Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2008, 10:17   #1
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Om gek van te worden ...

Beste lezers,

Sinds 4 jaar (pffft... lang al) Heb ik een haarprobleem, het is over mijn hele hoofd uitgevallen en wat er over is is een dun zielig bosje, begin al aardig om een smiley te lijken .
Inmiddels heb ik al heel wat gedokterd, ik ben geweest in het VU te Amsterdam, Its Boersma (veel geld aan kwijt) 2x naar een endocrinoloog en er komt niets uit..ja behalve dat ik finasteride moet gaan slikken (maarja met een kinderwens gaat dat niet)
Toch wil ik weer in die onderzoeksmolen gaan stappen omdat ik er simpelweg geen genoegen mee neem dat dit zomaar ontstaan is.
Weet er iemand meer over dat een haarprobleem ook vanaf de darmen af kan komen? Een glutentest heb ik al gedaan maar dat was negatief.

Ik heb wel vaak opgetrokken tandvlees al zijn mijn tanden heel sterk, 32 jaar en nog nooit een gaatje gehad, mijn nagels zijn ook heel sterk. Toch gek want nagels is haar. Kennelijk zijn er genoeg voedingsstoffen maar heeft mijn imuun systeem zich toch tegen mijn haar gekeerd..
Zijn er meer mensen die ook andere onderzoeken hebben laten doen ipv dermatoloog en wat kwam er bij jullie uit?

Inmiddels ben ik aan mijn tweede haarwerk toe en heb die afgelopen week opgehaald. Echt maatwerk, toch word ik er droevig van, ook deze jeukt en ik vind ze eigelijk altijd te dik, teveel haar en dat staat niet zo mooi bij mijn smalle en kleine hoofd, met klemmen maak ik hem vast aan mijn eigen haar, vaak krijg ik er ook hoofdpijn van...des te meer ben ik gemotiveerd om achter mijn haarprobleem te komen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips.

Graag tot lees!!! Liefs Enibas
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2008, 11:57   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Waar heb je een maatwerk gekocht wat veel te dik is en nog jeukt ook?
Je zou wel zelf iets kunnen doen aan het gekriebel en er ook haren uittrekken, maar bij een maatwerk vind ik 't wel belachelijk dat dat zou moeten.

Verder denk ik dat je gewoon AGA hebt en voor de zekerheid nog naar een andere dermatoloog toe zou kunnen stappen voor zijn diagnose.
Had je al wel minoxidil geprobeerd?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2008, 13:30   #3
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Hoi Hanna,

IK ben bij Rosanna's hairmasters geweest, goede service hoor , wel duur haarwerk 1345 euro, gaat 464 euro vanaf voor de verzekering. Ik ga morgen even bellen met hun omdat ik toen ik 2 1/2 maanden geleden er eentje gepast had viel die veel sluiker dus eigelijk mooier 'viel' dan deze. Deze staat gewoon te wijd uit, ik heb hem net gestyled maar dan toch lijk ik wel een hippie...
Ik heb weleens minoxidil geprobeerd en ook aminoxidil heeft weinig tot geen effect. Heel eerlijk geloof ik ook niet zo in een lotion, het komt toch van binnenuit. Ik heb een tijdje finasteride gebruikt en dat leek mij wel te helpen..maarja die mag ik nu niet meer slikken omdat ik kinderen wil...
Het punt is dat er bij mij zoveel dingen zijn bijgekomen. Ik ben pas geopereerd aan verklevingen en een cyste aan mijn rechter eierstok, daar gelijk bovenop een hele zware nierbekkenontsteking! Nu blijkt weer dat ik geen eisprong heb...en de tijd gaat maar voorbij en ik kom tot niets. Ik had eigelijk nog graag een tijdje finasteride willen gebruiken om zeker te zijn dat het hielp maar moest een keuze maken.
AGa wordt natuurlijk wel gebruikt als term voor alles wat met verminderde haargroei te maken heeft, een soort verzamel naam. Aga kan zeer veel oorzaken hebben, helaas heb ik gemerkt dat je in de medische wereld weinig medewerking krijgt. Ik vind het zo moeilijk te begrijpen dat ze vele ziektes kunnen aanpakken behalve haarproblemen...als je te kleine borsten hebt en te dikke buik helpen ze je en heb je een haarprobleem dan niet zeuren...terwijl het zo bepalend is voor je gevoel(voor mij dan) van eigewaarde en je vrouw voelen!
Ik vind het ook zo raar dat Aga opeens de kop kan opsteken na jaren gewoon sluik haar te hebben gehad..dan is er toch duidelijk iets veranderd in mijn lijf!!!??
Ik ga in ieder geval Dr Munte proberen, hihihi ik heb al een afspraak gemaakt , hij heeft een enorme wachtlijst en kan er pas in november heen. Nu nog een verwijsbrief van mijn dokter...
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2008, 13:58   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sjesus....1345 euro! Dan heb je het volste recht om te klagen en zelfs een nieuwe te eisen.

AGA bij vrouwen is inderdaad zeer ingewikkeld en misschien heb je dat ook helemaal niet, maar is het TE.
Je schrijft "vaak opgetrokken tandvlees".... dus soms wel en soms niet? Dat vind ik heel raar.
Met minoxidil mag je ook niet doorgaan als je een kinderwens hebt, maar minoxidil is geen tijdelijke kuur en moet je levenslang dagelijks aanbrengen en dan ook meestal 5% om echt succes te hebben.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2008, 21:27   #5
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Morgen ga ik een bellen met Rosanna's Hairmasters, omdat ik een ander type gepast had en vond ik veel mooier, natuurlijker. Al zijn de haren er wel heel mooi op gemaakt, lijken net haarzakjes maar dit jeukt wel op mijn gevoelige huid.
Helpt minoxidil jou dan? Tja en als je het dan over je hele hoofd hebt is het een dure grap omdat het niet vergoed wordt.....
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2008, 01:06   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haren geknoopt als haarzakjes? Daar zou ik graag een foto van zien! Kun je die hier plaatsen?
Als 't jeukt, zou je er misschien een flinterdunne huidkleurige voering tegenaan kunnen (laten) naaien.

Voor minoxidil bleek ik helaas allergisch. Het is trouwens helemaal niet duur, want je hebt maar 1ml per keer nodig, dus 2ml per dag. Die ene 1ml verdeel je per druppeltje over je hele hoofd en verder verspreidt 't zich vanzelf onderhuids. Met een flesje van 65ml kun je dus een maand doen. Via ebay betaal je ongeveer 33 euro inclusief verzendkosten voor 3 flesjes van 65 ml. Dat komt neer op 11 euro per maand en dan wordt 't ook nog thuis bezorgd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 08:13   #7
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Foto komt even later ik ga vandaag terug met mijn haarstuk om het haar sluiker te laten vallen, ik lijk wel Tina Turner maarja ik hoef niet op te treden of een modeshow te lopen, dus liever gewoon haar!!!

Ik denk touwens dat je het wel kent , het ziet eruit als een hoofdhuid heel fijn soort wit gaas en de haren lijken wel geinjecteerd erop.

Bedankt voor je tip trouwens!!!

Fijne dag.
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 07:22   #8
Foija
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 31
ben ook wel benieuwd hoe het er uit ziet
Ik ben al eventjes hier aan het lezen op het forum, maar ben nog nergens foto's tegengekomen, in de berichten die ik las dus...
__________________
groetjes


slik:
Slikte Finasteride 1,25 mg (per okt 2006)
slik nu 2,5 mg Finasteride (per okt 2008)
Yasmin (per okt 2008, voorheen Diane35 vanaf aug 08)
nu ijzertabletten omdat mn ijzer te laag is (okt 2008)
Foija is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 13:02   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij "geïnjecteerde" haren zit de bevestiging van de haren aan de onderkant van het textiel en om dat alles te verdoezelen, wordt er een voeringstof aan de binnenkant van de pruik genaaid.

Er zijn dan dus aan de buitenkant totaal geen knoopjes te zien:
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 20:20   #10
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Precies, zo ziet het eruit, hij is nu weer bij de haarwerker omdat hij glad gemaakt wordt (omgekeerde permanent)..hij zal een stuk opknappen!!!
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2008, 21:33   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Maar bij jou zat er toch geen voering aan de binnenkant? Zonder voering bij dit systeem is het logisch dat je vergaat van de jeuk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2008, 09:52   #12
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Nee ik heb idd geen voering....

Gister mijn haarstuk opgehaald en hij ziet er stukke beter uit..maarja er gaat niets boven je eigen haar, daar kan geen Maatwerk tegenop!!
In oktober ga ik naar dr Munte...ik ben erg benieuwd naar zijn mening. Als ik het zo op de site lees dat doet Boersma niets anders dan Finasteride voorschrijven..zo kan ik het ook
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2008, 09:53   #13
enibas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 31
Foija, helpt finasteride jou? Ook naar Boersma geweest?
enibas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2008, 12:44   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ervaringen met finasteride s.v.p. posten in:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13190
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
waarom is vakantie zo heilzaam? bolleke TTM - Algemeen 6 17 augustus 2008 09:48
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
minoxidil en zwanger worden. Joney Haarproblemen bij vrouwen 2 24 augustus 2004 16:46
Ouder worden en dht GEorGE Medicijnen/haargroeimiddelen 0 5 augustus 2002 20:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.