Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 december 2005, 23:33   #61
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Mijn idee over de Almachtige, als die daadwerkelijk bestaat; God, Allah, Boedha etc maakt niet uit (uiteindelijk is het toch één), de Almachtige gooit mensen niet in het vuur, de Almachtige is geen sadist, dit kan niet mogelijk zijn!!

Alles hier in dit leven is echt, tastbaar, voelbaar, het is de materiele wereld met alles erop en eraan, deze wereld is door de almachtige gemaakt en dat is niet voor niets. De gelovigen vergeten of willen vaak de werkelijke wereld vergeten en zich volledig inzetten voor de geestelijke wereld, dit noem ik nou pas ontkenning van God. Je zou kunnen zeggen als gelovige, of sterker nog , je moet zeggen dat alles wat je in je leven meemaakt hier op aarde, een grote betekenis heeft. Eerlijkheid, goedheid, liefde, menselijkheid, dat zou de basis van het geloof moeten zijn, van elke geloof. Dit zijn elementen die diep in de mens zelf zitten, bij de één meer als bij de ander, bij sommigen ontbreekt het zelfs volledig. Maar wat ik dus hiermee wil zeggen is dat geloofsovertuiging en religieuze praktijken geen zin hebben als mensen van binnen niet goed zijn, en in de Islamitische wereld zijn er ook slechte mensen, net zoals christenen en Joden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 15:06   #62
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Wat ik mij zo zat af te vragen: Het feit dat wij zoveel om ons haar geven is dit niet een bepaalde, misschien wel extreme vorm van ijdelheid? En is ijdelheid niet één van de zeven hoofdzonden? Evenals de jaloezie die wij hebben voor mensen met een NW1? Gaan wij om die zonden alleen al niet gewoon allemaal naar de hel? (Als die er dan is. Persoonlijk geloof ik daar niet in, maar sommige mensen hier wel.)
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 17:00   #63
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
En mens mag wel een beetje ijdelheid hebben, het zal niemand pijnigen.

Zelf geloof ik niet, althans, niet volgens de bepaalde regels en wetten die afkomstig van mensen zelf zijn. Er zijn drie grote geloven: christendom, Jodendom en de Islam. Er moeten echt serieus grote fouten zijn gemaakt in het verleden, want anders had je geen drie splitsingen gehad. Daarnaast zijn die 'splitsingen ook nog eens onderverdeeld in meerdere splitsingen. Iedere aanhanger van zo'n splitsing is overtuigd van zijn geloof, hij of zij denkt goed te zitten en de anderen fout. Ik denk dat die oude schriften en testamenten al heel lang geleden vervallen zijn, en hebben geen enkele waarde en invloed meer op deze wereld. Deze wereld draait met moderne kennis en denken, met wetenschap en technologie, niet met religie.

Zelf geloof ik wel dat er méér is na dit leven. Ik geloof dat alles wat ik zie, hoor en meemaak in mijn leven, wel een doel heeft en dat geldt voor iedereen, al weet ik niet waarom. Iets doelloos bestaat niet in de kosmos en in toeval geloof ik niet, ik ben van mening dat alles is gemaakt door iets wat de mens nog niet kent. Iets dat er was lang vóór het ontstaan van het leven, de aarde, zon, melkweg en heelal.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 19:29   #64
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
En mens mag wel een beetje ijdelheid hebben, het zal niemand pijnigen.

Zelf geloof ik niet, althans, niet volgens de bepaalde regels en wetten die afkomstig van mensen zelf zijn. Er zijn drie grote geloven: christendom, Jodendom en de Islam. Er moeten echt serieus grote fouten zijn gemaakt in het verleden, want anders had je geen drie splitsingen gehad. Daarnaast zijn die 'splitsingen ook nog eens onderverdeeld in meerdere splitsingen. Iedere aanhanger van zo'n splitsing is overtuigd van zijn geloof, hij of zij denkt goed te zitten en de anderen fout. Ik denk dat die oude schriften en testamenten al heel lang geleden vervallen zijn, en hebben geen enkele waarde en invloed meer op deze wereld. Deze wereld draait met moderne kennis en denken, met wetenschap en technologie, niet met religie.

Zelf geloof ik wel dat er méér is na dit leven. Ik geloof dat alles wat ik zie, hoor en meemaak in mijn leven, wel een doel heeft en dat geldt voor iedereen, al weet ik niet waarom. Iets doelloos bestaat niet in de kosmos en in toeval geloof ik niet, ik ben van mening dat alles is gemaakt door iets wat de mens nog niet kent. Iets dat er was lang vóór het ontstaan van het leven, de aarde, zon, melkweg en heelal.
Ja het klopt dat een beetje ijdelheid niet erg is en ik vind ook persoonlijk niet dat wij fout bezig zijn met dat we er leuk uit willen zien en daar geld voor willen uitgeven. Maar wat ik raar vind is dat hier nogal wat mensen op het forum zijn die de bijbel en de koran heel erg serieus nemen en ook vinden dat je alles er uit letterlijk moet nemen. Nu, dan vind ik dat je dit ook serieus moet nemen. We zijn allemaal zondaars op deze manier. Ik ken jehovah's getuige die een pasje in hun portemonee hebben waarin staat dat als ze een ongeluk krijgen en bloed verliezen niemand ze moet opknappen of nieuw bloed moet geven maar gewoon dood moet laten gaan omdat hun dood blijkbaar God's wil is. Nou, waarom zijn hier fundamentalisten die zich tegen alles verzetten wat niet met hun Godsdienst te maken heeft maar wel heel veel moeite doen om hun haar te behouden? Kijk ik vind het raar dat mensen zichzelf laten doodbloeden en trouwen op hun 16e omdat dat bij God's regels hoort, maar hoe zit dat dan met haar verliezen en je er tegen verzetten? Ik persoonlijk heb hier geen moeite mee en ik hoop ook dat de gelovigen niet ineens stoppen met alles omdat ze het anders gaan zien, maar wees gewoon een beetje ruimdenkend wat betreft je boek. Je verzet je constant en iedere dag tegen God's wetten door ijdel te zijn en jaloers. We zijn allemaal zondaars. Waarom dan wel moord en brand schreeuwen als ik het over iets als de evolutietheorie heb? Omdat als dit niet in de bijbel is opgenomen God een fout zou hebben gemaakt en dit kan NIET omdat God geen fouten zou kunnen maken? Waarom verzet je je dan tegen je haaruitval als dit niet zijn wil zou kunnen zijn? Het is een beetje meten met twee maten wat me stoort. Je moet gewoon doen wat je zelf wilt. God lijkt me een aardige vent als hij bestaat.

Daarnaast vind ik religie geen vreemde menselijke eigenschap. De blanko onvervuilde mens is geneigd om voor zijn omgeving verklaringen te zoeken en dan is religie de eerste en makkelijkste oplossing. Slechte oogst?; wil van God. Goede oogst?; wil van God. De zon is een geschenk van God. Of misschien zelf wel een God? Maar nu anno 2005 vind ik religie eigenlijk een achterhaalde bezigheid. De hele bijbel is al tien keer wegbewezen. Ik vind het vreemd dat slechts 2% van de mensen op aarde atheistisch is.

DHTKiller, ik vind dat je onderschat wat voor een grote invloed religie heeft op de moderne wereld. Een groot deel van de oorlogen en conflicten op aarde draaien om religie. De machtigste man op aarde is een christelijke psychopaat die de bijbel een beter boek vind dan de grondwet van Amerika en dit ook openlijk toegeeft. Hij (ik zal zijn naam niet noemen ) vindt dat de bijbel een beter boek is om zijn land mee te regeren dan de grondwet.

Je laatste alinea kan ik me wel in vinden. Ik zou het ook niet vreemd vinden als er wat meer is dan dit. Maar met statisch in een boek geloven kom je niet achter de waarheid denk ik. Ik geloof ook absoluut niet in Jezus als zoon van God. Ieder jaar komen tientallen mensen naar Jeruzalem met de mededeling dat ze de zoon van God zijn of een nieuwe profeet. Deze mensen eindigen allemaal in een psychiatrische inrichting. Jezus wist zichzelf tot martelaar van een religie te promoveren maar maakt hem niet minder gek. Hij was gewoon een held en een idealist maar voor mij absoluut niet de zoon van God.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2005, 20:30   #65
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Guoy, je hebt inderdaad gelijk dat religie wereldwijd grote aanhang kent, het maakt niet uit welke, het heeft zeker wel veel invloed op deze wereld. Echter, zonder religie kan de economie draaien, mensen kunnen werken, mensen kunnen zich ontwikkelen, mensen kunnen hun grenzen verleggen, de mens is wat dat betreft echt bijzonder. De religie is echter absoluut geen belangerijke schakel in onze hele bestaan, maar waarom dat zelfs door wereldleiders als iets heiligs en boven alles gezien wordt, is voor mij vreemd.

Jehovah ' s getuigen waar je het over had, zijn dan ook uitermate een vreemd volk. Iemand geen bloed toedienen na een ernstig ongeval of geweld omdat dat Gods wil zou zijn, is echt absurd. Zo iemand wordt aan zijn lot overgelaten, en geen van die randdebielen weet waarom. In Somalie worden vrouwen besneden, God of Allah zou dus een fout hebben gemaakt in zijn schepping, de clitoris was kennelijk te veel. Zowel bij die Jehovah 's als bij die islamieten mogen mensen hun hersens niet gebruiken, ze mogen niet ontplooien, niet ontwikkelen, maar mogen gewoon een dom en achterlijk volk blijven. Dit is nou echt ontkenning van God, alle kwaliteiten wat de mens dus meegekregen heeft, mag niet benut worden. Nu weet ik wel dat dat dus niets met religie te maken heeft, het zou zo niet moeten als er een eerlijke en rechtvaardige God zou zijn, deze regels zijn allemaal gemaakt door rotzakken om onwetenden te misleiden en onder de duim te houden, in de middeleeuwen is daar dan ook volop gebruik van gemaakt. In de meeste Islamitische landen heerst er oorlog en ellende, er is veel armoede, kinderen sterven aan vreselijke ziektes of geweld terwijl er wel gebeden wordt, terwijl vrouwen wel verplicht zijn een hoofddoek te dragen. Waar zijn die mensen in Godsnaam mee bezig, zijn ze nou helemaal gek geworden daar?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 12:17   #66
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Biljartbal, is ijdelheid binnen het islamitische geloof ook een zonde?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 12:42   #67
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller

In Somalie worden vrouwen besneden, God of Allah zou dus een fout hebben gemaakt in zijn schepping, de clitoris was kennelijk te veel. ?
Jij bent nu de zoveelste die deze fout maakt. Nogmaals besnijdenis is niet religieus maar cultureel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!. En het gebeurt alleen in midden-afrika! Ik heb 4 zusjes en die zijn ook niet besneden. In Alle arabische landen worden vrouwen niet besneden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Zowel bij die Jehovah 's als bij die islamieten mogen mensen hun hersens niet gebruiken, ze mogen niet ontplooien, niet ontwikkelen, maar mogen gewoon een dom en achterlijk volk blijven. ?
Oh dan weet jij meer dan ik. Ik heb altijd in de Koran geleerd dat ik op zoek moet gaan naar Kennis (religieus en kennis om mijn positie te versterken in deze wereld). Daarom heeft de profeet gezegd dat de gelovigen die oprechte kinderen hebben nagelaten en de gelovigen die aan de vooruitgang van de wereld hebben geholpen (denk bijv aan infrastructuur enzo)...dat er vrede over hen heerst.

Dus laten we het maar houden op vooroodelen van je DHTKiller

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
In de meeste Islamitische landen heerst er oorlog en ellende, er is veel armoede, kinderen sterven aan vreselijke ziektes of geweld terwijl er wel gebeden wordt, terwijl vrouwen wel verplicht zijn een hoofddoek te dragen. Waar zijn die mensen in Godsnaam mee bezig, zijn ze nou helemaal gek geworden daar?
Sorry? Volgens leeft 75% van de Zuid-Amerikaanse in oorlog, ellende en onderdrukking. En wat niet te denken aan de meederheid van Afrika die geen moslims is. (Van Zuid Afrika tot aan Kameroen)? En wat niet te denken van de grote deel in Azie (boeddisten enzo).

Maar ja, dat we wij tegenwoordig gewend...we moeten natuurlijk alleen de moslims eruit halen.

Wel jammer eigenlijk...

Een duitse arts voelde zich aangetrokken tot de Islam en werd moslim. Maar toen hij een keer in Algerij was zag hij alleen maar verderf en er woedde een hevige burgeroorlog. Toen zei die arts:" Gelukkig ben ik moslim geworden voordat ik het gedrag van moslims hebben gezien".

Les: WIL JE WAT DE ISLAM IS? BESTUUR DAN DE KORAN EN DE OVERLEVERINGEN EN NIET HET GEDRAG VAN DE MOSLIMS.

Laatst gewijzigd door Biljartbal; 24 december 2005 om 13:10
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 12:46   #68
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Biljartbal, is ijdelheid binnen het islamitische geloof ook een zonde?

Kijk je mag we ijdel zijn, maar dat moet niet gepaard gaan met hoogmoedigheid. Alles wat je hebt (een mooi bos haar bijv.) heb je van God gehad.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 14:32   #69
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Kijk je mag we ijdel zijn, maar dat moet niet gepaard gaan met hoogmoedigheid. Alles wat je hebt (een mooi bos haar bijv.) heb je van God gehad.
Maar als het bijvoorbeeld God's wil is dat het na een bepaalde tijd uitvalt, mag je je daar dan tegen verzetten?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 15:17   #70
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Maar als het bijvoorbeeld God's wil is dat het na een bepaalde tijd uitvalt, mag je je daar dan tegen verzetten?

Waarom mag je daar niet tegen verzetten dan? Dat mag in de Islam best hoor... ...

Als ik morgen bijv kanker zou krijgen ofzo dan ben ik toch ook verplicht om medische zorg te nemen? Doe ik dat en kom ik te sterven...dan heb ik een zonde gepleegd...een grote zonde zelfs.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 16:00   #71
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
De religie (Islam) is met primitieve culturen in elkaar geweven, dat is het probleem. Vergeet één ding niet, biljartbal, overal waar armoede, oorlog en onwetendheid heerst, daar is geen God, geen orde, alleen complete chaos. In vrijwel alle Islamitische landen heerst er chaos, er zijn daar een heleboel zaken niet in orde. De Islam was misschien eens een aanzienlijke geloof, een feit is wel dat in deze tijd er weinig van te zien is.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 24 december 2005 om 16:07
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 17:15   #72
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
De religie (Islam) is met primitieve culturen in elkaar geweven, dat is het probleem. Vergeet één ding niet, biljartbal, overal waar armoede, oorlog en onwetendheid heerst, daar is geen God, geen orde, alleen complete chaos. In vrijwel alle Islamitische landen heerst er chaos, er zijn daar een heleboel zaken niet in orde. De Islam was misschien eens een aanzienlijke geloof, een feit is wel dat in deze tijd er weinig van te zien is.
Overal in de wereld zijn veel zaken niet in orde niet alleen in islamitische landen

Het is gewoon een eigenschap van het jaar 2005/2006>>> overal corruptie! En dus zeker niet alleen in Islamitische landen. Zelfs hier in Nederland zijn zoveel zaken niet in orde
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 17:22   #73
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.275
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Overal in de wereld zijn veel zaken niet in orde niet alleen in islamitische landen

Het is gewoon een eigenschap van het jaar 2005/2006>>> overal corruptie! En dus zeker niet alleen in Islamitische landen. Zelfs hier in Nederland zijn zoveel zaken niet in orde
Zeker zijn er hier in Nederland ook wel zaken niet in orde, maar er zijn weinig Nederlanders die in andere landen politiek asiel aanvragen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 20:48   #74
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Ik vind het ook heel jammer dat er relatief weinig Atheisten zijn. Maar dit komt ook vooral door het feit dat geloof vaak van generatie op generatie wordt doorgeven. En vooral onder moslims (uit ervaring) worden kinderen verplicht naar de moskeeen gestuurd. Dus men weet niet beter. En begin maar is in deze kringen over het atheisme en darwin bijv. Mensen verklaren je voor gek. Waarom staan deze mensen niet open voor deze ideeen? Nee, integendeel je wordt voor gek verklaard en je zult zien als je dood bent, is wat er vaak wordt gezegd.

Tuurlijk zijn er altijd gelovigen die open staan voor de discussie en de ideeen van ongelovigen en bijv. agnosten willen aanhoren. Maar die zijn zo zeker van hun geloof, dat het bij voorbaat al een zinloze discussie is. Discussieren is gezond, goed en je leert er altijd wat van. Maar na jarenlang discussies te voeren met gelovigen, ben ik tot de conclusie gekomen dat het zonde van mijn tijd is. Al mijn argumenten worden beantwoord met ja God zus en zo. Daar schiet ik niets mee op.

Het probleem ligt heel diep, het draait allemaal om indoctrinatie en hersenspoeling, generatie na generatie. Ik kan hier nog uren over door gaan, maar goed het is zaterdag en ik ga lekker genieten van mijn weekend.

En by the way. Ik ben een Turkse jongen die uit een islamitisch gezin en omgeving komt. Maar door veel na te denken, te lezen en te praten met mensen, ben ik blij dat ik me thuis voel in het atheisme en mensen die de zelfde gedachtegang koesteren.. Lang leve de mensheid!

En Guoy deze vind ik zelfs beter:
I'm not a slave to a God that exists in minds of people
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 21:41   #75
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
En begin maar is in deze kringen over het atheisme en darwin bijv. Mensen verklaren je voor gek.
Mohammed vzmh kan onmogelijk een valse profeet zijn. Ik heb hem bezocht in Medina, Saudie Arabie en ben ook in Mekka geweest...

Als je ziet wat daar gebeurt...pffffffffffffff...sindsdien ben ik toen mij echt gaan verdiepen in de Islam. En daar ben ik blij om...


En Atheist? Noppes vind ik maar een beetje raar idee. het idee al dat natuur kan denken en de mens zo perfect kan schapen...vind ik maar fabeltjes. Een voorbeeld: tijdens het eten komt er een spul uit je galgblaas die ervoor zorgt dat je maag het beter verteert...

Tuurlijk en nu moet ik geloven dat de natuur dat allemaal heeft gemaakt

Het menselijke lichaam is al eigenlijk genoeg bewijs om te leven.

Maar ja, de keus maak je zelf natuurlijk...ieder is vrij in het kiezen van zijn geloof. En ik onderwerp me aan Allah de Verhevene.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oproep : voor TTM-ers van Katholieke Universiteit Nijmegen. Webmaster Boeken en artikelen 1 13 november 2002 13:01
Behandeling prof. Hoogeduin. waterlelie-elf TTM - Algemeen 11 13 juli 2002 21:32
Hier wil ik alleen de leuke kanten horen van de mensen die wel tevreden zijn!!! Salvamia Haarwerken 6 24 juni 2002 12:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.