Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2012, 23:24   #1
watte?
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2012
Berichten: 5
Question Finasteride proscar etc., kan het zonder?

Beste mensen,

ik ben nieuw op deze forum en zat al een tijdje met deze vraag in mijn hoofd.

Nu ik ben naar het schijnt te jong voor een FUE (inhammen en voorkant die ik eigenlijk wil opvullen)

NU was mijn vraag het volgende,
kan ik een fue ondernemen zonder al die pillen etc.
want ik heb eigenlijk niet zo positieve dingen over finasteride etc. gelezen ivm impotentie, en die risicio wil ik dus zeker NIET nemen

ik zie hier op de forum veel mensen die een dagelijkse dosis pillen nemen en dat schrikt mij af om een fue te doen die eigenlijk "nutteloos" is als je geen pillen neemt.


wat bijkomende informatie,
fysisch lijk ik 2 druppels op mijn vader
en ik zie al de vergelijkenissen op mijn kalende hoofd (verdunde haren) ik zie letterlijk de kale kop van mijn vader eigenlijk als ik goed kijk
daarmee ook weet ik wat me te wachten staat en wil ik eigenlijk een fue zonder pillen, iemand met raad en daad?

alvast bedankt!
watte? is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 11:59   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Tjah je kunt een FUE nemen zonder er verder iets aan te doen. Dan kun je over 4 jaar weer een FUE..en dan over 4 jaar weer....en dan ....
totdat je donor-gebied uitgeput raakt.

Hoe jong ben je?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 13:35   #3
watte?
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2012
Berichten: 5
22 ben ik, maar de haartjes die je transplanteert zijn normaal gezien toch haartjes waarvan men weet dat het "stevige" haartjes zijn die niet zouden mogen uitvallen?

dus ik moet effectief pillen gaan nemen om het resultaat te behouden?
watte? is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 13:39   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Tjah je kunt een FUE nemen zonder er verder iets aan te doen. Dan kun je over 4 jaar weer een FUE..en dan over 4 jaar weer....en dan ....
totdat je donor-gebied uitgeput raakt.

Hoe jong ben je?
Dan heeft hij met die FUE behandelingen over 4 keer 4 jaar wel een uitgedunt, maar wel mooi gelijkmatig verdeelde dunne haarbos zonder duidelijk zichtbare kale plekken.

Maar toch wat je zegt, een HT doet verder niets aan het kalingsproces, dat gaat onderhuids gewoon verder. Dus medicatie (Fina, Duta en Minox)zal toch gebruikt moeten worden, zelfs na een HT ingreep.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 14:01   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
De getransplanteerde haren blijven inderdaad gewoon staan, maar de rest gaat door.. Dit kan leiden tot een ZEER VREEMD resultaat...(een soort omgekeerd uitval patroon) Een goede kliniek zal hier rekening mee houden en hierop inspelen, door bijvoorbeeld ook bij de nog niet uitgedunde plekken wat haartjes te transplanteren. 22 is inderdaad jong..Ik denk dat je zeker nog een jaartje moet kijken hoe je status blijft, en dan eens kijken wat je eraan wilt doen. Je wilt niet nu een HT doen en dan steeds verplicht blijven het bij te werken..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 15:32   #6
Jeroen76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2012
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watte? Bekijk bericht
Beste mensen,

ik ben nieuw op deze forum en zat al een tijdje met deze vraag in mijn hoofd.

Nu ik ben naar het schijnt te jong voor een FUE (inhammen en voorkant die ik eigenlijk wil opvullen)

NU was mijn vraag het volgende,
kan ik een fue ondernemen zonder al die pillen etc.
want ik heb eigenlijk niet zo positieve dingen over finasteride etc. gelezen ivm impotentie, en die risicio wil ik dus zeker NIET nemen

ik zie hier op de forum veel mensen die een dagelijkse dosis pillen nemen en dat schrikt mij af om een fue te doen die eigenlijk "nutteloos" is als je geen pillen neemt.


wat bijkomende informatie,
fysisch lijk ik 2 druppels op mijn vader
en ik zie al de vergelijkenissen op mijn kalende hoofd (verdunde haren) ik zie letterlijk de kale kop van mijn vader eigenlijk als ik goed kijk
daarmee ook weet ik wat me te wachten staat en wil ik eigenlijk een fue zonder pillen, iemand met raad en daad?

alvast bedankt!
Ik had echt precies hetzelfde als jij, ik wilde ook niet aan de fina. Maar toen ik serieuze stappen gingen ondernemen voor een FUE behandeling werd het al snel duidelijk... het is dweilen met de kraan open zonder finasteride. Wat mij uiteindelijk heeft overtuigd is dat de bijwerkingen, áls ze er zijn, ook weer weggaan als je stopt met finasteride. Ik heb via de huisarts voor 14 dagen Propecia voorgeschreven gekregen om te kijken of ik bijwerkingen zou ondervinden. Die heb/had ik gelukkig niet, dus daarna heb ik direct mijn beoogde FUE behandeling laten doorgaan.
__________________
Vanaf 23-3-2012 Finasteride
10-4-2012 3000 FUE Dr. De Reys
Jeroen76 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 19:55   #7
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watte? Bekijk bericht
want ik heb eigenlijk niet zo positieve dingen over finasteride etc. gelezen ivm impotentie, en die risicio wil ik dus zeker NIET nemen
Vergeet niet dat mensen -over het algemeen- slechts berichten plaatsen over finasteride nadat ze last hebben gekregen van bijwerkingen. De succesverhalen lees je een stuk minder. Zelf gebruik ik al ruim 4 jaar finasteride naar volle tevredenheid.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 21:25   #8
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door websenior Bekijk bericht
Vergeet niet dat mensen -over het algemeen- slechts berichten plaatsen over finasteride nadat ze last hebben gekregen van bijwerkingen. De succesverhalen lees je een stuk minder. Zelf gebruik ik al ruim 4 jaar finasteride naar volle tevredenheid.
Ik ervaar ook maar weinig bijwerkingen, alleen in de eerste weken (gewenningsperiode) had ik de indruk dat het mij tegenviel, maar nu ben ik zeer tevrden met het gebruik van Finasteride. Mijn haaruitval (belangrijkste oorzaak) is nu met ruim 2/3 afgenomen dankzij Fina icm Saw Palmetto gebruik
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 22:30   #9
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door websenior Bekijk bericht
Vergeet niet dat mensen -over het algemeen- slechts berichten plaatsen over finasteride nadat ze last hebben gekregen van bijwerkingen. De succesverhalen lees je een stuk minder. Zelf gebruik ik al ruim 4 jaar finasteride naar volle tevredenheid.
Ook ik heb voor zover ik weet geen tot weinig last van bijwerkingen. Slik nu iets langer dan een jaar finasteride.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 23:30   #10
watte?
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2012
Berichten: 5
alvast bedankt voor de snelle reacties!

maar zoals ik al zei ik weet eigenlijk JUIST HOE kaal ik ga worden en dit wetend wil ik geen pillen nemen, maar het HT op zich is dat geen permanente oplossing of moet ik echt effectief pillen pakken om die HT haartjes ook te behouden?


dus in't kort: kan ik de FUE haartjes behouden zonder pillen te nemen?
watte? is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 23:41   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door watte? Bekijk bericht
dus in't kort: kan ik de FUE haartjes behouden zonder pillen te nemen?
In het kort, ja.

Getransplanteerde haren komen uit je haarkrans. Haren uit de haarkrans vallen in de regel niet uit door erfelijke mannelijke kaalheid. Getransplanteerde haren behouden hun eigenschappen. Ze vallen dus ook in de regel niet uit door erfelijke mannelijke kaalheid.

Maar, mocht je krans om wat voor reden dan ook dunner worden, dan verlies je ook je FUE-haartjes. Een enkele keer zie ik nog wel eens sterk kalende mensen waarbij ook de haarkrans niet veel meer voorstelt. Maar ik denk dat er dan meer aan de hand is dan alleen AGA.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2012, 12:22   #12
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
ZElfde vraag op ander forum beantwoord door een arts:

The Propecia dilemma
Dear Aznstan,
Great question. The truth is that all the hair on your head is going to be affected to one degree or another by the presence of DHT.
The donor hair we use for transplant should not be affected to any great degree such that it would not grow. Having said that though when you look at the donor hair region of a patient who uses propecia you can't argue with the fact that the hair in its caliper size(shaft size) gets bigger.
So the use of propecia in a hair transplant is twofold really, protecting the existing hair and helping to thicken up the donor hair which of course will translate into a better cosmetic result with the transplant.

Hope this helps,

Dr Dan
__________________

Dr. Dan McGrath
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2012, 13:50   #13
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In het kort, ja.

Getransplanteerde haren komen uit je haarkrans. Haren uit de haarkrans vallen in de regel niet uit door erfelijke mannelijke kaalheid. Getransplanteerde haren behouden hun eigenschappen. Ze vallen dus ook in de regel niet uit door erfelijke mannelijke kaalheid.

Maar, mocht je krans om wat voor reden dan ook dunner worden, dan verlies je ook je FUE-haartjes. Een enkele keer zie ik nog wel eens sterk kalende mensen waarbij ook de haarkrans niet veel meer voorstelt. Maar ik denk dat er dan meer aan de hand is dan alleen AGA.
Ben ik toch blij te lezen en dat werd afgelopen jaar ook nog door een haarklliniek bevestigd dat ik meer dan voldoende haar heb voor een kleine HT, zelfs nog voor een grote voor zover dat nodig mocht zijn.

Mijn haarkrans bevat zoveel haar dat je bij wijze van spreken 10 paar inhammen ermee zou kunnen opvullen. Dus daar maak ik mij voor de toekomst geen zorgen over, zeker nu de boel stabiel is gebleven dankzij de Fina en Minox.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 15:58   #14
watte?
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2012
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In het kort, ja.

Getransplanteerde haren komen uit je haarkrans. Haren uit de haarkrans vallen in de regel niet uit door erfelijke mannelijke kaalheid. Getransplanteerde haren behouden hun eigenschappen. Ze vallen dus ook in de regel niet uit door erfelijke mannelijke kaalheid.

Maar, mocht je krans om wat voor reden dan ook dunner worden, dan verlies je ook je FUE-haartjes. Een enkele keer zie ik nog wel eens sterk kalende mensen waarbij ook de haarkrans niet veel meer voorstelt. Maar ik denk dat er dan meer aan de hand is dan alleen AGA.
ZEER blij om dit te horen!
hartelijk bedankt
watte? is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 15:59   #15
watte?
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2012
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
ZElfde vraag op ander forum beantwoord door een arts:

The Propecia dilemma
Dear Aznstan,
Great question. The truth is that all the hair on your head is going to be affected to one degree or another by the presence of DHT.
The donor hair we use for transplant should not be affected to any great degree such that it would not grow. Having said that though when you look at the donor hair region of a patient who uses propecia you can't argue with the fact that the hair in its caliper size(shaft size) gets bigger.
So the use of propecia in a hair transplant is twofold really, protecting the existing hair and helping to thicken up the donor hair which of course will translate into a better cosmetic result with the transplant.

Hope this helps,

Dr Dan
__________________

Dr. Dan McGrath


Is er dan geen alternatief om de haren dikker en sterker te maken?
iets dat je lokaal aanbrengt zoals een creme of olie? iets dat niet direct in je maag of bloedsomloop terecht komt?
watte? is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, fue, proscar, zonder

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.