Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 maart 2011, 13:00   #1
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Het kan.....

Ik hield mij al een tijdje niet meer zo met mijn haar bezig, had het volledig geaccepteerd en ging weer lekker stappen en mn ding doen met mijn half kale knarretje....

Dinsdag moest ik weer naar het ziekenhuis, ik krijg al een jaar lang een maandelijkkse behandeling met cortizonen spuitjes (sorry voor de spelling) maar dat schoot niet op. Elke maand word een a twee cm behandeld dus zo zou het nog jaren duren voor ik weer met los haar kon lopen... Begrijp me niet verkeerd, elk plukje dat weer ging groeien was ik blij mee maar het bleven toefjes en kreeg door de behandeling ook overal deukjes. Dit maakte me wel angstig want stel het valt helemaal uit ooit tja dan loop je voor gek met een hoofd vol deuken maar goed....

Maandag avond ging ik voor de spiegel staan om te kijken waar ik ingespoten wou worden en wat denk je?!

HAAR (geen dons maar echt bruin haar)

Een best grote plek zeg maar vuistgrote is spontaan gaan groeien. Het hele ziekenhuis liep uit want dat was niet vaak vertoond na drie jaar op zo een grote plek. De kans dat het vanzelf terug kwam was nihil werd mij verteld ook omdat mijn haargrens mee deed. Het is nu vrijdag en het leek vanmorgen alsof de plek met haar nog groter was geworden. Ik heb natuurlijk geen garanties dat dat zo blijft maar toch!

Ik moest dit even kwijt bij jullie en blijven hopen jongens... Het kan dus wel!

Een zeer blije Manja
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 13:14   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Mooi joh!

Maar vinden de mannen je straks nog wel leuk als je een volle kop met haar hebt...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2011, 13:29   #3
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Mooi joh!

Maar vinden de mannen je straks nog wel leuk als je een volle kop met haar hebt...
Schoonheid zit van binnen Ambo, als je vrolijk bent en straalt vind men je afwijkingen meestal niet erg. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ik over een jaar sjaggie word omdat mn haar niet wil zitten hahahahaha
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 09:09   #4
wolfi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6
Super!! Ik ben supersuperblij voor jou.
wolfi is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 20:01   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.273
Geslacht:
Ik hoop voor je echt dat het helemaal teruggroeit. Maar heb je dan niet, tenminste ik zou dat wel hebben, de angst dat het weer zal uitvallen. Ik vond de periode dat mijn haar uitviel (het kaal worden) eigenlijk erger dan "het kaal zijn".
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2011, 10:17   #6
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ik hoop voor je echt dat het helemaal teruggroeit. Maar heb je dan niet, tenminste ik zou dat wel hebben, de angst dat het weer zal uitvallen. Ik vond de periode dat mijn haar uitviel (het kaal worden) eigenlijk erger dan "het kaal zijn".
Beste Henk,

Ik ben gelukkig helemaal niet zo bang uitgevallen en die cm lange haartjes die ik nu zie is natuurlijk nog lang geen kapsel. Het geeft me gewoon goede moed dat het iig niet onmogelijk is dat het goed komt. Voor nu zie ik het als winst en bewijs. Daarom post ik ook, ik had in de gaten dat hier nooit werd gepost door mensen als er wel een positief resultaat werd geboekt. Natuurlijk kan ik morgen wakker worden en al het haar weer verdwenen zijn maar dan nog weet ik nu dat het ook zo kan zijn dat ik wakker word en er haar bij heb gekregen... en daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Ik ben vooralsnog in jubbel stemming
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2011, 13:22   #7
wolfi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ik hoop voor je echt dat het helemaal teruggroeit. Maar heb je dan niet, tenminste ik zou dat wel hebben, de angst dat het weer zal uitvallen. Ik vond de periode dat mijn haar uitviel (het kaal worden) eigenlijk erger dan "het kaal zijn".

Ikzelf vond dat ook Henk en ook al heb ik me verzoend met mijn kaal koppie, als je mij de keuze laat zal ik steeds voor een vol behaard kopje kiezen hoor. Nooit zou ik nog kiezen voor een kop haar met kale plekken. Ik begrijp zéér goed dat mensen die nog kúnnen camoufleren zich niet kunnen voorstellen hoe bevrijdend volledige kaalheid kan zijn én zij hoeven zich daar ook niet bezig te houden. Blijf maar lekker ik je euforie Manja !
wolfi is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2011, 20:52   #8
visophetdroge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2011
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Ik hield mij al een tijdje niet meer zo met mijn haar bezig, had het volledig geaccepteerd en ging weer lekker stappen en mn ding doen met mijn half kale knarretje....

Dinsdag moest ik weer naar het ziekenhuis, ik krijg al een jaar lang een maandelijkkse behandeling met cortizonen spuitjes (sorry voor de spelling) maar dat schoot niet op. Elke maand word een a twee cm behandeld dus zo zou het nog jaren duren voor ik weer met los haar kon lopen... Begrijp me niet verkeerd, elk plukje dat weer ging groeien was ik blij mee maar het bleven toefjes en kreeg door de behandeling ook overal deukjes. Dit maakte me wel angstig want stel het valt helemaal uit ooit tja dan loop je voor gek met een hoofd vol deuken maar goed....

Maandag avond ging ik voor de spiegel staan om te kijken waar ik ingespoten wou worden en wat denk je?!

HAAR (geen dons maar echt bruin haar)

Een best grote plek zeg maar vuistgrote is spontaan gaan groeien. Het hele ziekenhuis liep uit want dat was niet vaak vertoond na drie jaar op zo een grote plek. De kans dat het vanzelf terug kwam was nihil werd mij verteld ook omdat mijn haargrens mee deed. Het is nu vrijdag en het leek vanmorgen alsof de plek met haar nog groter was geworden. Ik heb natuurlijk geen garanties dat dat zo blijft maar toch!

Ik moest dit even kwijt bij jullie en blijven hopen jongens... Het kan dus wel!

Een zeer blije Manja
beste mede AA-er

ik zie het niet meer zitten.
Ik heb al sinds 2006 haaruitval en telkens erger. Sinds ongeveer een jaar heb ik nergens nog haar, tenzij op mijn gezicht enkele piepkleine haartjes. Ik heb een zware depressie doorgemaakt het voorbije jaar.
Sinds oktober is het beter, maar nu besef ik ten volle dat ik waarschijnlijk kaal blijf.
Komt daar nog bij dat ik enorm veel jeuk had bij mijn vorig second hair. Nu dacht ik, ik koop ene met echt haar en een muts waar de haartjes niet door kunnen, ik heb het (veel te) lang uitgehouden met die jeukpruik, en nu geeft mijn nieuwe ook jeuk. Verschrikkelijk!
Ik draag thuis sjaaltjes, maar durf niet gaan werken zonder haar of met een sjaaltje.

Ik ben op van de zenuwen.
visophetdroge is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2011, 11:26   #9
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visophetdroge Bekijk bericht
beste mede AA-er

ik zie het niet meer zitten.
Ik heb al sinds 2006 haaruitval en telkens erger. Sinds ongeveer een jaar heb ik nergens nog haar, tenzij op mijn gezicht enkele piepkleine haartjes. Ik heb een zware depressie doorgemaakt het voorbije jaar.
Sinds oktober is het beter, maar nu besef ik ten volle dat ik waarschijnlijk kaal blijf.
Komt daar nog bij dat ik enorm veel jeuk had bij mijn vorig second hair. Nu dacht ik, ik koop ene met echt haar en een muts waar de haartjes niet door kunnen, ik heb het (veel te) lang uitgehouden met die jeukpruik, en nu geeft mijn nieuwe ook jeuk. Verschrikkelijk!
Ik draag thuis sjaaltjes, maar durf niet gaan werken zonder haar of met een sjaaltje.

Wat vind ik dat verschrikkelijk voor je! Ik heb 2 jaar met een pet gelopen, dat was voor mij de beste oplossing! Mijn pruik jeukte ook en vond hem ook niet echt mooi staan.... Ik weet niet echt wat ik tegen je zeggen moet want wat ik ook zeg , je krijgt er niet je haar mee terug. Ik hoop dat je je snel sterker voelt. Er is zoveel meer in het leven dan haar lieverd! KOP OP!!
Ik ben op van de zenuwen.
.
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2011, 12:16   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visophetdroge Bekijk bericht
ik heb het (veel te) lang uitgehouden met die jeukpruik, en nu geeft mijn nieuwe ook jeuk. Verschrikkelijk!
Ik draag thuis sjaaltjes, maar durf niet gaan werken zonder haar of met een sjaaltje..
Misschien heb je iets aan de tips in de FAQ (zie punt 13):

http://home.kpn.nl/~haarwerken/index.htm
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2011, 23:21   #11
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Misschien heb je iets aan de tips in de FAQ (zie punt 13):

http://home.kpn.nl/~haarwerken/index.htm

Los van alles... Goed bezig!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 13:30   #12
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
Dag Manja.a,

Wat fijn dat er weer haargroei is op bepaalde plekken! Hoop dat het doorzet , en je binnenkort met een mooie bos haar de deur uit kan.
chrissey is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 11:17   #13
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrissey Bekijk bericht
Dag Manja.a,

Wat fijn dat er weer haargroei is op bepaalde plekken! Hoop dat het doorzet , en je binnenkort met een mooie bos haar de deur uit kan.
Ontzettend bedankt Chrissey!.........
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 16:12   #14
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
Graag gedaan . Zet de groei zich trouwens door? Is het al een beetje bedekt? Hope so!
chrissey is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 09:31   #15
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrissey Bekijk bericht
Graag gedaan . Zet de groei zich trouwens door? Is het al een beetje bedekt? Hope so!
Ja het word snel langer... Het is zoiezo aan het rommelen op mn hoofd....
Ook wat witte haen her en der die denk ik niet zullen blijven zitten.
Maar dat maakt mij niet uit er is iig leven in de brouwerij. Helemaal bedekt is het nog niet, ik heb nog een kale plek te grote van mijn hand maar daar had ik een jaar geleden zo voor getekent Hoe is het met jouw Chrissey?
manja.a is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.