Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2018, 02:06   #1
Allonzo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2017
Berichten: 9
Geslacht:
HT 14 februari '18 - 4120 Grafts - 23 jaar

Beste mensen,

Ik zit dagelijks de ervaringen mee te lezen van mensen die een HT hebben ondergaan en het leek mij vandaag een mooi moment om mijn ervaring ook met jullie te delen en de meningen/adviezen te horen die jullie hebben voor mij.

Ik ben 23 jaar, had al vanaf jonge leeftijd last van kaalheid aan de bovenkant. Mijn haar was altijd al een stuk dunner dan die van mijn leeftijdsgenoten. Toen ik 18 was deed ik zonder enige kennis en besef een anabolenkuurtje (winstrol/stanozolol), door die kuur is het proces denk ik een stuk sneller gegaan dat mijn haar uitviel. Vanaf mijn 20ste ging ik elke vrijdag naar de kapper om mijn zijkanten op te scheren zodat het minder opviel dat ik boven kalig was.

Na een tijdje kwam ik op het internet tegen dat haar pigmentation bestond, ik heb toen de gehele bovenkant laten pigmenteren. Na 3 jaar had ik toch het besluit genomen een HT te doen nadat een buurjongen van mij en wat kennissen dit ook hadden gedaan en daarbij een prima resultaat hadden geboekt. >> mooi verhaal lekker kort >> ik heb op 24 Februari een HT uitgevoerd in Turkije, 4120 grafts zijn er geplaatst. Voordat ik de HT kreeg werd wel aangegeven dat mijn donor niet zo sterk was, dus dat ik goed moest nadenken of ik dit wel wilde doen, ze zeiden erbij dat ik altijd nog pigmentation kan gebruiken als er wellicht littekens komen/kale plekjes.

We zijn nu exact 4 maanden verder, ik heb het gevoel dat het wel goed op schema loopt. Me donor ziet er prima uit, ik merk wel dat mijn rechter zijkant wel iets kaliger is dan me linker. Ik heb er geen moeite mee want ik ben van plan de zijkanten altijd kort te houden. De kliniek heeft me verboden en sterk geadviseerd om NIET een tondeuze te gebruiken, ik heb me hier niet aangehouden omdat ik op dit forum veel lees dat je het haar gewoon kan opscheren. Ik citeer even een zin uit de mail die ik van hun heb gekregen nadat ik foto's had opgestuurd voor controle:

"Er zijn geen problemen te zien, alles loopt volgens schema. U houdt uw haren te kort. Gelieve tot aan de volgende beoordeling uw haren te laten groeien. Gelieve ook gebruik van tondeuse te vermijden.
Ter herrinnering: u mag absoluut geen tondeuse gebruiken tot het eindresultaat behaald is, ook bij de donorgebied. De tondeuse mag het eerste jaar alleen bij de bakkebaarden en nekharen gebruikt worden. De trilling van een tondeuse is niet bevordelijk voor het herstelproces en kan zelf schade geven.


In de bijlage zijn foto's te vinden van voor de haartransplantatie, na, na 2 maanden en hoe het er nu uit ziet.

Ik zal de aankomende maanden foto's blijven plaatsen van hoe het proces verloopt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg D32C684A-94E3-4FB1-810D-EB9569CB296A.jpg‎ (137,2 KB, 248x gelezen)
Bestandstype: jpg 51A20BF9-499D-4D8F-B549-B3DE60AE0BA6.jpg‎ (125,7 KB, 193x gelezen)
Bestandstype: jpg 5DC1AD09-B7C3-4514-874F-B0EE8FBEDC55.jpg‎ (140,5 KB, 215x gelezen)
Bestandstype: jpg 5E5D3DA4-F05F-4A77-8A23-51D1C29F035E.jpg‎ (134,8 KB, 234x gelezen)
Bestandstype: jpg 31BD4C92-18BB-41A8-A288-D2D0FC7B676F.jpg‎ (142,4 KB, 219x gelezen)
Allonzo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 02:08   #2
Allonzo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2017
Berichten: 9
Geslacht:
Extra foto's van de situatie nu
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8960.jpg‎ (142,9 KB, 218x gelezen)
Bestandstype: jpg EC4C4071-DA02-48F4-AF4D-792D0612A719.JPG‎ (127,8 KB, 181x gelezen)
Allonzo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 06:19   #3
haarimplantaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Van NW6 (denk ik?) naar dit in 4 maanden tijd is volgens mij best wel behoorlijk goed te noemen

Gedaan bij Hairworld Istanbul?
haarimplantaat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 08:58   #4
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allonzo Bekijk bericht
De trilling van een tondeuse is niet bevordelijk voor het herstelproces en kan zelf schade geven. [/I]
.
Wat een onzin. als ik deze opmerking zo lees, zal het inderdaad HWI zijn. gewoon kort houden als je dat wilt. een tondeuse richt geen schade aan en al zeker niet de trillingen. wat is de volgende stap ? dat je na een harde onweerklap alle grafts verliest ? dat je niet meer mag gaan stappen in ruimten met harde muziek ?
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 15:17   #5
malone2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Tondeuse kan geen kwaad zolang je kapper het niet 'maait' zegmaar. Licht met de tondeuse over de haartjes is prima. HWI adviseert mij om 12 maanden mijn donorgebied niet aan te raken maar dit vind ik echt onzin.
malone2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 17:54   #6
Allonzo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2017
Berichten: 9
Geslacht:
Dankjewel voor jullie reacties! is idd bij HWI. Weten jullie of het trouwens erg is om een helm te dragen het aankomende jaar? Ik rij graag motor maar ben bang dat het dragen van een helm wellicht niet goed is voor de groei van nieuwe haren
Allonzo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 17:54   #7
Allonzo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2017
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarimplantaat Bekijk bericht
Van NW6 (denk ik?) naar dit in 4 maanden tijd is volgens mij best wel behoorlijk goed te noemen

Gedaan bij Hairworld Istanbul?
Jep, de bovenkant was behoorlijk kaal. Door de pigmentation viel het gelukkig niet op
Allonzo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2018, 18:03   #8
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allonzo Bekijk bericht
Dankjewel voor jullie reacties! is idd bij HWI. Weten jullie of het trouwens erg is om een helm te dragen het aankomende jaar? Ik rij graag motor maar ben bang dat het dragen van een helm wellicht niet goed is voor de groei van nieuwe haren
Na een maand kan het dragen van een helm al geen schade meer aanrichten op je nieuwe graast....is geen probleem..

Denk zelf na om ook MHP te gaan doen. Heb 2 maanden geleden een HT gehad, maar wil het gebruiken voor extra verdichting.

Wil mijn haar kort houden, laagste standje met tondeuse en kapje erop, maar hoor wisselende verhalen.

Dat je bijvoorbeeld Perse de shaven look moet hebben, dat het er anders niet uitziet.

Dat hoor ik trouwens alleen van BCN, nog niet van de andere gehoord. Hoe is dat bij jou? Kun je je haren bovenop op bijv 2 mm houden zonder dat het er raar uitziet?
casanostra is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.