Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2005, 07:51   #16
trekdrop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 68
Hoi As

Blij dat het toch weer is goed gekomen!!!
Ik heb inmiddels het haarwerk bij bergwerff. Die Monique is inderdaad een wereldwijf. De haarwerk kwam een maand te laat. Ik had er speciaal vakantie voor opgenomen, zodat ik zelf aan het idee kon wennen. Maar ja, dat ding kwam pas een paar dagen voor ik weer aan het werk moest. Ik had hem extra vol besteld (haha). Ik heb echt een dag zwaar voor lul gelopen en ben twee keer teruggegaan om het bij te laten knippen. Daarna met een staal gezicht naar mijn werk.... en niemand die het door had. Ik heb mijn haar bewust iets langer gelaten, had ik net een iets ander kapsel.
Mijn zussen zagen het gelukkig wel meteen en van hen had ik al goedkeuring. Is eerlijk ook wel fijn.

Nog erg bedankt voor je tip en veel plezier met je nieuwe haar!!!!
trekdrop is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2005, 14:48   #17
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
pruik

Hoi Karen. Sinds de vorige week zaterdag heb ik een pruik. Ik ben op verschillende plaatsen geweest om me ta laten adviseren over een haarwerk of een pruik. Een haarwerk maken ze vast aan je eigen haren. Maar zoals jij al zegt deze eigen haren vallen misschien wel uit. Wat dan. Verder heb ik gemerkt dat de haren sneller uitvallen op plaatsen waar een speltje of knoopje zit. Daarom heb ik gekozen voor een pruik. Deze pruik zou de groei van nieuwe haren niet bellemeren. Het haarnetje heeft grote gaten en is dus ademend en ook helemaal niet zo warm op het hoofd. Ik merk nu al dat er minder haren tegelijk uit vallen. Ik zou dus adviseren pak een pruik. Verder als de plekken nog niet zo groot zijn kun je ook eens proberen met een haarstukje van het kruitvat. Dit zijn elastieken met haren aan. Ik heb me hier een tijdje mee kunnen helpen al voelt dit haar wel heel erg nep aan. Heel veel succes!

Groetjes Judith
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kattemie
Het ziet er naar uit dat ik binnen nu en een paar weken ook aan een pruik/haarwerk toe ben. Maar ik zit te twijfelen wat een goed moment is om er één te laten maken. Mijn AA breidt zich nog elke dag uit. Als ik nu een haarwerk op maat laat maken en dat is over een maand of twee klaar, dan is er al weer veel meer haar uitgevallen en past het al weer niet meer op de kale plek. Maar ik wil ook niet wachten tot ik helemaal kaal ben!

Wie heeft er wat advies voor mij? En eventueel een goed adres in de regio Amersfoort - Utrecht?

Bedankt,
Karen
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2005, 14:55   #18
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
sporten met een pruik

Hallo.

Sinds vorige week zaterdag heb ik een pruik. Nu vraag ik me af hoe gaat dit met harde wind en met zwemmen. Dit laatste zal waarschijnlijk niet gaan neem ik aan.
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2005, 17:40   #19
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juffie Judith
Een haarwerk maken ze vast aan je eigen haren. Maar zoals jij al zegt deze eigen haren vallen misschien wel uit. Wat dan. Verder heb ik gemerkt dat de haren sneller uitvallen op plaatsen waar een speltje of knoopje zit. Daarom heb ik gekozen voor een pruik. Deze pruik zou de groei van nieuwe haren niet bellemeren. Het haarnetje heeft grote gaten en is dus ademend en ook helemaal niet zo warm op het hoofd. Ik merk nu al dat er minder haren tegelijk uit vallen. Ik zou dus adviseren pak een pruik.
Lieve Judith, heel hartelijk bedankt voor het advies. Ik ben afgelopen week bij een pruikenwinkel hier in Amersfoort geweest en ook daar goed advies gekregen. Ik weet nu in elk geval dat ik binnen een week een (confectie) haarwerk kan hebben als het echt nodig is. Assie verwees me nog naar In Balans in Bussum (voorheen Bergwerff) dus daar ga ik ook maar eens afspraak maken. Bedankt nog, Assie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juffie Judith
Verder als de plekken nog niet zo groot zijn kun je ook eens proberen met een haarstukje van het kruitvat. Dit zijn elastieken met haren aan. Ik heb me hier een tijdje mee kunnen helpen al voelt dit haar wel heel erg nep aan. Heel veel succes!
Groetjes Judith
Nou, de plek onderaan mijn hoofd is heel erg groot inmiddels. Hij loopt van oor tot oor en is ongeveer 10 tot plaatselijk 15 centimeter breed/hoog. Zo'n elastiek met haar van het Kruidvat voldoet dus echt niet meer voor het stadium waarin mijn AA zich bevindt...

Als ik al iets plaatselijks zou willen doen om die plek te bedekken, dan zou ik waarschijnlijk toch kiezen voor een maatwerk-haarwerk met echt haar. Het belangrijkste vind ik namelijk dat ik 'door kan blijven leven', dat mijn AA me niet belemmert te doen wat ik altijd al doe, dus sporten, zingen, werken, concerten bezoeken en wat niet al. Als ik daar constant bij moet nadenken ('Zit m'n haarwerk wel goed? Valt het niet op?') dan word ik erg ongelukkig, denk ik. Maar misschien wil ik wel te veel, heb ik mijn AA en de consequenties daarvan nog niet genoeg geaccepteerd...

Ik pieker nog maar even verder en ga intussen een afspraak maken bij In Balans. Bedankt nogmaals voor het advies. Ik hou jullie op de hoogte.
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2005, 19:29   #20
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Bedankt nog, Assie!

Geen dank! Succes.
__________________
als je haar maar goed zit
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 22:45   #21
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Hoi Judith,
kijk even bij private messages, want je mailbox zat vol.
gr. Assie
__________________
als je haar maar goed zit

Laatst gewijzigd door Assie; 28 april 2005 om 16:10
Assie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Dosering husa Medicijnen/haargroeimiddelen 63 17 februari 2009 22:31
hoeveelheid verlies haren per dag? sigur Haarproblemen bij vrouwen 5 18 augustus 2004 11:35
finasteride om de dag raymond Medicijnen/haargroeimiddelen 20 26 juli 2004 17:47
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 12:28
open dag transhair een succes jornkielman Chirurgische behandelingen 4 29 juni 2002 16:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.