Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2002, 15:56   #1
Ricardo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2002
Berichten: 3
Advies gevraagd!

Beste mensen,

Ik heb dit forum al een paar keer doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat er hier mensen zijn die veel verstand en ervaring hebben over kaalheid.
Daarom wil ik jullie om advies vragen over het volgende;
Ik ben een jongen van 21 en heb op dit moment nog een mooie bos haar vind ik zelf. Maar ik ben er achter gekomen dat het haar op mijn kruin steeds dunner wordt en aangezien dit redelijk duidelijk zichtbaar is voor mij denk ik dat ik vroegtijdig kaal zal worden. Mijn opa van vaders kant was op zijn 25ste bijna kaal terwijl mijn vader nu 48 is en hij is nog niet kaal, wel heeft hij inhammen die vrij diep zijn waardoor zijn toch uiteindelijk kaal zal worden. Mijn opa van moeders kant is nu 70 en heeft nog totaal geen last van kaalheid. Ik denk dus dat ik het waarschijnlijk geerfd heb van mijn opa van vaders kant.
Nu ben ik er inmiddels achter dat er middelen bestaan om deze kaalheid te stoppen of zelfs de haren weer laten aangroeien. Daarom wil ik het liever voorkomen dan genezen en wil misschien wel finasteride gaan gebruiken. Eerst leek amnexil me wel wat maar de vele negatieve reacties geven me nu toch de voorkeur aan fina.
Nu is de vraag; raden jullie dit me aan of niet??
Ik heb begrepen dat fina er voor zocht dat je prostaat kleiner wordt. Is dit niet gevaarlijk bij langdurig gebruik??

Ik hoop dat jullie me wat wijze raad kunnen geven.
B.v.d. Ricardo
Ricardo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2002, 16:34   #2
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
Smile

wacht op reactie rocco

ik ben zelf 22 en al hele diepe inhammen en nu begint het aan de ekruin ook al te beginnen, volgens mij geraak je snel in een viceuze cirkel, ht houdt je bezig je haar totdat alles uitgevallen is....ik zou zeeggen neem nu korte kapsels om er aan te wennen dat je over een paar jaar geen sprietje meer op je hoofd hebt!!!
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2002, 02:29   #3
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Ricardo

Propecia ( 1 mg Finasteride ) is door de FDA goedgekeurd als haaruitvalmiddel. Ik denk niet dat 's werelds grootste gezondheidsinstantie iets gaat goedkeuren voor haaruitval als het op den duur nog ergere problemen gaat veroorzaken.

Je conclusie over je erfelijkheid klopt niet, genen worden zowel van je vaders als je moeders kant geerfd. Ook al hebben al je opa's en ooms een volle bos haar, dan nog kunnen zij jou ( via je pa en ma ) de kaalheidsgen meegeven die bij hen inactief is geweest maar bij jou wel actief is geworden.


Ik ben geen arts, ik geef enkel advies. Fina is goedgekeurd als haaruitvalmiddel. Maar gebruik Fina op eigen risico.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.