Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 mei 2005, 01:02   #31
hoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2004
Berichten: 126
Hoeveel zink mg is een goede waarde want ik pak op het moment 3mg per dag.
__________________
Intern:
25-09-08: 1mg fina p/d
hoi is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 01:12   #32
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik ben gestopt met zinktabletten en zonnebloempitten ik heb het idee dat het alleen maar testosteron verhogend werkt en dat wordt weer omgezet in DHT.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 11:46   #33
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Een kerel op HLH (Farrel) heeft een paar jaar terug een interessant artikel geschreven over zink oxide met veel verwijzingen naar onderzoek en publicaties. Zeer aardig om te lezen en vooral de links geven veel info. Let wel, het artikel bestaat uit twee pagina's...


http://www.hairlosshelp.com/html/zincoxide.cfm


/
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 17:10   #34
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Hey iedereen,

geen idee of ik dit in het juiste topic post, maar ik heb een vraag:

http://farmacompendium.be/HTML/1575-257_N.htm
=> ik heb van mijn huisdokter deze vitaminen meegekregen, waarvan ik niks terugvind op dit forum. Over de 3 bestanddelen die erin zitten, vind ik wel info hier, maar altijd apart. En de info die ik vind, doet mij eigenlijk wel twijfelen of ik er goed aan doe om die vitaminen te slikken

Weet iemand raad?

Thx!

Groet!

Sarah
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 17:17   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey sarah,

Ik deel je twijfels. Zink kan bij de verkeerde dosering juist zorgen voor verhoging van androgeenwaarden. Dat moet iemand met AGA niet hebben. Daarbij zit er in die vitaminepil ook pyridoxine. Dat is een co-enzym van vitamine B6, maar de verkeerde. Pyridoxine zorgt voor verhoging van het enzym 5AR. Dat moet je niet hebben. Het juiste co-enzym van vitamine B6 is pyridoxal. Verder zit er L-cystine in je vitaminepil. Cystine is een van de bouwstenen van haar, maar daar heb je niets aan als je AGA hebt. Je verslechterde haar komt in jouw geval namelijk niet door een tekort aan bouwstoffen, maar door activiteit van mannelijke hormonen bij de haarzakjes.

Ik zou zeggen dat jouw vitaminepillen eerder een averechts effect hebben op iemand met AGA. En als dat niet het geval is, zal het in ieder geval niets bijdragen denk ik. Ik zou ermee stoppen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 17:20   #36
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Thx Tiuri voor de vlugge reply
Zijn er dan producten/vitaminen (whatever) te verkrijgen waar dat pyridoxal in zit?


Groet!

Sarah

Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 september 2007 om 15:57
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 17:23   #37
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahxxx
Thx Tiuri voor de vlugge reply
Zijn er dan producten/vitaminen (whatever) te verkrijgen waar dat pyridoxal in zit?


Groet!

Sarah
Er zijn pillen te koop met enkel het co-enzym pyridoxal erin verwerkt. Veel mensen hier slikken P5P: pyridoxal-5-fosfaat. Dat is de goede B6.

Voor meer info over B6, zie http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4261 en het haarwoordenboekje onder "Vitamine B6".
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 september 2007 om 15:57
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 03:26   #38
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het is er ook niet voor niets. Ik vind het een verkeerd uitgangspunt om je DHT-hormonen te willen onderdrukken. Het is een manier, maar niet de meest zaligmakende.
Sorry, dit is wel een hele oude quote van haarmannetje, maar ik ben even in de war. Zorgt finasteride niet voor onderdrukking van DHT, en is finasteride niet het beste middel tegen haaruitval? Sorry als ik heel dom over kom.
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 12:50   #39
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Sorry, dit is wel een hele oude quote van haarmannetje, maar ik ben even in de war. Zorgt finasteride niet voor onderdrukking van DHT, en is finasteride niet het beste middel tegen haaruitval? Sorry als ik heel dom over kom.
Dag Guoy, finasteride zorgt inderdaad voor onderdrukking van DHT en is het beste officiele bewezen middel tegen AGA. Wat Haarmannetje bedoelt is dat DHT natuurlijk wel een meerdere (goede?) functies heeft in het lichaam, alhoewel tot op de dag van vandaag het nog niet 100% duidelijk is wat. Het ideale middel zou zijn dat je AGA aanpakt maar niet knoeit met je DHT-levels, maar ja, dat is er gewoon nog niet.
Goeie foto trouwens, van Mr. Casablanca !
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 22:28   #40
KEES48
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 4
zink

Hee Buutlander, meer dan 50 mg zink per dag mag je maar kort doen, en 220 mg is erg giftig, 25 mg mag elke dag.

wees voorzichtig met vitaminen, sommige kunnen gevaarlijk zijn op den duur.

bepaalde mineralen zijn ook goed voor het haar, vooral selenium en strontium en enkele anderen, wel samen innemen met alle andere mineralen net als vit b.

Schindele,s mineralen, er zijn al meldingen van dat sommie mensen hun eigen kleur weer terugkregen, het is lava steenmeel met alle nodige mineralen, gebruik het ook en het is super.

groet
KEES48 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 01:35   #41
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Wat ik slik is geen puur zink he. Ik slik zinksulfaat en dat kun je best 220 mg per dag slikken, zonder vergiftigd te worden.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2005, 08:30   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KEES48
Hee Buutlander, meer dan 50 mg zink per dag mag je maar kort doen, en 220 mg is erg giftig, 25 mg mag elke dag.

wees voorzichtig met vitaminen, sommige kunnen gevaarlijk zijn op den duur.

bepaalde mineralen zijn ook goed voor het haar, vooral selenium en strontium en enkele anderen, wel samen innemen met alle andere mineralen net als vit b.

Schindele,s mineralen, er zijn al meldingen van dat sommie mensen hun eigen kleur weer terugkregen, het is lava steenmeel met alle nodige mineralen, gebruik het ook en het is super.

groet
Posts verplaatst van Vitamine B6- naar zink-thread.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 00:44   #43
goedie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 47
hi ,

heb net 'zink zuigtabletten met vitamine C' gekocht in het kruidvat.
doosje van 24 rode zuigtabletten voor 3.5€

die zuigtabletten lijken sterk op snoepjes ofzo. Ik denk dus dat dit mij michien niet de nodige portie zink geeft.
Iemand ervaring met deze zuigtabletten ?
Of raden jullie me toch andere tabletten aan ?
thx
goedie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 16:17   #44
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Zink zuigtabletten geven een verhoogde locale opname van zink in de mond- en keelholte, waardoor de weerstand van deze structuren versterkt wordt.

Het gedeelte van de huid waar haren gemaakt worden haalt het zink uit de bloedstroom. Oraal ingenomen zinktabletten zijn het meest geschikt om de zink-concentratie in het bloed te verhogen. Zink zorgt voor vermenigvuldiging van haarproducerende cellen en helpt bindweefselvorming tegengaan.

Zelf gebruik ik de chelated zinc 15 mg + copper tablets van Holland&Barrett. Het zink in deze tabletten is gebonden aan het aminozuur histidine: alleen deze formulering blijkt te zorgen voor een goede opname in het bloed en werkt anti-oxidatief. Bovendien is het in de huid voorkomende zink ook gebonden aan dit aminozuur.



(Forschende Komplementärmedizin und Klassische Naturheilkunde 2003;10:19–25)





Laatst gewijzigd door BiTemp; 9 september 2005 om 16:44
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2005, 16:38   #45
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Er zijn pillen te koop met enkel het co-enzym pyridoxal erin verwerkt. Veel mensen hier slikken P5P: pyridoxal-5-fosfaat. Dat is de goede B6.

Voor meer info over B6, zie http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4261 en het haarwoordenboekje onder "Vitamine B6".
Tiuri, je bent er nu dus wel zeker van dat Pyridoxine slecht is voor mensen met AGA? Ik kan me herinneren dat je daar namelijk je twijfels over had. Ook bij de onderzoeken op internet lopen de conclusies nogal uiteen.Hoe zat het eigenlijk met de B6 die in voedsel, drankjes zit? Is dat ook niet goed?

Het kutte is ook dat er geen supplement bestaat met pyridoxal en de andere broodnodige vitamines. Op plantina multifit na dan, maar dat elke dag slikken doe ik liever niet.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:48
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
shampoo met zink sigur Medicijnen/haargroeimiddelen 3 22 oktober 2004 23:39
Zink en Vitamine B supplementen, Groene thee Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 21 26 mei 2004 15:22
zink wel of niet?? Boris Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 maart 2004 14:13
Zink zelfde als zinksulfaat? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 5 24 februari 2004 23:59
Goede Saw Palmetto met zink, Vit b-6 pyridoxine en pygeum! Henk21 AGA - Algemeen 1 6 februari 2004 18:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.