Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juni 2005, 19:57   #16
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Mijn haar is na ruim 4 maanden gebruik enorm dun gaan worden, ook de haarlijn begint nu steeds meer "doorzichtiger" te worden.. Ik vraag me af of dit middel wel echt werkt als je na een dikke 4 maanden verslechtering constateerd ipv een stagnatie/verbetering.
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 20:56   #17
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Mijn haar is na ruim 4 maanden gebruik enorm dun gaan worden, ook de haarlijn begint nu steeds meer "doorzichtiger" te worden.. Ik vraag me af of dit middel wel echt werkt als je na een dikke 4 maanden verslechtering constateerd ipv een stagnatie/verbetering.
Is dit de zogenaamde shedding of heb ik gewoon een verkeerde reactie op het product?
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 17:02   #18
waardhuw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 29
Fina results

Jongens,

Ik ben geen wetenschapper, maar combineer alleen gegevens en trek een conclusie. Schiet er maar op hoor. Ik leer wel verder.

Het is volgens mij helemaal niet zo gecompliceerd.

Je hebt ongeveer 20 tot 25 haarcycli. Een mannenhaar leeft 3 tot 5 jaar.

Wanneer de haren gevoelig zijn voor DHT. Dit is dus ook weer in meer of mindere mate. zullen die cyli korten worden en de haren dunner tot je door je cycli heen bent voor bepaalde haren en dus steeds kaler wordt. En dat is ook weer afhankelijk van waar die haar zit.

Bij het beginpunt is het dus van belang.

*Hoeveel cycli heb je er al door heen gejast
Hoe gevoelig zijn je haren.

Daarom lijkt mij vergelijken met anderen of fina cq duta wel werkt niet heel zinvol. Het is natuurlijk aardig om info uit te wisselen maar

Bij mensen die naar de Captain Picard dracht gaan zullen ook met fina nog snel kaler worden. Terwijl iemand die heel licht kaal wordt het heel lang met fina kan uithouden en misschien wel tot zijn dood.

Het uitwerken van fina zou dus ook een dwaling kunnen zijn omdat het misschien zo is dat voor die persoon dat het moment was dat de cycly er doorheen waren.

Maar goed ik weet het niet. Ik ben met 30 begonnen en nu 34 en ik ben uitermate tevreden. Haren worden dikker en het lijkt er op dat ik nog een paar cycly over heb

LATER

Me
waardhuw is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 22:51   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waardhuw
Je hebt ongeveer 20 tot 25 haarcycli.
Nee hoor, dat is helemaal niet bewezen. Ik geloof daar zelf ook helemaal niet in.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 22:52   #20
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Daarom is het ook van belang om zo vroeg mogelijk te beginnen!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 10:17   #21
waardhuw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Nee hoor, dat is helemaal niet bewezen. Ik geloof daar zelf ook helemaal niet in.
Ok, maar er is zo veel niet bewezen en we proberen nog steeds een oplossing te vinden. Maar wat wel overal terug komt is dat blijkbaar elke cel een bepaalde teller heeft. En elke cel kan maar een beperkt aantal keren delen en dan stopt het. Waarom weet men niet. Misschien is dit ook wel van persoon tot persoon verschillend. In ieder geval belangrijk om het proces niet te versnellen.
waardhuw is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 10:35   #22
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 36
ik begin het nou zat te worden, bijna 21 en inhammen van zo ongeveer 5 a6 cm en een uitdunnend voorkantje

ik heb nog weinig gedaan eigenlijk haast niks, maar ga nu toch de stap zetten om propecia te bestellen.....of proscar daar moet ik nog ff over nadenken.

De kaalheid zal toch wel doorgaan, en als het helpt is het mooi meegenomen.

ik gok trouwens dat het helemaal moeilijk te verhelpen is als het bij beide ouders in de genen zit.

Laatst gewijzigd door Rogieros; 22 juni 2005 om 10:43
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 12:06   #23
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
hallo

met finasteride(proscar,propecia), ketoconazol (rooscure, nizoral) en ev. minoxidil hebje een goede kans voor het behouden van je haar dat je nu hebt....als dit regime aanslaat benje toch voor een paar jaar save!!!

Tegen dan zijn er hopelijk beter medicijnen (Sonic HedgeHog?????), technieken om hergroei te bewerkstelligen.

ps: Rogieros: waarom ben je gestopt met rooscure?

F33D Y4 H34D

Laatst gewijzigd door T4BuL4 R4S4; 25 juli 2005 om 21:46
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 19:27   #24
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik hoop dat we eerlijk gezegd ontelbaar cycly haar hebben want het is dan echt slecht nieuws voor ons vooral die gene die in de laatste paar cycly zitten.
Nog iets klein inhammen dus nw 1 en 2 zijn redelijk goed te verbergen, het is maar net hoe je het kamt of doet , sommigen smeren ontiegelijk veel gel in de haren verwacht niet dat je dan met een mooie bos vooruitkomt, doe rustig met de gel, als je haar snel vettig wordt denk dan dat het vet het zo dun laat vooruitkomen omdat je haren aanelkaar plakken soms erger dan gel.
En als je het wast kan het soms een heeel ander gezicht hebben.
Zolang ik mijn bos blijf houden en haar erbij win ben ik blij zat.
Wat mij stoorde van binnen was dat ik het op een dag langzaam maar zeker kwijt zou raken en nu ik het gevoel heb dat ik iets doe , ben ik weer zeker als dat catherina zeta jones mooi is.
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 15:57   #25
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee allemaal,

Ik gebruik nu bijna twee maanden finasteride en ik ben ook nog niet echt van plan om dit te stoppen. Maar ik had in deze thread wat gelezen dat finasteride de haarlijn kan verslechteren, en ik denk dit ook bij mijzelf te zien. Ik ben sinds 3 of 4 weken ofzo aan het shedden, en er wordt steeds gezegd dat dit iets positiefs is. Maar ook ik heb het gevoel soms dat mijn haarlijk wat sneller slechter wordt dan voor fina gebruik het geval was. Ik weet niet of je dit al zou kunnen merken na slechts twee maanden fina, dus of ik het mij niet gewoon inbeeld. Ik weet ook niet of je al kan spreken van verslechtering na al twee maanden omdat ze zeggen dat fina pas na 3 maanden begint te werken.

Ik ben op de hoogte van Tiuri's grafieken met betrekking tot fina gebruik en ik weet ook dat ik me van nature wel vaak druk maak. Maar ik vroeg me af of er een manier is om dit eventuele sneller wijken van de haarlijn kan stoppen? Ik gebruik een paar keer in de week folligen op m'n haarlijn en voor de rest staat m'n regime hieronder. Ik weet niet of er nog andere middelen of topicals zijn om verder verlies van mijn haarlijn te voorkomen.

dank,

Guoy
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 19:04   #26
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Guoy, kerel,

Geen reden tot paniek. Inderdaad heb ik eerder in deze thread al gerefereerd naar de resultaten van de frontale studie van fina. Frontaal werkt fina minder goed dan op de kruin (zoals ieder haargroeimiddel), maar het werkt nog altijd wel en bij een grote meerderheid treedt ook hier stabilisatie op.

Je bent nu pas twee maanden bezig dus inderdaad is dat echt nog te vroeg om conclusies te trekken. Daarbij is fina zeker nog niet op volle kracht bezig bij jou.

De velen die een verslechtering bij de haarlijn rapporteren door fina snap ik nooit helemaal. Hoe kunnen die mensen nu weten dat de verslechtering door fina komt? Wie weet was de verslechtering wel precies hetzelfde (of erger!) verlopen zonder fina?

Om dit soort vraagstukken op te lossen zijn placebo-gecontroleerde studies uitgevonden. Alléén die studies vertellen iets over de vergelijking tussen medicijngebruikers en medicijnonthouders. De placebo-gecontroleerde studies bij fina hebben aangetoond dat een "frontal shed" gewoonweg niet bestaat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 23:25   #27
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Tiuri! Alweer bedankt voor de geruststellende woorden. Ook bedankt voor het beantwoorden van de pm. (Hoe kom jij dan aan je b12? omega 3's lukken we.) Love your avatar! Zo ziet mijn versie van het boek er ook uit!

groeten, Guoy
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 03:38   #28
michael222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 16
Question Orale 5 ar remmers i.c.m. Minoxidil

Ik heb een vraag die geen betrekking heeft op een specifieke tread, maar deze tread komt denk ik wel in de buurt.

Ik lees veel op dit forum dat door minox gecreerde haren, hoe dan ook minoxidil afhankelijk zijn en dat geen fina of duta deze haren zal ondersteunen. Nu heb ik daar eens over na zitten denken.......als je nou minox gebruikt om haren op 'minox manier' te laten groeien en ondertussen maakt fina of duta het haarzakje DHT vrij (al is het de vraag of dat daadwerkelijk zou gebeuren) dan zou het aanvankelijke minox-haartje toch door moeten groeien na staking van minoxidil met alleen nog maar fina of duta-ondersteuning..... Dit lijkt mij biologisch gezien heel logisch.

Heb ik het inderdaad bij het rechte eind of zit ik er, zoals bepaalde posts doen suggereren, helemaal naast?

Groet
__________________
Regimen:

Dutasteride sinds 02-07-04 (elke dag)
Rooscure sinds 20-07-05 (om de dag)
michael222 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 11:01   #29
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hee Tiuri! Alweer bedankt voor de geruststellende woorden. Ook bedankt voor het beantwoorden van de pm. (Hoe kom jij dan aan je b12? omega 3's lukken we.) Love your avatar! Zo ziet mijn versie van het boek er ook uit!

groeten, Guoy
Hey Guoy!

Ik kan je adviseren om eens bij je huisarts te vragen of ie je bloed wil prikken op de B12-waarde. Dat kunnen ze snel en makkelijk achterhalen. Ik let niet echt heel erg op mijn B12 (eet af en toe wel eens een vegaburger van de AH met toegevoegde B12) maar toch was mijn waarde dik in orde!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 21:42   #30
michael222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 16
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael222
Ik heb een vraag die geen betrekking heeft op een specifieke tread, maar deze tread komt denk ik wel in de buurt.

Ik lees veel op dit forum dat door minox gecreerde haren, hoe dan ook minoxidil afhankelijk zijn en dat geen fina of duta deze haren zal ondersteunen. Nu heb ik daar eens over na zitten denken.......als je nou minox gebruikt om haren op 'minox manier' te laten groeien en ondertussen maakt fina of duta het haarzakje DHT vrij (al is het de vraag of dat daadwerkelijk zou gebeuren) dan zou het aanvankelijke minox-haartje toch door moeten groeien na staking van minoxidil met alleen nog maar fina of duta-ondersteuning..... Dit lijkt mij biologisch gezien heel logisch.

Heb ik het inderdaad bij het rechte eind of zit ik er, zoals bepaalde posts doen suggereren, helemaal naast?

Groet

Weet jij hier misschien een antwoord op Tiuri?? Hartelijk dank
__________________
Regimen:

Dutasteride sinds 02-07-04 (elke dag)
Rooscure sinds 20-07-05 (om de dag)

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:56
michael222 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gynaecomastie (borstvorming) Mellie Medicijnen/haargroeimiddelen 288 24 juli 2012 22:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.