Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2019, 00:30   #1
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Bloedonderzoekje, infuus ??

Een goede avond allen!

Ik lees al een heel tijdje mee op dit forum. Ik zal me even voorstellen: Ik ben "MoHawk", en vroeger had ik die ook een.. ;-)
De laatste tijd ben ik redelijk intensief op zoek naar een geschikte kliniek waarbij ik tref wat ik zoek. En ik heb inmiddels een paar interessante opties.

Ik heb alleen steeds een paar simpele vraagjes, die draaien voor mij om veiligheid en privacy.
(Waarvan ik hoop dat iemand van jullie uit redelijk recente ervaring een reactie kan en wil geven).

- Is er weleens iemand geweest waarvan de behandeling in Turkije werd afgeblazen n.a.v. de uitslagen van dat bloedonderzoekje aldaar? Op basis van iets anders dan HIV o.i.d. bedoel ik.

- Weet iemand van jullie me te vertellen waar men eigenlijk precies op test? (In een paar minuten begrijp ik)

- Legt men je zonder aanleiding aan een infuus tijdens een FUE haartransplantatie? In NL, maar ik ben ook benieuwd naar Turkije. En zo ja, wat zit daar in dan? Dat is niet iets wat ik zomaar zou vertrouwen. Ik las dat ergens. In mijn ogen kan dat zomaar niet..

Bedankt.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 00:43   #2
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Ik heb trouwens wel meer van dit soort 'stomme' vragen. Het gaat veelal om onderwerpen waarvan het belang niet groot lijkt, of vanzelfsprekend lijk. Althans dat denk ik. Maar daardoor noemt niemand ze, zo lijkt.
Ik moet ergens beginnen, dus eerst de bovenstaande.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 00:43   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
- Legt men je zonder aanleiding aan een infuus tijdens een FUE haartransplantatie? In NL
Ik kan alleen maar spreken uit mijn eigen ervaring, maar mij bij in Nederland is er geen infuus aan te pas gekomen (ook geen bloedtest trouwens)
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 00:51   #4
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Ik kan alleen maar spreken uit mijn eigen ervaring, maar mij bij in Nederland is er geen infuus aan te pas gekomen (ook geen bloedtest trouwens)
Okay bedankt, dat is 1-0.

Tja, enerzijds snap ik wel dat men op HIV of een andere besmettelijke ziekte zou kunnen willen testen. Maar van de andere kant kan ik me niet voorstellen dat men dit in Nederland echt doet.. inderdaad. Doen ze zelfs in een ziekenhuis niet.. Dat zou een mooie boel worden. Dat is een werk.

Of lees ik dit juist overwegend in posts die gaan om transplantaties in Turkije? Zou dat een verschil maken?
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 10:58   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ze testen vaak je stolling en bloedgroep. Op HIV / hepatitis kunnen ze in die korte tijd niet met zekerheid testen. Dit vergt namelijk meerdere testen om dit met zekerheid uit te sluiten. Het infuus is slechts een waak infuus, dat in geval van nood direct toegang verschaft tot de bloedbaan. Denk hierbij aan een ernstige allergische reactie waarbij ze vocht, prednison en antihistaminica willen toedienen. Via het infuus kun je ook bloed geven. Sommige patiënten zouden bijvoorbeeld een stollingsstoornis kunnen hebben zonder dit te weten. Ook zouden patiënten kunnen vergeten door te geven dat ze sterke bloedverdunners gebruiken. Dit kan natuurlijk vervelende consequenties hebben tijdens de operatie.

Groet,
Nicolaas.

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 13 april 2019 om 11:01
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 11:21   #6
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Een goede avond allen!

Ik lees al een heel tijdje mee op dit forum. Ik zal me even voorstellen: Ik ben "MoHawk", en vroeger had ik die ook een.. ;-)
De laatste tijd ben ik redelijk intensief op zoek naar een geschikte kliniek waarbij ik tref wat ik zoek. En ik heb inmiddels een paar interessante opties.

Ik heb alleen steeds een paar simpele vraagjes, die draaien voor mij om veiligheid en privacy.
(Waarvan ik hoop dat iemand van jullie uit redelijk recente ervaring een reactie kan en wil geven).

- Is er weleens iemand geweest waarvan de behandeling in Turkije werd afgeblazen n.a.v. de uitslagen van dat bloedonderzoekje aldaar? Op basis van iets anders dan HIV o.i.d. bedoel ik.

- Weet iemand van jullie me te vertellen waar men eigenlijk precies op test? (In een paar minuten begrijp ik)

- Legt men je zonder aanleiding aan een infuus tijdens een FUE haartransplantatie? In NL, maar ik ben ook benieuwd naar Turkije. En zo ja, wat zit daar in dan? Dat is niet iets wat ik zomaar zou vertrouwen. Ik las dat ergens. In mijn ogen kan dat zomaar niet..

Bedankt.
Als ik jou was zou ik meerdere consults aanvragen bij zowel nederlandse als Turkse klinieken en hier alle vragen stellen die je hebt. Uiteindelijk zal je dan de meeste antwoorden wel krijgen lijkt mij
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 13:36   #7
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik meerdere consults aanvragen bij zowel nederlandse als Turkse klinieken en hier alle vragen stellen die je hebt. Uiteindelijk zal je dan de meeste antwoorden wel krijgen lijkt mij
Je hebt zeker een goed punt! En dat heb ik inderdaad ook al een enorm eind gedaan. De afgelopen tijd heb ik er al een heel stel bezocht. Zowel Nederlandse, als het soort waarbij je naar Turkije vliegt.
Ik moet zeggen dat ik VISUS in R'dam veel vragen heb kunnen stellen waar die mevrouw (arts) ook daadwerkelijk gedegen antwoorden op gaf. Gek is dat ik VISUS hier praktisch niet voorbij zie komen trouwens.

Dat helpt inderdaad wel wat. Hoewel sommige juist simpele vraagstukken toch onbeantwoord blijven. Men neemt misschien net te makkelijk en te veel voor vanzelfsprekend aan. En vergeet daarbij dat ik ook maar een leek ben, tenminste dat zou kunnen. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, integendeel. En mijn intelligentie is in orde, zeg maar, haha. Dus daar ligt het niet aan.

Daarnaast krijg ik het idee dat ik door het verkrijgen van allerlei informatie van verschillende klinieken juist tegelijk op het verkeerde been word gezet. - En dat is allerminst een verwijt, maar eerder misschien een logisch gevolg.

Soms is het allemaal namelijk erg tegenstrijdig. Ook denk ik dat er een wezenlijk verschil is tussen verschillende klinieken. En zeker tussen de Turkse en Nederlandse behandelingen. De afweging tussen het leiden van gezichtsverlies en de mogelijk tot het werven van zoveel mogelijk inkomsten zal een verschil maken. Daarnaast spelen regels, normen en waarden en ethiek ook een rol, vooral als het gaan om NL en Turkije.

Als voorbeeld.. - Iets waar ik misschien wel een nieuw topic van zou kunnen maken omdat ik denk dat hier genoeg mensen zijn die daarop zullen reageren en me misschien concrete dingen kunnen laten zien...

Ik doel dan op als het gaat om bijvoorbeeld het bij mij maximaal mogelijk te oogsten grafts. Dat varieert tussen de klinieken enorm, de één noemt max 1500, terwijl de ander 3500 roept. Dat laatste wel met de opmerking dat je donorgebied daaronder leidt. Dat is voor mij niet zo'n probleem, denk ik. Maar ik krijg bijvoorbeeld absoluut niet duidelijk hoe dat er dan uiteindelijk uit ziet. Is 1500 overdreven voorzichtig, of is 3500 overdreven veel? En wat is die schade in je donorgebied dan? Er zijn schijnbaar mensen die hier bewust voor kiezen. Dat resultaat zou ik graag eens met eigen ogen willen zien, zodat ik zelf kan oordelen.

En hoe ziet het eruit wanneer iemand - die zijn donorgebied compleet heeft benut en dus verder is gegaan dan men normaal zou doen - wanneer hij/zij dat donorgebied kaal scheert na een jaar wanneer het sowieso genezen is. Hoe ziet dat er dan uit?

Dat zijn het soort vragen...

Als ik zo'n vraag stel krijg ik overal een ander antwoord. En aan "Dat ziet er niet uit" heb je niets, omdat dat nog altijd subjectief is. En aan "Dat moet je niet doen", ook niet, want het is een individuele keuze. Bovendien vraag ik geen mening maar een concreet antwoord, of liever nog een foto. (Waarbij ik goed snap dat ieder mens anders is, maar het kan een goede indicatie geven natuurlijk).

Snap je?
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 17:42   #8
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ze testen vaak je stolling en bloedgroep. Op HIV / hepatitis kunnen ze in die korte tijd niet met zekerheid testen. Dit vergt namelijk meerdere testen om dit met zekerheid uit te sluiten. Het infuus is slechts een waak infuus, dat in geval van nood direct toegang verschaft tot de bloedbaan. Denk hierbij aan een ernstige allergische reactie waarbij ze vocht, prednison en antihistaminica willen toedienen. Via het infuus kun je ook bloed geven. Sommige patiënten zouden bijvoorbeeld een stollingsstoornis kunnen hebben zonder dit te weten. Ook zouden patiënten kunnen vergeten door te geven dat ze sterke bloedverdunners gebruiken. Dit kan natuurlijk vervelende consequenties hebben tijdens de operatie.

Groet,
Nicolaas.
Inderdaad ja! Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. HIV bijvoorbeeld, dat kun je inderdaad volgens mij niet eens testen zo snel. Daar zit iets in ja.
Maar een stollingsstoornis wel ja? okay op die manier.

Ik doel meer op andere algemene waarden. HB bijvoorbeeld. Of een leverfunctie, kreatinine, ontstekingswaarde, kalium, uuuh diabetes, etc etc etc.. Dat soort dingen. Zouden ze dat echt ook allemaal testen? Daar hebben ze vaak ook maar een heel klein beetje bloed voor nodig.

Ik heb trouwens een reden dat ik dit vraag. Ik ben bang wat er uit komt!

Allereerst gebruik ik 6 x daags Ritalin 10mg en 6 x daags Oxazepam (combinatie komt vaker voor). Dat tegen - schaam me kapot - ADHD. Beide middelen staan op de opiumlijst. Wie weet wat ze daarvan denken in een Turks ziekenhuis o.i.d. Want ik las dat je van te voor geen verdovende middelen mag gebruiken. Nou ja, cocaine, speed of xtc is niet veel verschil met Ritalin. Als ik dat niet neem ben ik niet te remmen, niet in mijn praten of in mijn doen. En mijn intelligentie i.c.m. mijn impulsiviteit kunnen zorgen voor onhandelbare situaties.

Maar er is ook nog wat anders. Kijk, ik kan zo'n transplantatie met gemak aan. Ik heb mezelf wel leren kennen als het gaat om waar mijn (pijn)grens ligt. Geen probleem. Maar mijn bloedbeeld klopt niet helemaal. Sommige waarden wijken zo nu en dan af. Al jaren. Iets wat in principe geen enkel probleem is.

Maar al met al beangstigd het me wel. Stel ze zien iets en blazen alles af. Daar sta je dan in Turkije..

Vandaar zou ik zo graag willen weten waar men precies op test. Peace of mind!!
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 20:17   #9
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Inderdaad ja! Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. HIV bijvoorbeeld, dat kun je inderdaad volgens mij niet eens testen zo snel. Daar zit iets in ja.
Maar een stollingsstoornis wel ja? okay op die manier.

Ik doel meer op andere algemene waarden. HB bijvoorbeeld. Of een leverfunctie, kreatinine, ontstekingswaarde, kalium, uuuh diabetes, etc etc etc.. Dat soort dingen. Zouden ze dat echt ook allemaal testen? Daar hebben ze vaak ook maar een heel klein beetje bloed voor nodig.

Ik heb trouwens een reden dat ik dit vraag. Ik ben bang wat er uit komt!

Allereerst gebruik ik 6 x daags Ritalin 10mg en 6 x daags Oxazepam (combinatie komt vaker voor). Dat tegen - schaam me kapot - ADHD. Beide middelen staan op de opiumlijst. Wie weet wat ze daarvan denken in een Turks ziekenhuis o.i.d. Want ik las dat je van te voor geen verdovende middelen mag gebruiken. Nou ja, cocaine, speed of xtc is niet veel verschil met Ritalin. Als ik dat niet neem ben ik niet te remmen, niet in mijn praten of in mijn doen. En mijn intelligentie i.c.m. mijn impulsiviteit kunnen zorgen voor onhandelbare situaties.

Maar er is ook nog wat anders. Kijk, ik kan zo'n transplantatie met gemak aan. Ik heb mezelf wel leren kennen als het gaat om waar mijn (pijn)grens ligt. Geen probleem. Maar mijn bloedbeeld klopt niet helemaal. Sommige waarden wijken zo nu en dan af. Al jaren. Iets wat in principe geen enkel probleem is.

Maar al met al beangstigd het me wel. Stel ze zien iets en blazen alles af. Daar sta je dan in Turkije..

Vandaar zou ik zo graag willen weten waar men precies op test. Peace of mind!!
Hahaha, dat ADHD verklaart ineens al die lappen tekst die jij op al die topics aan het plaatsen bent.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 21:07   #10
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Wat een verhaal, dan vraag je dat toch gewoon aan de kliniek? Klaar, duidelijkheid en probleem opgelost? En anders laat je je toch gewoon behandelen bij een kliniek die dat onderzoek niet doet?
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 21:51   #11
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Wat een verhaal, dan vraag je dat toch gewoon aan de kliniek? Klaar, duidelijkheid en probleem opgelost? En anders laat je je toch gewoon behandelen bij een kliniek die dat onderzoek niet doet?
Los van de bloedtest, elke kliniek zal in een vragenlijst vooraf vragen naar medicijngebruik, dus het zal sowieso gemeld moeten worden. En terecht natuurlijk, het is een ingreep waar (hoe onwaarschijnlijk ook) dingen mis kunnen gaan; een arts moet weten wat de medische status is van de persoon die dan voor hem ligt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Want ik las dat je van te voor geen verdovende middelen mag gebruiken.
Dat mag je (logischerwijze) in Nederland ook niet, dus dat maakt niet uit. Maar goed, dit is iets om te bespreken met de arts in de kliniek. En zeker niet iets om te verzwijgen als een kliniek er toevallig niet op test.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Maar mijn bloedbeeld klopt niet helemaal.
Dit is dus ook iets om vooraf te bespreken. Als je moet gaan zweten over je bloedtest heb je in mijn ogen echt te weinig verteld bij je aanmelding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Ik doel dan op als het gaat om bijvoorbeeld het bij mij maximaal mogelijk te oogsten grafts. Dat varieert tussen de klinieken enorm, de één noemt max 1500, terwijl de ander 3500 roept. Dat laatste wel met de opmerking dat je donorgebied daaronder leidt. Dat is voor mij niet zo'n probleem, denk ik. Maar ik krijg bijvoorbeeld absoluut niet duidelijk hoe dat er dan uiteindelijk uit ziet. Is 1500 overdreven voorzichtig, of is 3500 overdreven veel? En wat is die schade in je donorgebied dan? Er zijn schijnbaar mensen die hier bewust voor kiezen. Dat resultaat zou ik graag eens met eigen ogen willen zien, zodat ik zelf kan oordelen.
Ik ben met je eens dat 1500-3500 grafts een heel groot verschil is. Is hierbij de vraag hoeveel je nodig hebt voor een goed resultaat, of hoeveel je donor kan dragen? Is het dat eerste: er is hier genoeg ervaringsdeskundigheid op het forum om je te helpen als je een foto plaatst.

Je andere vraag snap ik minder. Als je graag wil weten hoe een beschadigd donorgebied eruit ziet kan je naar hartelust googelen of een uurtje op dit forum rondzoeken, er zijn een aantal duidelijke foto's.. Je kan ook gewoon je verbeelding gebruiken: een strook of plekken achter op je hoofd die overduidelijk "kaler" zijn dan wat er omheen zit. Niemand wordt op die manier kaal, dus iedereen ziet dat er iets raars gebeurd is achterop je hoofd: dat is voor veel mensen geen fijn vooruitzicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
En hoe ziet het eruit wanneer iemand - die zijn donorgebied compleet heeft benut en dus verder is gegaan dan men normaal zou doen - wanneer hij/zij dat donorgebied kaal scheert na een jaar wanneer het sowieso genezen is. Hoe ziet dat er dan uit?
Het verschil is niet hoe het er uit ziet als je het kaal scheert (al is dat na een ingrijpende FUE niet bij iedereen altijd even fraai), maar wat er nog groeit als je dat niet doet.

Laatst gewijzigd door minten; 13 april 2019 om 22:04
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 23:04   #12
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Hahaha, dat ADHD verklaart ineens al die lappen tekst die jij op al die topics aan het plaatsen bent.
Ja, hahaha.. Je snapt hem! haha..
Ik heb er eentje bij die post van Dr.Civic of Dr.Simon.. Of weet ik hoe hij heet gezet, lees maar, hahahahahaahahaaaaaaaaaaaaaa....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Wat een verhaal, dan vraag je dat toch gewoon aan de kliniek? Klaar, duidelijkheid en probleem opgelost? En anders laat je je toch gewoon behandelen bij een kliniek die dat onderzoek niet doet?
Tja, en dit is de andere kant van ADHD. Ik kan me druk maken om de simpelste dingen. Het vreet aan me, en dan wil ik dat gewoon zeker weten. Is echt shot. Want je natuurlijk in zekere zin simpelweg gelijk.

Van Ritalin en oxazepam e.d. weten ze overal, dat is duidelijk te vertellen. Over dat bloedonderzoek heb ik steeds gevraagd. Maar men snapt niet goed wat ik bedoel. Daarbij, als ik zou zeggen dat ik bijvoorbeeld NU een kalium gehalte van 7.3 heb, dan gaat het niets door. Joh, dat is inherent aan hartritmestoornissen. Terwijl dat NU niet het geval is. Als ik het anders stel: Ik zou dus iets moeten gaan zitten vertellen waarmee ik waarschijnlijk enkel onnodig om problemen en extra onderzoeken vraag. Iets uitleggen waar men niets mee kan omdat het er op dit moment niet is. En al een hele tijd niet.

Puur voor mijn zekerheid en gevoel van gemoedsrust zou ik zo graag weten of men serieus zo ver gaat in een bloedonderzoek IN TURKIJE. Iets wat in NL niet gebeurd. En of dat over zo'n breed gebied gaat. Maar geen enkele kliniek zegt dit te doen, ze testen op een paar simpele dingen, zo lijkt. En de meeste weten niet eens of en wat er precies getest word in Turkije. En dat laatste vind ik lastig.

Me laten behandelen in een kliniek die geen onderzoek doet? ... Dat is een interessant punt. De meeste Nederlandse klinieken testen dit niet, de enige waarbij ik dit hoorde was VISUS, maar die testen niet op hetgeen ik het over heb. Dat vertelde die arts zelf. Maar ja, 1500 tot 1800 grafts maximaal en opmerkingen als "Wij zijn erg erg voorzichtig". Nee, mooi bedrijf met IKEA meubels, maar het past niet bij mij. Ze zijn echt het dieptepunt als het gaat om het aantal grafts. En dan is die prijs ook ineens niet meer zo aantrekkelijk. Bovendien is het zo'n nieuwbouwwijk buurtcentrum tandartspraktijk dingetje. Nee joh, niets voor mij.

Tja, ik heb bij toeval vele betere opties in Turkije. Het zou toch van de gekke zijn dat juist Turkije ineens meer regeltjes heeft in vergelijking met Nederland? Of niet?

Maar joh. Die komt goed hoor....... Want, uuuhm ADHD.. Joh, ik ga net zolang door tot ik het precies zo heb als ik wil. Ik heb geen rem. *En dat is niet altijd handig, maar soms wel.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2019, 23:39   #13
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Los van de bloedtest, elke kliniek zal in een vragenlijst vooraf vragen naar medicijngebruik, dus het zal sowieso gemeld moeten worden. En terecht natuurlijk, het is een ingreep waar (hoe onwaarschijnlijk ook) dingen mis kunnen gaan; een arts moet weten wat de medische status is van de persoon die dan voor hem ligt.



Dat mag je (logischerwijze) in Nederland ook niet, dus dat maakt niet uit. Maar goed, dit is iets om te bespreken met de arts in de kliniek. En zeker niet iets om te verzwijgen als een kliniek er toevallig niet op test.



Dit is dus ook iets om vooraf te bespreken. Als je moet gaan zweten over je bloedtest heb je in mijn ogen echt te weinig verteld bij je aanmelding.



Ik ben met je eens dat 1500-3500 grafts een heel groot verschil is. Is hierbij de vraag hoeveel je nodig hebt voor een goed resultaat, of hoeveel je donor kan dragen? Is het dat eerste: er is hier genoeg ervaringsdeskundigheid op het forum om je te helpen als je een foto plaatst.

Je andere vraag snap ik minder. Als je graag wil weten hoe een beschadigd donorgebied eruit ziet kan je naar hartelust googelen of een uurtje op dit forum rondzoeken, er zijn een aantal duidelijke foto's.. Je kan ook gewoon je verbeelding gebruiken: een strook of plekken achter op je hoofd die overduidelijk "kaler" zijn dan wat er omheen zit. Niemand wordt op die manier kaal, dus iedereen ziet dat er iets raars gebeurd is achterop je hoofd: dat is voor veel mensen geen fijn vooruitzicht.



Het verschil is niet hoe het er uit ziet als je het kaal scheert (al is dat na een ingrijpende FUE niet bij iedereen altijd even fraai), maar wat er nog groeit als je dat niet doet.

@minten.. Ik wil graag zeggen dat ik erg direct en soms 'onaardig' over kan komen in mijn schrijven. Net zoals ik enorm begaan kan zijn in mijn reageren. Ik ben ook jou oprecht dankbaar voor je bericht, en dat je de moeite hebt genomen. Dingen helpen vaak! Ik wil zeggen: betrek nooit iets van wat ik zeg op jezelf. Het is nooit persoonlijk bedoeld.

reacties:

Klopt! Ik heb die dingen ook wel aangegeven, voor zover dat mogelijk was. Nee liegen op een document doe ik niet. Is geen goed idee. Maar toch blijf ik net zolang uitzoeken tot ik weet hoe deze dingen zitten. Men zou ook hier in NL voordat je daadwerkelijk naar Turkije vertrekt om een bloedonderzoek via je huisarts kunnen vragen. Maar een huisarts moet dingen aanvinken, en dat is nogal wat waaruit hij kan kiezen. Dus je kunt dat op eigen initiatief niet eens doen, omdat niemand duidelijk zegt waarop getest word daar in Turkije.

Over dat donorgebied.. Ik begrijp absoluut niet wat er zo ingewikkeld is aan mijn vraag. Echt niet. Ik lees hier toch van meerdere mensen dat ze meer grafts weg hebben laten halen dan door een Nederlandse kliniek zou zijn genoemd. Alleen mis ik bij die verhalen één parameter waardoor je met die info niets kan verder.
Ik snap ook wel als ik Google op "Darmkanker" dat ik bepaalde plaatjes krijg. Zo ook voor "Mislukte facelift door falende nep chirurg", en ook voor "Verpest, beschadigd donor gebied haartransplantatie" o.i.d. Dat is toch niet wat ik bedoel..

Ik bedoel. Wanneer mensen wat meer grafts laten weghalen dan ze misschien ergens andere niet zouden doen. Dingen die ik dus lees. HOE ZIET DAT WAT HAIRWORD MIJ VERTELD ER DAN UIT? Of ben je van mening dat HairW. I. mij letterlijk bewust gaat lopen verminken? Dusdanig dat ik erbij loop alsof ik rechtstreeks uit de chemokuur kom of zo..



CITAAT: "Het verschil is niet hoe het er uit ziet als je het kaal scheert (al is dat na een ingrijpende FUE niet bij iedereen altijd even fraai), maar wat er nog groeit als je dat niet doet"


Dat zeg je.. Dat snap ik.... Maar dat bedoel ik toch niet.. Ik bedoel: heel simpel:
Wanneer iemand die met (iets te) veel - door Hairworld Ist. of Esteworld of wie dan ook verplaatste grafts zijn zijkanten en achterkant glas kaal zou scheren, wat zie ik daar dan aan? Dat is toch een begrijpelijke vraag. Of iemand me een antwoord kan geven is een tweede.
En hoe ziet het eruit wanneer je dat haar inderdaad een beetje laat staan/groeien..
Ik doel niet op ramp-scenarios.. Ik zie ze hier niet in elk geval.


Ik heb voor zover ik begrijp zo'n 6000 grafts nodig om mijn hoofd compleet dekkend te krijgen. Nou dat heb ik niet.
Aan 1500 heb ik niet veel, was trouwens wel echt een uitschieter naar beneden hoor. Gemiddeld is 2500. Zelfs in Brabant, bij Den Bosch uuuh TransformersHair uuh, hoe heet dat nou? Die kwamen aan met 2000 grafts, omdat ze niet meer dan dat op één dag doen. O ja, kost wel € ........ En ook dat is geen kliniek waar ik pas.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2019, 00:11   #14
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Ik bedenk me ineens iets heel stoms..... excuses.

Dat is het natuurlijk.

Ik zal maandag eens met de klinieken van mijn voorkeur bellen met het verzoek of ze me eventueel duidelijk zouden willen of kunnen informeren betreffende hetgeen waar middels dat bloedonderzoekje op getest word.

Dit met als - gemeende - reden dat ik anders niet bij mijn huisarts navraag kan doen. En dat ik hier in Nederland anders niet voor mijn eigen zekerheid bloed kan laten prikken. Simpelweg omdat ik mijn huisarts moet informeren over de aan te vinden, en dus te onderzoeken - waarden. Zomaar alles aanvinken doen ze niet.

Ik betaal natuurlijk wel een bedrag aan.

Dan hoort men toch dit soort info te kunnen geven. Wellicht niet alla minuut. Maar toch? Het is denk ik het beste om te doen voor mijn gemoedsrust.

En mocht bijv mijn kalium weer na al tijd aan de hoge kant zijn, en het is van belang. Dan is dat snel genoeg weer stabiel te krijgen. Gek genoeg.
Maar ik neem die medicatie liever niet, en zeker niet onnodig.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2019, 08:55   #15
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Ik zou me niet zo druk maken om dit alles. Het is ook weer niet dat je een open hartoperatie tegemoet gaat of zo. Qua operatie stelt het allemaal weinig voor en ik heb zelf FUT gehad die dus iets ingrijpender is dan FUE. Gewoon duidelijk aangeven wat je situatie is lijkt me. Kan me voorstellen dat als ze weer bloed met toevoegingen willen terug inspuiten het een issue kan zijn (hetgeen volgens mij meer in Turkije gebeurt). Maar het enige verdere risico lijkt mij te zijn dat je evt te erge bloedingen zou krijgen tijdens de operatie en dat ze daarom eea vooraf willen weten.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bloed, infuus

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.