Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2012, 13:57   #1
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Ten einde raad..help aub!

hallo,

Bij mij is vorig jaar AGA geconstateerd bij de Berman kliniek in Bilthoven. Het advies was om de Diane pil te gaan slikken, heeft geen resultaat geleverd en werkte ook heel erg op mijn gemoed, werd er heel depressief van en zeer wisselende buien en nu is mn haaruitval is erger dan ooit, het is niet meer te verbergen, mn haar is ook pluizig en kleur trekt weg, voor op mn hoofd zie je het heel erg. Ik durf niet meer te gaan zwemmen, als het ietsje waait ga ik niet naar buiten, ik heb twee kleine kinderen die dus geen leuke dingen doen nu het vakantie is omdat ik niet durf. Ik wil binnen blijven. Voel me superdepressief. Kan alleen maar janken ervan...Voel me ook heel erg schuldig naar hen toe.
Nu ik veel gelezen heb over finsteride wil ik denk ik dat gaan proberen, ik hoop zo dat t werkt. Kan ik dit gewoon ergens kopen of via internet of raden jullie dat af, alleen via de dokter doen? Ik heb eigenlijk geen zin om daar op te wachten, hij is 2 weken met vakantie nu. Ik wil t nu eigenlijk. EN werkt t wel zonder dat je de yasmin of diane pil gebruikt. DUs alleen en enkel finasteride gebruiken. Hoeveel miligram moet ik dan nemen etc.

Help alsjeblieft iemand met beantwoorden, ik wil t vandaag nog bestellen eigenlijk. Ook las ik iets over Nivea recharge, helpt dit echt? Dan ga ik dat straks ook halen. Ik hoop heel erg op snel antwoord..Bedankt alvast!!!
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 15:20   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Help alsjeblieft iemand met beantwoorden, ik wil t vandaag nog bestellen eigenlijk. Ook las ik iets over Nivea recharge, helpt dit echt? Dan ga ik dat straks ook halen. Ik hoop heel erg op snel antwoord..Bedankt alvast!!!

Beste Maxim 14,

Finasteride is alleen voor mannen. Ongeveer 2 weken geleden is het een arts in Geldermalsen uitdrukkelijk verboden om finasteride voor vrouwen voor te schrijven. Voor vrouwen is er minoxidil 2% (zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar) en de HairMax Lasercomb (In Nederland de HairPlus Laserkam) Met betrekking tot Nivea recharge kijk even bij http://www.hansdiks.nl/?cat=62.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Diksy; 9 juli 2012 om 15:21 Reden: tikfout
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 17:12   #3
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Maar is dat niet alleen omdat t gevaarlijk is om te gebruiken als je zwanger wilt worden? Ik heb geen verdere kinderwens.
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 17:16   #4
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
en bedankt voor de reactie in elk geval!
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 17:54   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Dag Maxim,

Bij mij hielp de Diane pil ook niet, en had dezelfde bijwerkingen als jij.
Er zijn gelukkig wel middelen op de markt met een bewezen werking.

Wat bij mij persoonlijk echt helpt: minoxidil 5% (werkt beter dan de 2%), laser (verschillende merken en soorten op de markt), en sinds 7 maanden gebruik ik ook finasteride. (die bestel ik online want mijn dermatoloog wou het niet voorschrijven).

Een ander hormonaal werkend middel voor vrouwen is spironolactone.

Heel veel sterkte,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:26   #6
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Hoi Cloud,

Ok, dus het werkt echt bij jou? En jij doet dus al die drie dingen tegelijk? Dus, een laserkam? Minoxidil 5% heb je via de dokter voorgeschreven gekregen? En de finasteride, hoeveel procent is dat?

Waarom heb je besloten om de finasteride erbij te gaan doen? En hoe lang doe je de minoxiil en de kam al? Hoe vaak kam je met die laserkam en welke heb jij dan?Merk je hergroei? Sorry, heel veel vragen..maar dit beheerst mijn leven echt..Ik hoop zo dat het niet erger word dan dit, De voorkant is zowat kaal en begint nu ook naar achter te gaan.

Ook nog n andere vraag, de constatering AGA is eigenlijk alleen op het oog gedaan, de dermatologe heeft alleen even gekeken, wel bloed afgenomen maar niet haarzakjes of iets bestudeerd, is dit normaal, en sluitend?

Zijn er hier ook vrouwen die een haartransplantatie gedaan hebben?
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 23:20   #7
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik koop alles via het internet. Minoxidil neem ik al 8 jaar (1x per dag), laseren doe ik ook al 8 jaar (3x per week). Mijn haar was er heel slecht aan toe toen ik met die twee producten begon (bv iemand vroeg eens of ik kanker had) en ik merkte al na enkele maanden heel veel verbetering. Maar na verloop van tijd merkte ik ook wel dat zodra ik eens wat minder trouw aan mijn regime was, mijn haar meteen ook snel weer achteruit begon te gaan.

Door mijn slechte ervaringen met Androcur en de Diane pil was ik niet meer zo happig om iets hormonaal te nemen. Maar ik denk dat je als je AGA hebt echt niet buiten een middel kan wat een antiandrogene werking heeft. Want ook al gebruik je minox en laser, die overgevoeligheid voor DHT blijft en werkt door.
Dus vanuit die optiek ben ik met finasteride (2,5mg per dag) begonnen. Ik verdraag dit goed, geen enkele bijwerking.

Mijn haar doet het momenteel goed en ziet er gezond uit.

Bij mij is destijds door de dermatoloog een biopsie genomen, en op basis van dat onderzoek + bloedonderzoek is de diagnose AGA gevallen. Maar ook zonder die onderzoeken was het wel duidelijk bij mij: duidelijke haarminiaturisatie (haar was ontzettend fijn geworden), en het was duidelijk erfelijk: mijn moeder heeft het ook en draagt ondertussen een haarwerk (ze heeft nooit enige middeltjes of medicatie genomen).
Als jij twijfels hebt bij de diagnose zou ik toch aandringen op een biopsie en bloedonderzoek.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 14:07   #8
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxim14 Bekijk bericht
Maar is dat niet alleen omdat t gevaarlijk is om te gebruiken als je zwanger wilt worden? Ik heb geen verdere kinderwens.
Beste Maxim,

De reden voor het verbod op finasteride bij vrouwen is het ontbreken van een grondige studie dat finasteride bij vrouwen, ook na gebruik op langer termijn, veilig is en geen onoverkomelijke bijwerkingen heeft.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 16:57   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht

Een ander hormonaal werkend middel voor vrouwen is spironolactone.

Werkt dit ook voor mannen, alles wat een androgene werking voor een betere haargoei en/of behoud heeft wil ik naast Fina wel eens geprobeert hebben.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 19:25   #10
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Vandaag was ik bij de apotheek en had het erover met de apotheker. Hij heeft me heel erg veel uitgelegd, nam heel veel tijd ervoor. Hij raadde finasteride af omdat je gezwellen door je lichaam kunt krijgen!!! :'(

Minoxidil zei hij ook van dat er een hele erge kleine kans is dat t werkt en raadde dat ook af... Bovendien liet hij zien voor welke prijs hij finasteride koopt, 2 cent per tablet!!! Dus via internet kopen ben je dus n dief van je eigen portomonnee plus dat je er uiteindelijk levensbedreigende ziekten van kunt krijgen... Ik weet t nu dus echt niet meer.

Hij vertelde ook dat ze iets verkopen dat heet: cyproteronacetaat. Dit zou ook enige werking kunnen hebben maar ook weer minimaal en niet blijvend..

Het enige wat zou werken is dus een transplantatie..maar ja, dat kan ik dus echt niet betalen..Ik ben echt radeloos, sta te janken daar in de apotheek waar mn kinderen bij staan. Ik haat dit echt.
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 19:28   #11
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Cloud, heb jij in de loop van de jaren foto's genomen en zou je die heel misschien willen laten zien als je die hebt, misschien via mail? En mag ik vragen hoe oud je bent? Bij mij is het nu dus zo dat ik voor op mn hoofd een kale plek heb van zeker 5 cm. en het begint nu dus ook verder te trekken, als ik mn haar iets opzij doe heb ik overal mn hoofdhuid zichtbaar. ook lees ik dat er een mogelijk verband kan zijn met schimmel in je lichaam. Ik heb op het oog een gezonde hoofdhuid maar zou ik ergens anders in mijn lichaam een schimmel kunnen hebben? Of heeft dat niks met dit te maken?
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 20:06   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxim14 Bekijk bericht

Het enige wat zou werken is dus een transplantatie..maar ja, dat kan ik dus echt niet betalen..Ik ben echt radeloos, sta te janken daar in de apotheek waar mn kinderen bij staan. Ik haat dit echt.
Heel sneu voor jou, maar al zou je Fina kunnen krijgen via je arts dan nog zal je als ik je verhaal lees een HT moeten ondergaan op termijn. Sterker nog, zelfs mannen die een HT hebben ondergaan zullen hun medicatie (Fina, Duta en/of Minox) moeten blijven gebruiken om te voorkomen dat de niet getransplanteerde haren aangetast raken.

Dacht je waarom ik aan de Fina en Minox ben, juist om mijn huidige haar te behouden en te verbeteren. In afwachting van een kleine HT voor mijn inhammen. Zelfs na die HT zal ik de rest van mijn leven die medicatie moeten blijven gebruiken, ternzij er intussen nieuwe en betere medicijnen beschikbaar zijn.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 00:21   #13
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Hakuna, en als ik wel zou besluiten om finasteride te gaan gebruiken, en het kan krijgen.. Zou dat dan helpen? Zou ik dan geen haartransplantatie hoeven te doen? Ik lees hier zoveel positieve resultaten dat ik toch n stemmetje voel dat zegt, doe t. Ook al heeft de apotheker zulke enge dingen verteld.... Ik weet t gewoon niet meer, elke keer dat je denkt, zou dit t zijn? Is er ook die keerzijde waarvan je denkt, oeh, beter van niet..en nu is het al zo ver..ik ben gewoon heel erg bang om kaal te worden, gedeeltelijk ben ik dat natuurlijk al..ik probeerde ook n foto te plaatsen maar het vraagt om n url, en ik heb de foto gemaakt met mn webcam en op mn bureaublad staan,hoe doe ik dit?
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 00:26   #14
Maxim14
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2010
Berichten: 14
Of wel ook diane pil en minoxidil er ook bij moeten doen? Ik wil eigenlijk niet allerlei verschillende dingen nemen en de diane pil ben ik toch huiverig voor...
Maxim14 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2012, 23:47   #15
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Maxim, cyproteronacetaat is de werkzame stof in de Diane pil en Androcur..

Dat je van finasteride gezwellen zou krijgen heb ik nog nooit gehoord. En minoxidil werkt wel degelijk. Dat kan je elke dermatoloog vragen. Ik denk dat je eens op zoek zou moeten gaan naar een goede en geïnteresseerde dermatoloog, en een biopsie en bloedonderzoek moet laten uitvoeren.

Ik kan je wel eens foto's sturen, geen probleem. Ik ben overigens 40.

Medicijnen zijn helaas geen wondermiddelen. Ik heb NIET al mijn haar van vroeger terug. Maar de kwaliteit van het haar dat ik heb is er super op vooruit gegaan, en heb ook wel redelijk veel hergroei gehad.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.