Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2018, 15:26   #16
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Molrat Bekijk bericht
Inmiddels druk bezig met inplannen van consults. Ik wil er in ieder geval 4 doen en dan een keuze maken.
- Esteworld: is inmiddels gepland kan deze week terecht.
- Kliniek Veldhoven: ontzettend moeilijk om een afspraak te maken. Kan pas over 2,5 maand terecht voor een consult! Bizar...
- Prohair Clinic: wacht op reactie
- Eberson Hair Clinic: wacht op reactie

Prijs speelt bij mij een rol, maar nog belangrijker de kwaliteit!
Ja dat kan allemaal even duren. Gezien je leeftijd en langzame progressie heb je mooi de tijd om te ori?nteren.. persoonlijk kan ik je adviseren om je HT na de zomer te doen. Dan zit je niet met de zon-blootstelling en warmte. Ik ben zelf in het najaar behandeld en dat is mij super bevallen! Je kunt dan in het achterhoofd houden dat je vanaf het nieuwe jaar hergroei kunt verwachten en de temperatuur correleert met je hergroei en resultaat

Wel bijzonder dat je tegen medicijnen bent vanuit een principe kwestie.. als inwerken op dynamische omkeerbare hormonale processen jou te ver gaat dan moet een operatie jou toch helemaal te ver gaan? Je zou de tijd tot de operatie mooi kunnen gebruiken om je (zwakke)haren te beschermen tegen de ingrijpende schade gedurende de operatie. Permanente shockloss komt namelijk ook voor. Een aantal studies (echter kleine studiepopulatie) hebben laten zien dat minoxidil pre-operatief de shockloss kan voorkomen. Medicatie kun je nog altijd staken zodra je bijwerkingen ervaart..

Succes met je keuze ik ga je volgen!

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2018, 15:45   #17
Molrat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Vanaf de foto's is al te zien dat je helemaal kaal wordt, het voorstuk en middenstuk heeft al een stuk lagere dichtheid dan aan het haar aan de zeikant van je hoofd.

Heeft niet echt veel nut om nu een haartransplantatie te doen zonder dat je ook Finasteride gebruikt, want dat haar zal binnen 10-20 jaar wegvallen.


Als dat inderdaad het geval is dan hoop ik op de eerlijkheid van de klinieken waar ik voor consult langs ga en dat zij mij een HT ook afraden. Als het inderdaad geen zin heeft omdat vergaande kaalheid binnen afzienbare tijd valt te verwachten zal ik mijn plannen moeten bijstellen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ja dat kan allemaal even duren. Gezien je leeftijd en langzame progressie heb je mooi de tijd om te ori?nteren.. persoonlijk kan ik je adviseren om je HT na de zomer te doen. Dan zit je niet met de zon-blootstelling en warmte. Ik ben zelf in het najaar behandeld en dat is mij super bevallen! Je kunt dan in het achterhoofd houden dat je vanaf het nieuwe jaar hergroei kunt verwachten en de temperatuur correleert met je hergroei en resultaat

Wel bijzonder dat je tegen medicijnen bent vanuit een principe kwestie.. als inwerken op dynamische omkeerbare hormonale processen jou te ver gaat dan moet een operatie jou toch helemaal te ver gaan? Je zou de tijd tot de operatie mooi kunnen gebruiken om je (zwakke)haren te beschermen tegen de ingrijpende schade gedurende de operatie. Permanente shockloss komt namelijk ook voor. Een aantal studies (echter kleine studiepopulatie) hebben laten zien dat minoxidil pre-operatief de shockloss kan voorkomen. Medicatie kun je nog altijd staken zodra je bijwerkingen ervaart..

Succes met je keuze ik ga je volgen!

Groet,
Nicolaas.


Zat zelf te denken en hopen aan de behandeling vlak voor de zomervakantie zodat ik vervolgens mijzelf 4 weken niet hoef te vertonen op het werk met korsten, roodheid, etc. Maar zou misschien ook wel voor de kerstvakantie kunnen, maar dan is de periode korter. Wel kouder en minder zon inderdaad.


Voor mij persoonlijk is een fysieke ingreep gevoelsmatig anders dan een middel waarmee de hormonale balans wordt veranderd in mijn lichaam. Ik vind het een erg onprettig idee dat ik iets doe waarmee ik mogelijk ook mijn gemoedstoestand kan be?nvloeden, misschien zelfs ongemerkt. Maar ik respecteer een ieders keuze daarin.
Molrat is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2018, 19:30   #18
Yoyoyo91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2018
Berichten: 64
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham123 Bekijk bericht
Vanaf de foto's is al te zien dat je helemaal kaal wordt, het voorstuk en middenstuk heeft al een stuk lagere dichtheid dan aan het haar aan de zeikant van je hoofd.

Heeft niet echt veel nut om nu een haartransplantatie te doen zonder dat je ook Finasteride gebruikt, want dat haar zal binnen 10-20 jaar wegvallen.
Is dat zo? In mijn beleving had het er nu dan (op 36 jarige leeftijd) al veel slechter aan toe moeten zijn. Het ziet er nog goed uit. HT zal zeker helpen. En na 20 jaar nog een HT is toch ook geen probleem?
Yoyoyo91 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2018, 21:12   #19
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Probleem is dat als hij nu de kruin behandeld en de rest van zijn haar raakt ie kwijt, dan heeft ie niet genoeg om (heel) het voorstuk te behandelen.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2018, 21:48   #20
Molrat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Even een korte update.

Inmiddels 2 consulten gehad:

Esteworld: Op zich aardige lui, maar consult was wel een echt sales gesprek. Heb er geen vervelend gevoel aan overgehouden, kon er wel een beetje doorheen kijken. Prijs blijft natuurlijk het grootste pluspunt. Maar dat je niet weet wie je gaat behandelen en hoeveel grafts je precies krijgt (doen gewoon wat nodig is fixed price), spreekt mij minder aan. Geeft mij al met al net onvoldoende vertrouwen denk ik.

Prohair Belgi?: Professioneel en vriendelijk consult. Bij het vragen van een reactie op bv. de Acell behandeling en noemen Esteworld zeer nette reactie. Was natuurlijk makkelijk geweest om daar negatief verhaal over af te steken in de trant van 'onbewezen', 'onzin', 'fabriek', 'inferieure kwaliteit', etc. Blijven bij zichzelf en stellen de zaken niet rooskleuriger voor dan ze zijn. Vind dit erg te prijzen. Wekken daarmee veel vertrouwen en goodwill. Prijs is natuurlijk van een andere orde dan Esteworld.

Heb binnenkort nog consult bij:

Veldhoven: Weet nog niet eens of ik hier naar toe ga. Vind ze telefonisch en via email niet klantvriendelijk overkomen. Alsof je bij gods gratie daar een keer op audi?ntie mag. Mailtjes van 'reageer binnen 24 uur anders vervalt de optie voor een consult' en daarna nog hele vragenlijst die je moet invullen anders kan de afspraak niet doorgaan. Lange vragenlijst met onnodige uitgebreide informatie in deze fase (wie is je huisarts, wat is je apotheek, wat is je BSN-nummer, etc.). Krijg er geen warm gevoel bij.

Eberson: Alleen via de email contact, maar verloopt vriendelijk. Ook nadat ik helaas een afspraak moest verplaatsen. Netjes.

Ik hou jullie op de hoogte!
Molrat is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2018, 22:24   #21
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Prohair
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2018, 09:50   #22
Molrat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Weer even een update v.w.b. Veldhoven en Eberson HC.

- Veldhoven: Heb met veel pijn en moeite een consult kunnen inplannen. Maar deze inmiddels afgezegd. Kreeg geen goed gevoel bij deze kliniek. Erg onpersoonlijk, alsof je bij gods gratie daar een keer op consult mocht komen. Weinig klantvriendelijk. Telefonisch weinig flexibel, mailtjes waar je gedreigd wordt dat als je niet voor dan en dan reageert je afspraak zal komen te vervallen en als klapstuk nog een bizarre vragenlijst die je moet invullen voor het consult. Met een waslijst aan vragen over zeer persoonlijk zaken. Ik heb helemaal niks te verbergen, maar dit sloeg echt helemaal nergens op in deze fase van een consult. Veldhoven is hiermee naar mijn stellige overtuiging volledig in overtreding van de nieuwe privacywet en ik heb ze dit ook laten weten. Dat ze dit zo doen vond ik weinig professioneel en was voor mij de doorslag om niet met deze kliniek in zee te gaan.

- Eberson HC. Wat een verademing! Een heel fijn consult in goede sfeer. Fijn dat je met de arts zelf zit en er werd ruim de tijd genomen. Kwam allemaal zeer professioneel over. Geen gladde verkooppraatjes en re?le verwachtingen. Is niet de goedkoopste, maar het gaart om je lijf dus daar wil ik niet op beknibbelen. Heb van Eberson en Pro Hair absoluut het beste gevoel. Maar denk dat ik toch een lichte voorkeur heb voor Eberson dus het lijkt dat ik hiervoor ga.

Nog even laten bezinken. Ik meld me weer als ik definitief keuze en afspraak voor behandeling heb gemaakt!
Molrat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2018, 22:39   #23
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
hoe meer vragen een kliniek vooraf stelt, hoe beter je ge?nformeerd wordt tijdens het consult. medische zaken kunnen ervoor zorgen dat je niet eens in aanmerking komt voor een fue. zaken waar je niet eens aan zou denken, kunnen invloed hebben. ik vind het juist professioneel als een kliniek dat doet. dat het vervelend / omslachtig lijkt, begrijp ik.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2018, 11:58   #24
Molrat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
hoe meer vragen een kliniek vooraf stelt, hoe beter je ge?nformeerd wordt tijdens het consult. medische zaken kunnen ervoor zorgen dat je niet eens in aanmerking komt voor een fue. zaken waar je niet eens aan zou denken, kunnen invloed hebben. ik vind het juist professioneel als een kliniek dat doet. dat het vervelend / omslachtig lijkt, begrijp ik.
Dat een kliniek vooraf enkele vragen stelt om te bepalen of het ?berhaupt zin heeft om op consult te komen begrijp ik. Anders is dat voor hen ook een nutteloze investering qua tijd, geld en energie. Maar om dan in een vragenlijst zo veel informatie te gaan vragen die toch echt aantoonbaar niet relevant is in deze fase vind ik echt niet kunnen. Sterker nog in de vragenlijst zit een hele hoop informatie die voor de FUE toch echt volstrekt overbodig is. Als er dan ook nog geen enkele uitleg wordt gegeven over het beheer van deze informatie (bewaking, bewaartermijn, etc.) ?n de vragenlijst ook zeer dwingend (u dient dit anders doen wij dat) wordt opgestuurd dan durf ik wel te stellen dat de kliniek niet professioneel is, de nieuwe privacy-wet hoogstwaarschijnlijk overtreedt, maar zeer zeker niet klantvriendelijk is.

Ik zou zeggen bekijk de vragenlijst zelf nog maar eens:

https://www.kliniekveldhoven.nl/alge...t/?crmid=30424

Mijn vraag aan u is dan:
Zijn al deze vragen noodzakelijk voor een consult over een FUE? Waarom moeten zij in deze fase informatie over mijn BSN, huisarts, adres, psychische klachten, etc. etc.

Een consult is er ook voor de client om te bepalen over hij de arts/kliniek voldoende vertrouwd voor de behandeling en dergelijke persoonlijke informatie!
Molrat is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2018, 12:24   #25
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Ik heb de uitgebreide lijst doorgenomen. Welk punt vind jij dan niet relevant ?
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2018, 20:28   #26
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Al die medische vragen zijn relevant voor een haartransplantatie. Vindt het maar een vreemd verhaal dat dit te persoonlijk is.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2018, 21:11   #27
Molrat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Staat hier boven welke vragen ik niet relevant vind in een consult fase waarin je nog geen enkele vertrouwensband hebt opgebouwd met iemand. Ben toch benieuwd of jullie er ook zo gemakkelijk over zouden denken als het een turkse kliniek zou betreffen.

Maar goed. Zit er kennelijk toch wat anders in dan een hoop mensen. :-P
Molrat is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2018, 21:53   #28
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
In mijn opinie zouden Turkse klinieken wat meer informatie over pati?nten moeten inwinnen in plaats van iedereen maar accepteren en dat ook nog vaak op basis van mailcommunicatie. ik begrijp dat je niet te koop loopt met je medische achtergrond, maar een kliniek heeft de plicht daar goed mee om te gaan. ik heb even op de website van kliniek veldhoven gekeken en zie dat zij zelfs het zkn keurmerk hebben. zij zullen ongetwijfeld vertrouwelijk en op de juiste wijze met deze gegevens omgaan.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2018, 09:00   #29
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik kan goed begrijpen dat Molrat zich in de ori?nterende fase niet gelijk prettig voelt bij het delen van deze grote hoeveelheid persoonlijke informatie. Anderzijds begrijp ik ook dat de kliniek het liefst zo snel mogelijk de informatie wil, al is dit wellicht wat overweldigend voor mensen die alleen een ori?nterend gesprek willen. Ik denk dat dit verder persoonlijk is en we ons beter kunnen focussen op de andere vragen en overwegingen van de TS.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2018, 11:32   #30
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Ik denk dat de ts opzich een prima kandidaat voor een haartransplantatie is. Ja, er is veel weg maar er staat ook nog best wat en gezien zijn leeftijd zal het haarverlies minder en minder sterk worden. Ik vermoed dat het best een goed resultaat op kan leveren als je nu een wat grotere sessie (rond de 3000 grafts) zou doen of 2 kleinere met een jaar tussentijd. Eventueel zou je dan nog over een jaar of 10 een sessie kunnen doen om het resultaat bij te werken.
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.