Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juli 2004, 01:09   #1
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
wat nizoral nooit lukte maar Guhl shampoo wel

hallo allemaal , ik gebruikte al jaren de bekende Nizoral shampoo , 4 x per week , dee ik dit niet dan kreeg ik al na een kleine week enorm veel korsten en jeuk op mijn hoofd huid met de bekende schilvers.
ook met 4 x per weer met nizoral had ik nog steeds een beetje last van korstjes en schilvertjes , zij het wel minder..
nu ben ik sinds ruim een maand overgestapt op de antiroos rosematijn shampoo van Guhl , en werkelijk wat een wereld van verschil ,,alles is weg ,, geen korstjes en jeuk , mijn hele hoofd huid is clean en voelt weer heerlijk aan , har lijkt ook weer sterker te groeien..
Ik ben dus ook sindsdien met Nizoral gestopt. ik heb gekeken op de verpakking van die Guhl shampoo en daar schijnt een zeker stofje Octopirox in te zitten (anti bacterieel) , zou dit de reden zijn , voor mij 100 x beter dan Nizoral , iemand anders ook deze ervaring of ideen hierover ?
bedankt voor het lezen
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2004, 11:43   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
hee kabouterplop,
4x per week nizoral is wel erg veel! het kan zijn dat je jeuk en korsten juist door de nizoral is gekomen! ik heb gelezen dat een bijwerking kan zijn dat je JUIST een rode hoofdhuid krijgt met een soort acne, die vooral kan optreden bij overmatig gebruik. In dat geval heeft niet de Guhl je schilferprobleem opgelost, maar heeft het stoppen met Niz daarvoor gezorgd.
Ketoconazole kun je beter om de 3 of 4 dagen gebruiken.
Maar misschien is dit wel een goede tip voor mensen met roos waarbij nizoral niet helpt. Maar met hergroei zal deze shampoo weinig te maken hebben, en dat is weer het mooie van nizoral (ketoconazol).

[edit]
heb ook nog gezocht naar een studie over dat stofje Octopirox icm haaruitval: niets over te vinden. Weet wel dat in deze studie ketoconazol is vergeleken met een ander anti-bacterieel, nl. "zink pyrithione". Dit stofje zorgte juist voor een achteruitgang van de haarsituatie voor mensen met AGA. Dus het is zeker niet zo dat een anti-bacterieel per definitie goede dingen doet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 10 juli 2004 om 11:52
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2004, 11:50   #3
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
hallo allemaal , ik gebruikte al jaren de bekende Nizoral shampoo , 4 x per week , dee ik dit niet dan kreeg ik al na een kleine week enorm veel korsten en jeuk op mijn hoofd huid met de bekende schilvers.
ook met 4 x per weer met nizoral had ik nog steeds een beetje last van korstjes en schilvertjes , zij het wel minder..
4x per week...!? Wel veel hoor...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2004, 12:41   #4
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Nou nee het was bij mij juist zo als ik helemaal stopte met Nizoral kreeg ik binnen een week enorme korsten (tot bloedens toe) en enorme jeuk en schilvers en vet haar . ik moest echt minstens 3 x per week nizoral gebruiken om dit in toom te houden , maar zelfs dan lukte dat maar voor 90 % .
nu met deze Guhl shampoo = alles weg , nix nix nix . wat een verschil.
voorm mij echt veel en veel beter dan Nizoral , en mijn haar lijkt nu ook veel sneller te groeien ,, afwachten dus maar , gebruik het nu al ruim een maand.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 13:58
Aan Madelief en Ellis : informatie m.b.t. jullie therapieën. Grover TTM - Algemeen 6 1 augustus 2003 14:50
Grover, 'ont-krachten'...oké, maar wat moeten we ermee? bolleke Inspiratie 24 18 december 2002 19:32
een grote stap overwonnen! bolleke TTM - Algemeen 11 29 oktober 2002 22:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.