Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2008, 12:49   #1
Ray313
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 3
Word ik kaal?

Hallo bedankt dat jullie dit lezen, ik zit namenlijk met een aantal vragen of een aantal onzekerheden. Ik ben 21 en een beetje bang dat mijn haar achteruit zal gaan.

De laatste tijd (maanden) maak ik me meer zorgen om mijn haar, misschien omdat ik vroeger last van puisten had en dat mij toen meer bezig hield.

Ik heb namenlijk eigenlijk altijd al inhammen en een niet rechte haarlijn, mijn rechter kant is dieper terug getrokken dat heb ik ook altijd al een beetje gehad, dun haar heb ik ook altijd gehad. Op de kruin ben ik ook niet kalend.

Maar betekend dat nu dat ik kaal wordt,

Genetisch gezien dus wat in mijn familie voorkomt is het volgende;

Vader: niet kaal (dun haar, grijs, hoog voorhoofd, beete kaal op de kruin, wordt verder niet kaal).
Moeder: dun haar, grijs, beetje inhammen)
Vader van mijn moeder: niet kaal (altijd al inhammen dun haar beetje golvend) hier lijkt mijn haarlijn plus haarstructuur het meeste op)
Vader van mijn vader: kaal (vanaf zijn 27tigste)
Broer van mijn moeder: niet kaal (ook niet echt inhammen)
Zus van mijn vader: (Vader heeft geen broer) (hoog voorhoofd, ook een beetje inhammen)

Het haar dat ik verlies varieert tussen de 5 en 15 haren, soms met schampo, soms met handen door het haar en soms met gel.

Wel heb ik een beete lichtere haartes om mijn rechterinhamen, daar is de haardichtheid ook minder, betekend dit dan dat ik kaal word of in iedergeval een grotere inhammen zal krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ray313 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2008, 13:22   #2
battser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 1
Ik heb dit probleem ook maar ik ben pas 16 jaar en in de familie ben ik blijkbaar de enige. IK heb langs de rechterkant ook een diepere inham dan langs links wat redelijk raar is. Ik heb hier al een tijdje last van maar ik heb nu pas mijn haar laten kortknippe en het valt veel meer op (vroeger had ik redelijk lang haar en wastte het elke dag, is dit mss een oorzaak?)
battser is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2008, 16:16   #3
Ray313
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 3
vervelend voor je.

Maar volgens mij kan het niet aan het wassen van de haren liggen, maar dat moet je aan de wat mensen vragen die hier meer vanaf weten. Maar de vader van je moeder (opa), is ook niet kaal? Volgens mij was dat een wat meer dominant gen, maar kan je dat ook niet met alle zekerheid vertellen.
Ray313 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2008, 17:42   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.251
Geslacht:
Niemand kan je zekerheid geven als je wel of niet kaal gaat worden.
Je hebt meer kans als het in de familie zit, maar zelfs dat zegt niet altijd wat.
Probeer er niet zoveel aan te denken, als je kaal gaat worden dan merk je het echt wel als het zover is. Probeer een beetje gezond te leven. Sporten en gezond eten. (Evt. kun je nog multivitaminen nemen.)
Maar bovenal geniet van het leven.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
word ik kaal of niet? stef_vd AGA - Algemeen 7 28 september 2007 15:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.