze had me een tijd geleden voor een uitgebreid onderzoek naar een endocrinoloog gestuurd om mijn bloed en mijn lichaam helemaal te controleren. En ik zou haar vandaag bellen om de uitslag door te geven.
Ik heb namelijk AGA en in mijn familie komt dit eigenlijk nauwelijks voor. Een endocrinoloog zou meer verstand hebben van hormoononderzoeken ofzo. Die endocrinologe, het was echt een super aardige vrouw, heeft alles gecontroleerd maar ze kon niks raars vinden. Alles zag er juist prima uit.
Ik heb het toen met haar gehad over wat voor medicatie ik dan nog kon proberen. Ze heeft toen een uitdraai gemaakt van een of andere medische database (internationaal geloof) over AGA. Daar stonden verschillende mogelijkheden op: minoxidil, spironolactone, androcur, finasteride (maar die was alleen goedgekeurd voor mannen en onvructbare vrouwen). Ik had op internet al het een en ander over spironolactone gelezen en dat leek me wel wat. Het enige waar je voor moest oppassen was voor te veel kalium in je lichaam volgens de endo maar verder was het een veilig middel.
Dus ik dacht dat ik ga dan voorstellen aan mijn dermatoloog als ik die belafspraak heb. WIL ZE HET NIET VOORSCHRIJVEN! Het enige wat ze wil voorschrijven is androcur, maar dat heb ik 2 jaar geleden al een jaar geslikt en volgens mij is dat nog veel heftiger dan spironolactone. Bij haar stond spironolactone niet in de lijst, finasteride ook niet. Dus ik vroeg aan haar hoe het kon dat Dr.Broers finasteride (zij wilde me zelfs eerst doorverwijzen naar die man) wel voorschrijft aan vrouwen terwijl ik overal lees dat het niet geschikt is voor nog vruchtbare vrouwen en het dus ook niet in de lijst van werkzame medicatie staat. Dat was dus zijn keus. Zij zou dat nooit doen.
Ik moest maar contact opnemen met de endocrinoloog, misschien dat zij mij spironolactone wilde voorschrijven.
Wat moet ik hier nou mee?
Mo 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2004, 13:40   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Mo,

Wat vreemd dat je dermatologe geen spriro wil voorschrijven maar wel Androcur! Echt heel erg vreemd!

Maarre je hebt 2 jaar geleden een jaar Androcur gebruikt? Ik heb een paar vraagjes voor je die je hopelijk wilt beantwoorden, ikzelf zit namelijk nog steeds heel erg in tweestrijd!

# Toen je begon met de Androcur, had je toen in het begin meer haaruitval?
# Werden je haren minder snel vet dankzij de Androcur?
# stopte of verminderde je haaruitval dankzij de Androcur, zoja na hoeveel weken/mnd. slikken.
# Kreeg je jeuk of verergerde jeuk door de Androcur?Of stopte deze juist?
# Waarom ben je gestopt met de Androcur?

Ik hoop echt dat je mijn vragen wilt beantwoorden. Eigenlijk zou ik dit aan alle (ex) gebruikers willen vragen.

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2004, 22:06   #3
Mo 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2004
Berichten: 7
Hoi Sigur!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik Androcur heb gebruikt, maar ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
Ik merkte eigenlijk helemaal niks van de androcur. Ik kreeg niet meer haaruitval in het begin. Maar ik heb sowieso nooit last gehad van 'veel' haaruitval, bij mij groeien de haren gewoon niet terug heb ik het idee. Ik weet niet meer of ik meer jeuk kreeg door de androcur, of dat ik dat gewoon al een beetje had.
Ik ben gestopt omdat ik al bijna een jaar 50 mg slikte de eerste 10 dagen van mijn cyclus en als je die bijsluiter mag geloven is dat niet echt gezond. Ik vond het eerlijk gezegd ook een beetje onzin, er is namelijk helemaal niks met mijn hormonen aan de hand en volgens mij is androcur speciaal bedoeld voor vrouwen met teveel mannelijk hormoon en die daardoor haaruitval krijgen.
Oja, en de belangrijkste reden: ik merkte niet dat mijn haar er beter van werd.
Nu ik vandaag de dermatoloog weer heb gesproken ben ik wel weer gaan twijfelen.. moet ik toch nog een poging met androcur wagen? Het lijkt erop dat dermatologen dit als enig werkend middel beschouwen. Ze was ook niet echt positief over minoxidil, resultaten hiervan vielen bij haar patienten nogal tegen.
Misschien kan ik androcur wel in combinatie gebruiken met spiro? Ik ga volgende week een afspraak maken met de endo en ik zal je laten weten wat zij adviseert.

Liefs Mo
Mo 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2004, 22:37   #4
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Mo!

Volgens mij zijn er nogal wat mogelijkheden: Androcur alleen, of samen met de Diane pil (zit ook cyproterone in) Spirolactone alleen of samen met de Yasmin pil(zit namelijk ook spiro in) Of Androcur met de Yasmin pil. Veel mogelijkheden dus!

Fijn dat je me op de hoogte wilt houden!

Heb je jeuk op je hoofdhuid? Is er iets wat jou helpt de jeuk te stillen?
Ik heb enige tijd geleden van mijn dermatoloog topicorte gekregen tegen de jeuk, maar dit is meer tegen een eczeemachtige jeuk.

Een jaar lang 50 mg. Ik blijf dat wel heel erg zwaar vinden! Als je overweegt het nog eens te gebruiken, zou een lagere dosis dan geen betere optie zijn?
10 mg of 20 mg?

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dutasteride via dermatoloog foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 2 9 december 2004 16:59
Gister afspraak dermatoloog Eefje Haarproblemen bij vrouwen 15 25 oktober 2004 23:02
Dr. Boersma=Geen onafhankelijke dermatoloog? johans Medicijnen/haargroeimiddelen 1 6 februari 2003 09:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.