Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2015, 12:14   #1
mamavansue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2015
Berichten: 1
Geslacht:
dochter van 2,5 erge haaruitval, niet serieus genomen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik wil graag advies van jullie

Mijn dochtertje van 2,5 jaar heeft sinds april erge haaruitval.
Het begon met 2 ovale/ronde plekken maar het werden er al snel meer. Nu is ze bovenop, een deel van opzij en op haar kruin kaal. Er zitten wel wat donshaartjes. De haaruitval ging de hele zomer door, het lijkt gestopt maar haar pony wordt ook steeds dunner. Ze heeft heel blond, vlassig haar, de rest van haar haar lijkt in slechte conditie. De HA neemt het niet serieus, die zegt dat het AA is en gaat vanzelf weer over of niet. Op mijn verzoek is dochtertje doorgestuurd naar Dermatoloog. Deze scheen met blauw licht op hoofdje om een schimmel uit te sluiten. Volgens Dermatoloog is het ook AA en niets aan te doen (geen onderzoek gedaan verder). Vooraf aan haar haaruitval is ze de hele winter ziek geweest, griep en 3 x ernstige buikgriep met een ziekenhuisopname. Kan dit ermee te maken hebben? Ze is wel onder behandeling bij een homeopaat, maar tot nu toe groeien haar haren er niet echt door. Ook geef ik haar multivitamine, vit. C en vit D3 sinds een maand. Verder zit ze nu goed in haar velletje.
Ik wil graag advies over wat ik verder nog kan doen. Ik kan het nl niet zonder meer accepteren dat mijn dochtertje haarverlies heeft zonder dat er verder onderzoek gedaan wordt. Ze is pas 2,5 en ik wil voor haar uitzoeken wat er mogelijk is.
Alvast dank voor jullie reactie.
mamavansue is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2015, 13:15   #2
tavi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2015
Berichten: 19
Geslacht:
hoi

wat een ellende he, ik weet helemaal wat jij voelt.
ik zit nu in dezelfde fase als jij, alleen mijn huisarts werkte wel mee en zat ik de volgende dag bij de dermatoloog.
Met mijn dochtertje.
deze dermatoloog, neemt het wel serieus, en er werd meteen bloedgeprikt, om alle waardes te bepalen.
ik denk dat je daar om moet eisen!!
het is echt een rot ziekte, geloof me, wij moeten morgen weer terug naar de dermatoloog, omdat haar haar uit blijft vallen, en we altijd terug konden komen als we ons zorgen maken. Ik weet dat ze er niks aan kunnen doen, maar dat je al serieus genomen word is al heel fijn.
tavi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.