Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2019, 22:09   #1
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Zomer of winter?

Zelf ben ik erg benieuwd of je beter in de zomer of winter een haartransplantatie kan laten uitvoeren.

Voor beide seizoenen in Nederland kan ik een aantal argumenten bedenken:
- Zo kan ik me voorstellen dat het niet handig is dat je de eerste weken de zomerzon op je hoofd laat schijnen als je een transplantatie bent ondergaan.
- Aan de andere kant lijkt me een muts dragen ook niet handig, als je het in de winter hebt laten uitvoeren, gezien misschien de nieuw geplaatste haartjes daardoor door de mutswarmte kunnen gaan broeien?

Ik heb zelf te weinig kennis van zaken, en ben daarom erg benieuwd of er voorkeurs-seizoenen zijn. Wellicht dat de herfst of lente beter zijn om een transplantatie te ondergaan.

Weten jullie het?
E1983 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2019, 22:39   #2
Sjakie_c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Als je het in februari laat doen is het beste denk ik. De eerste maand blijf je toch wel binnen en in maart is het niet zo koud meer over het algmeen. Je kunt overigens dan allang een petje dragen. Ik probeer ook heel erg om de eerste maanden uit de zon te blijven en ook daarvoor helpt het petje prima. Ergens in de zomer staat er als het goed is al weer genoeg op het bolletje.
Sjakie_c is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2019, 10:25   #3
Thijmen87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2018
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E1983 Bekijk bericht
Zelf ben ik erg benieuwd of je beter in de zomer of winter een haartransplantatie kan laten uitvoeren.

Voor beide seizoenen in Nederland kan ik een aantal argumenten bedenken:
- Zo kan ik me voorstellen dat het niet handig is dat je de eerste weken de zomerzon op je hoofd laat schijnen als je een transplantatie bent ondergaan.
- Aan de andere kant lijkt me een muts dragen ook niet handig, als je het in de winter hebt laten uitvoeren, gezien misschien de nieuw geplaatste haartjes daardoor door de mutswarmte kunnen gaan broeien?

Ik heb zelf te weinig kennis van zaken, en ben daarom erg benieuwd of er voorkeurs-seizoenen zijn. Wellicht dat de herfst of lente beter zijn om een transplantatie te ondergaan.

Weten jullie het?
Ik zou zeker voor de herst/winter gaan. Je kan namelijk na een aantal weken best wel weer een muts oid dragen en ik zou zonlicht in de eerste 3 maanden zo veel mogelijk vermijden.
Thijmen87 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2019, 11:02   #4
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Persoonlijk vind ik oktober een ideale maand:

- je kan al een muts beginnen dragen en zeker rond de periode 1-2 maanden na de HT waarin je kaler dan ooit bent.
- als je een tijdje vrijaf neemt van het werk kun je rustig voor de tv hangen en Netflixen. Bij 30°C is dat toch minder leuk.
- Ik denk dat voor velen de maanden april-september een periode zijn met veel meer sociaal contact (terrasje, bbq, uitstapje, sportclub, reisje, ...). Je hoeft dus niets te missen en rond 6 maanden zit je normaal gezien toch al in een beter situatie dan voor de operatie .
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2019, 17:45   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik zou ook voor (eind)oktober gaan, en dit waren mijn afwegingen:
1) herfst, donker en slecht weer, dus minder focus op uiterlijk
2) slecht/kouder weer zorgt voor koeling van de hoofdhuid, wat de zwelling / herstel ten goede kan komen
3) in de herfst zit je vaak minder goed in je vel dan in de zonnige maanden, wat je kale/aangedane koppie naar mijn mening dragelijker maakt
4) in de lente / zomer wil je weer op je best zijn, maximaal genieten van je nieuwe haren en vollebak exposure plakken. Een aangedaan hoofd is mijn inziens minder prettig als de focus volledig is gericht op uiterlijk. Het felle daglicht zorgt ook nog eens voor een gedetailleerd beeld van je gehavende hoofd, wat resulteert in veel reacties. Vanzelfsprekend is hoge UV index ook minder prettig voor je herstel.
5) ik had een goed resultaat na mijn behandeling in oktober, dus ik zou een eventuele 2e HT weer in oktober doen

Mijn belangrijkste afweging voor oktober zat hem dus vooral in de term exposure; ik wilde in de lente/zomer weer volle bak genieten en gezien worden, en niet meer denken aan mijn kalende koppie .

Ik ben dus echt een zomer mens..

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2019, 11:30   #6
majesteit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2018
Berichten: 37
Geslacht:
herfst. In de winter is iedereen binnen en donnkerder. vanaf de lente heb je weer een coupe en in de zomer kun je shinen. Voor de zomer is niet handig je mag geen zon!
majesteit is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2019, 11:51   #7
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door majesteit Bekijk bericht
herfst. In de winter is iedereen binnen en donnkerder. vanaf de lente heb je weer een coupe en in de zomer kun je shinen. Voor de zomer is niet handig je mag geen zon!
Eens.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 12:10   #8
steventje
HaarWeb lid
 
steventje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 62
Begin ook een doorschijnende kruin te krijgen op mijn 45ste, goed zichtbaar onder fel bureaulicht maar minder in natuurlijk licht.
De inhammen nog vrij stabiel maar toch achteruitgang.
Daarom denk ik wel aan een haartransplantatie binnen enkele jaren.

Kan je een HT verbergen voor de buitenwereld? Collega's op het werk e.d.
Ik kan bijvoorbeeld niet langer dan een maand verlof nemen.
steventje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 13:57   #9
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk bericht
Begin ook een doorschijnende kruin te krijgen op mijn 45ste, goed zichtbaar onder fel bureaulicht maar minder in natuurlijk licht.
De inhammen nog vrij stabiel maar toch achteruitgang.
Daarom denk ik wel aan een haartransplantatie binnen enkele jaren.

Kan je een HT verbergen voor de buitenwereld? Collega's op het werk e.d.
Ik kan bijvoorbeeld niet langer dan een maand verlof nemen.
het verschilt per persoon, per plek, en hoeveel grafts.
roodheid verschilt heel erg per persoon. de ene zie je al binnen een paar weken niks meer van, de ander loopt een half jaar met een roder hoofd rond (niet dat dat per se een HT betekent natuurlijk maar toch).
kruin is minder zichtbaar dan inhammen, meeste mensen kijken niet bovenop je hoofd. plus hoe meer haar je van jezelf nog had, hoe sneller het dichtgroeit. en ten slotte, als je een klein HT-tje doet is dat logischerwijze minder zichtbaar dan als je van bijna kaal naar behaard gaat.

en ten slotte natuurlijk het kaalscheren. dat valt wel op ja.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 16:40   #10
steventje
HaarWeb lid
 
steventje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 62
Bedankt
We wachten rustig af, het is niet dringend dringend. Ik ervaar al kaalheid sinds mijn 35+ maar niet in die mate dat het me stoort. Het wordt met de jaren wel duidelijker maar ik kan er nog mee leven. Als mijn haar langer is kan ik de kruin beter bedekken.

Ik lees op de website van een Belgische kliniek het volgende:
Haartransplantatie
Herverdelen eigen haar: De nieuwe microchirurgische haartransplantatie methode geeft het mooiste resultaat. En ze spreken ook over scalpextensie

Verouderde haarimplantatie technieken zoals FUE, FUT en Laser haartransplantatie methoden worden in de *** niet meer gedaan.

Ze spreken daar ook over galeatomie en 98% van de patienten is tevreden !

Op deze site lees ik bijna nooit iets over deze nieuwe technieken.
steventje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 17:18   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Trap aub niet in elk mooi verhaal! Ik ken de kliniek niet en het zou zomaar iets revolutionairs kunnen bieden, maar vooralsnog is er geen behandeling die de huidige HT's wegblaast. Vergeet niet dat elke kliniek zich wilt onderscheiden en het misschien de tactiek is om klanten te winnen door te vertellen dat ze iets nieuws hebben ontwikkeld wat beter is als de rest. Altijd (kritisch) doordenken en vragen stellen als je op consulten gaat. Galeatomie heb ik 2x gedaan. Ongeveer 20 jaar geleden 1x de 'grote' peesvlies doorsnijding en wat jaren later 1x de bloedafvoer. Bestaat al zo lang en nooit echt doorgebroken als middel, dus onbevredigend resultaat.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 22:17   #12
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
FUE verouderd... pure marketingpraat dus
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2019, 23:48   #13
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ik heb het ook in oktober gedaan. in april na een half jaar was het weer wat mooier en kwam ik heel vrolijk buiten. het wordt nog steeds beter. ik zou zeggen september oktober
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2019, 19:09   #14
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
zo is er elke periode wel wat, gewoon wanneer je het beste uit komt.

Inderdaad even niet in de zon vanwege het herstel...maarja in de winter mag je weer geen ijsmuts op.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2019, 15:05   #15
E1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2019
Berichten: 40
Geslacht:
Is de transplantatie in de winter wel goedkoper om het te laten doen in het buitenland?
(even los van de goedkopere vliegtickets en verblijf vanwege buiten de vakantieperiode)
E1983 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.