Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2012, 01:33   #1
brian tel
Brian
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Locatie: Almere
Berichten: 6
Start medicijngebruik Tips? 21Jaar foto’s

Hallo allemaal.

Ik ben Brian uit Almere en inmiddels al weer 21 jaar oud.
Tot mijn 16e heb ik altijd heel dik haar gehad zo dit dat de kapper het altijd moest uitdunnen, helaas werd mijn haar vanaf mijn 16e een heel stuk minder.

Inmiddels 21 jaar oud en mijn haar word nog steeds dunner. 2 jaar geleden op mijn 19de de stoute schoenen aangetrokken en naar de dokter gegaan, Fina voorgeschreven en met een goed gevoel begonnen. Helaas kreeg ik last van bijwerkingen en ben ik gestopt.

Inmiddels word ik steeds kaler en ben ik momenteel in een fase beland dat ik er echt wat aan wil gaan doen. Helaas gaat Fina mij niet redden dus moet ik het op een andere manier gaan proberen.

Vanmiddag ben ik naar de tuinen gegaan en heb daar de nodige spullen ingeslagen.
Petal Fresh Rozemarijn shampoo om de dag
vitamine b5 Panthoteenzuur 500mg 1x per dag
Biergist 2x 3per dag
zaagbladpalm 320mg 2x per dag

De Tuinen heeft veel verschillende soorten zaagbladpalm waarvan de ene beter is als de ander, het potje wat ik heb is de duurste en bevat Zaagbladpalm Extract (Serenoa repens) 320mg(Gestandaardiseerd op 85 - 95% vrije vetzuren en sterolen) volgen mij is dit de beste welke de tuinen verkoopt de andere hadden minder inhoud of waren niet gestandaardiseerd.

Graag zou ik van jullie willen weten of ik een goed begin maak aan het gebruik van deze spullen, ook zijn tips of toevoegingen altijd welkom.

Hieronder staan de foto’s van situatie zoals mijn haar nu is, hierbij rekening houdende dat ik gister naar de kapper geweest ben en een minimale hoeveelheid wax gebruik.
zoals je kunt zien is mijn haar over de gehele bovenkant dun, heb ik inhammen en begint het sinds een half jaar achterop ook dunner te worden.
de zijkanten van mijn haar is geheel nog dik en niet kalend.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 12 september 2013 om 07:06 Reden: foto's verwijderd
brian tel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 10:17   #2
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Dit is al vrij vergevorderd. Ik zou zeggen Finasteride en minoxidil. Maar nu je bijwerkingen ervaart van finasteride zie ik eigenlijk alleen een haartransplantatie als een oplossing. Al moet je dan wel rekening houden met het feit dat je kaler zult worden.

De middelen die je van plan bent de nemen zullen het proces hooguit licht vertragen maar verwacht er niet te veel van.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 10:40   #3
brian tel
Brian
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Locatie: Almere
Berichten: 6
Dat het momenteel al in in gevorderd stadium zit wee ik al.

Nou moet ik wel bekennen om de foto's lijkt het wel heel extreem, de foto's zijn namelijk gemaakt met een felle lamp en met mijn iPhone.
De inhammen welke je ziet zijn niet geheel kaal, hier groeien namelijk hele kleine dunne haartjes welke maar niet groter lijken te worden.

Misschien is het voor mij mogelijk om opnieuw naar de huisarts te gaan om op nieuw aan de Fina te gaan 2 jaar gelden kreeg ik last van lichte bijwerkingen misschien zal dat nu een stuk minder zijn of helemaal niet.

Toen der tijd kreeg ik alle informatie via de huisarts is het misschien slim om gewoon een doorverwijzing aan te vragen en naar een dermatoloog te gaan.
brian tel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 11:09   #4
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Probeer een lagere dosering finasteride of bouw de dosering op, beginnend met twee maal per week dan EOD (every other day), enzovoort. Verder kan je best meteen met minoxidil beginnen, (relatief) weinig mensen ervaren bijwerkingen en het is naast fina momenteel het beste middel op de markt. Ook minoxidil bouw je best op, te beginnen met een halve dosering (0.5 ml) éénmaal daags.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 12:54   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brian tel Bekijk bericht
Dat het momenteel al in in gevorderd stadium zit wee ik al.

Nou ik vind het (nog) meevallen, maar het valt mij op dat hier steeds meer jonge twintigers komen met kaalheidsverschijnselen die je eerder bij iemand van achter in de 40 zuu verwachten.

Ik lees verder dat je een voorraad supplementen hebt aangelegt, maar met alleen biergist (??) en standaard SP ga je het niet reden. Zoals enkele hierboven al schreven, je moet eerst de boel zien te stabiliseren met medicatie en dan kan je een HT voor je inhammen overwegen. Dat ben ik op termijn ook van plan, maar ben dan ook al geruime tijd aan de Fina en Minox.

Trouwens welke SP heb je gekocht die van het merk Herb Tech? Schijnt dat als je deze online besteld bij de perfect body dat je het zelfde (eigen merk) product krijgt maar dan 240 gelcapsules voor 44 euro.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 12:59   #6
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Breng die spullen maar terug naar de tuinen, geen enkele toegevoede waarde, mits je normaal eet.
Je bent vroeg kaal en over het hele gebied, je zult nooit een mooi dekkend resultaat krijgen omdat je erg gevoelig bent voor dht.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 22:05   #7
brian tel
Brian
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Locatie: Almere
Berichten: 6
Beste Spider.
Het zaagbladpalm welke ik van de tuinen heb is van Herb Tech dit was de enige in hun assortiment welke 320mg bevat welke gestandaardiseerd is op 85-95% vrije vetzuren. Ik heb deze dus aangeschaft omdat de beste is welke hun verkochten.

@Ziezo
Terugbrengen gaat helaas niet ik wil dit namelijk eerst gaan proberen.

Vanmiddag heb ik een telefonisch gesprek gehad met de dokter hij heeft me aangeraden om minoxidil5% te gaan gebruiken en toch weer Fina te gaan proberen, mogelijk omdat ik nu 2 jaar ouder ben komen de bijwerkingen niet.

Nou lees ik dat ongeveer iedereen op dit forum zijn Fina en Minoxidil niet via de apotheek koopt maar het via internet. Hierover heb ik ook enkele vragen.
Welke sites zijn nou betrouwbaar en redelijk goedkoop.
brian tel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 22:19   #8
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
http://www.unitedpharmacies.nl/
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 22:34   #9
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Mijn bestelling, beiden netjes geleverd (dat is natuurlijk geen garantie)

Via eBay heb ik via ewong2004 12 maanden Kirkland Minox 5% besteld, schade 63 dollar incl. shipping .

Via InhousePharmacy.biz heb ik 180 tabletten Finpecia (Finasteride) uit India besteld, schade 82 dollar en een beetje incl. shipping.

Nette prijzen - levertijd was een ruime week voor de minox en ruim 3 weken voor de finas
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 23:44   #10
brian tel
Brian
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Locatie: Almere
Berichten: 6
Nadat ik zelf even ben wezen googelen ben ik het volgende tegen gekomen voor minoxidil.

http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil/minoxidil_5_12_maanden

Deze actie is zelfs goedkoper dan de goedkoopste op marktplaats en komt vanuit Nederland. Gaat het hier om een origineel product of zijn er ook veel namaak op de markt?
Voor zover ik me de laatste maanden heb ingelezen in de minox van Kirkland het beste.
brian tel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 10:33   #11
Hair101
HaarWeb lid
 
Hair101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2011
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brian tel Bekijk bericht
Nadat ik zelf even ben wezen googelen ben ik het volgende tegen gekomen voor minoxidil.

http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil/minoxidil_5_12_maanden

Deze actie is zelfs goedkoper dan de goedkoopste op marktplaats en komt vanuit Nederland. Gaat het hier om een origineel product of zijn er ook veel namaak op de markt?
Voor zover ik me de laatste maanden heb ingelezen in de minox van Kirkland het beste.
Er bestaat geen namaak van minoxidil. Kirkland is goed als je PPG kunt verdragen, anders is rogaine foam of een andere minox zonder PPG beter.
Hair101 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 06:56   #12
mark89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 16
Beste Brian,

Als ik jou was zou ik mijn hoofd gewoon kaal scheren, dat staat veel beter en strakker.

Er zijn op dit moment gewoon geen medicijnen die écht werken.

Je kan er beter niet aan beginnen dat is alleen maar een lange weg van achteruitgang en teleurstelling.

Misschien dat er in de toekomst nog ooit een echte oplossing komt voor kaalheid.

Tot die tijd er gewoon overheen stappen en doen wat het beste staat en dat lijkt me in jouw geval kaal scheren.
mark89 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 10:18   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Waarom doe je er uberhaupt wax in eigenlijk??

Als het je echt dwars zit kun je Toppik overwegen, daar ga jij een heel mooi resultaat mee behalen..Maar het is geen pretje, je bent er erg aan gebonden. Ik gebruik het nu een jaar en word er af en toe wel moe van (niet zwemmen, opletten met regen en heftig zweten etc.)

Zaagbladpalm werkt op zelfde manier als fina..dus als je met fina bijwerkingen had kun je die hierbij ook krijgen.

Je kunt jezelf eens inlezen over LLLT, Wesley heeft nu een laserhelm te koop...Dit is volledig natuurlijk zonder bijwerkingen. Als je een volle bos haar terug wilt moet je toch een HT overwegen, maar zoals hierboven al gezegd word, misschien is scheren de beste optie
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 19:02   #14
ries 1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brian tel Bekijk bericht
Nou lees ik dat ongeveer iedereen op dit forum zijn Fina en Minoxidil niet via de apotheek koopt maar het via internet. Hierover heb ik ook enkele vragen.
Welke sites zijn nou betrouwbaar en redelijk goedkoop.
Gezien het stadium van je kalendheid zijn er 2 opties: fina gaan slikken of de tondeuze erover.
Ik denk dat je met fina nog heel wat verbetering kan bereiken.
Vraag je dokter om proscar voor te schrijven (de 5mg versie van propecia). Die wordt gewoon vergoed.
Minoxidil kun je het beste/goedkoopste via ebay kopen.
ries 1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.