Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2008, 12:53   #46
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snow Bekijk bericht
Weet iemand of finasteride ook, net zoals de diane, een anti-androgene werking heeft? (kon in het haarwordenboekje niets vinden over een anti-androgene werking?)
Wikipedia is tegenwoordig ook een aardige bron van kennis aan het worden

Over finasteride (Proscar, Propecia) wordt gemeld dat het geen doorsnee anti-androgeen middel is omdat het alleen de vorming van DHT tegen gaat en niet het effect of de productie van andere androgenen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2008, 13:33   #47
snow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wikipedia is tegenwoordig ook een aardige bron van kennis aan het worden

Over finasteride (Proscar, Propecia) wordt gemeld dat het geen doorsnee anti-androgeen middel is omdat het alleen de vorming van DHT tegen gaat en niet het effect of de productie van andere androgenen.
Weet je misschien ook waarom fina wel voor hergroei kan zorgen en bijv. de cyproteron (van de diane en androcur) niet?
snow is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2008, 13:45   #48
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Aan de dames die finasteride gebruiken;

Gebruiken jullie hier allemaal een AC-pil bij (diane? Yasmin?) of hebben jullie bijv. een spiraaltje? Krijg je fina pas voorgeschreven als je er een ac-methode bij gebruikt?

Groetjes,
Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 15:41   #49
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Update finasteride

Hi,
Omdat ik deze thread zelf gestart bent, wilde ik graag mijn eigen vragen weer eens beantwoorden. Ik ben nu nl. dik 4 maanden bezig met finasteride en een update was wel nodig.

Dus nogmaals,

1) Wanneer ben je gestart?
27 maart
2) Wat is je dagelijkse dosis? (1mg, 2,5 mg, 5mg?)
2,5 mg.
3) Heb je een periode gehad met extra haaruitval door de fina? Zoals vaak beschreven op fora, maar in medische onderzoeken nooit voorkomt?;-).
Ja. Na 8 weken startte die en duurde dik 9 weken. Het begon met zo´n 130/160 haren per dag. Dit nam af na zo´n 2 a 3 weken naar 120 en ging zo langzaam terug naar uiteindelijk weer 60-80. Toen was het even 40 haren en plots schoot het weer omhoog naar 80/130 voor twee weken. Daarna zakte het plots naae 30 haren per dag voor 2 weken om nog gevolgd te worden door 2 weken 60 haren per dag. Toen zakte het weer naar 30 haren per dag. Daar zit ik nu op. Voor mij is dat heel laag! Ik hoop dat de fluctuaties er nu wel uit zijn.....
4) Is het aantal haren dat je verliest per dag omlaag gegaan door fina? En na hoeveel tijd?
Ja, zonder medicatie zat ik op 50/60 haren per dag. Nu op 30.
5) Heb je stabilisatie gekregen of zelfs hergroei? Of doet het echt niks voor je haar (dus aga gaat gewoon door)?
Kan ik nog niet zeggen.
6) Heb je bijwerkingen gehad en zo ja welke? En zijn die weer verdwenen?
Nee, voor zover ik weet geen enkele.

Opmerking, ook gestart met Androcur 10 mg. Sinds 2 maanden nu. Ik verwacht dat de lage shedding door finasteride komt en niet zozeer nog door de Androcur.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 16:15   #50
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2005
Berichten: 147
1) Wanneer ben je gestart?
1-11-2007

2) Wat is je dagelijkse dosis? (1mg, 2,5 mg, 5mg?)
2,5 mg.

3) Heb je een periode gehad met extra haaruitval door de fina? Zoals vaak beschreven op fora, maar in medische onderzoeken nooit voorkomt?;-).
In het begin niet maar november tot juli zijn mijn rustige maanden, Nu vanaf juli extreme haaruitval.

4) Is het aantal haren dat je verliest per dag omlaag gegaan door fina? En na hoeveel tijd?
Nee helaas niet.

5) Heb je stabilisatie gekregen of zelfs hergroei? Of doet het echt niks voor je haar (dus aga gaat gewoon door)?
Fina doet dus helemaal niets bij mijn voor mij haar, het enige wat veranderd is is dat mijn kromme papegaaiennagels in ene recht groeien.

6) Heb je bijwerkingen gehad en zo ja welke? En zijn die weer verdwenen?
Nee, voor zover ik weet geen enkele.

Heb dr. Munte een e-mail gestuurd met de vraag wat nu, helaas nog geen antwoord gehad. Ben net terug van een haarwerkenshop, volgende week een pas-sessie. Ik ontkom er niet meer aan en vind het vréselijk.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2008, 08:27   #51
Foija
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 31
1) Wanneer ben je gestart?
oktober 2006
2) Wat is je dagelijkse dosis? (1mg, 2,5 mg, 5mg?)
tot nu nog steeds 1,25 mg
3) Heb je een periode gehad met extra haaruitval door de fina? Zoals vaak beschreven op fora, maar in medische onderzoeken nooit voorkomt?;-). Zoja, hoe 'erg' was die en hoe lang duurde die?
nee heb ik niet gehad
4) Is het aantal haren dat je verliest per dag omlaag gegaan door fina? En na hoeveel tijd?
ja ik verlies veel minder haren, na een maand of 6 gebruik
5) Heb je stabilisatie gekregen of zelfs hergroei? Of doet het echt niks voor je haar (dus aga gaat gewoon door)?
het is zo'n beetje hetzelfde gebleven.
Wel is mijn haar veel langer geworden, dus het groeit nu weer wel.
6) Heb je bijwerkingen gehad en zo ja welke? En zijn die weer verdwenen?
geen bijwerkingen van de fina, wel van de nep-diane35: vermoeide benen, vooral 's morgens nadat ik uit bed kom
__________________
groetjes


slik:
Slikte Finasteride 1,25 mg (per okt 2006)
slik nu 2,5 mg Finasteride (per okt 2008)
Yasmin (per okt 2008, voorheen Diane35 vanaf aug 08)
nu ijzertabletten omdat mn ijzer te laag is (okt 2008)
Foija is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2008, 18:10   #52
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2004
Berichten: 678
hoi Finagebruikers....

Ik slik sinds een dag of 4 finasteride 2.5mg! Ik kan er dus nog echt niet veel over vertellen! Over 3 maand moet ik terug op controle en dan zou er beterschap moeten zijn! Ik hoop het zo...ben gewoon radeloos!! De eerste 6 weken doet het helemaal niets met je haren en kan je ook nog geen last hebben van bijwerkingen volgens mijn dermatoloog! Ik volg deze ervaringen op de voet!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 01:38   #53
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi,

Ik kan helaas geen goede update geven op dit moment: ik heb waarschijnljk weer een TE (mijn 4de in 15 maanden) van andere medicijnen. Ben een radeloos en verslagen. Maar ik kon wel zeggen dat de fina aansloeg na 4 maanden. Mijn shed verminderde heel erg naar 20 haren per dag.
Ik zal later wel even updaten ,maar nu ben ik even lost. Ik hoop dat anderen blijven posten. Ik ben wel een fina believer voor vrouwen, hoor!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 09:48   #54
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2004
Berichten: 678
hallo,

Ik gebruik de fina nog maar 9 dagen en vrees dat ik al negatief moet zijn! Sinds een dag of drie heb ik last van jeukende ogen,eigenlijk meer naar het uiteinde toe! Je ziet langs beide kanten 2 kleine rode vlekjes! Gelukkig kan ik om 11u bij mijn dermatoloog terecht en hoor ik wel wat zei me te vertellen heeft! Ik hou jullie op de hoogte!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 22:58   #55
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2004
Berichten: 678
Hoi,

Als ik de dermatoloog mag geloven heeft de jeuk aan mijn ogen niets te maken met de finasteride! Jeuk komt volgens haar niet voor als "bijwerking"! Wat shedding betreft gebeurd het meestal de eerste 4 weken van inname! nadien zit ook de fina er voor niets tussen bij eventueel meer haarverlies! Tja...ze heeft me een zalfje voorgeschreven dat ik moet aanbrengen op de rode vlekjes en over een weekje moet het volledig verdwenen zijn,zoniet moet ik terug voor een allergie test!! Ik hou jullie op de hoogte!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 23:34   #56
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Heidiken,

Nou ben benieuwd. Hoop dat het niet de fina is inderdaad. Wat betreft die shedding: ik kreeg een shedding na 7-8 weken en dat lijkt me aannemelijker dan al direct binnen 4 weken. Dan is je haarcyclus er nog niet doorheen zeg maar (= 2-4 maanden). Ik krijg van alle triggers pas na 7-8 weken haaruitval en soms pas na 3-4 maanden.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 23:15   #57
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2004
Berichten: 678
Hoi,

Kan me eigenlijk iemand vertellen waarom men finasteride maanden moet slikken voor je resultaat merkt? Andere medicatie werkt heel vlug,terwijl dit toch echt wel veel tijd nodig heeft! Ik snap het eigenlijk niet goed! Ik slik het nu 2 weken en kan dus nog niets vertellen! Vandaag voelde ik me super moe,alsof ik mezelf vooruit moest slepen! Ik leg waarschijnlijk veel te snel een verband met die finasteride,kan misschien ook gewoon door mijn werk komen waar ik gisteren al om 5u30 paraat moest zijn! De jeuk aan mijn ogen is haast volledig verdwenen,zonder dat ik er iets aan gesmeerd heb! Vreemd.....!!!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 00:55   #58
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Heidiken,

Ik denk dat elk middel veel tijd nodig heeft om er iets van te merken; dat heeft toch met die haarcyclus te maken van 2-4 maanden. Androcur, Diane, minox: kan maanden duren. Ik denk dat fina daar geen uitzondering in is. Bij mij ging 4 maanden na start mijn shedding omlaag. Dat is dus eigenlijk 'volgens schema', hahaha.
Vervelend wel he dat het zo lang duurt. Daar baal ik wel altijd van.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 13:28   #59
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2004
Berichten: 678
hey Josie,

tja...ik probeer het te begrijpen al is het niet altijd gemakkelijk! Ik bedoel maar dat wanneer je een griep hebt of dergelijke je iets neemt van medicatie en het op een mum van tijd beter gaat! Met een haarcyclus is het idd anders,dat heeft helaas maanden tijd nodig!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 15:41   #60
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
En je moet ook levenslang de finasteride blijven slikken. AGA is nou eenmaal geen virusje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, finasteride vrouw, vrouw

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 16:57
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 23:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.