Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 8 februari 2006, 21:57   #46
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 15
Voor het eerst propecia

Hallo Allemaal,

Eindelijk heb ik een dermatoloog gevonden die naar mij luistert. Ik heb twee recepten gekregen voor propecia. Alleen ik zit met de volgende vraag: Ik heb bij mijn rechterinham nogal wat donshaartjes en ik weet dat fina niet veel doet met de inhammen. Als ik nu begin met slikken en ik krijg misschien een shedding is het dan zo dat de donsharen en de wat zwakkere haren op mijn inham uitvallen om vervolgens nooit meer terug te komen en ik dus letterlijk echt kaal wordt daar?

Ik heb het recept in mijn zak maar die stap naar de apotheek vind ik wel eng en als ik begin met slikken kan ik niet meer terug.

Bedankt alvast.

Johan
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 22:50   #47
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Helow prescher,
Succes met je regime gewenst, Ik hoop dat het goed aanslaat.
Tip vraag de volgende keer naar een voorschriftje voor proscar deel ze dan in vier of laat je apotheek het doen en betaal 3 keer minder.(dit wist je misschien al)
Als je een shedding krijgt zal je normaal die haren terugkrijgen en als er een paar niet terugkomen niet getreurd je de rest van je haar dan veel langer behouden dan zonder finasteride.
En een beetje inhammen staan niet echt mis lijk mij

mvg
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 23:14   #48
Noodlezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Locatie: belgium
Berichten: 43
Gebruik fina eerst een tijdje en dan zal je zien hoe alles verloopt, minox kan je na verloop van tijd toepassen om meer hergroei op de inhammen te krijgen.
De werking van deze medicijnen verschilt van persoon tot persoon en sommigen krijgen nooit shedding (althans niet zichtbare).
Noodlezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 01:00   #49
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik zou in de toekomst toch weer aan de fina willen maar dan met een kleinere dosis. wat is dan verstandiger om mee te beginnen? 0.25 (kwart) of 0,5 (half)?

ben eerder gestopt wegens bijwerkingen.

alvast bedankt!
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 12:28   #50
prescher
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Helow prescher,
Succes met je regime gewenst, Ik hoop dat het goed aanslaat.
Tip vraag de volgende keer naar een voorschriftje voor proscar deel ze dan in vier of laat je apotheek het doen en betaal 3 keer minder.(dit wist je misschien al)
Als je een shedding krijgt zal je normaal die haren terugkrijgen en als er een paar niet terugkomen niet getreurd je de rest van je haar dan veel langer behouden dan zonder finasteride.
En een beetje inhammen staan niet echt mis lijk mij

mvg
Hoi vrosjnivosj,

Bedankt voor je suggesties en ik zal dat zeker doen. Alleen eerst even kijken wat propecia doet en na een pakje beginnen aan proscar. Ik neem aan dat dit precies hetzelfde is als propecia? Ook qua bijwerkingen?

Het probleem is alleen.... ik heb zowat 1 inham de andere is vrijwel dicht en dat is echt geen gezicht.
Ik laat wel horen hoe het bij mij werkt.

Met dank en groet,
Johan
prescher is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 17:26   #51
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
1/5 proscar = 1 propecia dus dezelfde bijwerkingen.

Koop anders in de apotheek 2 procent minoxidil doe dit op die ene inham dan zullen de inhammen min of meer gelijk worden.
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 19:06   #52
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Vraagje voor finasteride gebruikers; zijn jullie ook afgevallen tijdens het gebruik van finasteride (zonder enorm af te wijken van het dieet voor het gebruik van finasteride)?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2006, 13:12   #53
torbosk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2004
Berichten: 8
Tijdelijk fina slikken?

Hallo, ik ben belg, 20 jaar en de laatste tijd zijn mijn inhammen erg toegenomen. Mijn haar wordt ook alsmaar dunner, vooral vooraan. Haarlijn is ook ERG onregelmatig. Ik denk dat ik nu NW1-> goed op weg naar NW2 heb.

Alopecia komt niet echt voor in mijn familie, en mijn situatie is nu ongeveer even erg als bij mijn vader, . Ik denk dat het wat met stres te maken heeft. Ik doe namelijk zware studies waar ik heel wat voor moet werken/studeren. Misschien ook hoge hormoonlevels, ik vermoed dat ik redelijk wat testosteron heb want ik heb ook acne (momenteel roaccutane -> acne weg).

Naar wat ik gelezen heb (ben vrij nieuw op dit gebied) is fina het enige middel dat echt werkt. Hebben jullie tips voor mij?
Ikzelf zou een paar jaar, 5 ofzo, fina (of proscar) nemen. Gewoon om mijn huidige situatie te behouden, misschien beetje hergroei van voor (achteraan is nog geen probleem). Tegen dan zullen mijn stress/hormonen al wat bekoeld zijn denk ik. Als je dan stopt, heb je dan een terugslag effect? (Ineens heel veel haar verliezen?) Of komt het haarverlies vanaf dan weer traag op gang?

Misschien ga ik wel gewoon door hoor, met fina dan. Ik vroeg me dit gewoon af.
torbosk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 16:25   #54
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
Flink versterkte uitval na één maand gebruik

Hallo beste mensen

Na een tijdje te hebben meegelezen besloten nu toch maar eens te posten. Ben nu één maand aan de originele Propecia en merk dat mijn uitval toch wel is toegenomen. Het is natuurlijk lastig dit objectief vast te stellen maar mijn trui zit nu toch wel onder de haren en als ik mijn hand door mijn haar haal hou ik toch ook wel 4 à 5 haren over. Ik hoop echt dat dit een teken is dat de finasteride bij me aanslaat en dat er dikker haar voor terugkomt! Ik zal jullie op de hoogte houden!
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 17:05   #55
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dit zou toch een shedding kunnen zijn? Dat zou positief zijn.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 11:33   #56
Chris26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 40
Een vraagje voor alle fina gebruikers:


Vroeger groeide mijn haar als een tiet, om de 3 a 4 weken naar de kapper anders groeide het over mn oren heen zeg maar. Sinds ik fina gebruik (bijna 5 mnd) is mijn haargroei sterk verminderd (wat ik absoluut niet erg vind), zodat ik pas de kapper hoef te bezoeken in 7 a 8 weken.


Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Gr. Chris
__________________
Regime:

- 1x 1mg Finasteride (Proscar) sinds 11-2005
- 1x 2000 mcg Biotine (Now) sinds 02-2006
- 1x Multivitamine (Centrum) sinds 11-2005

- Zo nu en dan een biertje

Chris26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 19:36   #57
wimb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2005
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guaglione
Hallo beste mensen

Na een tijdje te hebben meegelezen besloten nu toch maar eens te posten. Ben nu één maand aan de originele Propecia en merk dat mijn uitval toch wel is toegenomen. Het is natuurlijk lastig dit objectief vast te stellen maar mijn trui zit nu toch wel onder de haren en als ik mijn hand door mijn haar haal hou ik toch ook wel 4 à 5 haren over. Ik hoop echt dat dit een teken is dat de finasteride bij me aanslaat en dat er dikker haar voor terugkomt! Ik zal jullie op de hoogte houden!
voor diegene die ook eens een klok heeft horen luiden....het is zeker geen shedding, je mag blij zijn als je dht al iets in waarde is verminderd na 1 maand.. En ga er nou niet opletten dan stress je jezelf helemaal uit..
wimb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 19:43   #58
wimb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2005
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torbosk
Als je dan stopt, heb je dan een terugslag effect? (Ineens heel veel haar verliezen?) Of komt het haarverlies vanaf dan weer traag op gang?
haarverleis zal geleidelijk gaan, 5 jaar is wel lang hoor... ik hoor van veel mensen dat de werking na een paar jaar al een stuk minder is, en ook hun sexlust verminderd zwaar, maar ieder lichaam reageert anders op bepaalde omstandigheden....overigens heb ik nu uit eigen ervaring vernomen dat het(fina) weer eens zwaar overrated is en dat je minder dan 33% kans hebt op behoudt en nog minder op hergroei..en vergeet maar helemaal je inhammen, daar krijg je never nooit meer fatsoenlijk haar, een HT is nog wel de beste oplossing maar daar wacht ik nog wel ff een paar jaartjes mee
wimb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 20:23   #59
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
geachte medebezoekers,

ik vond dit:http://www.pharmadirect.nl/product.aspx?product=84 via collega.
Is dit oplichting nummer zoveel?...zo ja..dan is dat ook weer duidelijk.
Zo nee, dan zal dit hier wel blijken.

Groet Omerta
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 20:41   #60
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimb
haarverleis zal geleidelijk gaan, 5 jaar is wel lang hoor... ik hoor van veel mensen dat de werking na een paar jaar al een stuk minder is, en ook hun sexlust verminderd zwaar, maar ieder lichaam reageert anders op bepaalde omstandigheden....overigens heb ik nu uit eigen ervaring vernomen dat het(fina) weer eens zwaar overrated is en dat je minder dan 33% kans hebt op behoudt en nog minder op hergroei..en vergeet maar helemaal je inhammen, daar krijg je never nooit meer fatsoenlijk haar, een HT is nog wel de beste oplossing maar daar wacht ik nog wel ff een paar jaartjes mee
Ik begrijp niet helemaal hoe je die percentages kunt baseren op eigen ervaring. Je bent in je eentje 100% of 0% en niet iets ertussenin ...

Wat je zegt strookt niet met onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken (zie haarwoordenboekje onder finasteride). Ook dat finasteride na een paar jaar minder werkzaam is, is volgens mij niet waar (hooguit het effect wordt minder of dat AGA toch langzaam voortschrijdt ondanks de werking van finasteride).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 09:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.