Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2016, 22:13   #46
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
ik slik 0,25mg bijna 6 maanden.. met een lichte achteruitgang.. door shedding misschien. Ik ben erover na aan t denken om het te verhogen naar 0,5mg met een merkloze finasteride ipv Propcecia. Krijg ik dan opnieuw een shedding? Opnieuw een jaar wachten voor enig resultaat?

Ik vroeg me ook af of probiotica goed of slecht is voor het haar..

gr
Nee, ander merk is geen shedding. Je dosering verhogen ook niet lijkt me. Betreffende het effect van een lagere dosering check dit eens

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=35533&page=2
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2016, 15:18   #47
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Hoi, 6 maanden finasteride 0,25mg. Sinds ik gestart ben met Probiotica 15 dagen geleden voor mijn huid.. heb ik het idee dat mijn haarlijn verslechterd.. met name 1 kant van mijn haarlijn. Ik heb geen last meer van shedding of iets..
De probiotica stopt mijn hoofdhuid en gezicht acne volledig. Misschien een onderliggende allergie hiervoor wat mijn haarlijn verslechterd?

Misschien de dosis uppen naar 0,5mg? denk het wel.. heb al een recept van mijn dermatoloog hiervoor. Misschien over 2 weken daarmee verdergaan.

Nog een vraag: Als ik zou gaan sparen voor een HT, hoeveel grafts/geld zou ik hier aan kwijt zijn?

Als jullie het goed vinden ga ik tijdelijk elke week een foto van mijn haarlijn hier plaatsen.. volgen.. om te kijken of t probleem niet in mijn hoofd ipv op mijn hoofd zit ^^'.


Gedachtes hierover?

Groetjes


Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 10 februari 2016 om 15:35
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2016, 15:59   #48
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
Hoi, 6 maanden finasteride 0,25mg. Sinds ik gestart ben met Probiotica 15 dagen geleden voor mijn huid.. heb ik het idee dat mijn haarlijn verslechterd.. met name 1 kant van mijn haarlijn. Ik heb geen last meer van shedding of iets..
De probiotica stopt mijn hoofdhuid en gezicht acne volledig. Misschien een onderliggende allergie hiervoor wat mijn haarlijn verslechterd?

Misschien de dosis uppen naar 0,5mg? denk het wel.. heb al een recept van mijn dermatoloog hiervoor. Misschien over 2 weken daarmee verdergaan.

Nog een vraag: Als ik zou gaan sparen voor een HT, hoeveel grafts/geld zou ik hier aan kwijt zijn?

Als jullie het goed vinden ga ik tijdelijk elke week een foto van mijn haarlijn hier plaatsen.. volgen.. om te kijken of t probleem niet in mijn hoofd ipv op mijn hoofd zit ^^'.


Gedachtes hierover?

Groetjes


Wat ik hier zie is een goede kop met een volle bos haar??
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 09:23   #49
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Wat ik hier zie is een goede kop met een volle bos haar??
Ik merk dat ik echt een inkeping krijg nw2. Ik ben met Probiotica gestart 15 dagen geleden en heb sinds echt (misschien een lichte).. maar zichtbare achteruitgang. Misschien een toevalligheid.

0,5mg is dat een 'echte' dosering voor haar-behoud? Ik kan me voorstellen dat 0,25mg een 'net niet' dosis is.
Ik betaal 22 euro voor 10 propecia tabletten voor 40 dagen. Wat kost de merkloze 1mg variant?

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 11 februari 2016 om 09:27
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 10:53   #50
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Gebruikelijke dosis is 1mg finasteride p dag.
Je kunt als je bang voor bijwerkingen bent ook met de helft daarvan beginnen.

Ik kreeg van mijn dokter de goedkopere (merkloze) 5mg variant uit de apotheek. Op het doosje stond dat ik 1 kwart p dag van de pil daarvan moest innemen.

Als je merkt dat je haarlijn achteruit gaat, je erfelijke kaalheid vermoed en geen toekomstige verslechtering wilt, dan is het inderdaad handig om op tijd met finasteride te beginnen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 11:07   #51
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Gebruikelijke dosis is 1mg finasteride p dag.
Je kunt als je bang voor bijwerkingen bent ook met de helft daarvan beginnen.

Ik kreeg van mijn dokter de goedkopere (merkloze) 5mg variant uit de apotheek. Op het doosje stond dat ik 1 kwart p dag van de pil daarvan moest innemen.

Als je merkt dat je haarlijn achteruit gaat, je erfelijke kaalheid vermoed en geen toekomstige verslechtering wilt, dan is het inderdaad handig om op tijd met finasteride te beginnen.
hey 123, dank je wel voor je bericht.

Ik slik ook finasteride.. maar een 0,25mg per dag, en pas 6 maanden. Toch merk ik verslechtering in mijn haarlijn en geef nu probiotica de schuld (ik stop er nog niet mee omdat ik nog niet volledig overtuigd ben.. een allergie?).. Ik denk dat ik verder ga met 0,5mg finasteride. En wat de bewerkingen betreft.. ja ik had ze.. een beetje.. maar nu merk ik t niet meer.

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 11 februari 2016 om 11:10
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 11:08   #52
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanneshannes Bekijk bericht
hey 123, dank je wel voor je bericht.

Ik slik ook finasteride.. maar een 0,25mg per dag, en pas 6 maanden. Toch merk ik verslechtering in mijn haarlijn en geef nu probiotica de schuld (ik stop er nog niet mee omdat ik nog niet volledig overtuigd ben.. een allergie?).. Ik denk dat ik verder ga met 0,5mg finasteride. En wat de bewerkingen betreft.. ja ik had ze.. een beetje.. maar nu merk ik t niet meer.

als je er negatief in staat, en je kijkt elke dag 10x in de spiegel ja dan heb je sowieso het idee dat het verslechterd.

0.25mg blokkeert ook DHT. wel iets minder, maar het heeft effect. je moet geen bossen haar terug verwachten
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 11:13   #53
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
als je er negatief in staat, en je kijkt elke dag 10x in de spiegel ja dan heb je sowieso het idee dat het verslechterd.

0.25mg blokkeert ook DHT. wel iets minder, maar het heeft effect. je moet geen bossen haar terug verwachten
Nee je hebt gelijk hoor! Ik zou graag stabilisatie willen..
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 13:16   #54
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Zelf heb ik na een jaar finasteride 1 mg (of 5 mg gedeeld door 4) een positieve ervaring gehad. Haardos was toegenomen (dus voller en iets meer haar). Weliswaar geen bossen met haar, maar wel voldoende om er blij mee te zijn. Verder gewoon stabilisatie, maar geen terug-groei op de inhammen. Ik ben echt dik tevreden dat ik niet later met fina was begonnen en als ik wist van het bestaan, begon ik 3 jaar eerder.

Persoonlijk zou ik de dosis niet te laag uitpakken, maar daar heeft ieder zijn eigen gevoel en mening over. Angst of zorgen voor bijwerkingen heb ik niet, al heb ik ook wel eens een steekje bij de ballen gevoeld, gewoon doen alsof je neus bloedt het ebt wel weg en je behoud een prima haardos.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 15:52   #55
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Zelf heb ik na een jaar finasteride 1 mg (of 5 mg gedeeld door 4) een positieve ervaring gehad. Haardos was toegenomen (dus voller en iets meer haar). Weliswaar geen bossen met haar, maar wel voldoende om er blij mee te zijn. Verder gewoon stabilisatie, maar geen terug-groei op de inhammen. Ik ben echt dik tevreden dat ik niet later met fina was begonnen en als ik wist van het bestaan, begon ik 3 jaar eerder.

Persoonlijk zou ik de dosis niet te laag uitpakken, maar daar heeft ieder zijn eigen gevoel en mening over. Angst of zorgen voor bijwerkingen heb ik niet, al heb ik ook wel eens een steekje bij de ballen gevoeld, gewoon doen alsof je neus bloedt het ebt wel weg en je behoud een prima haardos.

Heb je ook een idee waardoor
die steken er soms komen?

Voelde zelf wel eens wat
bij de prostaat, maar dat
kan ik nog wel verklaren.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 18:34   #56
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Nee, daar heb ik geen kennis over, maar zoals ik de info van het forum vermoed,
zou dit te maken kunnen hebben met het wennen aan de medicatie.

Het beste is als iemand die dit weet erover antwoord. Ook ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 11 februari 2016 om 18:37
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2016, 18:43   #57
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Steken in de ballen is een van de uitwerkingen/bijwerkingen van fina.

Of het slecht is, weet ik niet.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 14:16   #58
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Okay vandaag begin ik met 0,5mg Finasteride.. nog steeds Propecia maar dat gaat veranderen naar een merkloze.. kan ik een shedding verwachten? van 0,25mg naar 0,5mg? en de overstap van propecia naar een merkloze?
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 15:06   #59
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
De merk doet er niet toe; finasteride = finasteride.

Als enige zou de dosering het verschil zijn. En ik ga er vanuit dat je met een hogere dosering (oftewel de normale 1 mg) de meest optimale effect bereikt. 0.25 zal vast 'iets' doen, maar lijkt me erg gering. 0.5 is dan weer wat beter.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 15:44   #60
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
De merk doet er niet toe; finasteride = finasteride.

Als enige zou de dosering het verschil zijn. En ik ga er vanuit dat je met een hogere dosering (oftewel de normale 1 mg) de meest optimale effect bereikt. 0.25 zal vast 'iets' doen, maar lijkt me erg gering. 0.5 is dan weer wat beter.
Hey 123, dank je voor je reactie!!

Mijn plan was en is nog steeds.. 0,25mg 6 maanden. Als het goed voelt maar nog enige ontevredenheid.. opstap naar 0,5mg bij 6 maanden.. Voelt dat goed maar nog ontevredenheid... dan zit ik op 1mg op maand 12.

Ben benieuwd wat mensen betalen voor een merkloze finasteride. 0,5mg propecia is een euro per dag.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.