Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2007, 07:14   #76
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Hoi Susie,

Heb je al eens Toppik in je haar geprobeerd??? Dat is een poeder die je in je haarkleur kunt kopen en over je haar strooit waardoor je de dunnere plekken of bredere scheidingen niet ziet.
Het heeft mij veel rust gegegeven als ik nu in de spiegel kijk dan valt het wel mee.
een haarwerk is meteen zo een grote stap, ik heb er ook wel een in de kast liggen maar zolang het met Toppik nog acceptabel is gebruik ik dat
.

sterkte
Birgit
__________________
Finasteride 5 mg (halve tablet per dag dus 2,5), minoxidil 5% sinds augustus 2004, lasercom sinds september 2005 en de diane pil sinds 1998.
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2007, 13:08   #77
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, Susie, ik weet niet hoever precies jouw haaruitval gevorderd is, maar Toppik geeft inderdaad een heel goed resultaat. De speciale haarlak die ze erbij verkopen, heb je niet nodig; iedere andere haarlak is goed genoeg. Wel direct doorkammen zolang de haarlak nog nat is, anders kom je er met de kam niet meer doorheen.

Ondertussen zou ik wel alvast een goedkope pruik van b.v. Alamp aanschaffen, dan heb je de tijd om de pruik te vermaken, indien nodig.
Ik zelf vind namelijk dat alle confectiepruiken teveel volume hebben en heb bij mijn pruiken behoorlijk veel haren verwijderd.

Groetjes,
Hanna
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2007, 20:05   #78
susie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 33
Ha Dames,

mijn tijdelijke afwezigheid was tweeledig. Enerzijds was mijn pc ter reparatie 2 weken weg en anderzijds had ik te weinig tijd om op mijn werk te mailen. Tis op dit moment topdrukte op mijn werk en iedereen rent als een kip zonder kop rond....

Met mijn haar staat het er nog hetzelfde voor. Ik merk dat de hoeveelheid haarverlies dagelijks hetzelfde is, dus teveel nog. Heb ook niet echt de illusie dat het nog minder zal worden. Zal wel in dit tempo doorgaan. Soms word ik er heeeeeel verdrietig van en soms doet het me weinig. Ik probeer het nu zoveel mogelijk te relativeren, anders ben ik bang dat ik er TEVEEL mee bezig ben. Ik kan er echt van in een dip raken en dat is AGA niet waard!!!!

Ik heb inmiddels een pruik besteld en krijg hem waarschijnlijk over 2 weken. Dit is voornamelijk om te wennen, want ondanks de hoofdhuid die vooral bovenop te zien is, kan ik nog (na een rangschikking van plukjes haar) zonder over straat. Maar ik wil niet mijn kop in het zand steken en proberen te wennen. Ben heel benieuwd of het veel tranen zal worden....

Maar hoe is het met jullie?
Ik duim voor je Jacolien, a.s. vrijdag..... Ben je zenuwachtig?

Birgit en Hanna, ik heb al het een en ander gelezen over toppik, maar lees vooral dat het "troep" is. Plakkerig, maakt je eigen haar kapot, ziet er lelijk uit..... Wat is jullie ervaring daarmee? En ik heb blond haar....werkt het daar ook mee? Welke kleur wordt de hoofdhuid dan....geel?

Knuffel Susie
susie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2007, 22:18   #79
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susie Bekijk bericht
Birgit en Hanna, ik heb al het een en ander gelezen over toppik, maar lees vooral dat het "troep" is. Plakkerig, maakt je eigen haar kapot, ziet er lelijk uit..... Wat is jullie ervaring daarmee? En ik heb blond haar....werkt het daar ook mee? Welke kleur wordt de hoofdhuid dan....geel?

Knuffel Susie
Hallo Susie, ik vind Toppik geen troep, en heb nog nooit gehoord dat het je haar kapot zou maken. Je moet het wel goed aanbrengen. Ik heb er altijd naar gestreefd het echt op de haren te doen: luchtig strooien, luchtig kammen, fixeren met haarspray. Ik liet het niet echt op de hoofdhuid komen, en als het daar zichtbaar was haalde ik het op de scheiding voorzichtig weg met een wattenstaafje o.i.d. Zo blijft het natuurlijk: je haar wordt veel dikker omdat de vezeltjes aan de haren zelf kleven. Toppik is niet bedoeld om op de hoofdhuid aan te brengen, dat is Couvre, een smeersel.
Mijn haar werd er absoluut niet plakkerig van. Ik denk echt dat 'matig' (met de toppik én de haarspray) hier het toverwoord is.

Mijn ervaring is dat je het best een tintje donkerder dan je kleur kunt nemen, maar ik ben donkerblond. Misschien hebben de andere dames andere ervaringen. Overigens gebruik ik het zelf niet meer, mijn haar is weer als vanouds.

Succes!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 01:56   #80
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Susie,

Ik sluit me volledig aan bij wat Georgie hierboven al geschreven heeft.
Toppik is absoluut geen troep; het zijn droge vezeltjes die niet plakkerig zijn en na goede verdeling gefixeerd moeten worden met een beetje haarlak. Langzamerhand leer je er steeds beter mee om te gaan; hier en daar een beetje strooien, even husselen met je vingers, beetje haarlak erop, meteen doorkammen zolang de lak nog nat is, resultaat bekijken en eventueel nog een beetje Toppik strooien. Waar 't op de hoofdhuid is gekomen, kun je 't ook gewoon met een kam voorzichtig weg "krabben".

Toppik is niet geschikt voor grote kale plekken. Als je kleine kale plekjes hebt, kun je die kale plekjes eerst insmeren met een super minimale hoeveelheid Couvré of een juiste tint eyeshadow-poeder om de huid ietsje te kleuren in de tint van de Toppik, zodat je daarna aanzienlijk minder Toppik nodig hebt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 16:11   #81
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Misschien ga ik Toppik binnenkort ook nodig hebben. Maar zoals Hanna het beschrijft (strooien, lak spuiten en door natte lak kammen) lijkt me weer helemaal niets. Waarom moet je na de haarlak nog een keer doorkammen?
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 16:16   #82
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli Bekijk bericht
Misschien ga ik Toppik binnenkort ook nodig hebben. Maar zoals Hanna het beschrijft (strooien, lak spuiten en door natte lak kammen) lijkt me weer helemaal niets. Waarom moet je na de haarlak nog een keer doorkammen?
Ach, nat is denk ik een groot woord. Weet niet of Hanna dat bedoelt. Haarlak wordt altijd een beetje hard, en je kunt nog makkelijk 'corrigeren' wanneer dat nog niet het geval is. Dan kun je eventueel nog wat toevoegen of weghalen en het haar modelleren. Ik deed dat altijd even met de vingers.
Doorkammen na de haarlak is niet verplicht!
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 9 mei 2007 om 16:23
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2007, 17:14   #83
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Loveli,

Je zult zelf moeten uitproberen wat je het prettigst en het mooiste vindt.
Zelf kam ik 't de eerste keer door zolang de lak nog nat is, dan is het makkelijker nogmaals door te kammen wanneer de lak droog is zonder er veel zwakke AGA-haren uit te trekken. Het haar valt dan weer natuurlijk lekker losjes en zit niet als een harde helm zoals bij onze koningin.

Doorkammen is inderdaad niet verplicht; ieder z'n eigen voorkeur.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 11:36   #84
jacolien82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 28
Hallo Allemaal,

Ook ik heb een poosje niet gereageerd, ik had het veel te druk met mn verbouwing die in mijn huis plaats vond. Met mij gaat het trouwens heel goed. Ik heb de uitslagen van het ziekenhuis gehad en die waren allemaal negatief. Dus dat betekent dat er voor de rest niets raars is gevonden. B.v. andere ziektes of aftakelingen van mijn lichaam. Ik heb dus alleen AA, maar goed dat alleen AA is wel heel makkelijk gezegt door hun. Ik zit er maar mee.
Mijn vitamine B12 zit weer helemaal goed. En voor de rest is het dus afwachten of mijn haar terug gaat komen. Hoe is het met jullie?
En Susie hoe vindt je je nieuwe pruik ???

Groetjes Jacolien
jacolien82 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2007, 21:11   #85
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacolien82 Bekijk bericht
Hallo Allemaal,

Ook ik heb een poosje niet gereageerd, ik had het veel te druk met mn verbouwing die in mijn huis plaats vond. Met mij gaat het trouwens heel goed. Ik heb de uitslagen van het ziekenhuis gehad en die waren allemaal negatief. Dus dat betekent dat er voor de rest niets raars is gevonden. B.v. andere ziektes of aftakelingen van mijn lichaam. Ik heb dus alleen AA, maar goed dat alleen AA is wel heel makkelijk gezegt door hun. Ik zit er maar mee.
Mijn vitamine B12 zit weer helemaal goed. En voor de rest is het dus afwachten of mijn haar terug gaat komen. Hoe is het met jullie?
En Susie hoe vindt je je nieuwe pruik ???

Groetjes Jacolien

Hallo Jakolien,

Ben blij van nog eens iets te lezen op deze tread.
Leuk om te horen dat alles goed gaat,en je gelukkig voor de rest kern gezond bent.Nu nog proberen aanvaarden die AA en alles komt in orde.
Maar hopelijk groeien je haren zo vlug mogelijk terug.
Hoop dat de anderen ook nog reageren.
Tot later en groetjes.
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 09:47   #86
jacolien82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 28
Wat jammer dat het zo rustig is op het forum....
Waar is iedereen??
Grt Jacolien
jacolien82 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er ook homeopathische alternatieven voor Alopecia Androgenetica? Schorpioeneke Haarproblemen bij vrouwen 9 2 februari 2007 17:36
kwamen maar weer eens langs lies TTM - Algemeen 2 12 maart 2006 20:47
moeder, weer Nerakje TTM - Algemeen 3 30 augustus 2005 19:01
Daar was ik weer! okki Haarproblemen bij vrouwen 2 30 augustus 2004 22:09
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.