Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2019, 23:25   #16
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Ik zou me niet zo druk maken om dit alles. Het is ook weer niet dat je een open hartoperatie tegemoet gaat of zo. Qua operatie stelt het allemaal weinig voor en ik heb zelf FUT gehad die dus iets ingrijpender is dan FUE. Gewoon duidelijk aangeven wat je situatie is lijkt me. Kan me voorstellen dat als ze weer bloed met toevoegingen willen terug inspuiten het een issue kan zijn (hetgeen volgens mij meer in Turkije gebeurt). Maar het enige verdere risico lijkt mij te zijn dat je evt te erge bloedingen zou krijgen tijdens de operatie en dat ze daarom eea vooraf willen weten.
Als je het zo stelt dan ben ik het daar helemaal mee eens. Thanx voor je reactie. Het is inderdaad geen harttransplantatie, in vergelijking stelt het inderdaad geen reet voor. Voor die behandeling heb ik geen angst, zou niet weten waarom. Ik kan nogal wat hebben als het daar om gaat. Heb wel - veel - ergere dingen doorstaan. Dat is het probleem absoluut niet.
Over die toevoeging heb je wel een punt misschien..

Ik was van plan vandaag wat na te vragen, maar het kwam er niet van. Morgen heb ik nog een consult ergens. En ik zal hen eens proberen duidelijk te maken waar ik 'bang' voor ben. Bang dat ze in mijn bloed een afwijkende waarde aantreffen en alles afblazen. Misschien moet ik het met duidelijkere taal uitleggen. Ik heb het één en het ander opgezocht. Zodat ik het misschien duidelijker kan maken. Het is namelijk niet heel simpel.

En tegelijk heb ik ergens het idee dat het er totaal niet toe doet. Ik heb nog nergens gelezen dat ze een haartransplantatie o.i.d. niet lieten doorgaan omdat bepaalde waarden in iemands bloed afweken.

Thanx voor je down to earth reactie, dat helpt!
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2019, 19:55   #17
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mohawk Bekijk bericht
Als je het zo stelt dan ben ik het daar helemaal mee eens. Thanx voor je reactie. Het is inderdaad geen harttransplantatie, in vergelijking stelt het inderdaad geen reet voor. Voor die behandeling heb ik geen angst, zou niet weten waarom. Ik kan nogal wat hebben als het daar om gaat. Heb wel - veel - ergere dingen doorstaan. Dat is het probleem absoluut niet.
Over die toevoeging heb je wel een punt misschien..

Ik was van plan vandaag wat na te vragen, maar het kwam er niet van. Morgen heb ik nog een consult ergens. En ik zal hen eens proberen duidelijk te maken waar ik 'bang' voor ben. Bang dat ze in mijn bloed een afwijkende waarde aantreffen en alles afblazen. Misschien moet ik het met duidelijkere taal uitleggen. Ik heb het één en het ander opgezocht. Zodat ik het misschien duidelijker kan maken. Het is namelijk niet heel simpel.

En tegelijk heb ik ergens het idee dat het er totaal niet toe doet. Ik heb nog nergens gelezen dat ze een haartransplantatie o.i.d. niet lieten doorgaan omdat bepaalde waarden in iemands bloed afweken.

Thanx voor je down to earth reactie, dat helpt!
Graag gedaan, no worries, komt vast goed
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 00:55   #18
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Ik heb het vandaag toch eens nagevraagd zo duidelijk als ik dat kon. En ik heb zeker het idee een zeer betrouwbaar antwoord te hebben gekregen.

Het gaat bij dat bloedonderzoek enkel om HIV en de verschillende varianten van Hepatitis. Inderdaad simpelweg omdat het besmettelijke ziektes zijn. Ter bescherming van het personeel. En dan nog kan het zijn dat je met Hepatitis, afhankelijk van welke variant, de behandeling nog steeds eventueel zou kunnen ondergaan. Dat is aan het personeel op dat moment om in te beslissen.

Er komen false positives voor. Dan word het bloed opnieuw getest. Dus, men word zelfs met HIV dubbel getest en niet meteen weggestuurd..

Om verder bloed onderzoek te doen zou je bloed echt naar een lab moeten. En dat is schijnbaar niet wat daadwerkelijk gebeurt.

Dit is tegelijk wel interessant... Want hoewel het inderdaad relatief geen ernstige operatie is. Is het ook niet zo dat er geen complicaties kunnen optreden bij sommige mensen.... die - stiekem of onbewust - ziek zijn. Want dit wil dus zeggen dat wanneer je dan wel geen HIV o.i.d hebt maar wel een niet besmettelijke ernstige ziekte, zoals kanker, hart en vaatziektes of wat dan ook. Dat je gewoon deze behandeling kunt ondergaan. Met alle te bedenken gevolgen van dien.

Maar... Dan heb je een beetje een antwoord op één vraag, en dan dient meteen de volgende vraag zich weer aan. Maar dat blijft zo....
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 17:43   #19
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Een HIV en hepatitis sneltest is minder betrouwbaar en niet geschikt om recent HIV infectie te detecteren gezien vele vals positieve uitslagen. Om deze infecties met zekerheid vast te stellen heb je een normale test nodig, en die testuitslag heb je niet binnen een paar uur. In Nederlandse klinieken heb je de screenende test pas binnen een week, en eventuele confirmatietesten moeten dan nog gebeuren. Bijzonder dat ze dit testen.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 18:03   #20
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Een HIV en hepatitis sneltest is minder betrouwbaar en niet geschikt om recent HIV infectie te detecteren gezien vele vals positieve uitslagen. Om deze infecties met zekerheid vast te stellen heb je een normale test nodig, en die testuitslag heb je niet binnen een paar uur. In Nederlandse klinieken heb je de screenende test pas binnen een week, en eventuele confirmatietesten moeten dan nog gebeuren. Bijzonder dat ze dit testen.

Groet,
Nicolaas.
Dat klopt helemaal wat je zegt! Mee eens! Vandaar dat ik daar op verder vroeg. Schijnbaar dopen ze een stripje met wat bloed in een substantie o.i.d. en kunnen daaruit een indicatie halen op de eventuele aanwezigheid van HIV, Hepatitis e.d. Dit lijkt me inderdaad sterk. Ik denk dat het een formaliteit is, die wellicht zelfs wettelijk verplicht is in Turkije. En waarop op deze manier word voldaan. Maar tja, als men dit betrouwbaar genoeg vind is het hun eigen risico natuurlijk.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bloed, infuus

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.