Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 3 augustus 2009, 21:45   #586
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Frank,
Sommigen hebben geen last meer van jeuk door het gebruik van Guhl rozemarijnshampoo, anderen door het gebruik van Rooscure-shampoo.
Misschien kun jij die ook 's proberen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 22:59   #587
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenkske Bekijk bericht
Woensdag toch maar weer naar een (nieuwe) dermatoloog. Ik hoop dat hij in elk geval de klachten serieus neemt, want "ze" hebben nogal eens makkelijk praten over dit eczeem. Ik word er echt gek van de laatste tijd! Heeft iemand goeie tips tegen jeuk? Sterkte allemaal...

Frank
Heb je SEB of ... ?

Ik heb ook schilfering met een beetje jeuk en licht rode huid.
Hiervoor heb ik Xamiol gekregen van de dermatoloog.
De jeuk is zo goed als weg en ik zie ook vooruitgang op het gebied van schilfers en roodheid.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 23:23   #588
Frenkske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 12
Hoi Hanna,

Bedankt voor de tips! Ik heb in de loop der jaren al heel wat verschillende shampoos gebruikt, maar de twee die jij nu opnoemt nog niet. Ik denk dat ik ze zeker eens ga proberen, zal de merken voor de zekerheid meteen opschrijven...

Groetjes,
Frank

Hallo X-Zeem,

Bedankt voor de reactie! Waarschijnlijk heb ik inderdaad seborrhoïsch eczeem. Maar ik ga woensdag dus weer eens (na jaren) naar een dermatoloog, ook voor een "second opinion" zeg maar. SE komt bij meerdere mensen in mijn familie voor, maar het valt mij op dat ik veel meer last van jeukklachten heb dan hen. Zelfs terwijl ik m'n haren (die wat ik nog heb dan) om de week laat millimeteren. M'n kapper had het de laatste keer over netelroos, maar zelf denk ik toch eigenlijk wel aan SE. Maar dat zal ik woensdag wel horen. Xamiol ken ik nog niet. Zijn het tabletten of is het voor uitwendig gebruik? Fijn dat je zowat van de jeuk af bent zeg. Jeuk is echt verschrikkelijk gewoon. Veel sterkte ermee verder!

Groetjes,
Frank
Frenkske is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 23:29   #589
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Rooscure is verkrijgbaar bij Etos voor €8,95 en zit in een klein blauw-wit doosje. Het gaat om de 1% ketoconazol die daarin zit. Doe een voorwas met milde shampoo en de 2e beurt met Rooscure, die je 3-5 minuten laat inwerken alvorens uit te spoelen. Ketoconazol wordt vaak voorgeschreven bij seb. eczeem.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 23:57   #590
Frenkske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 12
Bedankt Hanna... Ketoconazol heb ik wel eens gebruikt inderdaad. Mij hielp dat helaas niet (integendeel). Ik ga dus denk ik maar voor de shampoo van Guhl...

Groetjes,
Frank
Frenkske is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 12:27   #591
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenkske Bekijk bericht
Bedankt Hanna... Ketoconazol heb ik wel eens gebruikt inderdaad. Mij hielp dat helaas niet (integendeel). Ik ga dus denk ik maar voor de shampoo van Guhl...
Keto~ zorgde bij mij voor veel meer haaruitval.
Guhl rozemarijn kan ik je wel aanraden. Zorgde bij mij voor veel minder jeuk.


Ik barst alleen nog steeds van de vieze gele plekken op mijn hoofdhuid.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 4 augustus 2009 om 12:42 Reden: Quote gefatsoeneerd
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 12:32   #592
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Soldaat,
Als je die gele korsten losgeweekt hebt met b.v. amandelolie en daarna alles uitgespoeld hebt met shampoo, heb je dan binnen een paar dagen weer nieuwe gele plakken?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 14:16   #593
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Soldaat,
Als je die gele korsten losgeweekt hebt met b.v. amandelolie en daarna alles uitgespoeld hebt met shampoo, heb je dan binnen een paar dagen weer nieuwe gele plakken?
Ja dan heb ik ze gewoon weer :S. Ik ben op vakantie geweest naar een warm land met veel zon, zee en strand. Hier had ik er inderdaad veel minder last van. Nu ik weer in Nederland ben begint het weer helemaal te komen.

Ik gebruik 2x in de week babyolie om de boel los te weken. Het komt aardig los maar ik zie gewoon dat het binnen 2 dagen weer begint. En na 4 dagen is het al weer behoorlijk dramatisch.

Weet jij hoe dit komt? Ik heb al tijden geen stress meer :S
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 14:41   #594
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ Frenkske

Xamiol is voor uitwendig gebruik.
Ik millimeter mijn haren ook om de paar weken dan kan ik tenminste Xamiol gemakkelijk aanbrengen en de status van mijn haren in de gaten houden.

@ Soldaat

In de bijsluiter van Keta staat bij de mogelijke bijwerkingen dat er haaruitval kan optreden.

Dat is best gek dat je terug in Nederland komt en je schilfering toeneemt.
Toen ik vorig jaar naar Turkije was gegaan, zooo, mijn schilfering was zo enorm toegenomen.
En toen ik terug was in Nederland werd het weer minder.
Dat kan komen door de klimaatverandering dat het toeneemt of afneemt.

Heb jij SEB of Psoriasis?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 15:22   #595
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Weet jij hoe dit komt? Ik heb al tijden geen stress meer :S
Stress kan het verergeren, maar is niet de ware oorzaak van seb.eczeem of psoriasis.
Ik ken een man met psoriasis die iedere zomer 2 maanden lang op een eiland in de Middellandse Zee verblijft en zwemt in het zoute water; daar geneest hij volledig, maar terug in NL begint de ellende weer opnieuw.
Zon en zout schijnen dus goed te zijn voor psoriasis. Misschien heb jij geen seb.eczeem, maar psoriasis.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 19:55   #596
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Stress kan het verergeren, maar is niet de ware oorzaak van seb.eczeem of psoriasis.
Ik ken een man met psoriasis die iedere zomer 2 maanden lang op een eiland in de Middellandse Zee verblijft en zwemt in het zoute water; daar geneest hij volledig, maar terug in NL begint de ellende weer opnieuw.
Zon en zout schijnen dus goed te zijn voor psoriasis. Misschien heb jij geen seb.eczeem, maar psoriasis.
Israël / Jordanië? of misschien in Turkije?

Hij zou in die 2 maanden flink Komboecha thee moeten drinken misschien dat er wel een knop wordt omgedraaid in zijn immuunsysteem waardoor hij van zijn Psoriasis af is.

Ik geloof in iedergeval wel dat er een manier is om van je Psoriasis af te komen, alleen dat die manier niet bij iedereen zal werken.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 20:16   #597
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Hallo mede haarwebbers
Snap nog steeds niet het verschil tussen roos en seb. eczeem?
Rooscure wordt dus zowel voor roos en seb.eczeem aangeraden?
Ik twijfel nog steeds of ik roos of seb. eczeem heb,zelf denk ik toch roos gezien het echt witte schilfers zijn en de sympthonen van seb.eczeem mij minder herkennen dan met roos,al heb ik wel jeuk en steken bij stress en (regelmatig) bij het warm krijgen.
Is roos ook chronisch? ik heb er iedergeval al heel lang last van vanaf de middelbare school,al stond ik er toen minder bij stil en heb het niet altijd ,dus confused
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 22:36   #598
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Israël / Jordanië? of misschien in Turkije?.
Zo ver hoef je helemaal niet te gaan. In Frankrijk, Spanje of Italië gewoon aan de Middellandse Zee om daarin te kunnen zwemmen (dat water is zouter dan de oceaan)en in de zon te bakken. Eilanden als Mallorca, Menorca, Corsica of Sardinië zijn natuurlijk ook geschikt. Geen rare theesoorten nodig.
Misschien kun je thuis in herfst- en winterseizoen de situatie nabootsen door je hoofd met zout water te wassen en onder de hoogtezon te gaan.

@Jordy, Roos is een lichte vorm van seb. eczeem.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 23:06   #599
Frenkske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 12
Nog bedankt voor de reacties. Morgen dus naar de dermatoloog. Mocht ik nog (goeie) tips krijgen die hier nog niet zijn genoemd, dan laat ik dat zeker weten. Sterkte iedereen!

Groetjes,
Frank
Frenkske is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 23:20   #600
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zo ver hoef je helemaal niet te gaan. In Frankrijk, Spanje of Italië gewoon aan de Middellandse Zee om daarin te kunnen zwemmen (dat water is zouter dan de oceaan)en in de zon te bakken. Eilanden als Mallorca, Menorca, Corsica of Sardinië zijn natuurlijk ook geschikt. Geen rare theesoorten nodig.
Misschien kun je thuis in herfst- en winterseizoen de situatie nabootsen door je hoofd met zout water te wassen en onder de hoogtezon te gaan.
Ik heb nog een zak dode zee mineralen (zout) liggen die ik eventueel in bad kan gebruiken.
Misschien kan ik dan de laatste beetje schilfers ook wegkrijgen zodat ik Xamiol op een schone huid kan aanbrengen
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.