Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2006, 03:27   #1
Vankaalnaarhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2006
Berichten: 1
Haartransplantatie met Care Mediator - uitstekende ervaring

Leuke website is dit, veel lotgenoten, pas ontdekt.

Zo ongeveer een jaar geleden heb ik besloten een haartransplantatie te ondergaan. Ik heb een aantal consults en offertes gekregen in Nederland variërend van 12.000 tot 9.000 euro. Dit was voor mij helaas onbetaalbaar. Bij toeval zag ik op Google een website met een advertentie dat Haartransplantatie betaalbaar was. Ik reageerde en een dag later kreeg ik een telefoontje, waarbij mij meer informatie werd gegeven over de procedure.

In de eerste plaats werd me verteld dat een medewerker van Care Mediator langs kon komen voor een persoonlijke informatiegesprek, die ook foto's zou nemen. Deze zouden ze opsturen naar hun arts en mij een offerte doen. Dat gebeurde ook. Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij in de eerste plaats moeilijk was om het te doen. Een haartransplantatie doen is één ding en ook nog is in het buitenland is een tweede.

Ik kreeg na drie dagen netjes een offerte op de mail. Er zouden bij mij ongeveer 2400 grefts getransplanteerd worden. Totale offerte € 3.900,- (inclusief vliegticket verblijf hotel etc. medicatie). Een verschil van 4100 a 7100 euro. Na er goed over te hebben nagedacht ben ik eop ingegaan.

Zo stond ik een tweetal weken later op het vliegveld in Eindhoven samen met Tuni, die mijn persoonlijke begeleider zou zijn tijdens de hele reis. Gezellige en aardige kerel trouwens en supervriendelijk. Heb nog regelmatig contact met hem. Drie uur later waren we aangekomen in Istanbul en werden vervoerd naa ons hotel. Het hotel was echt prachtig (Yasmak Sultan). Vanuit het restaurant heb je een prachtig uitzicht waarbij ik nog moet watertanden als ik eraan denk. Ga er zeker nog wel een keertje terug. Die dag hebben we uitgerust en zijn in de avond even gaan wandelen voor de Blauwe Moskee en de Haghia Sophia.

De volgende dag gingen we naar de kliniek. In een mooie wijk met allemaal villa's kwamen we aan bij de Plusmed kliniek van Dr. Beyhan Zeybek Atac. Haar naam en reputatie heb ik gecheckt op google (kreeg veel hits, vooral Turkstalig). Op de site van de ISHRS en de ESHRS heeft ze ook een vermelding. Na de inleiding en het consult gingen we de behandelkamer in om 9.30. Eerst werd mijn hoofdhuid verdoofd. Vervolgens hoorde ik dat met een scalpeermesje het reepje werd weggehaald. In de tussentijd was ik tv aan het kijken. Terwijl de assistenten driftig de haarwortels aan het klaarmaken waren was de arts bezig met het maken van kanaaltjes op de kale plekken. Tuni was tijdens de hele behandeling bij me, stelde me zonodig gerust en praatte veel met me.

Na een 5 uur durende operatie werd me verteld dat ik 2538 haarwortels had gekregen. Meer dan werd verwacht en zonder extra kosten. Vervolgens gingen we terug naar het hotel waar ik rust nam. Ik heb toen een paar uur geslapen, maar toen ik wakker werd had ik echt enorm veel pijn. Ik nam medicatie en Tuni kwam weer is aanzetten met fruit of andere lekkere Turkse hapjes. Er werd goed voor me gezorgd. De volgende dag was de pijn minder. Heb die dag wel doorgebracht in het hotel (veelal op mijn slaapkamer). De dag erna waagde ik het erop om naar buiten te gaan. Met mijn vissershoed op ben ik (samen met Tuni) naar een restaurant geweest waar ik heerlijk heb gegeten. Weer de dag erna had ik nagenoeg geen pijn meer en heb toen echt genoetn van Istanbul. Mooie stad, aanradertje....

Op dag 5 zijn we teruggevlogen naar Eindhoven en was het een kwestie van geduld of ik mijn haartjes zou krijgen. Twee weken later ben ik naar de huisarts geweest om de hechtingen te laten verwijderen. Mijn huisarts vertelde me dat de hechtingen heel vakkundig waren gedaan en dat van het litteken niks te zien zou zijn. Ik heb ook een kapsel waarbij je dat ltteken niet kan zien.

Ik ben nu 4 maanden verder... Ik begin daadwerkelijk resultaten te zien. Ik begin nu weer mijn haren te kammen en schenk er weer aandacht aan. En het volledige resultaat krijg ik pas te zien over zo'n 8 maanden. Ik ben blij dat ik het heb gedaan en wil hierbij nogmaals mijn dank betuigen richting Care Mediator en voornamelijk Tuni.... En ik raad het iedereen die een haartransplantatie wil ondergaan maar twijfelt contact op te nemen met Care Mediator.


Menno
Vankaalnaarhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 10:22   #2
Kodachrome
HaarWeb lid
 
Kodachrome's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Locatie: Holland
Berichten: 12
Goed om te horen dat er nog meer tevreden HT'ers hier rondlopen!! Meestal komen de positievere mensen hier niet. Ikzelf heb hetzelfde ervaren alleen ik heb het bij Transhair laten doen, nu 3 maanden geleden en ook ik ben volledig in mijn nopjes hierover Ik geloof wel dat het prijsverschil niet zozeer de kwalitiet uitmaakt, als je maar een goede chirurg hebt. Het prijsverschil komt louter door het uitvoeren in het buitenland of hier in (duur) nederland.

Toppie om dit te lezen!
Kodachrome is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 20:36   #3
matt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 9
tlijkt wel eens sprookje vankaalnaarhaar
succes bij de hergroei !
matt is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 23:12   #4
nevret
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Berichten: 51
hehe turkije he altijd goedkoop en goed
nevret is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 12:37   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Tsja, dan heb ik wel wat meer betaald. Aan de andere kant is het ook een geruststelling dat je vlakbij geholpen kunt worden als er iets mis is...

Maar goed om te horen dat je tevreden bent. Hoop dat dat ook zo blijft!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 19:57   #6
joh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 20
met welke kliniek is dat met die care mediator???

groeten.
joh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 21:20   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joh
met welke kliniek is dat met die care mediator???

groeten.
Tik het in op google en je vindt direct de homepage!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft iemand van jullie ervaring met haartransplantatie? Natascha24 Haarproblemen bij vrouwen 5 15 september 2005 03:31
Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?) tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 09:07
Mijn 20 jaar ervaring. Elena AA - Algemeen 4 20 oktober 2004 09:44
Negatieve ervaring Haartransplantatie Peffieke Chirurgische behandelingen 28 28 augustus 2004 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.