Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 oktober 2017, 21:37   #31
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ja die "shock" is niet prettig voor de bestaande haren. Permanente shock is voor velen toch wel een obstakel.. Ik heb volgende week mijn HT en heb mij wat verdiept in de literatuur. Er zijn kleine studies gedaan die haartransplantaties vergeleken +/- Finasteride en Minoxidil. Sommmige studies waren met kortdurend Fina/Minox (peri-operatief; 2 maanden voor en 1 maand na de operatie) en de ander met chronisch gebruik. In beide gevallen gaf de arm met medicatie een betere uitkomst (logisch natuurlijk). Behoudens van hergroei zouden bestaande haren die niet hormoon gevoelig zijn dikker worden, en dus bestendiger tegen "stress/shock"

Ik heb ook het e.e.a. gelezen over Minoxidil opstarten vrijwel direct na de operatie. Het was een kleine studie (12 patienten) dacht ik, waarin patienten 5-7 dagen na de operatie al moesten starten met Minoxidil. Van die 12 patiënten, hadden er 2 helemaal geen haarverlies in het ontvangstgebied en was er direct groei. 2 andere patienten hadden al hergroei na 4 weken in plaats van 2-3 maanden. Kleine studie natuurlijk, maar dit zet je toch aan het denken.

Ik gebruik momenteel Finasteride en Minoxidil, en wil zodra mijn hoofd is hersteld weer starten met Minoxidil. Het risico van vroeg starten is een bloeding en potentieel verhoogde absorptie met lage bloeddruk tot gevolg.
Echter, vele mensen combineren derma rolling (micro-needling) met minoxidil, en daar hoor je ook geen gekke dingen. Daarnaast is het risico op bloeding bij zo'n minimale ingreep bij een gezond persoon echt nihiel. Zeker 5-7 dagen post-HT.. Ik verwacht dat ik 5-10 dagen na de HT weer kan herstarten.. Ik hoor graag jullie mening!

Je moet natuurlijk doen wat je wil maar ik kan je alleen maar adviseren om GEEN HT te laten uitvoeren. Je zal toch nooit tevreden zijn. Ben je wel tevreden, dan zal het niet van blijvende aard zijn en dan zal je extra HT moeten ondergaan. Het is allemaal marketing, ook al die zalfjes en producten.... Je kan de natuur niet tegenhouden, kaal worden we bijna allemaal...
elmi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2017, 21:44   #32
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elmi Bekijk bericht
Je moet natuurlijk doen wat je wil maar ik kan je alleen maar adviseren om GEEN HT te laten uitvoeren. Je zal toch nooit tevreden zijn. Ben je wel tevreden, dan zal het niet van blijvende aard zijn en dan zal je extra HT moeten ondergaan. Het is allemaal marketing, ook al die zalfjes en producten.... Je kan de natuur niet tegenhouden, kaal worden we bijna allemaal...
Onzin. Heb 10 jaar of langer geleden een ht laten doen bij jawel TH en jawel een FUT. Nooit spijt van gehad.
Om uitval tegen te gaan wel aan de fina gegaan.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2017, 21:57   #33
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Onzin. Heb 10 jaar of langer geleden een ht laten doen bij jawel TH en jawel een FUT. Nooit spijt van gehad.
Om uitval tegen te gaan wel aan de fina gegaan.

Transhair ligt je precies nauw aan het hart.

Kijk rondom je heen, bijna alle mannen van boven de 50 hebben bijna geen haar meer. Op een bepaald moment moet je toch stoppen met die producten en kan je haaruitval niet meer tegenhouden.
elmi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2017, 22:02   #34
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
https://www.hln.be/nina/fit-gezond/w...heid~acf53a00/

Dit zou iedereen beter ook eens lezen...
elmi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2017, 23:15   #35
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elmi Bekijk bericht

Ik neem in de loop van de dagen nog wat foto's zodat jullie zo goed mogelijk beeld krijgen.
Het is niet heel duidelijk te zien, maar het lijkt inderdaad een nogal matig resultaat. Inderdaad alle reden om hier over niet tevreden te zijn. Ik ga de hele voorgeschiedenis verder niet nog een keer lezen, maar wat mij betreft zou TH hier een soort van compensatie voor aan moeten bieden.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2017, 07:55   #36
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elmi Bekijk bericht
Ik heb alvast een foto toegevoegd.
Heb zo goed mogelijk beeld proberen te schetsen maar is niet altijd even makkelijk op foto.
Verder wil ik ook meedelen dat ik altijd heel veel haar heb gehad.
Ik denk dat er, sinds de ingreep, de helft van overblijft.
Dit kan ik helaas niet laten zien op de foto maar ik merk het aan alles. Ik kan nu makkelijk mijn hoofdhuid zien door het haar heen (als er bv zon/licht op schijnt).
Je kan het wel een beetje zien op de foto dat waar de haren zijn ingepland, dat daarachter al echt kaal gebied is. Ik zit nog geen 2 jaar na mijn HT...

En dat is wat mij enorm stoort... Er is nooit gesproken over dit soort nadelige gevolgen. Dit zou altijd gezegd moeten worden. Ik heb het dan niet over shock loss, dat zeldzame fenomeen, maar over het feit dat een HT je bestaande haren zo kan verzwakken dat ze versneld beginnen uitvallen. Dat is wat ik nu heb....

Ipv wegwerken van inhammen heb ik nu pruthaar op die plaats en is mijn haarbos veel dunner... En dat kost dan 4.400 euro.

Ik blijf erbij, een HT is onverantwoord. Ook al zijn de haren goed, na verloop van tijd zijn wij allemaal de lul want we worden allemaal toch kaal.

Dus als je een HT ondergaat moet men er verplicht bijzeggen dat je er altijd meerdere zal moeten doen...

Ik neem in de loop van de dagen nog wat foto's zodat jullie zo goed mogelijk beeld krijgen.
Dit is idd geen succes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2017, 18:33   #37
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dit is idd geen succes. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Vandaar ook mijn frustratie, die wel terecht is volgens mij.

Het ergste van al vind ik, dat ze bij transhair geen enkele vorm van medeleven tonen. Het komt er op neer dat je pech hebt en er maar mee zult moeten leven en ze wassen hun handen in de onschuld.

Juist daarom raad ik iedereen af om met hen in zee te gaan. Ook al kan het resultaat soms wel ok zijn, als het niet goed is, en die kans is zeer reëel, dan ben je letterlijk de lul.
elmi is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2017, 07:12   #38
sparge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 98
Geslacht:
Ziet er absoluut niet goed uit. Ik zou ze vragen om een herbehandeling
__________________
Regime:
Dutasteride 0,5mg sinds 1-8-17
Minox 5% kirkland sinds 1-9-17

Behandelingen:
HT: BeauClinic, 14 juli 2017 (2569 grafts inhammen en kruin)
sparge is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2017, 08:22   #39
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Ja. Zoiets kan niet. Doet hen ook geen goed. Het is 2017.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2017, 00:25   #40
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
Herbehandeling is voor mij geen optie meer. Mijn haar is al zoveel dunner geworden, dat het geen zin heeft.

Enige dat ik overweeg is om de mislukte getransplanteerde haren te laten weghalen, zodat ik opnieuw natuurlijke situatie krijg. Dan hoef ik me geen zorgen te maken over kaal wordend hoofd en enkel wat haren die van voor blijven staan.

En ik heb aan transhair gevraagd om mijn geld terug te geven maar ik heb nooit iets gehoord.
elmi is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2017, 11:20   #41
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Snap jouw frustratie volkomen en vooral met een fut ben je gewoon voor het leven getekend.

Die Cor van Oyen van Transhair kan het allemaal mooi brengen, zo ook recent nog met die Yvar de Groot. ('BN'er'

Een jongen van 26 die een fut aangepraat krijgt.
Gewoon misdadig en ook hij zal zich tzt nog wel eens achter de oren krabben.

Gewoon de tondeuse erover, dat is uiteindelijk de beste oplossing.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2017, 12:59   #42
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elmi Bekijk bericht
Je moet natuurlijk doen wat je wil maar ik kan je alleen maar adviseren om GEEN HT te laten uitvoeren. Je zal toch nooit tevreden zijn. Ben je wel tevreden, dan zal het niet van blijvende aard zijn en dan zal je extra HT moeten ondergaan. Het is allemaal marketing, ook al die zalfjes en producten.... Je kan de natuur niet tegenhouden, kaal worden we bijna allemaal...
elmi, gebruik je finasteride of heb je een HT gedaan zonder verder medicatie te slikken?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2017, 14:11   #43
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Bij een HT, zonder rekening te houden met mogelijke verdere uitval, kun je dit soort scenario's krijgen. Een kliniek heeft de verantwoordelijkheid door te vragen in welk tempo de haaruitval zich manifesteert. op basis hiervan moeten ze een realistisch beeld scheppen. voor alles en iedereen geldt: een HT voortkomend uit paniek, is geen goede zaak. laat de boel stabiliseren en kijk dan wat je doet.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2017, 10:06   #44
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
elmi, gebruik je finasteride of heb je een HT gedaan zonder verder medicatie te slikken?
Ik heb enkel een HT gedaan.

Ik wil eigenlijk niets van medicatie slikken want de mogelijke bijwerkingen zijn niet niets + is geen garantie.
elmi is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2017, 10:09   #45
elmi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2017
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Bij een HT, zonder rekening te houden met mogelijke verdere uitval, kun je dit soort scenario's krijgen. Een kliniek heeft de verantwoordelijkheid door te vragen in welk tempo de haaruitval zich manifesteert. op basis hiervan moeten ze een realistisch beeld scheppen. voor alles en iedereen geldt: een HT voortkomend uit paniek, is geen goede zaak. laat de boel stabiliseren en kijk dan wat je doet.


In mijn situatie lijkt het alsof de HT de uitval heeft geactiveerd. Ik heb altijd veel en volle bos haar gehad, wel altijd inhammen, maar omdat men haar zo vol en dik was kon ik dat wel makkelijk 'verbergen'. Nu 2 jaar na de HT zie je mijn hoofdhuid overduidelijk als men haar nat is. Lijkt wel alsof er amper haar opstaat...
elmi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, kliniekervaringen.nl, ontevreden, transhair

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.